[B]Likwidacja DPF w 1,7 CDTI
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
Wystarczy wpisać w google " skrzynia M32 problem"
i mamy czytania na tydzień
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=18080
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=18094
i mamy czytania na tydzień
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=18080
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=18094
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 lut 2014, 07:58
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Zafira B 1.7 CDTI Zafira Life 2.0 HDI
- Model: ZBZD
- Oznaczenie silnika: Z17DTR
- Gender:
Maksymalny moment obrotowy to jeden z najważniejszych parametrów każdej skrzyni biegów (jak i każdej przekładni mechanicznej). Wszystkie koła zębate, łożyska, wałki, średnice, materiały są liczone i dobierane w zależności od przenoszonego momentu...Wojti pisze:Wynika z w/w opisów iz tylko przez zaniedbanie lub złe zmienianie biegów na nie dociśniętym sprzęgle może uszkodzić ta skrzynie a nie wada konstrukcyjna lub zbyt duży moment obrotowy
"Standardowe" skrzynie w osobówkach są liczone na 300 - 320 Nm właśnie, ponieważ "standardowe" silniki nie generują wyższych momentów.
Pozdrawiam - tom.tom
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
tom.tom pisze:basti_seba ostro przegięliście z momentem, skrzynia M32 tego długo nie wytrzyma, max dla tej skrzyni to 320 Nm... Rozsypiesz skrzynię...
Poza tym masz nadal turbodziurę, moja turbina po chipie zbiera się już ostro od 1500 obr nie od 1800... Przy 2200 mam już pełne doładowanie 2,5 bara...
Wykres mocy idzie spokojnie przeciągnąć do prawie 5000 obr, Tobie moc kończy się na 4000...
Trzeba jeszcze udoskonalić mapy...
U mnie jeszcze usunięty programowo, zaślepiony i wypięty EGR, wywalony programowo i fizycznie niepotrzebny czujnik temperatury który był w DPF, kąty wyprzedzenia wtrysku wcześniejsze... A to już nie takie proste jak usunięcie DPFa (co też nie jest proste). I to wszystko bez wyjmowania sterownika z auta, wszystko przez interfejs...
Mam 150 KM, 320 Nm a na testach na A1 moja Zafira szła 215 bez problemu (szybciej bałem się jechać i odpuściłem), właśnie ze względu na to że mam moc nadal powyżej 4500 obr...
Więcej napisałem tu:
Pomyślne usunięcie DPF / EGR / podniesienie mocy 1.7 DTR
P.S. Ciekawostka:
Zadymienie spalin po wycince DPF i chipie (wartość dopuszczalna dla tego rocznika to 1,5 [m-1], pomiar na komputerowym analizatorze zadymienia):
Obroty jałowe - 0,03 [m-1]
Obroty 4500 - 0,3 - 0,6 [m-1]
Przyspieszanie z jałowych do max. - 0,9 - 1,3 [m-1]
Jako wynik ostateczny brana jest wartość średnia z pomiaru, wynosi ona kilka dziesiątych [m-1] cokolwiek by nie robić podczas testu... Czyli po operacji usunięcia DPF samochód w 100% spełnia EURO-5.
Daj wykres z hamowni, bo wszędzie się chwalisz jak to masz fajnie zrobione, obroty do 5000 obrotów, turbo od 1500 obrotów, wykres Nm, bo jak dzwoniłem do Twojego fachmana to jakbym z jakimś amatorem rozmawiał, poza tym nie ma hamowni, więc nie wiem skąd bierzesz swoje liczby.
Witam
Jakie macie opinie i doświadczenia w wycinaniu DPF-a w silnikach 1.7 CDTI 110KM? Udało się to gdzieś ogarnąć? Najlepiej w okolicach szczecina. Pytam bo widzę że mam z nim coraz więcej kłopotów. Wypala mi się co 40-60 km. Sprawdzałem OP-COM-em, stopień nasycenia i zmienia się to od 42 do 108 %.
Co dziwne, raz np. wczoraj przejechałem 40 km i nasycenie zmieniło się z 43 na 48 %.
Innym razem nie wiadomo dlaczego pokazuje nagle 102 -108 %. Wnioskuję z tego że strasznie szybko się to dziadostwo zapycha.
Czasami przy wyprzedzaniu wyskakuje błąd przeładowania turbiny i odcina moc. Gdzieś na formum ktoś sugerował że może też to być związane z zapchanym DPF-em.
Pozdrawiam
Bartek
Możecie coś podpowiedzieć co z tym DPF-em zrobić, czemu tak się zapycha często?
Jakie macie opinie i doświadczenia w wycinaniu DPF-a w silnikach 1.7 CDTI 110KM? Udało się to gdzieś ogarnąć? Najlepiej w okolicach szczecina. Pytam bo widzę że mam z nim coraz więcej kłopotów. Wypala mi się co 40-60 km. Sprawdzałem OP-COM-em, stopień nasycenia i zmienia się to od 42 do 108 %.
Co dziwne, raz np. wczoraj przejechałem 40 km i nasycenie zmieniło się z 43 na 48 %.
Innym razem nie wiadomo dlaczego pokazuje nagle 102 -108 %. Wnioskuję z tego że strasznie szybko się to dziadostwo zapycha.
Czasami przy wyprzedzaniu wyskakuje błąd przeładowania turbiny i odcina moc. Gdzieś na formum ktoś sugerował że może też to być związane z zapchanym DPF-em.
Pozdrawiam
Bartek
Możecie coś podpowiedzieć co z tym DPF-em zrobić, czemu tak się zapycha często?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Wydaje mi się że autko ma problemy z osprzętem, skokowe zapełnienie filtra może na to wskazywać. Sprawdził bym EGR i turbinę aczkolwiek minimalne nasycenie filtra na poziomie 43% świadczy o jego nie najlepszym staniem, pozostaje w nim 43% nieusuwalnego popiołu, a więc tylko mechaniczne czyszczenie, wymiana a w ostateczności kastracja auta (usunięcie DPF)
Witam
Turbina raczej odpada bo wymieniałem ją nie dawno, poza tym bardzo często ją mi odcina z błędem przeładowanie. Co prawda jest to denerwujące bo przy wyprzedzaniu najczęściej to się dzieje. Po prostu samochód przechodzi w tryb awaryjny i traci moc. Czy to może być źle ustawiana sztanga turbiny? Źle ją wyregulowali po regeneracji?
Zauważyłem też takie sapnięcie przy zdejmowaniu nogi z gazu - najczęściej przy redukcji na wyższy bieg - ale wydaje mi się że to chyba zaworek podciśnieniowy zmienia geometrie turbiny przy odcięciu gazu - czy się myle?
Jest możliwość sprawdzenia OP-COMem jakoś kondycji silnika ? Na co zwrócić szczególną uwagę?
Pozdrawiam
Bartek
Turbina raczej odpada bo wymieniałem ją nie dawno, poza tym bardzo często ją mi odcina z błędem przeładowanie. Co prawda jest to denerwujące bo przy wyprzedzaniu najczęściej to się dzieje. Po prostu samochód przechodzi w tryb awaryjny i traci moc. Czy to może być źle ustawiana sztanga turbiny? Źle ją wyregulowali po regeneracji?
Zauważyłem też takie sapnięcie przy zdejmowaniu nogi z gazu - najczęściej przy redukcji na wyższy bieg - ale wydaje mi się że to chyba zaworek podciśnieniowy zmienia geometrie turbiny przy odcięciu gazu - czy się myle?
Jest możliwość sprawdzenia OP-COMem jakoś kondycji silnika ? Na co zwrócić szczególną uwagę?
Pozdrawiam
Bartek