Dodatki czyszczące układ paliwowy a normy wtryskiwaczy CDTI
Panowie , takie pytanie . Wybieram sie w daleką trasę - 1000 km w jedną strone i chciałbym wlać środek do czyszczenia wtrysków . kupiłem STP FORMUŁA ale zastanawiam sie czy lać go teraz bo jade do Niemiec i nie chcę mieć żadnych tam problemów z autem. Druga opcja to jak będe wracać do Polski to wtedy zalać i jechać spokojniej. czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tej materii? Jesli tak , to poproszę o sugestie czy lać w ciemno na trasę do Niemiec czy też lepiej profilaktycznie zalać bak przy powrocie , już w kraju?
Tylko czy moge spokojnie zaryzykować i wlać teraz , udając sie w trase do Niemiec . Wiesz , jesli by to w jakis sposób cos pogorszyło, choć na chwile to boje sie ,że mnie to zastanie na autostradzie i wtedy będzie doooopa..... Musze mieć 100% pewność ,że gdy wleje STP do baku to nic złego mnie nie będzie czekać a jedynia poprawa....
No juz podjąłem decyzję , wlałem do baku juz teraz ten specyfik i zalałem do pełna VPower Diesel i jutro gnam na Niemcy. jak przyjade to podzielę się spostrzeżeniami odnośnie jazdy. Generalnie to nic mi sie nie dzieje złego z autem ale mam spalanie chwilowe na poziomie 0,9l/h a jak widze , koledzy tutaj mają na poziomie 0,6l/h . Zobaczymy czy zmieni sie to po dodaniu STP
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
nie zmieni sięjarecki69 pisze:...............Generalnie to nic mi sie nie dzieje złego z autem ale mam spalanie chwilowe na poziomie 0,9l/h a jak widze , koledzy tutaj mają na poziomie 0,6l/h . Zobaczymy czy zmieni sie to po dodaniu STP
a po wlaniu STP - nic złego nie będzie
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Lałem już różne "specyfiki" do baku, nie wiem czy pomagają, czy nie
Mam przejechane 202tys i moje wtryski według stanu na 30-01-2016 wyglądają tak:
Mam przejechane 202tys i moje wtryski według stanu na 30-01-2016 wyglądają tak:
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Witam kolegów po teście jaki wykonałem . Sytuacja wygląda tak , w Polsce połowe baku zalałem VPower diesel i STP. na całym dystansie czyli ok. 1000km średnie spalanie miałem na poziomie 6,1 L/100km. Prędkość przelotowa na autostradzie to ok. 140km/h . Natomiast w Niemczech zatankowałem ich VPower diesel i podczas powrotu do kraju średnie spalanie spadło mi do 5,5L/100km. Autem jechałem rozważnie ale bardzo podobnie jak wcześniej. Bywało ,że jechałem nawet 180km/h na krótkich dystansach. Czy STP pomógł , nie wiem ale po spadku spalania wnioskuję ,że coś tam mógł pomóc
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Mogłeś tego nie zauważyć ale w jedną stronę jazda mogła być pod górkę, a z powrotem z górki. Ja od siebie do Gdańska i z powrotem mam różne spalanie.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
-
- Bywalec
- Posty: 102
- Rejestracja: 06 lut 2011, 22:27
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Namysłów - Opolskie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
A Ja twierdzę, że lepsze paliwo u sąsiadów. Ja zawsze jak zatankuję w Niemczech to więcej przejadę i samochód jakby lepiej ciągnął. A byłem różnymi samochodami i zawsze tak było, nie było znaczenia czy benzyna czy diesel.
I sądzę, że STP tu nie pomógł aż w takim zakresie.
I sądzę, że STP tu nie pomógł aż w takim zakresie.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2016, 21:39 przez robpiwcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Co do wzniesień to macie tu rację bo w drodze powrotnej wykorzystywałem takie uwarunkowania terenu , zwłaszcza w okolicach Drezna sa dość poważne wzniesienia. Tyle ,że ja pokonałem ta sama trasę w obie strony a więc i w drodze do Niemiec miałem wzniesienia i zjazdy a zatem spalanie powinno być takie same. A co do jakości paliwa w Niemczech to pewnie jest podobnie jak z proszkami do prania. U nas zawsze wszystko chrzczą na maxa i dlatego mamy tak a nie inaczej