wypadanie zapłonu -zośka benzynka

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
sstrazak

wypadanie zapłonu -zośka benzynka

#1 Post autor: sstrazak »

pirtech pisze:Panowie a co można zrobić gdy pojawia się błąd 0303 tj.wypadanie zapłonu 3 cylindra w zośka z 2006 przebieg 17000km silnik 150 k. skrzynia automat jazda mieszana z przwagą tras ,kiedy pojawia się w/w błąd spalanie wzrasta o 4 litry na 100km i silnik,sprawdziłem zawór RGB i jest jak nowy.

[ Komentarz dodany przez: Lorry: Czw Mar 04, 2010 18:23 ]
Zakładamy nowy temat, a nie bez kompletnego związku dajemy taki problem w temacie go nie dotyczącym. Poza tym opel ma CDTI a nie tdi

Witam.
Prawdopodobnie wtyk zasilający cewkę wtryskiwacza,jeżeli na postoju nierówno pracuje po zdjęciu plastiku z silnika docisnąć złącze w kierunku wtrysku jezeli bedzie zmiana odgłosu pracy silnk to to mozna sprobować podgiąć konektoty w złączu ja podgiołem usiebie +opaski zaciskowe wokół złącza i wtrysku aby było dociśnięte.
Przy okazji rzuc okiem na listwę nastawnika klap wirowych lubi spadać :cry: :cry:
POZDR zafirowców.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2017, 20:08 przez sstrazak, łącznie zmieniany 2 razy.

jabolkg

#2 Post autor: jabolkg »

Znany problem z wtyczką trzeciego wtryskiwacza, w ASO można nawet trafić zestaw naprawczy.
Zapraszam do lektury:
http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... ryskiwacza

goerge-80

#3 Post autor: goerge-80 »

Witam.
Jest to moj pierwszy post wiec pozdrawiam Wszystkich.
Wyskoczyl mi blad 0303. Znam dzieki Wam przyczyne i znam instrukcje jak problem rozwiazac. Sek w tym ze niestety nie moge zlokalizowac wtryskiwaczy a tym bardziej wtyczki wtryskiwacza 3-go w moim silniku (Z22YH). Wiem dla czesci z Was smieszna sprawa zapewne. Ksiazka niestety nie zawiera rysunku tego silnika. Jezeli ktorys z forumowiczow bedzie w stanie mi pomoc bede wdzieczny.
Moze fotki beda przydatne:

http://zapodaj.net/227f0f903f63.jpg.html
http://zapodaj.net/476852b4729b.jpg.html
http://zapodaj.net/c86fb7f15143.jpg.html

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#4 Post autor: Lorry »

Pragne zaznacyć że Ty masz benzynkę, a tu jest mowa o dieslach :!:

U nas raczej bezie to coś z świecą zapłonową lub cewka zapłonowa

goerge-80

#5 Post autor: goerge-80 »

No to niezla wtopa. Dzieki za info. Zmieniam trop poszukiwan.

jastrzaj

#6 Post autor: jastrzaj »

Witam,
mam pytanie do Was co dokładnie może być przyczyną wypadania zapłonu na czwartym cylindrze? Świece wymienione -cewka wymieniona a dalej to samo. Tradycyjnie brak mocy zapala sie czek.. Od czego zacząć poszukiwania? potrzebuje szybko pomocy -jade za kilka dni w trasę a auto umarło...
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2015, 13:29 przez jastrzaj, łącznie zmieniany 1 raz.

Grześ K.

#7 Post autor: Grześ K. »

Tradycyjnie od odczytu błędów. Napisz jakie odnotowano. A LPG masz?

jastrzaj

#8 Post autor: jastrzaj »

nie mam LPG-- błędy gdzieś zapisałem na kartce więc napisze

jastrzaj

#9 Post autor: jastrzaj »

Sprawa ma się tak:
1. Sprawdzonę wiązki kabli--są ok
2. cewka zapłonowa -- ok
3. świece nowe
4. przemieniono wtryskiwacz z 3 na 4 czylinder- wtrysk ok
5. spręż na zimnym silniku -4 cylunder 12,5 --jest ok
6.sondy działają
Pytanie dlaczego na 4 cylindrze wypada zapłon-dlaczego 4 (paluch) mam zamały prąd aby się zapaliła mieszanka.
Nie wiem czy np. takie moje spostrzeżenie ma jakiś wpływ--myśle że na wykończenu mam kolektor(katalizator) pierdzi troche--może to sprawia że sonda głupieje- podaje złe sygnały o mieszance paliwa--lecz czy to tylko na 1 cylinder? napiszcie--sprawa pilna

Grześ K.

#10 Post autor: Grześ K. »

A gdzie kody błędów?
U mnie skończyło sie na wysłaniu sterownika do sprawdzenia bo tez nie mogłem dojść o co chodzi z tym wypadaniem zapłonów

jastrzaj

#11 Post autor: jastrzaj »

kody błędów przez pomyłkę wyrzuciłem , z tego co pamiętam to kod jeden mówił o wypadaniu typowo na 4 cylindrze a następny o "wielokrotnym wypadaniu" łącznie. Coś mi sie wydaje że komp do sprawdzenia lub wymiany- jaki finał Grześ K. z twoim przypadkiem?ja narazie nie mam pojęcia--jeszcze jakiś magik ma mi pomóc w poniedziałek

Grześ K.

#12 Post autor: Grześ K. »

U mnie co rusz wyskakiwał błąd p0300 (wykryto wypadanie zapłonów) i p0303 najczęściej. Skończyło się na 400 zł i naprawie uszkodzonego sterownia. Sterownik przykręcony jest do silnika, nagrzewa się przez to i pęka masa żywiczna(?) otaczająca elektronikę która zaczyna płatać figle (u mnie podobnoż sygnał nie był wysyłany tak gdzie trzeba i często z pomninięciem jednego cylindra, zazwyczaj 3). Tak mi majster tłumaczył przynajmniej.
Równolegle z tym miałem problem z poluzowanymi wiązkami elektrycznymi od wtrysku benzyny - latały sobie luźno (obudowa plastikowa popękana - nie wiem czy ze starości czy niestaranny montaż gazu).
Od listopada - odpukać i na szczęście mam z tym spokój

jastrzaj

#13 Post autor: jastrzaj »

Podpowiem magikowi aby zobaczył "masę żywiczną" może być jakiś zimny lut, a może kable wysokiego napięcia? Na czym polegała naprawa uszkodzonego sterownika? Dzięki za podpowieź

Grześ K.

#14 Post autor: Grześ K. »

Mechanik sam na oko to raczej nie oceni. Mój sterownik był wysyłany do speców na Pomorzu (Wejherowo). Kabli WN nie masz tylko cewkę i to do niej sterownik fałszywe sygnały wysyłał. Nie mam pojęcia na czym polegała naprawa. Na pewno od nowa był soft wgrywany

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#15 Post autor: janekW67 »

Sprawdziłbym jeszcze przepływomierz. Potrafi on zamieszać i z jego powodu mogą się pojawiać różne błędy,w ogóle nie związane z przepływką.
Oczywiście!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”