{A} Silnik diesla czy benzynka? a może LPG?
Moderator: Sebu$
{A} Silnik diesla czy benzynka? a może LPG?
Witam,
bardzo poważnie rozważam zakup Zafiry w kwocie do 20.000zł. Początkowo myślałem o benzyniaku 1.8i, ale widzę, że jest ich stosunkowo mało. Poza tym różnica w cenie między 1.6i/1.8i a DI/DTI/DTL jest właściwie żadna. Dlatego zacząłem spoglądać na DI lub DTI. I teraz pytanie: jak to jest z tym "słynnym" padaniem pompy wtryskowej w tym silniku? Czy padnięcie pompy daje jakieś wcześniejsze symptomy, czy jest to proces nagły? Jaki jest koszt naprawy tego podzespołu? Jakie są główne różnice między tymi silnikami powodujące różnicę w mocy? Jak wygląda/czy się da wzmocnić wersję DI i jakie są tego koszta? I czy faktycznie DI to taki "mułek" (17s do setki, Vmax=160km/h)?
A może jednak patrzeć na benzynkę? I dołożyć (ewentualnie) gaz (oczywiście jeśli jest to finansowo wystarczająco opłacalne)? Benzynka może mieć niższy przebieg, mniejsze ogólne zużycie, itp.
Ciekawi mnie również jak odbija się na kondycji technicznej auta serwisowanego w polskim ASO przebieg 220.000km przy silniku 1.8i z 1999 roku - jest takie auto na Allegro, od pierwszego właściciela, który wydaje się być rozsądnym człowiekiem?
bardzo poważnie rozważam zakup Zafiry w kwocie do 20.000zł. Początkowo myślałem o benzyniaku 1.8i, ale widzę, że jest ich stosunkowo mało. Poza tym różnica w cenie między 1.6i/1.8i a DI/DTI/DTL jest właściwie żadna. Dlatego zacząłem spoglądać na DI lub DTI. I teraz pytanie: jak to jest z tym "słynnym" padaniem pompy wtryskowej w tym silniku? Czy padnięcie pompy daje jakieś wcześniejsze symptomy, czy jest to proces nagły? Jaki jest koszt naprawy tego podzespołu? Jakie są główne różnice między tymi silnikami powodujące różnicę w mocy? Jak wygląda/czy się da wzmocnić wersję DI i jakie są tego koszta? I czy faktycznie DI to taki "mułek" (17s do setki, Vmax=160km/h)?
A może jednak patrzeć na benzynkę? I dołożyć (ewentualnie) gaz (oczywiście jeśli jest to finansowo wystarczająco opłacalne)? Benzynka może mieć niższy przebieg, mniejsze ogólne zużycie, itp.
Ciekawi mnie również jak odbija się na kondycji technicznej auta serwisowanego w polskim ASO przebieg 220.000km przy silniku 1.8i z 1999 roku - jest takie auto na Allegro, od pierwszego właściciela, który wydaje się być rozsądnym człowiekiem?
- Maciek
- Zafiromaniak
- Posty: 3463
- Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Z20LET
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
Ja bym brał benzynę.
Diesel z tego okresu może mieć ładnie nalatane + możliwość robienia pompy. Ryzyko.
A LPG jest teraz bardzo tani
Przy 220kkm przy normalnym użytkowaniu powinno być wszystko ok. Jednak przebieg dosyć niski jak na tak duże, 10-letnie auto. Jak właściciel ma jakieś kwity na ten przebieg to ja bym się zainteresował...
Diesel z tego okresu może mieć ładnie nalatane + możliwość robienia pompy. Ryzyko.
A LPG jest teraz bardzo tani
Przy 220kkm przy normalnym użytkowaniu powinno być wszystko ok. Jednak przebieg dosyć niski jak na tak duże, 10-letnie auto. Jak właściciel ma jakieś kwity na ten przebieg to ja bym się zainteresował...
to ten samochód: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8971928Maciek pisze:Przy 220kkm przy normalnym użytkowaniu powinno być wszystko ok. Jednak przebieg dosyć niski jak na tak duże, 10-letnie auto. Jak właściciel ma jakieś kwity na ten przebieg to ja bym się zainteresował...
Właściciel wydaje się być uczciwy...:-)
Nie oglądałem go, bo brakowało mi czasu. Z rozmowy wynika, że jest jej pierwszym i jedynym właścicielem. Poprzednie zdjęcia były zretuszowane tak, że wydawało się, że nawet rejestracje są na czarnych blachach. Jeśli jej nie sprzeda, to wstępnie umówiłem się na oglądanie w nadchodzący weekend (po jego powrocie z Brukseli?).
a odnośnie różnicy między DI a TDI, nie miej nawet takiego dylematu tylko bierz to co mocniejsze, uważam że 82 konie na prawie 1,5tonowy samochód to jest stanowczo za mało. trzeba zaznaczyć że Zafira jest wysoka i tu są dodatkowe opory, a jak będziesz wiózł 7 osób to spróbuj bezpiecznie wyprzedzić TIRa jeśli chodzi o spalanie to jest na bardzo podobnym poziomie
w tej aukcji najpierw jest ESP a potem TC, ale pewnie z rozpędu te ESP się napisało
w tej aukcji najpierw jest ESP a potem TC, ale pewnie z rozpędu te ESP się napisało
Łatwo jest sprawdzić czy ma ESP czy nie. Ja kiedyś oglądałem zafirę z ESP zapytałem więc czy to ESP działa itp. a on na to że tak. Po zerknięciu pod maskę okazało się że ESP nie ma.
http://www.zafiraklub.nazwa.pl/viewtopi ... hlight=esp
http://www.zafiraklub.nazwa.pl/viewtopi ... hlight=esp
- BajBus
- Zafiromaniak
- Posty: 1367
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Model:
- Kontakt:
też tak mówilem...Agamek12 pisze:Diesel raczej mi nie odpowiada...
do kiedy nie wsiadłem w 2.2 DTI
a dotego 800km za 200zł to jest jazda;) w porównaniu do oplowskiego 1.8benzin;)
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
dieselka mam od 1,5 roku i co prawda ten 101 KM to nie 125, ale pomoc turbiny przy wyprzedzaniu w trasie jest nieoceniona. do tej pory jeździłem benzyniakami i do tego słabymi. po "spróbowaniu" TDi uważam że samochód bez turbo jest na prawdę cienki. nie wiem jak się sprawuje te 1,8 w benzynie, ale polecam diesela ze względu na elastyczność i pomocne turbo. wiadomo są to dodatkowe koszty ewentualnej naprawy czy wymiany, ale myślę że warto