[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#166 Post autor: rafant4011 »

Sumik pisze:Obrazek
czy w drugim planie schowała się WSK?

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#167 Post autor: lawless »

Sumik pisze:
lawless pisze:Jak wpadłeś że akurat te a nie inne siłowniki pasują a nie inne :>
Mierzyłem, sprawdzałem aż w końcu trafiłem :lol:
Chodzi o długość i siłę. Do ZA zapewne też bym coś dopasował ale nie mam dostępu do auta żeby pomierzyć.
Generalnie mi nie zależy lecz może się zgłoszę po poradę kiedyś :D
Pozdro :piwo: :piwo:
Myśl samodzielnie!

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#168 Post autor: Sumik »

rafant4011 pisze:czy w drugim planie schowała się WSK?
Tak jest. Wiejski Sprzęt Kaskaderski rocznik 1958. Ale na razie stoi i czeka na swoją kolej bo działam przy Zośce. Jak skończę to latem biore się za Wieśkę :)
lawless pisze:Generalnie mi nie zależy lecz może się zgłoszę po poradę kiedyś :D
Po tym jak napisałeś, przypomniało mi się że znajomy posiada ZA, tak więc jak tylko znajdę chwilkę to podjadę do niego i pomierzę to co mi potrzeba. Jak dopasuje lifty do ZA to również dam znać. Bo nie sądzę że będzie z tym jakiś większy problem :lol:
Ostatnio zmieniony 25 sty 2016, 10:27 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#169 Post autor: Rafoooo »

Jak się nie obrazisz to z miłą chęcią podpatrzę od Ciebie mocowanie i rodzaj siłownika :ok: .......... i też takie będę miał :lol: ............... :piwo:
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#170 Post autor: Sumik »

Rafoooo pisze:Jak się nie obrazisz to z miłą chęcią podpatrzę od Ciebie mocowanie i rodzaj siłownika
Ależ proszę. Bierzcie i korzystajcie z tego Wszyscy :lol:
Po to, to zrobiłem żeby wykonać to samemu i nie przepłacać za lifty :D

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#171 Post autor: paweldm »

Wracając do tematu filtra odmy. Właśnie go zamontowałem. Przy okazji okazało się, że na tym drugim wężyku jest zaworek kierunkowy. Niestety króciec wejściowy był urwany, więc otwór w wężyku i zaworku zaślepiłem. W aso dowiedziałem się, iż zaworek kosztuje 112. Czy mogę jeździć z odłączonym i zaślepionym tym cieńszym wężykiem.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#172 Post autor: Sumik »

paweldm pisze:Niestety króciec wejściowy był urwany, więc otwór w wężyku i zaworku zaślepiłem.
Zaworek zwrotny jest po to żeby ciśnienie wytworzone przez turbine w układzie dolotowym przez wężyk spod przepustnicy podczas jazdy nie trafiało do pokrywy zaworów i żeby nie wytwarzało ciśnienia w komorze korbowej silnika.
Dodatkowo na biegu jałowym przez ten wężyk zasysane są pary oleju oraz ewentualne ciśnienie które w niekontrolowany sposób wytworzyło się w skrzyni korbowej ( np. przez wyjechane pierścienie) do kolektora dolotowego.
Poszukaj na szrocie jakiegoś przewodu od serwa bo tam są takie montowane. Ja również poszukam w garażu czegoś takiego bo pamiętam że kiedyś coś takiego miałem w większej ilości. Jak coś to dam znać.
Możesz też zakupić coś takiego od Astry F lub podobnego auta np. tu lub tu
Albo kupić sam zaworek i wstawić go w miejsce uszkodzonego :)
paweldm pisze:Czy mogę jeździć z odłączonym i zaślepionym tym cieńszym wężykiem.
Uważam, że możesz jeździć ponieważ jeśli zaślepiłeś to podczas wytworzonego ciśnienia w układzie nie będziesz go tracił, jak i na biegu jałowym nie będziesz zasysał "lewego powietrza". Ewentualne naddatki ciśnienia w silniku będą wydalane do atmosfery poprzez 2 grubszy wężyk z filterkiem. Tylko co jakiś czas sprawdzaj czy filterek się nie moczy i zaślep małe wyjście z pokrywy zaworów żeby nie moczyło Ci silnika.


Wczoraj dostarczyłem ostatnie rurki dolotu do spawania i w końcu zabrałem się za IC. Model który wykonałem z tektury musiałem przerobić tak żeby nie trzeba było zmieniać zbiorniczka spryskiwaczy.
Obrazek

Obrazek
W grę wchodzą 2 rozmiary 550x180x65 i 550x230x65. Oby dwa się mieszczą między belką z dołem zderzaka. Teraz tylko chodziło o cenę IC po przerobieniu wyjścia na "tylne"
Wysłałem zdjęcia do FMIC w kwestii modyfikacji i od razu otrzymałem odpowiedź:

"Witam

Istnieje możliwość wykonania takiego coolera z takim samym rozstawem jednakże nieco inaczej wyglądającymi boczkami.

Koszty całkowite za coolery: 550x180 - 600zł i 550x230 - 640zł.

Pozdrawiam
Fmic Performance"

Nie ukrywam, KOPARA MI OPADŁA :shock:
Muszę się z tym przespać i podjąć jakąś mądrą decyzję. Albo wyrzucę fabryczny zbiornik płynu i tamtędy przeprowadzę rury... Albo wymyślę coś innego :/
Ostatnio zmieniony 26 sty 2016, 19:27 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#173 Post autor: paweldm »

Przez swoje modyfikacje chcesz zwiększenia mocy. A jak z instalacją LPG. Jest przystosowana do większej mocy, czy też będzie do modyfikacji?
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#174 Post autor: Sumik »

paweldm pisze:A jak z instalacją LPG. Jest przystosowana do większej mocy, czy też będzie do modyfikacji?
Tak. Instalacja była montowana z dużym zapasem bo już na początku miałem w planach zwiększenie mocy do ok 300 KM. Parownik starczy do 350 KM, a wtryski na zwiększonym ciśnieniu roboczym starczą do ok 330 KM tak więc można dłubać w silniku i jeździć tanio :D

W tamtym miesiącu po zmianie kata na downpipe i po zamontowaniu innego dolotu moc odczuwalnie wzrosła. Dodatkowo byłem u znajomego i już delikatnie zwiększaliśmy ciśnienie na wtryskach gazu. Tak więc widać że mody przynoszą założone efekty. Jednak jestem ciekawy czy doszedłem do tego co było fabrycznie czy udało się wydobyć z silnika coś więcej, bo na pewno kilka koni już zdechło :P
Za niedługo stuknie 200000km. Nie mało jak na OPC.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#175 Post autor: Wojti »

No nie mało ale ... ja byłem na hamowni przed modami to wyszło 248 ps :lol: ale na liczniku było coś ok 78 tys :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#176 Post autor: Sumik »

Ja mialem jechac na hamownie przed wszystkimi modyfikacjami. Tak zeby zobaczyc ile faktycznie jest a ile potem bedzie. Jednak u nas wszyscy fanatycy aut tak dlubia przy furach ze do hamowni sa zapisy... :shock:
Odpdpuscilem temat, a potem zaczalem modyfikacje tak wiec teraz czekam na zakonczenie prac i moze przed programem na nowym dolocie pojade zhamowac. Z czystej ciekawosci czy cos doszlo :lol:

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#177 Post autor: ryba1 »

paweldm pisze:W aso dowiedziałem się, iż zaworek kosztuje 112.
taki zaworek kupisz w sklepie motoryzacyjnym za 10zł i spełnia dokładnie ta samą funkcje co ten z ASO za 112zł

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#178 Post autor: paweldm »

Po montażu filtra odmy zaobserwowałem, a raczej poczułem efekt uboczny jaki jest nieprzyjemny zapach w kabinie, gdy zatrzymam się na chwilę. W czasie jazdy nie ma tego zapachu. Chyba muszę popracować nad położeniem tego filtra. Tak się zastanawiam nad przeciągnięciem gdzieś w okolice grodzi silnikowej.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#179 Post autor: Sumik »

paweldm pisze:Po montażu filtra odmy zaobserwowałem, a raczej poczułem efekt uboczny jaki jest nieprzyjemny zapach w kabinie, gdy zatrzymam się na chwilę.
Powiem Ci że u mnie takie zjawisko nie występuje. Zawsze po szybszej jeździe z powodu braku Turbo Timera zdarza mi się stać i czekać aż turbo zwolni i ostygnie. Nigdy nie czułem zapachów z komory silnika. Może faktycznie zmiana umiejscowienia wylotu z odmy rozwiąże problem.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#180 Post autor: paweldm »

Tak teraz wpadłem na pomysł, by sprawdzić czy maska po zamknięciu dociska uszczelkę na podszybiu, bo to może powodować problem.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Zablokowany

Wróć do „Zafira B”