[B]Problemy związane z bi-xenonami i kontrolką AFL

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

[B]Problemy związane z bi-xenonami i kontrolką AFL

#1 Post autor: Lorry »

No mama wybrała sie w trase i podobno świeci sie kontrolka i lewy ksenon nie działa. Wczoraj jak jeździłem był komunikat że lewy postój sie spalił. Czy to można jakoś powiązać ze sobą, jakieś spięcie itp???

Aha jak myślicie da sie to naprawic czy trzeba wymieniać od razu? W instrukcji jest napisane że jeśli zdiagnozuje sie awarie systemu doświetlania, to wtedy sie ten reflektor wyłacza automatycznie. Gdzie lepiej to robić---- ASO Opla czy jakiś serwis elektryczny/elektroniczny.? Wolałbym naprawić bo nowy reflektor troche kosztuje :/ Moze macie jakieś polecane serwisy, specjalizacja w ksenonach?
Ostatnio zmieniony 16 gru 2011, 17:44 przez Lorry, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#2 Post autor: BajBus »

wymień postój i będziesz wiedzial co dalej, tyle chyba można samemu zrobić;)
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: Maciek »

Jak postojówka nie pomoże to najlepiej samemu: wyciągasz lampy i przekładasz ze sprawnej do uszkodzonej przetwornicę, żeby sprawdzić czy to ona padła.

Jak nie ona to żarniki przerzucasz.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#4 Post autor: Lorry »

Podobno już bangla, auto postało chwile i na nowo właczyła światła i bangla :D Jak na mój gust to zawiesił sie bajer odpowiedzialny za skrecanie żarnika z soczewką. Być mozę jakaś wieksza dziura albo wstrząs był i padło na chwile, co nie zmienia faktu że musze wzmozyć czujność :>

rrafalek

#5 Post autor: rrafalek »

Witam kolegów

Mam nastepujacy problem .Wymieniono mi lewa lampe xenonowa w serwisie po malym obtarciu. Po wymianie lampy stwierdzilem w nocy w garazy ze lewy wymieniony xsenon drzy . Pojechalem zlozyc reklamacje do ASO Opel facet stwierdzil ze reflektor jest uszkodzony .Umówilem sie na wymiane lampy reklamacyjna .Dzis odbieram auto a tu szok obie lampy drza. Kolejan reklamacja w sobote. Zaznaczam ze jak wylacze silnik wszystko jest ok. Lampy sa ta xenony skretne samopoziomujace oryginalnie zalozone przez GM OPEL.
Moze jakas sugestia bo pan z serwisu twierdzi ze wszystko wg nich jest ok. Wczesniej przed wymiana lampy nie drzały i byly stabilne.

Pozdrawiam

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#6 Post autor: Lorry »

Ale co drży dokładnie ???

Żarnik, czy np świecą sobie i co jakiś czas na ułamek sekundy, jakby mniejsze napiecie i przygasa???


Jak drży cała lampa to spaprane przy montazu i naprawie coś....

Jak druga opcja to nie za bardzo mam pomysł

rrafalek

#7 Post autor: rrafalek »

Po wizycie w ASO OPEL i próbie naprawy teraz obie lampy drżą .Ładowanie jest 14,1 V
Drzenie polega na tym iz soczewka drży a nawet próbuje skrecac prawo lewo i gora dół . panowie z ASO zdemontowali i zamontowali reflektory .Podlaczyli komputer i stwierdzili ze to jest noramalne że drzy i musze z tym zyc . Najciekawsze jest to ze przed wizyta u nich drżala tylko jedna Lampa !!!.
Poprostu rece opadaja.

Hajduk

#8 Post autor: Hajduk »

A gdzie serwisujesz może jak będziesz kiedy przejazdem przez Rudę do wjedź do Kanclerza co oni na to powiedzą

Woytas

#9 Post autor: Woytas »

może chłopaki źle zamocowali żarnik w oprawie

rrafalek

#10 Post autor: rrafalek »

Własnie takie rzeczy tylko w Rudzie w Kanclerzu a nie w "Erze" Dlatego ciezko sie z nimi dogadac bo przeciaz nikt nie lubi robic reklamacji za darmo , zwlaszcza na lampe ktora kosztowala 4500 zl u nich.

Pozdrawiam

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#11 Post autor: Lorry »

To jakąś lipę odstawili po mojemu... Albo jest żle to pomontowane, albo poszły czujki od poziomowania i skręcania (ale wtedy powinny się nie zapalać i powinna być kontrolka od nich...) Może spróbuj w innym serwisie ASO to zrobić, wziąć fakturę i niech zwracają koszty tam gdzie wymieniałeś, albo do GMa dzwoń i pytaj co proponuja

rrafalek

#12 Post autor: rrafalek »

Czy to normalne jak krece kierownica a auto stoi w miejscu soczewki skrecaja?? dzis wyjechalem z garazu patrze a tu soczewki same skrecaja .
Nakrecilem krotki film wiec przesylam linka

http://w301.wrzuta.pl/film/8FO5lVjIAx3/zafira

kubik_CDTi

#13 Post autor: kubik_CDTi »

Problem z poziomowaniem lub czujnikiem skrętu,u mnie nie skręcają na stojąco i chyba do jakiejś prędkości tak zostaje.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#14 Post autor: Lorry »

Ewidentnie zryte jest coś z czyjkami tak jak piszekubik_CDTi...

Soczewa zaczyna skręcać z tego co pamietam dopiero od ok 30km/h !!!

Reklamuj i kłóć się bo coś jest spartolone :!: Jak dokładnie dostał samochód, może to coś podpowie

rrafalek

#15 Post autor: rrafalek »

Samochod był lekko obtarty z lewej strony i nie mial dzwona .Lampa byla tylko wymieniona bo miała lekka ryse.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”