[TUT/B] Lift/siłownik maski ZB

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dober
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 05 sty 2016, 13:22
Lokalizacja: Limanowa
Model:

#16 Post autor: Dober »

No siłowniki zamontowane. Dzięki Rafoooo mam super mocowania :). Co do ilości siłowników. Na jednym siłowniku maska sama nie była w stanie się podnieść, ale u góry się trzymała bez problemu. A na dwóch siłownikach z kolei maska podnosi się sama no ale trzeba przytrzymać ręką maskę bo inaczej mocno ją sponiewiera. Ja osobiście zostałem przy dwóch siłownikach bo mi bardziej odpowiada. Ale uważam ze każdy dokona swojego wyboru. Foto poniżej.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 07 lut 2016, 10:46 przez Dober, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#17 Post autor: Rafoooo »

Ja też pozostałem przy dwóch. Na jednym trzyma ale według mnie jest deczko za słabo, za to przy dwóch deczko za silne... ale coś trzeba wybrać.

Jakby ktoś potrzebował mocowania to jeszcze mam 4 szt... Bo zrobiłem z zapasem ; )


Obrazek
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#18 Post autor: Sumik »

No i zaje....e :D
Ciesze sie ze ktos skorzystal z mojej propozycji zamontowania liftow. Dober, powiedz szczerze ile wszysto Cie wyszlo i ile pracy cie to kosztowalo? Jaki jest poziom trudnosci wykonania wszystkich prac. Pytam bo chce uslyszec twoja niezalezna opinie na ten temat.

Tak poza tym jestem juz na etapie mierzenia silownikow maski do ZA. Manual juz w krotce :) :piwo:

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#19 Post autor: Rafoooo »

Teraz zostały jeszcze 2 mocowania jak ktoś chętny :P
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
Dober
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 05 sty 2016, 13:22
Lokalizacja: Limanowa
Model:

#20 Post autor: Dober »

No więc tak. Najpierw cennik:
- 2x siłowniki 18,28złx2= 36,56zł
- 4x sworzeń kulowy 2,29złx4= 9,16zł
- plus przesyłka kurierem 20zł
- kilka nakrętek podkładek itp (jeszcze dla pewności użyłem czerwonego kleju do gwintów)

Razem = 65,72zł
Jednak mi koszty trochę odpadły ponieważ przedmioty kupiliśmy z Rafoooo na współe więc przesyłka na pół (czyli kwota od osoby za komplet: 55,72zł)

Teraz przejdźmy do montażu.

Opis mnie :D
Z samochodami nie mam dużo wspólnego. Większe elementy daje mechanikowi do roboty ponieważ nie znam się i ne chce niczego zepsuć :)
Za to motocykle rozkręcę do gołej ramy i złożę bez problemu.
Podsumowując:
Osoba która ma na wyposażeniu klucz 13 i 10 bez problemu sobie z tym poradzi.
Nie jest to żadna ameryka.
A czas no to zajęło to chyba 30min (bo szukałem ładnych nakrętek i bawiłem się klejem do gwintów :lol: )
Dużym plusem siłowników jest to że maska otwiera się dużo wyżej, ale nie na tyle by dobijały ograniczniki maski, no i brak podpory maski którą trzeba cały czas omijać :D
Dlatego naprawdę polecam bo te niecałe 60zł naprawdę warto zainwestować :)

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#21 Post autor: Rafoooo »

I już brak mocowań.... cieszę się że mogły się przydać :piwo:
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

PETERSS
Mieszkaniec
Posty: 216
Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#22 Post autor: PETERSS »

Jakich siłowników użyliście ?
Ile mają N...?
Może w obrocie są słabsze i nie będą urywały maski .

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#23 Post autor: Rafoooo »

320N

Link

Zawsze można użyć jednego i też jest super. ..

...te nie są złe. ... tylko przy dwóch trzeba przytrzymać przy całkowitym otwarciu bo delikatnie szarpnie. ... ale i tak jest :ok:

... :piwo: .... dla Sumika; )
Ostatnio zmieniony 07 lut 2016, 21:27 przez Rafoooo, łącznie zmieniany 2 razy.
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#24 Post autor: Sumik »

Rafoooo pisze:I już brak mocowań....
Dziwisz się że się skończyły?? Jak otworzyłem kopertę i zobaczyłem jak są wykonane to zastanawiałem się gdzie jest nabity numer OE. Szacun, jestem zaskoczony jakością wykonania. Cieszę się że udało mi się załapać na ostatnie 2 sztuki :piwo:
PETERSS pisze:Jakich siłowników użyliście ?
Ile mają N...?
Może w obrocie są słabsze i nie będą urywały maski .
Na początku posta wszystko jest napisane. Poczytaj, a będziesz WSZYSTKO wiedział. Przerobiłem chyba z 14 rodzajów siłowników (przez co poświęciłem górne mocowanie lampy). Te są wg mnie najbardziej odpowiednie do zastosowania jako lifty maski w ZB.
W sprzedaży jest mnóstwo siłowników, jednak jak przejrzysz parametry, które Cię interesują to zostaje ich garstka.

Już kilka osób założyło i wszyscy są zadowoleni :) :piwo:
Ostatnio zmieniony 10 lut 2016, 16:18 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#25 Post autor: Rafoooo »

Sumik pisze:
Dziwisz się że się skończyły?? Jak otworzyłem kopertę i zobaczyłem jak są wykonane to zastanawiałem się gdzie jest nabity numer OE.
:piwo:
.... bez przesady. ... aż takich starań w to nie wkładałem :lol:

.... :piwo: :ok:
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
chako
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 10 wrz 2009, 07:33
Lokalizacja: Knurów
Model:

#26 Post autor: chako »

Panowie mam dwa pytanie do szczęśliwych posiadaczy liftów.
Założyłem jeden siłownik. Nie przeszkadza mi trzeba pomagać w podnoszeniu. Natomiast kulki obu sworzni pomimo smarowania pracują z oporem w gniazdach amortyzatora. Winne są blaszki zabezpieczające. Wyjmowalem kilka razy, próbowałem podginać na różne sposoby ale czuć tarcie mimo wszystko.
Pyt. 1.
Czy w waszym przypadku jest podobnie? Moze akurat mnie się trafił felerny siłownik. Wtedy dokupię nowy i bedę miał porównanie.

Pyt 2.
Kątownik którą przykręcamy do maski pomalowałem lakierem który miałem do zaprawek bo chciałem mieć pod kolor do reszty. No i chyba przedobrzyłem bo przez to powierzchnia styku z maską jest śliska. Efekt jest taki, że po dwóch zamknięciach maski kątownik skręca się o 45st w dół. Już zdarłem ten lakier i jutro założę od nowa.
Czy komuś przydażyło się podobnie?

Finalny efekt był taki, że przez to że blaszki mają tarcie a kątownik się skręcił to przy mocnym upuszczeniu maski siłownik się wypiął i wbił trochę w podszybie. Na szczęście jest to elastyczne więc zdemontowałem i jutro spróbuje na spokojnie od nowa.

Niby roboty przy montażu na 5min a tu wtopa.....;-)))))
Ostatnio zmieniony 11 lut 2016, 19:37 przez chako, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5255
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#27 Post autor: Tunio999 »

chako pisze:Nie przeszkadza mi trzeba pomagać w podnoszeniu.
Dla mnie jeden siłownik to za mało - maska waży swoje - dodatkowo przy podnoszeniu z jednej strony następuje "skręcenie maski" - za duża płaszczyzna na podnoszenie jedną stroną - moje zdanie :>
PS: Ciekawe ile wytrzyma jeden siłownik :mysli:
chako pisze: Efekt jest taki, że po dwóch zamknięciach maski kątownik skręca się o 45st w dół.
Mogą być dwa powody:
1. Za słabo został dokręcony.
2. Za długi siłownik.

Podsumowując (tylko i wyłącznie moja opinia) - lepiej dać więcej i cieszyć się dłużej, niż dać mniej i mieć problem.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#28 Post autor: Rafoooo »

Z tego co piszesz jest coś nie tak ... nie sprawiło mi problemów założenie siłowników na sworznie ... A tym bardziej nie odczułem ciężkiej pracy samego siłownika z sworzniem :shock: .... wręcz przeciwnie. ... wskoczył jak w masełko :lol:
... może Ci się trafiły trefne sworznie??? Większy rozmiar kulki, albo coś,.....w co też wątpię. ... Bo to robią na automatach w milionach sztuk :mysli: .... w sumie zawsze może się trafić felerne po zużyciu narzędzia ... co do mocowania. , za pierwszym razem też mi się delikatnie przekreciło, ale winą tego było słabe dokręcanie ... które skorygowałem jeszcze jednym obrotem .... A też mam pomalowane .... i na pewno nie jest tu winna farba.

.... nie wiem czy dobrze zrobiłeś kombinując z tą zapinką sworznia :/ ... teraz może Ci wyskakiwać nonstop ten siłownik :cry:
Ostatnio zmieniony 11 lut 2016, 20:32 przez Rafoooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#29 Post autor: Sumik »

Tunio999 pisze:Mogą być dwa powody:
1. Za słabo został dokręcony.
2. Za długi siłownik.
Ja też tak miałem ale jak przy którejś próbie zastosowałem za mocny siłownik. Również może być on za długi.
Siłownik od E46 sedan tył podany na początku jest w sam raz. Aby mocowanie się nie przekręcało należy je dokręcić z dość dużą siłą.
Co do siły siłownika i skręcania maski to może i macie rację. Ja również zamówiłem 2 siłownik i zobaczę jak maska będzie zachowywała się gdy rozkład sił będzie równy na oba zawiasy.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#30 Post autor: rafant4011 »

Tunio999 pisze: moja opinia)[/i] - lepiej dać więcej i cieszyć się dłużej, niż dać mniej i mieć problem.
Moje chromy zardzewiały pierwszej jesieni... gRZENIU widział.

ODPOWIEDZ

Wróć do „TUTORIALE”