Zbieżność przód Zafira A
Moderator: Sebu$
Zbieżność przód Zafira A
Witajcie Mam pytanie Jaka powinna być prawidłowa zbieżność dla Zafiry A 2.0DTI z oponkami 195x65x15 z przodu Moja ma +2 i nie wiem czy mam prawidlowo czy nie Pozdrawiam i dziekuje
Wartość regulacyjna całkowitej zbieżności kół przednich wynosi 0 stopni +/- 10' (tak mówi książka) czyli według tego masz rozbieżność. Co do szerokości opony to raczej niema to nic wspólnego do zbieżności.
Uploaded with ImageShack.us
Kolego Freshh jest albo zbieżność / \ , albo rozbieżność \ /, nie ma czegoś takiego jak zbieżność "którejś strony" .
Uploaded with ImageShack.us
Kolego Freshh jest albo zbieżność / \ , albo rozbieżność \ /, nie ma czegoś takiego jak zbieżność "którejś strony" .
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Moze ma ktos jakas "tabele" prawidlowych danych geometrii,zbieznosci, katow odchylenia i ogolnie jak ma to wygladac prawidlowo w ZA
Oczywiscie jesli cos takiego specyficznego istnieje dla opla
Oczywiscie jesli cos takiego specyficznego istnieje dla opla
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2015, 11:07 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Wartość zbieżności podlega regulacji w każdym samochodzie.W pojazdach z tylnym napędem jest ona zazwyczaj dodatnia, a przy napędzie przedniej osi bliska zeru lub nawet ujemna (rozbieżność)
http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... etria.html
http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... etria.html
Ostatnio zmieniony 31 sie 2015, 20:55 przez gRZENIU, łącznie zmieniany 3 razy.
witajcie koledzy jestem tutaj nowy i mam problem ze zbieznoscia dodam ze juz była ustawiana wszystko wymienione oprocz tuleji wahacza ale moj znajomy mechanik sprawdzał je i sa okej a tak reszta od amortyzatorów kompletnych po łaczniki stabilizatora sworzen wahacza wymienione i dalej od wewnatrz mi lewa opone bardziej zbiera:/
Zgadza się, za zbieranie opon od wewnątrz czy zewnątrz nie jest odpowiedzialna zbieżność, a kąty pochylenia kół. Podstawowa zasada - wymieniałeś amory albo przynajmniej je ruszałeś w jakikolwiek sposób luzując dolne śruby koniecznie trzeba ustawić kąty (wiem, że są ludzie co znaczą sobie nakrętki itp. nie wierzę w to). Nie daj się omamić gadaniom mechaników, że w tym aucie się nie ustawia... przechodziłem to po wymianie amorów przez mechanika, który też twierdził, że się nie ustawia i auto stało jak Tatra w pozytywie. Mechanik na stacji diagnostycznej też stwierdził to samo, ale po przyciśnięciu do muru i postraszeniu wyciągnięciem książki głupiej sam naprawiam ustawił aż miło Jeżeli na jakiejś stacji stwierdzą, że się nie da to podziękuj grzecznie i daj zarobić fachowcomjanekW67 pisze:Trzeba jeszcze sprawdzić kąt pochylenia kół.
Jeżeli się nie mylę to z tyłu nie ustawia się zbieżności, a jeżeli zbiera opony od wewnątrz to wskazuje na zużycie tylnej belki i koła się "rozjeżdżają". W tym przypadku regeneracja belki będzie drogą, ale najlepszą opcją, no chyba, że znajdziesz używkę w dobrym stanie z pewnego źródła np. z jakiegoś angola z małym przebiegiem (na to nie licz, bo musiałby być mocno rozbity, aby się opłacało do Polski targać... to co "rozbieracze" przywożą do nas to często zarżnięte sztuki)Mateusz12345 pisze:U mnie pojawily sie dziwne szumy z tylnej osi (inny jak lozyska) i zauwazylem znaczne zbieranie obu opon od wewnatrz. Co to moze byc