[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
zicc

#181 Post autor: zicc »

Jest tak że na jedynce przyspiesza w miarę normalnie, na dwójce i trójce jest natomiast od 1700 obrotów wzwyż dziura w mocy - wtedy nawet jak wcisnąć gaz do dechy auto przyspiesza tak wolno że toczącego się 60km/h tira się nie da wyprzedzić. Na 4-ce i wzwyż jeszcze obleci ale też nie rakieta. Może zapchany filterek paliwa? sam już nie wiem

zicc

#182 Post autor: zicc »

Wczoraj wymieniłęm filterek paliwa. Stary wyglądał tak:
Obrazek
Silnik jakby ciut lepiej chodzi, ale nadal brakuje mu z 40-50% mocy. Nie obędzie się chyba bez wizyty w ASO i kompleksowej kontroli silnika w tym turbiny, przepływomierza itp

ReGe1973

#183 Post autor: ReGe1973 »

Hej ja też bym stawiał na EGRa który może się zacioł lub jest uszkodzony i zapycha DPFa, dlatego twój silnik nie ma mocy.Miałem podobny problem pisałem o tym na forum.

zicc

#184 Post autor: zicc »

Sprawa się wyjasniła dziś po zbadaniu auta Techem w ASO. Urwała się jedna z łopatek turbosprężarki,co ją zablokowało i stanęła - wysyłam ją do firmy zoltan.net.pl w Białymstoku celem regeneracji. Koszt 600-800zł. Udzielają 12 mies. gwarancji. Nowa w ASO 3074zł. EGR, DPF, przepływmomierz i reszta sprawne.

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#185 Post autor: franki »

regeneracja urwanej łopatki? Chyba że Ci nowy wirnik wsadzą...
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

kicaj

#186 Post autor: kicaj »

a co ze szkodami powstalymi na skutek urwanej lopatki??

zicc

#187 Post autor: zicc »

Regeneracja oczywiście całej turbiny, w tym łopatka do wymiany na nową. Szkód jako takich nie było silnik był na chodzie tyle że jak pisałem nie miał mocy

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#188 Post autor: rzadki »

zicc pisze:Szkód jako takich nie było
to dobrze, dzięki temu można jeszcze turbo zregenerować :) widziałem gdzieś film jak specjalnie wrzucono monetę "2gr" podczas pracy turbiny :) niezłe spustoszenie zrobiła :)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

kicaj

#189 Post autor: kicaj »

ja widzialem co powietrze zrobilo z taka turbina...

Anony Mous

#190 Post autor: Anony Mous »

I jak tu wierzyć komputerowi i błędom wskazującym na uszkodzenie danego urządzenia.
Najważniejsze ,że uszkodzenie zdiagnozowane.

zicc

#191 Post autor: zicc »

No więc tak: turbosprężarka naprawiona przez firmę Zoltan z Białegostoku była tak rozmielona że została z niej tylko obudowa, cały środek wsadzili nowy, wyważyli statycznie, dynamicznie itp. Koszt ok.1500. Cała zabawa razem z robocizną, diagnozowaniem Techem wyniosła mnie ok. 2400. Po tym auto śmigało jak ta lala... tydzień. Po wymianie turbo Pan Piotrek - mechanik powiedział mi tylko żebym przyjechał za 50km na wypalanie Techem DPFa bo okrutnie zatkany a proces wypalania Techem nie mógł się rozpocząć bez przejechania ok.50km. No to chyba na drugi dzień przyjechałem, podpięliśmy techa i zaczęło sie. Trwało z 3 minuty, wyskoczył błąd że za duża różnica ciśnień - była chyba z tego co pamiętam ok. 17kPa czyli za***ista czyli filtr zapchany na amen. No to od razu sie za 3 dni umówiłem na czyszczenie mechaniczne płynem. Pod koniec 2 dnia jednak nie wytrzymało i pierdzielnął wężyk (jak się okazało później dwa) mierzące ciśnienie w dpf i auto zaczęło syczeć jak wąż i to tak głośno jak diabli. No to siup z powrotem do mechanika tym syczącym samochodem. Wężyk jeden znaleźli w aso w Polsce, drugi natomiast musieli zamówić w rodzimym kraju produkcji zafirki bo nikt takiego nie miał w Polsce. Czas oczekiwania tydzień. Na szczęście miałem użyczonego zastępczego opelka Astre.
Podsumowując koszt wężyków, robocizny, płukania DPF i zaprogramowania ECU (że to niby nowy DPF jest) prawie 1000zł ale auto śmiga już jak ta lala
Hej

Szymon78

#192 Post autor: Szymon78 »

2400pln :shock: masakra....

spręzarkę po regenracji (zostawiając starą) można wyhaczyc za 700-1000pln.. + robocizna to max 1200pln...

na błąd 161450 i tak nic nie podziałali bo to słabostka Zofci ( problem z komunikacja kluczyka z immo) - bład po ok 20 tu uruchomieniach auta sam znika.

Anony Mous

#193 Post autor: Anony Mous »

zicc pisze: filtr zapchany na amen
zicc pisze: turbosprężarka była tak rozmielona że została z niej tylko obudowa, cały środek wsadzili nowy,

Kiedy kupiłes to auto? Kto zajechał to turbo i zapchał filtr na amen? Poprzedni właściciel? Jaki tam jest przebieg? Czyli popłynąłeś razem prawie 3.5tys...współczuje.

kubik_CDTi

#194 Post autor: kubik_CDTi »

Wystarczy nie sprawny EGR i dużo jazdy po mieście i mamy efekt.

zicc

#195 Post autor: zicc »

Auto kupiłem ponad rok temu. Przez ostatnie kilka miesięcy z racji intensywnej budowy domu auto kursowało maksymalnie odcinki kilkukilometrowe dom-przedszkole-szkoła-robota-szkoła-przedszkole-budowa-dom. Pomiędzy tymi wszystkimi miejscami jest 1-2 km. Zero jakiejkolwiek trasy przez kilka miesięcy, stąd zapchany na maxa dpf, nobo i gdzie sie miał wypalić?. Turbo szlag trafil samą z siebie, odkręciłą się śruba mocująca wałek (jak mi mówili albo coś tam ktoś kiedyś grzebał i ciulowo złożył/raczej mało prawdopodobne bo auto kupiłem ponad rokm temu/ albo zmęczenie materiału) co spowodowało urwanie części łopatki turbiny, i całkowite zmielenie środka. Fakt popłynąłem przez to wszystko na 3,5 klocka. Przyroda...

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”