[B]Wentylator nawiewu wnętrza.

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Andrex2k

#91 Post autor: Andrex2k »

Żeby nie zakładać nowego wątku proszę o poradę.
Muszę wymienić u siebie jeża - Zafira B 1,9 CDTI 100KM wersja z klimatronikiem.
Po wymontowaniu jeża mam numer GM 90 566 802
Szukam części w różnych sklepach i aukcjach i często jest napisane, że jest to część do wersji bez klimatronika.

Pytanie czy są błędy na aukcjach czy u siebie miałem zamontowanego złego jeża ?
Dodam że nie było problemu z nawiewem od zakupu auta (już 3 lata).

Proszę o info bo jutro gdzieś na szrocie bym chciał kupić oryginalną używkę tylko nie wiem z jakim numerem szukać.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#92 Post autor: Bodek »

:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Andrex2k

#93 Post autor: Andrex2k »

Dziękuje za odpowiedź i podanie numeru.

Czyli z tego wynika, że miałem zły założony - chociaż ciekawe jest że wszystko działało jak powinno.
Ktoś wie czym te części się różnią od siebie 90512510 oraz 90566802 ?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#94 Post autor: Bodek »

Może to być stary nr części - numery tych samych części zmieniają się w katalogu co jakiś czas.

Pytałem w ASO dlaczego zmieniają nr części, ale nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

majster96

#95 Post autor: majster96 »

Witam,
nie działa mi w ogóle nawiew
rezystor jest sprawny
wentylator napięcie dostaje i zmienia się wraz ze zmianą biegów wentylatora ale wentylator nie pracuje
miał ktoś podobny problem?

zafirka z klimatyzacją automatyczną

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#96 Post autor: paweldm »

Sprawdzałeś wentylator. Podłącz go bezpośrednio pod 12v z aku. Jak nie zakręci, to do wymiany.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#97 Post autor: rafant4011 »

Witam, może ktoś podpowiedzieć czego i gdzie psiknąć? wentylator lekko mi popiskuje na wolnych obrotach. :evil:
:piwo:

majster96

#98 Post autor: majster96 »

po bezpośrednim podłączeniu wentylatora pod akumulator wentylator pracuje
wymieniłem opornice i o dziwo zaczął działać, ale nie na długo
po dwóch dniach znowu nie działa :/

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#99 Post autor: rafant4011 »

Ponawiam;
"Witam, może ktoś podpowiedzieć czego i gdzie psiknąć? wentylator lekko mi popiskuje na wolnych obrotach. :evil:
:piwo:"

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#100 Post autor: paweldm »

Nie wiem czy te pryskanie coś pomoże. Czy to nie objaw początku końca łożysk?
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Skasowany użytkownik 6483

#101 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Możesz profilaktycznie psiknąć w miejsce gdzie jest osadzony wirnik. Nie wiem jedynie czy tam nie ma przypadkiem tulejek czy tez są faktycznie łożyska. W każdym bądź razie , powinno pomóc bo jak tam wleci sporo syfu to zaczynają się problemy z pracą wentylatora.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#102 Post autor: paweldm »

Jeśli wirnik jest łożyskowany na łożyskach ślizgowych, to takie psiknięcie na jakiś czas powinno pomóc. Nie wiem jak to wygląda. Ale jeśli da się rozebrać, to najlepiej nałożyć smaru stałego.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#103 Post autor: rafant4011 »

te piski to nie są cały czas, tylko takie lekkie czasami łii, łii, łii, :mrgreen:
coś tam muszę psiknąć pytam bo może ktoś już ma na to jakąś technikę... już to przerabiał :x
dzięki jak będzie trochę wolnego to z tym powalczę i zdam relację...

Awatar użytkownika
tOmki
Zafiromaniak
Posty: 536
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NET

#104 Post autor: tOmki »

W sieci gdzieś krąży tutorial od Astry G, jak to rozebrać. Może pomoże.
ZB Obrazek
ZC Obrazek

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#105 Post autor: rafant4011 »

Mały foto reportaż z przeprowadzonego smarowania wentylatora kabiny operacja się udała pacjent przeżył :lol: nie ma już cichego popiskiwania na wolnych obrotach. Zajęło mi to około dwóch godzin.
było by szybciej jednak postanowiłem nie tylko nasmarować ale i przeczyścić cały wentylator oraz kanały powietrzne z 10 letniego kurzu + odgrzybienie klimy...
Żeby dostać się do wentylatora trzeba zdemontować schowek i plastikową rurkę nawiewu na nogi pasażera (przygotowania takie jak do wymiany filtra kabinowego)
Potrzebne narzędzia to; śrubokręt gwiazdka Torx T20, użyte materiały; zmywacz do hamulców, smar, olej na łożysko dexos2 :lol: i woda z mydłem.

Obrazek

Odkręcamy jedną śrubkę i odchylamy blokadę.

Obrazek Obrazek

Wentylator obracamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara, ażeby zwolnić go z zatrzasków.

Obrazek

Tak wygląda po wyjęciu.

Obrazek

Żeby dostać się do silnika odkręcamy dwa torxy, następnie wyciągamy silnik wraz z wiatrakiem z obudowy. Uwaga, idzie opornie bo obudowa w środku ma 3 elementy gumowe które trzymają silnik.

Obrazek

Na wcześniej oczyszczone łożysko kilka kropel oleju żeby je nasmarować, ja podłączyłem wentylator do prądu żeby rozprowadzić olej rozgrzać i rozprowadzić w łożysku (prąd z samochodu z kostki zasilającej wentylator po zapłonie :P )

Obrazek

i trochę smaru na dno obudowy wentylatora tam gdzie siedzi łożysko (z olejem), oryginalnie był tam jakiś smar ale troszeczkę i pół na pół z kurzem :evil:

Obrazek

Skala trudności od 0 do 10 - 3.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2016, 08:50 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”