Błąd P2279 - nieszczelność w układzie dolotowym

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#31 Post autor: Anony Mous »

Fajnie by było gdybyś mógł w opisywanym momencie podpiąć fejs i sprawdzić stan nasycenia DPF-a.Byłoby wiadomo o co lotto.Do wypalania DPF-a na pewno potrzebna jest wysoka temp układu wydechowego a objawy,które opisujesz występują przy średnio rozgrzanym silniku.Szczerze mówiąc nie wiem co mogłoby jeszcze innego spowodować takie kosmiczne spalanie.

Edit:/ Robert teraz tak jeszcze doczytałem,ze piszesz o spalaniu ok 20L/100km.Przy przyspieszaniu to nie problem osiągnąć takie chwilowe spalanie.Gdyby było 20L/h to byłby problem ;)

Robert4884

#32 Post autor: Robert4884 »

Niestety softa nie mam (intensywniej myślę o jego zakupie :idea: ), także trudno mi coś więcej powiedzieć, dodatkowo wtedy autko troszkę przymulone było, trwało to kilka minut i przeszło. :?

Nie chodzi mi o przyśpieszanie tylko o normalną jazdę.

Na razie nic się nie dzieje, także będę obserwował ZB. ;)

arturos2

#33 Post autor: arturos2 »

Witam kolegów klubowiczów , po około roku bezproblemowego użytkowanie przyszedł czas na kolejną prośbę o podpowiedź. Błąd jaki zaczytałem tak ja w temacie , objawy brak mocy i coraz większe problemy z jazdą. Diagnozowałem opcomem , więcej błędów nie wyrzuca. Trochę poczytałem ale nie jestem pewien od czego zacząć sprawdziłem w pierwszej kolejności przewód z postu :
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1026
ale jest OK , podpowiedzcie proszę co jeszcze sprawdzić w pierwszej kolejności , zanim zaczną rozbierać EGR , a może nie ma sensu tego robić. Boję się że zapcha mi się DPF , błąd wyskoczył przy próbie serwisowego przepalenia filtra.

Anony Mous

#34 Post autor: Anony Mous »

Wyczyśc EGR i będzie po problemie.

arturos2

#35 Post autor: arturos2 »

Problem rozwiązany , ale przyczyna nie był EGR :) ( ten był czyściutki wbrew prognozom. Tym razem komunikat był precyzyjny , tyle że nieszczelność znalazłem za EGR dopiero jak go zdemontowałem ,ponieważ nie jestem specjalistą obrazowo ujmę to tak , nieszczelność była na półokrągłym zacisku , który się poluzował , być może pod wpływem drgań śruba zaciskowa była się odkręciła. Po ponownym założeniu EGR i prawidłowym zaciśnięciu wspomnianego elementu objawy ustąpiły. może moje doświadczenie za komuś pomogą :)
pozdrawiam.
PS. Oczywiście mówiąc problem rozwiązany mam na myśli sytuację po przejechaniu około 50 Km i wypaleniu DPF. Mam nadzieję że nie jest to chwilowa poprawa sytuacji :)

pmaly14

#36 Post autor: pmaly14 »

kolego a jaki masz silnik i moze dasz radę cyknoć jakies zdjecie tej obejmy

Damianos

#37 Post autor: Damianos »

Witam,
jestem tu nowy ale to juz mój 5 Opel... po krótkim przeszukaniu nie znalazłem aby ktoś miał i ewentualnie rozwiązał błą ECN 227956

kicaj

#38 Post autor: kicaj »

widac ze to bylo bardzo krotkie szukanie...
ja po 5 sekundach szukania na tym forum znalazlem 2 tematy odnosnie tego problemu
a co na innych...
sugeruje co by mod wygasil ten temat...

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#39 Post autor: MieHor »

Użyj opcji Szukaj - było na ten temat już na forum

Damianos

#40 Post autor: Damianos »

opcja szukaj wklejam błąd ECN 227956 i nic.... czy ten błąd zamienia sie na jakiś inny bo wedlug instrukcji to może "p2279" ?

jacekk44

#41 Post autor: jacekk44 »

uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia zwarcie do masy

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#42 Post autor: MieHor »

P2279 Nieopomiarowane powietrze po stronie ssącej
lub
P2279 Nieszczelność w układzie wlotowym
lub
P2279 - Wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza

kicaj

#43 Post autor: kicaj »

Damianos, wystarczy poszukac samo "2279"

Damianos

#44 Post autor: Damianos »

mam jeszcze jedno pytanko .. w zafirce mam skrzynie automatyczną... i mam jeden problem... a mianowicie, jak ruszam to strasznie długo trwa rozkręcenie silnika do obrotów 2500, potem rakieta, silnik super pracuje.. ale jeśli chodzi o start to zupełny brak mocy!!! czy i jaki to może byc problem .. czy automaty tak już mają, że nawet nie można pomyśleć i "piśnięciu kołami" :)
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2011, 18:52 przez Damianos, łącznie zmieniany 1 raz.

kubik_CDTi

#45 Post autor: kubik_CDTi »

Masz jakąś niesprawność ,zacznij od czyszczenia EGRu-jak masz 150tkę to sprawdź kolektor czy wszystko ok.
Pozdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”