Brak reakcji na kluczyk
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 sty 2016, 17:40
- Imię: Darek
- Lokalizacja: śląsk
- Auto: Opel Zafira B 1.8 LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z18XER
Brak reakcji na kluczyk
Witam wszystkich klubowiczów , wiem że temat już był przerabiany na wielu forach lecz przeszukując internet nie znalazłem rozwiązania.
Wczoraj podczas jazdy po mieście nagle zapaliła się kontrolka ładowania a po chwili kontrolka kontroli trakcji , po przejechaniu następnych kilkunastu metrów zapaliła się kontrolka silnika. Zatrzymałem się wyłączyłem silnik z nadzieją że wszystko zgaśnie , niestety nie. Po ponownym uruchomieniu silnika przejechałem jeszcze tylko 10 m i w momencie zaświeciły się wszystkie kontrolki i silnik zgasł :-( Przy próbie ponownego uruchomienia nie ma żadnej reakcji , rozrusznik nie kręci , nawet nie słychać stukania elektromagnesu. Świeci się kontrolka silnika która za chwile gaśnie oraz cały czas się świeci kontrolka IMO oraz kontroli trakcji. Podłączyłem złączkę OBD wraz ze smatrfonem aby zobaczyć błędy , niestety mam komunikat "brak połączenia" próba zobaczenia błędów na wyświetlaczu licznika też nie przynosi rezultatu. Na wyświetlaczy głównym pojawiają się literki F w miejscu KM i spalania. Gdzie szukać przyczyny zanim udam się do ASO. Dodam jeszcze że podczas zapalenia się ładowania zgłupiała również centralka od LPG , zaczęła przełączać się ciągle z LPG na benzynę.
Może ktoś zna rozwiązane od czego zacząć?
Wczoraj podczas jazdy po mieście nagle zapaliła się kontrolka ładowania a po chwili kontrolka kontroli trakcji , po przejechaniu następnych kilkunastu metrów zapaliła się kontrolka silnika. Zatrzymałem się wyłączyłem silnik z nadzieją że wszystko zgaśnie , niestety nie. Po ponownym uruchomieniu silnika przejechałem jeszcze tylko 10 m i w momencie zaświeciły się wszystkie kontrolki i silnik zgasł :-( Przy próbie ponownego uruchomienia nie ma żadnej reakcji , rozrusznik nie kręci , nawet nie słychać stukania elektromagnesu. Świeci się kontrolka silnika która za chwile gaśnie oraz cały czas się świeci kontrolka IMO oraz kontroli trakcji. Podłączyłem złączkę OBD wraz ze smatrfonem aby zobaczyć błędy , niestety mam komunikat "brak połączenia" próba zobaczenia błędów na wyświetlaczu licznika też nie przynosi rezultatu. Na wyświetlaczy głównym pojawiają się literki F w miejscu KM i spalania. Gdzie szukać przyczyny zanim udam się do ASO. Dodam jeszcze że podczas zapalenia się ładowania zgłupiała również centralka od LPG , zaczęła przełączać się ciągle z LPG na benzynę.
Może ktoś zna rozwiązane od czego zacząć?
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Sprawdź na innym akumulatorzedarfa pisze:Może ktoś zna rozwiązane od czego zacząć?
Ostatnio zmieniony 19 sty 2016, 18:45 przez Tunio999, łącznie zmieniany 1 raz.
- Albert Einstein
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Mi jak cela upadła w aku to też wszystko działało sam byłem w szokudarfa pisze:ciekawe że inne urządzenia działają poprawnie , światła , dmuchawa itp.
- Albert Einstein
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Zobacz jeszcze to: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=11668
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 25 paź 2012, 21:06
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Nowy Sącz - KN
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: CDTI
Darku, miałem takie same objawy parę lat temu, padły diody w mostku w alternatorze i nie było ładowania więc akumulator miał za mały prąd rozruchowy( jak podepniesz "nowy" aku sprawdź ładowanie).Drugi przypadek miałem w tym roku,pojechałem na zakupy i już nie odpalił, okazało się że poszła cela w aku,a po wymianie na nowy zocha śmiga życzę powodzenia.
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 sty 2016, 17:40
- Imię: Darek
- Lokalizacja: śląsk
- Auto: Opel Zafira B 1.8 LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z18XER
podpięty nowy sprawny akumulator, sprawdzone bezpieczniki oraz wszystkie grube przewody wychodzące od klem. Pomierzyłem masę na silniku i jest przejście do klemy ujemnej. Wieczorem ma podjechać znajomy z oprogramowaniem może uda się coś odczytać z innych sterowników , sterownik silnika nie odpowiada na złączu OBD
Brak komunikacji z ECU może oznaczać problemy z CIMem.
A próbowałeś odłączyć sterownik LPG?
Musisz zrobić diagnostykę: odczytać błędy i sprawdzić z którymi sterownikami się nie łączy.
A próbowałeś odłączyć sterownik LPG?
Musisz zrobić diagnostykę: odczytać błędy i sprawdzić z którymi sterownikami się nie łączy.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.
czy w twojej miejscoości nie ma żadnego speca , ktory by ten temat ogarnął? Ja jeszcze nigdy nie byłem w ASO z żadnym z moich aut, wszystko naprawiam za pomoca fachmanów ,bez znaczka GM na fartuchu i zawsze jest ok. . Mysle ,że ASO to raczej ostateczność , biorąc pod uwagę koszty ich usług...a jakość , no cóż...to równiez są ludzie a zatem różnie z tym bywa. Tutaj w Ostrowie mamy kilku elektroników samochodowych i zawsze daja radę , niezależnie z czym i z jakim autem do nich podjadę. Koszta na miare moich mozliwości .