[TUT/B] Lift/siłownik maski ZB
No siłowniki zamontowane. Dzięki Rafoooo mam super mocowania . Co do ilości siłowników. Na jednym siłowniku maska sama nie była w stanie się podnieść, ale u góry się trzymała bez problemu. A na dwóch siłownikach z kolei maska podnosi się sama no ale trzeba przytrzymać ręką maskę bo inaczej mocno ją sponiewiera. Ja osobiście zostałem przy dwóch siłownikach bo mi bardziej odpowiada. Ale uważam ze każdy dokona swojego wyboru. Foto poniżej.
Ostatnio zmieniony 07 lut 2016, 10:46 przez Dober, łącznie zmieniany 5 razy.
- Rafoooo
- Zafiromaniak
- Posty: 1949
- Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
- Lokalizacja: Limanowa
- Model:
- Kontakt:
Ja też pozostałem przy dwóch. Na jednym trzyma ale według mnie jest deczko za słabo, za to przy dwóch deczko za silne... ale coś trzeba wybrać.
Jakby ktoś potrzebował mocowania to jeszcze mam 4 szt... Bo zrobiłem z zapasem ; )
Jakby ktoś potrzebował mocowania to jeszcze mam 4 szt... Bo zrobiłem z zapasem ; )
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać.
wspominać.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
No i zaje....e
Ciesze sie ze ktos skorzystal z mojej propozycji zamontowania liftow. Dober, powiedz szczerze ile wszysto Cie wyszlo i ile pracy cie to kosztowalo? Jaki jest poziom trudnosci wykonania wszystkich prac. Pytam bo chce uslyszec twoja niezalezna opinie na ten temat.
Tak poza tym jestem juz na etapie mierzenia silownikow maski do ZA. Manual juz w krotce
Ciesze sie ze ktos skorzystal z mojej propozycji zamontowania liftow. Dober, powiedz szczerze ile wszysto Cie wyszlo i ile pracy cie to kosztowalo? Jaki jest poziom trudnosci wykonania wszystkich prac. Pytam bo chce uslyszec twoja niezalezna opinie na ten temat.
Tak poza tym jestem juz na etapie mierzenia silownikow maski do ZA. Manual juz w krotce
No więc tak. Najpierw cennik:
- 2x siłowniki 18,28złx2= 36,56zł
- 4x sworzeń kulowy 2,29złx4= 9,16zł
- plus przesyłka kurierem 20zł
- kilka nakrętek podkładek itp (jeszcze dla pewności użyłem czerwonego kleju do gwintów)
Razem = 65,72zł
Jednak mi koszty trochę odpadły ponieważ przedmioty kupiliśmy z Rafoooo na współe więc przesyłka na pół (czyli kwota od osoby za komplet: 55,72zł)
Teraz przejdźmy do montażu.
Opis mnie
Z samochodami nie mam dużo wspólnego. Większe elementy daje mechanikowi do roboty ponieważ nie znam się i ne chce niczego zepsuć
Za to motocykle rozkręcę do gołej ramy i złożę bez problemu.
Podsumowując:
Osoba która ma na wyposażeniu klucz 13 i 10 bez problemu sobie z tym poradzi.
Nie jest to żadna ameryka.
A czas no to zajęło to chyba 30min (bo szukałem ładnych nakrętek i bawiłem się klejem do gwintów )
Dużym plusem siłowników jest to że maska otwiera się dużo wyżej, ale nie na tyle by dobijały ograniczniki maski, no i brak podpory maski którą trzeba cały czas omijać
Dlatego naprawdę polecam bo te niecałe 60zł naprawdę warto zainwestować
- 2x siłowniki 18,28złx2= 36,56zł
- 4x sworzeń kulowy 2,29złx4= 9,16zł
- plus przesyłka kurierem 20zł
- kilka nakrętek podkładek itp (jeszcze dla pewności użyłem czerwonego kleju do gwintów)
Razem = 65,72zł
Jednak mi koszty trochę odpadły ponieważ przedmioty kupiliśmy z Rafoooo na współe więc przesyłka na pół (czyli kwota od osoby za komplet: 55,72zł)
Teraz przejdźmy do montażu.
Opis mnie
Z samochodami nie mam dużo wspólnego. Większe elementy daje mechanikowi do roboty ponieważ nie znam się i ne chce niczego zepsuć
Za to motocykle rozkręcę do gołej ramy i złożę bez problemu.
Podsumowując:
Osoba która ma na wyposażeniu klucz 13 i 10 bez problemu sobie z tym poradzi.
Nie jest to żadna ameryka.
A czas no to zajęło to chyba 30min (bo szukałem ładnych nakrętek i bawiłem się klejem do gwintów )
Dużym plusem siłowników jest to że maska otwiera się dużo wyżej, ale nie na tyle by dobijały ograniczniki maski, no i brak podpory maski którą trzeba cały czas omijać
Dlatego naprawdę polecam bo te niecałe 60zł naprawdę warto zainwestować
- Rafoooo
- Zafiromaniak
- Posty: 1949
- Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
- Lokalizacja: Limanowa
- Model:
- Kontakt:
320N
Link
Zawsze można użyć jednego i też jest super. ..
...te nie są złe. ... tylko przy dwóch trzeba przytrzymać przy całkowitym otwarciu bo delikatnie szarpnie. ... ale i tak jest
... .... dla Sumika; )
Link
Zawsze można użyć jednego i też jest super. ..
...te nie są złe. ... tylko przy dwóch trzeba przytrzymać przy całkowitym otwarciu bo delikatnie szarpnie. ... ale i tak jest
... .... dla Sumika; )
Ostatnio zmieniony 07 lut 2016, 21:27 przez Rafoooo, łącznie zmieniany 2 razy.
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać.
wspominać.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Dziwisz się że się skończyły?? Jak otworzyłem kopertę i zobaczyłem jak są wykonane to zastanawiałem się gdzie jest nabity numer OE. Szacun, jestem zaskoczony jakością wykonania. Cieszę się że udało mi się załapać na ostatnie 2 sztukiRafoooo pisze:I już brak mocowań....
Na początku posta wszystko jest napisane. Poczytaj, a będziesz WSZYSTKO wiedział. Przerobiłem chyba z 14 rodzajów siłowników (przez co poświęciłem górne mocowanie lampy). Te są wg mnie najbardziej odpowiednie do zastosowania jako lifty maski w ZB.PETERSS pisze:Jakich siłowników użyliście ?
Ile mają N...?
Może w obrocie są słabsze i nie będą urywały maski .
W sprzedaży jest mnóstwo siłowników, jednak jak przejrzysz parametry, które Cię interesują to zostaje ich garstka.
Już kilka osób założyło i wszyscy są zadowoleni
Ostatnio zmieniony 10 lut 2016, 16:18 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
Panowie mam dwa pytanie do szczęśliwych posiadaczy liftów.
Założyłem jeden siłownik. Nie przeszkadza mi trzeba pomagać w podnoszeniu. Natomiast kulki obu sworzni pomimo smarowania pracują z oporem w gniazdach amortyzatora. Winne są blaszki zabezpieczające. Wyjmowalem kilka razy, próbowałem podginać na różne sposoby ale czuć tarcie mimo wszystko.
Pyt. 1.
Czy w waszym przypadku jest podobnie? Moze akurat mnie się trafił felerny siłownik. Wtedy dokupię nowy i bedę miał porównanie.
Pyt 2.
Kątownik którą przykręcamy do maski pomalowałem lakierem który miałem do zaprawek bo chciałem mieć pod kolor do reszty. No i chyba przedobrzyłem bo przez to powierzchnia styku z maską jest śliska. Efekt jest taki, że po dwóch zamknięciach maski kątownik skręca się o 45st w dół. Już zdarłem ten lakier i jutro założę od nowa.
Czy komuś przydażyło się podobnie?
Finalny efekt był taki, że przez to że blaszki mają tarcie a kątownik się skręcił to przy mocnym upuszczeniu maski siłownik się wypiął i wbił trochę w podszybie. Na szczęście jest to elastyczne więc zdemontowałem i jutro spróbuje na spokojnie od nowa.
Niby roboty przy montażu na 5min a tu wtopa.....;-)))))
Założyłem jeden siłownik. Nie przeszkadza mi trzeba pomagać w podnoszeniu. Natomiast kulki obu sworzni pomimo smarowania pracują z oporem w gniazdach amortyzatora. Winne są blaszki zabezpieczające. Wyjmowalem kilka razy, próbowałem podginać na różne sposoby ale czuć tarcie mimo wszystko.
Pyt. 1.
Czy w waszym przypadku jest podobnie? Moze akurat mnie się trafił felerny siłownik. Wtedy dokupię nowy i bedę miał porównanie.
Pyt 2.
Kątownik którą przykręcamy do maski pomalowałem lakierem który miałem do zaprawek bo chciałem mieć pod kolor do reszty. No i chyba przedobrzyłem bo przez to powierzchnia styku z maską jest śliska. Efekt jest taki, że po dwóch zamknięciach maski kątownik skręca się o 45st w dół. Już zdarłem ten lakier i jutro założę od nowa.
Czy komuś przydażyło się podobnie?
Finalny efekt był taki, że przez to że blaszki mają tarcie a kątownik się skręcił to przy mocnym upuszczeniu maski siłownik się wypiął i wbił trochę w podszybie. Na szczęście jest to elastyczne więc zdemontowałem i jutro spróbuje na spokojnie od nowa.
Niby roboty przy montażu na 5min a tu wtopa.....;-)))))
Ostatnio zmieniony 11 lut 2016, 19:37 przez chako, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5255
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Dla mnie jeden siłownik to za mało - maska waży swoje - dodatkowo przy podnoszeniu z jednej strony następuje "skręcenie maski" - za duża płaszczyzna na podnoszenie jedną stroną - moje zdanie :>chako pisze:Nie przeszkadza mi trzeba pomagać w podnoszeniu.
PS: Ciekawe ile wytrzyma jeden siłownik
Mogą być dwa powody:chako pisze: Efekt jest taki, że po dwóch zamknięciach maski kątownik skręca się o 45st w dół.
1. Za słabo został dokręcony.
2. Za długi siłownik.
Podsumowując (tylko i wyłącznie moja opinia) - lepiej dać więcej i cieszyć się dłużej, niż dać mniej i mieć problem.
- Albert Einstein
- Rafoooo
- Zafiromaniak
- Posty: 1949
- Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
- Lokalizacja: Limanowa
- Model:
- Kontakt:
Z tego co piszesz jest coś nie tak ... nie sprawiło mi problemów założenie siłowników na sworznie ... A tym bardziej nie odczułem ciężkiej pracy samego siłownika z sworzniem .... wręcz przeciwnie. ... wskoczył jak w masełko
... może Ci się trafiły trefne sworznie??? Większy rozmiar kulki, albo coś,.....w co też wątpię. ... Bo to robią na automatach w milionach sztuk .... w sumie zawsze może się trafić felerne po zużyciu narzędzia ... co do mocowania. , za pierwszym razem też mi się delikatnie przekreciło, ale winą tego było słabe dokręcanie ... które skorygowałem jeszcze jednym obrotem .... A też mam pomalowane .... i na pewno nie jest tu winna farba.
.... nie wiem czy dobrze zrobiłeś kombinując z tą zapinką sworznia ... teraz może Ci wyskakiwać nonstop ten siłownik
... może Ci się trafiły trefne sworznie??? Większy rozmiar kulki, albo coś,.....w co też wątpię. ... Bo to robią na automatach w milionach sztuk .... w sumie zawsze może się trafić felerne po zużyciu narzędzia ... co do mocowania. , za pierwszym razem też mi się delikatnie przekreciło, ale winą tego było słabe dokręcanie ... które skorygowałem jeszcze jednym obrotem .... A też mam pomalowane .... i na pewno nie jest tu winna farba.
.... nie wiem czy dobrze zrobiłeś kombinując z tą zapinką sworznia ... teraz może Ci wyskakiwać nonstop ten siłownik
Ostatnio zmieniony 11 lut 2016, 20:32 przez Rafoooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać.
wspominać.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Ja też tak miałem ale jak przy którejś próbie zastosowałem za mocny siłownik. Również może być on za długi.Tunio999 pisze:Mogą być dwa powody:
1. Za słabo został dokręcony.
2. Za długi siłownik.
Siłownik od E46 sedan tył podany na początku jest w sam raz. Aby mocowanie się nie przekręcało należy je dokręcić z dość dużą siłą.
Co do siły siłownika i skręcania maski to może i macie rację. Ja również zamówiłem 2 siłownik i zobaczę jak maska będzie zachowywała się gdy rozkład sił będzie równy na oba zawiasy.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt: