Błąd P2279 - nieszczelność w układzie dolotowym
Fajnie by było gdybyś mógł w opisywanym momencie podpiąć fejs i sprawdzić stan nasycenia DPF-a.Byłoby wiadomo o co lotto.Do wypalania DPF-a na pewno potrzebna jest wysoka temp układu wydechowego a objawy,które opisujesz występują przy średnio rozgrzanym silniku.Szczerze mówiąc nie wiem co mogłoby jeszcze innego spowodować takie kosmiczne spalanie.
Edit:/ Robert teraz tak jeszcze doczytałem,ze piszesz o spalaniu ok 20L/100km.Przy przyspieszaniu to nie problem osiągnąć takie chwilowe spalanie.Gdyby było 20L/h to byłby problem
Edit:/ Robert teraz tak jeszcze doczytałem,ze piszesz o spalaniu ok 20L/100km.Przy przyspieszaniu to nie problem osiągnąć takie chwilowe spalanie.Gdyby było 20L/h to byłby problem
Witam kolegów klubowiczów , po około roku bezproblemowego użytkowanie przyszedł czas na kolejną prośbę o podpowiedź. Błąd jaki zaczytałem tak ja w temacie , objawy brak mocy i coraz większe problemy z jazdą. Diagnozowałem opcomem , więcej błędów nie wyrzuca. Trochę poczytałem ale nie jestem pewien od czego zacząć sprawdziłem w pierwszej kolejności przewód z postu :
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1026
ale jest OK , podpowiedzcie proszę co jeszcze sprawdzić w pierwszej kolejności , zanim zaczną rozbierać EGR , a może nie ma sensu tego robić. Boję się że zapcha mi się DPF , błąd wyskoczył przy próbie serwisowego przepalenia filtra.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1026
ale jest OK , podpowiedzcie proszę co jeszcze sprawdzić w pierwszej kolejności , zanim zaczną rozbierać EGR , a może nie ma sensu tego robić. Boję się że zapcha mi się DPF , błąd wyskoczył przy próbie serwisowego przepalenia filtra.
Problem rozwiązany , ale przyczyna nie był EGR ( ten był czyściutki wbrew prognozom. Tym razem komunikat był precyzyjny , tyle że nieszczelność znalazłem za EGR dopiero jak go zdemontowałem ,ponieważ nie jestem specjalistą obrazowo ujmę to tak , nieszczelność była na półokrągłym zacisku , który się poluzował , być może pod wpływem drgań śruba zaciskowa była się odkręciła. Po ponownym założeniu EGR i prawidłowym zaciśnięciu wspomnianego elementu objawy ustąpiły. może moje doświadczenie za komuś pomogą
pozdrawiam.
PS. Oczywiście mówiąc problem rozwiązany mam na myśli sytuację po przejechaniu około 50 Km i wypaleniu DPF. Mam nadzieję że nie jest to chwilowa poprawa sytuacji
pozdrawiam.
PS. Oczywiście mówiąc problem rozwiązany mam na myśli sytuację po przejechaniu około 50 Km i wypaleniu DPF. Mam nadzieję że nie jest to chwilowa poprawa sytuacji
Witam,
jestem tu nowy ale to juz mój 5 Opel... po krótkim przeszukaniu nie znalazłem aby ktoś miał i ewentualnie rozwiązał błą ECN 227956
jestem tu nowy ale to juz mój 5 Opel... po krótkim przeszukaniu nie znalazłem aby ktoś miał i ewentualnie rozwiązał błą ECN 227956
mam jeszcze jedno pytanko .. w zafirce mam skrzynie automatyczną... i mam jeden problem... a mianowicie, jak ruszam to strasznie długo trwa rozkręcenie silnika do obrotów 2500, potem rakieta, silnik super pracuje.. ale jeśli chodzi o start to zupełny brak mocy!!! czy i jaki to może byc problem .. czy automaty tak już mają, że nawet nie można pomyśleć i "piśnięciu kołami"
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2011, 18:52 przez Damianos, łącznie zmieniany 1 raz.