Zafira 1.6 cng sprowadzony. Proszę o pomoc w zakupie
Moderator: Tunio999
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 lis 2015, 16:49
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Podlaskie
- Auto: Zafira B CNG
- Model: CNG
- Oznaczenie silnika: Z16CNG
- Gender:
Zafira 1.6 cng sprowadzony. Proszę o pomoc w zakupie
Mam dylemat. Chce kupić zafire b 1.6 benzyna + cng.
Problem polega na tym ze jest on sprowadzony. I chce taka kupić ale przed pierwsza rejestracja wymontowanie fabryczna instalacje cng. Doqiadywalem się i za demontaz z zaświadczeniem cenią sobie 200-300zł.
Mam tylko pytanie czy nie będzie problemów z rejestracja po demontazu cng?
Problem polega na tym ze jest on sprowadzony. I chce taka kupić ale przed pierwsza rejestracja wymontowanie fabryczna instalacje cng. Doqiadywalem się i za demontaz z zaświadczeniem cenią sobie 200-300zł.
Mam tylko pytanie czy nie będzie problemów z rejestracja po demontazu cng?
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 lis 2015, 16:49
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Podlaskie
- Auto: Zafira B CNG
- Model: CNG
- Oznaczenie silnika: Z16CNG
- Gender:
Daleko do stacji. Duże koszty pierwszej rejestracji w kraju (rewizji)
Przed przeglądem.
Chciałem w to miejsce wrzucić instalacje lpg ale dopiero po przerwie stro wania na nasze blachy.
Jak to wygląda prawnie. Jeżeli pojadę na pierwszy przegląd z zaświadczeniem o demontazu juz w kraju. Nie będzie problemu z rejestracja i przeglądem?
Przed przeglądem.
Chciałem w to miejsce wrzucić instalacje lpg ale dopiero po przerwie stro wania na nasze blachy.
Jak to wygląda prawnie. Jeżeli pojadę na pierwszy przegląd z zaświadczeniem o demontazu juz w kraju. Nie będzie problemu z rejestracja i przeglądem?
-
- Przeglądacz
- Posty: 54
- Rejestracja: 29 paź 2015, 18:20
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Nie wiem dokładnie jak to jest i nie chcę namieszać, ale wydaje mi się, że po prostu robiąc przegląd na stacji diagnostycznej, diagnosta wystawi odpowiednie zaświadczenie,a instalację usuniesz sobie sam .Ja w ten sposób postąpiłem z instalacją LPG, ale to było 15 lat temu i wtedy diagnosta mi wystawił odpowiednie zaświadczenie,ale mogło sporo się zmienić od tamtej pory
Ostatnio zmieniony 10 lis 2015, 17:25 przez tomix, łącznie zmieniany 1 raz.
- wamka18
- Zafiromaniak
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: koronowo
- Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Ojciec ma taką 1.6 CNG tylko w że model A ale też przerobił na lpg. Pierwszy przegląd nawet się nie skapowali że to CNG (bo chyba takiej nie widzieli) i podbili jako normalną chociaż miała jeszcze wszystko zamontowane i sprawne. Potem wyciągnąłem butle sam w garażu(bardzo ciężkie wyciągać najlepiej we dwóch) reszta instalacji została. Musieliśmy założyć wydech od normalnej wersji oraz zbiornik wraz z pompką bo w CNG jest mały 10l. Jeśli chodzi o montaż zbiornika czy wydechu to wszystkie otwory na śruby są tylko z tego co pamiętam ostatnia puszka powinna być na trzech uchwytach a w CNG są tylko dwa ale idzie zamontować i w niczym to nie przeszkadza. Chodzi tak już ponad trzy lata.
Mam nadzieje że wiesz że 1.6 (nie wiem jak w B) a w szczególności CNG to straszny muł bo ma nawet mniej koni niż zwykłe 1.6 bo tylko 97KM. Ojciec co nie jeździ za szybko stwierdził że jest za słaba. Na lpg spalanie około 10-11l na autostradzie w Niemczech nawet 13l ale gaz w podłodze i tylko 140-150km/h dla porównania mi 2.0t pali od 10 do 14 w zależności od stylu jazdy.
Mam nadzieje że wiesz że 1.6 (nie wiem jak w B) a w szczególności CNG to straszny muł bo ma nawet mniej koni niż zwykłe 1.6 bo tylko 97KM. Ojciec co nie jeździ za szybko stwierdził że jest za słaba. Na lpg spalanie około 10-11l na autostradzie w Niemczech nawet 13l ale gaz w podłodze i tylko 140-150km/h dla porównania mi 2.0t pali od 10 do 14 w zależności od stylu jazdy.
- paucio
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 mar 2015, 12:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira 1.6
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
- Gender:
Witam,
czy demontaż elementów CNG z samochodu i przerobienie na wersję benzynową jest legalne? Czy nie będzie problemów z zarejestrowaniem i eksploatacją po zakupie takiego auta?
Czy warto kupować auto przerobione z CNG na wersję benzynową.
czy demontaż elementów CNG z samochodu i przerobienie na wersję benzynową jest legalne? Czy nie będzie problemów z zarejestrowaniem i eksploatacją po zakupie takiego auta?
Czy warto kupować auto przerobione z CNG na wersję benzynową.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2016, 09:17 przez paucio, łącznie zmieniany 1 raz.
- wamka18
- Zafiromaniak
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: koronowo
- Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Czy legalne to do końca nie wiem ale wiem że ojciec jeździ czwarty rok i przeglądy auto normalnie przechodzi a przy rejestracji też nie było problemów( mówimy o aucie z zagranicy nie wiem jak z autem które jeździło w Polsce z wpisaną w dowód instalacją ale podejrzewam że jest podobnie jak z LPG demontujesz, przechodzi przegląd i wykreślasz z dowodu rejestracyjnego na podstawie zaświadczenia od diagnosty) . Podczas wszelkich kontroli jeszcze ani razu nikt nawet nie zadał pytania związanego z przeróbką.
Eksploatacja auta przebiega jak normalnego benzyniaka pod warunkiem że jest wszystko przełożone czyli zbiornik i układ wydechowy od normalnej wersji bo CNG jest mały zbiornik około 10l benzyny. Tylko podczas zamawiania części podajesz że to była wersja CNG ale raczej jeszcze nie spotkałem się aby coś było innego niż w zwykłej benzynie nawet elementy eksploatacyjne jak rozrząd czy hamulce. Jedyny problem to ostatnio był z sterownikiem silnika bo padł tak jak to się dzieje w 1.6 normalka tylko był potrzebny o tych samych numerach a że jest ich mało to ceny są kolosalne od 1000 do 2000 zł gdzie do zwykłego kupujesz od 100 do 400zł. Ale to to też idzie obejść bo regenerują te komputery koszt 300zł.
Czy warto to zależy jaki stan i za ile. My kupowaliśmy auto do przeróbki za 2005r płaciliśmy w tedy 12tys plus rejestracja i LPG. Fakt że auto po taryfie miało trochę najechane prawie 600tys. ale silnik w idealnym stanie, nie wiem czy po remoncie czy wymianie ale jak gazownik ją zobaczył to z twierdził że tak równo chodzącego opla już dawno nie widział ( o dziwo oleju do tej pory nie dolewamy). Miała wymienioną tapicerkę na nową oraz drugi kpl. nowych letnich opon. Jedyna wada to był tylni tłumik który i tak był wymieniony podczas przeróbki. A co do usterek prze tyle lat i taki przebieg to z poważniejszych to sprzęgło oraz skrzynia przy okazji bo już na satelitach mechanizmu był luz koszt około 1200 bez robocizny,komputer oraz parę małych usterek takich jak przegub czy tylne zaciski hamulcowe ale tu już normalka.
Eksploatacja auta przebiega jak normalnego benzyniaka pod warunkiem że jest wszystko przełożone czyli zbiornik i układ wydechowy od normalnej wersji bo CNG jest mały zbiornik około 10l benzyny. Tylko podczas zamawiania części podajesz że to była wersja CNG ale raczej jeszcze nie spotkałem się aby coś było innego niż w zwykłej benzynie nawet elementy eksploatacyjne jak rozrząd czy hamulce. Jedyny problem to ostatnio był z sterownikiem silnika bo padł tak jak to się dzieje w 1.6 normalka tylko był potrzebny o tych samych numerach a że jest ich mało to ceny są kolosalne od 1000 do 2000 zł gdzie do zwykłego kupujesz od 100 do 400zł. Ale to to też idzie obejść bo regenerują te komputery koszt 300zł.
Czy warto to zależy jaki stan i za ile. My kupowaliśmy auto do przeróbki za 2005r płaciliśmy w tedy 12tys plus rejestracja i LPG. Fakt że auto po taryfie miało trochę najechane prawie 600tys. ale silnik w idealnym stanie, nie wiem czy po remoncie czy wymianie ale jak gazownik ją zobaczył to z twierdził że tak równo chodzącego opla już dawno nie widział ( o dziwo oleju do tej pory nie dolewamy). Miała wymienioną tapicerkę na nową oraz drugi kpl. nowych letnich opon. Jedyna wada to był tylni tłumik który i tak był wymieniony podczas przeróbki. A co do usterek prze tyle lat i taki przebieg to z poważniejszych to sprzęgło oraz skrzynia przy okazji bo już na satelitach mechanizmu był luz koszt około 1200 bez robocizny,komputer oraz parę małych usterek takich jak przegub czy tylne zaciski hamulcowe ale tu już normalka.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2016, 12:21 przez wamka18, łącznie zmieniany 1 raz.