Traci moc i gaśnie w czasie jazdy
Traci moc i gaśnie w czasie jazdy
Witam. Posiadam Zafire B 1.9ccm, 150KM, diesel. Miesiąc temu wycinałem w Poznaniu DPF. Przez ostatnie dni mam objaw taki że jadąc i jak staram sie dodac gazu to nie reaguje i czuje jak traci moc, rozpędem dojeżdżam do skrzyzowania i gaśnie. Próby odpalenia są takie ze ledwo cos odpali ale po chwili znowu gaśnie, objaw taki jakby cos bylo zapchane i nie daje rady normalnie odpalic (jestem laikiem wiec piszę jak to odczuwam). Ponowne próby sa identyczne, cos tam załapie i gasnie. Odczekuje ok 5-10min, następna próba i zapala normalnie jakby nigdy nic. Proszę o jakąś wskazówke, rade, ew kogoś w Trójmieście kto mógłby mi to zobaczyć bo wiadomo autoryzowany serwis skasuje mnie za samo podłączenie komputera a co dalej to boje się myśleć. Pozdr. Ania (ja jeżdżę tym samochodem z dziećmi, mąż tylko się zalogował)
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
Spróbuj odczytać błędy metodą gazu i hamulca.
Tu masz opis jak to zrobić
Tu masz opis jak to zrobić
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
Witam, czy nikt nie jest w stanie mi pomóc? Żadne błędy sie nie pokazują. Problem cały czas jest. A moze ktos ma jakiegoś mechanika który by mógł mi wziąć na warsztat ten samochód i spokojnie sprawdzić. Interesuje mnie ktos z okolic Trójmiasta, chodzi mi o naprawde dobrego mechanika który poświęci czas na to i poszpera a nie zobaczy że błędów nie ma i wszystko OK. Serwis zostawiam sobie w ostateczności. Naprawde proszę o pomoc bo to kompletnie mija sie z celem taka jazda w szczególności z dziećmi. Dziekuję
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
1. Podłącz autko pod komputer :>
2. Świeci się kontrolka "samochód z kluczykiem" ???
3. Sprawdź EGR, czujnika położenia wałka korbowego oraz zawór podciśnienia turbiny (w takiej kolejności)
2. Świeci się kontrolka "samochód z kluczykiem" ???
3. Sprawdź EGR, czujnika położenia wałka korbowego oraz zawór podciśnienia turbiny (w takiej kolejności)
- Albert Einstein
no to chyba w koncu udalo sie. Samochod chyba musiał sam z siebie stanąć i ani drgnął. Chodzil tylko na wolnych obrotach i nie reagowal nic na pedał gazu więc na lawete takze nie dał rady wjechać. Jak pisałem wczesniej mechanicy u których byłem a było ich czterech nie mieli pojęcia dlaczego tak się dzieje (może po prostu byli słabi z wiedzą). Kazdemu zapłaciłem po 100zł za to ze posiecił czas na szukanie ale właśnie to był mój test wiec bylem na takie kwoty przygotowany.
Laweta zawiozła Opla do serwisu. Wymiana EGR-a (byl czyszczony juz kilka razy wcześniej i sytuacja powtarzala sie po jakimś czasie znowu). Mam nadzieje że teraz troche pojeździ dłuzej. Koszt z wymianą w ASO to 850zł. Teraz znowu czuć jak sie rwie do jazdy. Cudowne uczucie.
Teraz pytanie: DPF jest wycięty, jak teraz będzie reagował na to EGR i jaki jest związek EGR-a i DPF-a. Na co teraz zwracać uwagę aby jednak trochę dłużej pojeździł. Ważna uwaga jesli jest ona istotna: samochód jeździ głównie po mieście na któtkich odcinkach.
Pozdrawiam i życzę Szczęśliwego Nowego Roku wszystkim Zafirowcom. Aby nasze samochody jak najmniej wizytowały mechaników!!
Laweta zawiozła Opla do serwisu. Wymiana EGR-a (byl czyszczony juz kilka razy wcześniej i sytuacja powtarzala sie po jakimś czasie znowu). Mam nadzieje że teraz troche pojeździ dłuzej. Koszt z wymianą w ASO to 850zł. Teraz znowu czuć jak sie rwie do jazdy. Cudowne uczucie.
Teraz pytanie: DPF jest wycięty, jak teraz będzie reagował na to EGR i jaki jest związek EGR-a i DPF-a. Na co teraz zwracać uwagę aby jednak trochę dłużej pojeździł. Ważna uwaga jesli jest ona istotna: samochód jeździ głównie po mieście na któtkich odcinkach.
Pozdrawiam i życzę Szczęśliwego Nowego Roku wszystkim Zafirowcom. Aby nasze samochody jak najmniej wizytowały mechaników!!
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
Nie rozumie tylko czemu nie reklamowałeś w warsztacie w którym wycinali DPF.Jarek Janeczek pisze:Witam. Posiadam Zafire B 1.9ccm, 150KM, diesel. Miesiąc temu wycinałem w Poznaniu DPF. Przez ostatnie dni mam objaw taki że jadąc i jak staram sie dodac gazu to nie reaguje i czuje jak traci moc, rozpędem dojeżdżam do skrzyzowania i gaśnie. Próby odpalenia są takie ze ledwo cos odpali ale po chwili znowu gaśnie, objaw taki jakby cos bylo zapchane i nie daje rady normalnie odpalic (jestem laikiem wiec piszę jak to odczuwam). Ponowne próby sa identyczne, cos tam załapie i gasnie. Odczekuje ok 5-10min, następna próba i zapala normalnie jakby nigdy nic. Proszę o jakąś wskazówke, rade, ew kogoś w Trójmieście kto mógłby mi to zobaczyć bo wiadomo autoryzowany serwis skasuje mnie za samo podłączenie komputera a co dalej to boje się myśleć. Pozdr. Ania (ja jeżdżę tym samochodem z dziećmi, mąż tylko się zalogował)
Przecież to oni mieli oddać Ci auto sprawne
czesiek_ze
Witam , w moją Zosia ma podobne objawy . Podczas jazdy jakby dostała czkawki tak z dwa razy i na chwilę spokój , po ujechaniu kilku kilometrów wystarczy spuścić nogę z gazu i gaśnie dojazd do skrzyżowania i powtórka ( noga z gazu obroty spadają i gaśnie ) zaznaczam że żaden błąd się nie pokazuje . DPF wyrwany i z kompa usunięty, walił błąd nieszczelność w układzie dolotowym więc mechanik uznał że EGR więc kupiony nowy błąd nadal wywalało więc stwierdził że czujnik ciśnienia doładowania wymieniony na nowy , turbo po regeneracji . Ktoś ma jakiś pomysł co się dzieje ?
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Po tych naprawach dalej wyrzuca ten sam błąd?
Przejrzyj układ dolotowy, może coś jest niedokręcone, zsunęło się lub pękło. Trzeba zacząć od najprostszych czynności.
Sąsiada kumpel miał astrę z tym silnikiem i nigdzie nie ruszał się bez komputera.
Przejrzyj układ dolotowy, może coś jest niedokręcone, zsunęło się lub pękło. Trzeba zacząć od najprostszych czynności.
Sąsiada kumpel miał astrę z tym silnikiem i nigdzie nie ruszał się bez komputera.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Sprawdź kolego przepustnicę, miałem identyczne objawy ale po 2 latach od wycięcia DPF, żadnych błędów, mapy od komputera co chwile inne i zero błędów. Wpadłem na pomysł wyciągnąłem przepustnicę wyczyściłem lutownica w dłoń i przelutowałem piny od podłączenia kostki 8 szt. Od tego czasu minęło już ok pół roku i problem już nie powrócił. Auto odpala i gaśnie normalnie, a wcześniej przy gaszeniu miał objawy padającej dwumasy, o mało co mnie nie naciągneli na remont sprzęgła.
- spectroB
- Bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 mar 2014, 12:31
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Świecie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
zimne luty... jak najbardziej problem znanybudzio pisze:Sprawdź kolego przepustnicę, miałem identyczne objawy ale po 2 latach od wycięcia DPF, żadnych błędów, mapy od komputera co chwile inne i zero błędów. Wpadłem na pomysł wyciągnąłem przepustnicę wyczyściłem lutownica w dłoń i przelutowałem piny od podłączenia kostki 8 szt. Od tego czasu minęło już ok pół roku i problem już nie powrócił. Auto odpala i gaśnie normalnie, a wcześniej przy gaszeniu miał objawy padającej dwumasy, o mało co mnie nie naciągneli na remont sprzęgła.