[B]Zapach spalin we wnętrzu
Dowiedziałem się od mechanika że przeplotka jest czysta. Przejechałem po trasie jakieś 300 km, zauważyłem że wypalał się DPF (oczywiście bez sygnalizowania kontrolką). Teraz jest lepiej może przy mocnym nasyceniu DPF tak to wygląda. Mi dym spod maski nie leci tylko jak się nachylę nad silnikiem to czuć intensywny zapach który na postoju czułem w środku.
Zauważyłem podobne objawmy u siebie, chodzi głównie o zapalanie na zimnym, wtedy czuję lekki smrodek spalin w kabinie. W czasie jazdy nic nie czuć, pod maską nie widać dymu, jedynie przy ruszaniu i na dłuższym postoju czuje te spaliny.
Po wypalaniu filtra jest jakby mniej ale też czuć spaliny przy ruszaniu, będę się musiał zainteresować zaworem EGR być może też jest zapchany lub uszczelką wtryskiwacza gdyż przeplotka jest czyściutka.
Po wypalaniu filtra jest jakby mniej ale też czuć spaliny przy ruszaniu, będę się musiał zainteresować zaworem EGR być może też jest zapchany lub uszczelką wtryskiwacza gdyż przeplotka jest czyściutka.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Założyłem (tzn. dałem założyć) dziś osłonę dolną silnika i przeczyściłem go (to już osobiście) preparatem do czyszczenia silników aczkolwiek przy zapalaniu na zimnym nadal przez chwilę czuć spalinami w aucie, jest to o tyle dziwne, że jak już jadę to mogę potem stać i godzinę i nic nie czuć!
Zapach spalin jest tylko rano i jak auto stoi długo (tak powyżej 5 godzin). Zastanawiam się co może być przyczyną, EGR wyczyszczony, fiatowska zaślepka założona, DPFa już nie mam (początkowo to był mój główny podejrzany) a spaliny przy odpalaniu dalej czuć, hmmm...
Zapach spalin jest tylko rano i jak auto stoi długo (tak powyżej 5 godzin). Zastanawiam się co może być przyczyną, EGR wyczyszczony, fiatowska zaślepka założona, DPFa już nie mam (początkowo to był mój główny podejrzany) a spaliny przy odpalaniu dalej czuć, hmmm...
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
- browar340
- Bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witam.Od pewnego czasu po przyjeździe do domu,nawet po dłuższym postoju unosi się zapach spalin lub tak jakby spalony olej, najgorzej jest jak wjadę do garażu , jak wchodzę to aż mnie cofa tali smród.
OPEL ZAFIRA B 2007 1.9 CDTI
OPEL ZAFIRA B 2007 1.9 CDTI
-
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
Witam, skoro się zapala kontrolka to sczytaj błędy jakie pokazuje to podstawa do dalszych działań w tym temacie.Bacha pisze:Witam. Jestem tu nowy więc prosiłbym o wyrozumiałość. Od roku co jakiś czas w mojej ZB zapala mi się kontrolka silnika i po kliku dniach gaśnie, ale silnik pracuje normalnie bez zastrzeżeń. Od kilkunastu tygodni po zapaleniu kontrolki silnik traci moc, głośniej pracuje a co najgorsze śmierdzi spalenizną w całym samochodzie i leci dym spod maski okolic dolotu i z wydechu. Dzieje się tak podczas gwałtownego zwiększenia obrotów np. podczas wyprzedzania. Po dwóch trzech dnia wszystko ustaje. Dodam ze mam DPF silnik to 1,9 cdti (150km). Wiecie co może być tego przyczyną? I pytanie dla klubowiczów mieszkających w okolicach Szczecina polecanie jakiś warsztat?
Ostatnio zmieniony 04 lut 2016, 21:39 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 3 razy.
Cześć, mam Zafirkę z 2007 roku, silnik 1.9, 120 KM. Bez DPF, po wymianie zaworu EGR w zeszłym roku i wymianie wszystkich filtrów na wiosnę. Po odpaleniu czuć spaliny w samochodzie, ewentualnie przy dłuższym postoju. W zimie myślałam, że może to dogrzewacz, ale teraz cieplej i problem nadal istnieje.
Poczytałam trochę powyżej, że może to być pęknięty kolektor wydechowy albo problem z uszczelką wtryskiwacza. Poprzednio po podłączeniu pod komputer odczytałam problem z przepustnicą (P1125, P0638 - nieprawidłowe działanie obwodu informacji zwrotnej z siłownika przepustnicy, obwód przerwany- sterowanie przepustnica ze sterownika). Czy to mogłoby być powiązane?
Poczytałam trochę powyżej, że może to być pęknięty kolektor wydechowy albo problem z uszczelką wtryskiwacza. Poprzednio po podłączeniu pod komputer odczytałam problem z przepustnicą (P1125, P0638 - nieprawidłowe działanie obwodu informacji zwrotnej z siłownika przepustnicy, obwód przerwany- sterowanie przepustnica ze sterownika). Czy to mogłoby być powiązane?
Ostatnio zmieniony 27 maja 2017, 14:58 przez asiamarz, łącznie zmieniany 1 raz.