[A] - gbz83 - 1.8 Z18XE Executive, 125 KM, 2004.

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8189
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#31 Post autor: Sebu$ »

gbz83 pisze:ile to kosztuje? a co ze spryskiwaczami?
klosze przednie, lampy wyładowcze, przetwornice, poziomowanie, spryskiwacze, dodatkowy zbiornik, przełącznik, komputer i ustawienia ... no to masz 2000 z głowy.

no może uda Cię to ogarnąć za 1500 jak dobrze poszukasz i trafisz w dobrej jakości podzespoły.
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#32 Post autor: Mariusz 79 »

Witam, gbz83 mam prośbę czy mógłbyś zrobić zdjęcia spodu ( miejsca z rdzą) i wrzucić na forum, pytam bo moja jest od nowości w Polsce i mam dziury w progach i zardzewiałe tylne nadkole i chciałbym porównać, bo dużo osób mówi że zafiry nie rdzewieją :>. Tylne nadkole to zobaczyłem jak mi znajomy niechcący uderzył w prawy tył i odpadł ten czarny plastik :lol: , reszta rdzy w podwoziu była pod oryginalnym zabezpieczeniem i odrywałem go płatami, ale i tak kocham ten samochód.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2016, 22:12 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#33 Post autor: Wojti »

No niestety czas i polskie solniczki robią swoje ... :> Trzeba trochę zadbać a potem tylko lepiej będzie :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8189
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#34 Post autor: Sebu$ »

Mariusz 79 pisze:bo moja jest od nowości w Polsce i mam dziury w progach i zardzewiałe tylne nadkole i chciałbym porównać, bo dużo osób mówi że zafiry nie rdzewieją . Tylne nadkole to zobaczyłem jak mi znajomy niechcący uderzył w prawy tył i odpadł ten czarny plastik , reszta rdzy w podwoziu była pod oryginalnym zabezpieczeniem i odrywałem go płatami,
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Skasowany użytkownik 16629

#35 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

No przykro się to czyta, ale niestety, to używane autko i nie wiesz jak kto go używał, ale głowa do góry, to wcale nie musi być takie drogie:
1. Tłumik - kompletny wydech na alle... (środkowy, końcowy, zestaw gum, śrubek, sprężyn itp.) wyrwiesz za niecałe 400zł z wysyłką, ale jeżeli nie jest głośny to go nie tykaj i zaoszczędź na poważniejsze naprawy
2. hamulce tylne - 2 zestawy naprawcze, tarcze+klocki, to trzeba zrobić! bezpieczeństwo przede wszystkim, powinno wyjść do 500zł z robocizną, chyba, że robisz sam (cenę palnąłem orientacyjnie, bo u siebie to robiłem u jednego "partacza", ale przy zakupie auta i wtedy robiło się dużo więcej rzeczy i paragon na wszystko jeden
3. pęknięta łapa skrzyni - to zrób od razu! koszt mi nie znany, ale nie powinno być dużo, może do 200zł z robotą
4. rdza na sankach, hmmm może to tylko jakiś nalot i niepotrzebnie się boisz, to trzeba by widzieć, jeżeli tylko to powierzchowne to można samemu zdemontować (jeżeli masz możliwość), wiertara do łapy, oczyścić i hammerite :)
5. klima/chłodnica - to sobie zostaw na sam koniec, na razie i tak jej nie potrzebujesz, w maju/czerwcu możesz zacząć o tym myśleć jak odłożysz trochę grosza, podjedziesz do jakiegoś klimomagika, napełni układ z kontrastem i się pokaże gdzie są wycieki. Koszta nie są aż takie duże jak by się mogło wydawać

Stopniowo usuwaj najbardziej drastyczne usterki, a Zosia się odwdzięczy, wierz mi :)

gbz83

#36 Post autor: gbz83 »

Mariusz 79 pisze:Witam, gbz83 mam prośbę czy mógłbyś zrobić zdjęcia spodu ( miejsca z rdzą) i wrzucić na forum, pytam bo moja jest od nowości w Polsce i mam dziury w progach i zardzewiałe tylne nadkole i chciałbym porównać, bo dużo osób mówi że zafiry nie rdzewieją :>. Tylne nadkole to zobaczyłem jak mi znajomy niechcący uderzył w prawy tył i odpadł ten czarny plastik :lol: , reszta rdzy w podwoziu była pod oryginalnym zabezpieczeniem i odrywałem go płatami, ale i tak kocham ten samochód.
Akurat progi i nadkola mam zdrowe, więc nic nie da zdjęcie... u mnie środek jest podgniły...

gbz83

#37 Post autor: gbz83 »

kacza1982 pisze:No przykro się to czyta, ale niestety, to używane autko i nie wiesz jak kto go używał, ale głowa do góry, to wcale nie musi być takie drogie:
1. Tłumik - kompletny wydech na alle... (środkowy, końcowy, zestaw gum, śrubek, sprężyn itp.) wyrwiesz za niecałe 400zł z wysyłką, ale jeżeli nie jest głośny to go nie tykaj i zaoszczędź na poważniejsze naprawy
2. hamulce tylne - 2 zestawy naprawcze, tarcze+klocki, to trzeba zrobić! bezpieczeństwo przede wszystkim, powinno wyjść do 500zł z robocizną, chyba, że robisz sam (cenę palnąłem orientacyjnie, bo u siebie to robiłem u jednego "partacza", ale przy zakupie auta i wtedy robiło się dużo więcej rzeczy i paragon na wszystko jeden
3. pęknięta łapa skrzyni - to zrób od razu! koszt mi nie znany, ale nie powinno być dużo, może do 200zł z robotą
4. rdza na sankach, hmmm może to tylko jakiś nalot i niepotrzebnie się boisz, to trzeba by widzieć, jeżeli tylko to powierzchowne to można samemu zdemontować (jeżeli masz możliwość), wiertara do łapy, oczyścić i hammerite :)
5. klima/chłodnica - to sobie zostaw na sam koniec, na razie i tak jej nie potrzebujesz, w maju/czerwcu możesz zacząć o tym myśleć jak odłożysz trochę grosza, podjedziesz do jakiegoś klimomagika, napełni układ z kontrastem i się pokaże gdzie są wycieki. Koszta nie są aż takie duże jak by się mogło wydawać

Stopniowo usuwaj najbardziej drastyczne usterki, a Zosia się odwdzięczy, wierz mi :)
Dokładnie tak robie:)
Tłumik cały wymienie, aby było już z głowy - 300zeta już zamówiony,
Hamulce wygląda to tak: Tarcze grube właśnie dałem do przetoczenia, a klocki tył i przód już kupiłem 150zł,
Łapa skrzyni zamówiona 100zł
Rdze na sankach i innych podzespołach potraktuje zabezpieczeniem antykorozyjnym, a na jesien poodkręcam wszystko i poczyszcze jak należy(ewentualnie powymieniam to co trzeba)
Klima na wiosne - chłodnica do klimy 200zeta
no i zrobie rozrząd z pompą wody 500zeta

Tłumik, hamulce, łapa zabezpieczenie i rozrząd razem z robocizną 1300;/ ale już będe miał z głowy większość mechaniki i przyjdzie czas na wiosne aby zająć się wnętrzem klimą i może światłami...

Skasowany użytkownik 16629

#38 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

W dobrym kierunku idziesz, to mnie bardzo cieszy czyli najpierw mechanika i bezpieczeństwo, potem wygląd i wygoda. Oj Zosia będzie zadowolona :)

ps. koszta nie małe, rozumiem to, ale to są koszta na lata, a nie na rok czy kilka miesięcy, zawsze bierz to pod uwagę i pamiętaj ból kieszeni nie jest tak wielki jak ból du** marznącej na środku drogi przy aucie na awaryjnych ;)

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#39 Post autor: gRZENIU »

Trochę ciągnie po kieszeni , ale na długi czas spokój ducha i sumienia , a do tego ...
kacza1982 pisze: ból kieszeni nie jest tak wielki jak ból du** marznącej na środku drogi przy aucie na awaryjnych ;)
Lepiej jak Zośka jest technicznie sprawna i bezpieczna , a wygląd w następnym etapie ;) ...

Awatar użytkownika
norris_85
Zafiromaniak
Posty: 1211
Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Lublin, LU
Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#40 Post autor: norris_85 »

kupiona przynajmniej pewna, a to co jest do zrobienia to IMHO są swoiste "odleżyny" szkoda tylko, że nie zaobserwowane przy kupnie bo z pewnością obniżyłyby znacząco cenę. teraz to trzeba zagryźć zęby wyłożyć te parę grosza ale potem spokój na lata...

gbz83

#41 Post autor: gbz83 »

Zafirka już po tuningu mechanicznym 8) i już śmiga :driver:

Powymieniane tłumik kompletny, rozrząd, łapa od skrzyni, przetoczone tarcze, nowe klocki, olej i komplet filtrów, no i wszystkie płyny wymienione. Silnik przejrzany, mikro paski jak nowe, stary rozrząd i klocki ori jak z wyjechała Zafirka z salonu w 2004r. :D

Oczywiście wcześniej podany budżet nie wystarczył ( jak zawsze :mysli: ) ale mam nadzieję, że na dłuższy czas jest spokój :ok:

No to teraz w drogę, bo muszę dotrzeć klocki do tarcz :driver:

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#42 Post autor: gRZENIU »

gbz83, Zośki lubią takie make-up, odrazu robi im się na długo lepiej ... A pod kiecką zabezpieczone :?: :lol:

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#43 Post autor: Maćku »

Grzegorz wstydziłbyś się pytać nie swoją kobietę czy zabezpieczone pod kiecą :haha:
Zestaw startowy zaliczony :ok:
Obrazek

gbz83

#44 Post autor: gbz83 »

Właśnie skończyłem montować radyjko :ok:

Śmiga fajnie, sterowanie z kierownicy też ale nie działa mi jeden przycisk - ściszania... może jakieś spięcie, nie wiem jak to sprawdzić :cry:

no i nie pokazuje mi na wyświetlaczu jakie Radio czy piosenka leci :/ ale można bez tego przeżyć...

Fajnie by było jakby w tym miejscu na wyświetlaczu gdzie powinno być jakie Radio byłaby cały czas temperatura zewn., to wtedy bym miał spalanie na górze, a tak to musze przełączać, żeby sprawdzić temp. albo spalanie :evil:

ale to już chyba za dużo chce :P

aaaaaaaaaaa no i naklejki klubowe wrzucone na Zosię :piwo: :) od razu lepiej idzie :lol:

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#45 Post autor: Wojti »

Kawał dobrej roboty :ok: :piwo: Czekamy na fotorelacje :lol:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira A”