[B] - wampir - ZAFIRA 2.0T

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#46 Post autor: wampir11111 »

Przewody kupilem na allegro od Mtuning koszt to niecala stowka z przesylka :) a wymiary zaraz sprawdze to napisze. To tak kolano 67° 70 mm i kolano redukcyjne 90° 63x70 mm.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2016, 14:34 przez wampir11111, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#47 Post autor: gRZENIU »

Już jakieś mody zaistniały ... :ok: Przy nowym Turbo napewno Zośka oddycha pełną piersią ... ;)

Ostatnio coś te puszki od 1.9 schodzą jak masło ... :lol:
Ostatnio zmieniony 11 lut 2016, 14:36 przez gRZENIU, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#48 Post autor: wampir11111 »

Zosia daje rade a puche wyrwalem za 18 zeta :lol: Nastepnie wymienie dolot od intera do przepustnicy na 70 mm z nierdzewki :mrgreen:

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#49 Post autor: gRZENIU »

wampir11111 pisze: Nastepnie wymienie dolot od intera do przepustnicy na 70 mm z nierdzewki :mrgreen:
Nie wiem jaką średnice na przepustnica ale chyba coś około 60mm to po co taka rura ??? Turbo będzie musiało mocniej pracować aby napompować w taką rurę odpowiednią dawką powietrza :|

Nie znam się na tym na tyle , ale kolega ryba1 ma doświadczenie w modach z takimi silnikami i może warto zapytać co i jak ??? Kolega Sumik jest na etapie wymiany Intercoolera i dolotu do przepustnicy więc też można popatrzeć w jego garażu ... Wiadomo ,że wszystko zależne od wizji i mocy na którą przygotowujesz auto...

Dla mnie i tak wielki szacun bo zapowiada się ciekawie ... :piwo:
Ostatnio zmieniony 11 lut 2016, 15:16 przez gRZENIU, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#50 Post autor: wampir11111 »

Troszke przy silniku trzeba bedzie pomajstrowac :lol: Napewno chcialbym wydech 70mm z nierdzewki ;) A tak mam pytanko do czego sluzy ten czujnik na turbinie :?: Tak zwany przetwornik cisnienia doladowania :mysli:
Ostatnio zmieniony 11 lut 2016, 18:42 przez wampir11111, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#51 Post autor: Sumik »

wampir11111 pisze:Nastepnie wymienie dolot od intera do przepustnicy na 70 mm z nierdzewki
70 mm nic Ci nie da, przepustnica ma przelot 57mm. Jak masz jakiegoś speca to można ją rozwiercać na 62mm. Poza tym jak chcesz juz modzić z dolotem to polecam robić to od podstaw czyli od samego turbo bo z tego co pamietam to 2.0 T LEL lub LER ma chyba mały IC. Jak chcesz to za kilka dni będe miał na sprzedaż cały dolot z OPC z duzym IC. Jednak jak myślisz o programie i duzej mocy to musisz go i tak wymienić na customowy/centralny bo seria ma ograniczony przepływ.
wampir11111 pisze:A tak mam pytanko do czego sluzy ten czujnik na turbinie :?:
To nie czujnik tylko elektrozaworek, który otwiera tzw. zawór West Gate ( to ta gruszka przy turbo) żeby turbina nie przeładowywała. Jak czujnik ciśnienia "widzi" w dolocie zbyt wysokie ciśnienie to otwiera zawór upustowy żeby spaliny wędrowały do wydechu i nie napędzały wirnika.

Co do wydechu to sam początek dużo daje, a koszty nie są takie duże:
Downpipe 2,5" i Downpipe 3"
Prowadzę teraz z nimi rozmowy na temat tego czy da się zamówić tylko tą dłuższą 2,5" część bo początek mam i czy 3" całość od Astry H będzie do nas pasować. Jak tak to 900 zł za taki downpipe to okazja :D
Ostatnio zmieniony 12 lut 2016, 15:03 przez Sumik, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#52 Post autor: wampir11111 »

Dzieki za porady Sumik ja znalazlem downpipe 2,5 cala od kolektora az do drugiej sondy z astry g opc na ebey za 1100 zl a ten zaworek mam pekniety lecz bledow niema. Jutro wsadzam nowy to fotke walne. A co do colera to czekam na fundusze :lol: Chetnie bym przyjechal na zlot z dzieciakami na pogaduchy i na zywo obejrzec twoja Zosie ;)

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#53 Post autor: ryba1 »

wampir11111 pisze:downpipe 2,5 cala od kolektora az do drugiej sondy z astry g opc
DP bedzie pasowac reszta nie

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#54 Post autor: wampir11111 »

Dzisiaj odebralem paczke swiece i zaworek turbiny :) A to stare swiece i zawor. Niewygladalo to najlepiej :/
Załączniki
Zestaw.jpg

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#55 Post autor: wampir11111 »

Sumik pisze:
wampir11111 pisze:Nastepnie wymienie dolot od intera do przepustnicy na 70 mm z nierdzewki
70 mm nic Ci nie da, przepustnica ma przelot 57mm. Jak masz jakiegoś speca to można ją rozwiercać na 62mm. Poza tym jak chcesz juz modzić z dolotem to polecam robić to od podstaw czyli od samego turbo bo z tego co pamietam to 2.0 T LEL lub LER ma chyba mały IC. Jak chcesz to za kilka dni będe miał na sprzedaż cały dolot z OPC z duzym IC. Jednak jak myślisz o programie i duzej mocy to musisz go i tak wymienić na customowy/centralny bo seria ma ograniczony przepływ.
wampir11111 pisze:A tak mam pytanko do czego sluzy ten czujnik na turbinie :?:
To nie czujnik tylko elektrozaworek, który otwiera tzw. zawór West Gate ( to ta gruszka przy turbo) żeby turbina nie przeładowywała. Jak czujnik ciśnienia "widzi" w dolocie zbyt wysokie ciśnienie to otwiera zawór upustowy żeby spaliny wędrowały do wydechu i nie napędzały wirnika.

Co do wydechu to sam początek dużo daje, a koszty nie są takie duże:
Downpipe 2,5" i Downpipe 3"
Prowadzę teraz z nimi rozmowy na temat tego czy da się zamówić tylko tą dłuższą 2,5" część bo początek mam i czy 3" całość od Astry H będzie do nas pasować. Jak tak to 900 zł za taki downpipe to okazja :D
Powiedz jak cena za Twoj IC i jakie ma wymiary ten orginalny.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#56 Post autor: wampir11111 »

Pomocy niemoge napisac pw. Jak wysylam zeby sprawdzc VIN to wysyla do mnie :oops:

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#57 Post autor: Bodek »

:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#58 Post autor: wampir11111 »

Ogólne informacje: ***
4AU = LAKIER ZEWNĘTRZNY, PATRZ TABELA LAKIERÓW W PRZEDMOWIE KATALOGU MODELÓW
CT3 = DLA NIEMIEC
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
V4M = WYPOSAŻENIE 5-GWIAZDKOWE,PAKIET NCAP
Z0F = DLA NIEMIEC
Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H
*** Napęd (silnik, skrzynia biegów): ***
FX1 = PRZEŁOŻENIE KOŃCOWE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.94
LU2 = SILNIK BENZYNOWY 20
MM3 = WYPOSAŻENIE DLA RĘCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW
MZ0 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,6 BIEGOWA (M32-6 WR)
NT4 = NORMA EMISJI SPALIN: EEC 05
*** Zawieszenia i koła: ***
6Y4 = KOŁO ZAPASOWE USUNIĘTE, W ZAMIAN ZESTAW NAPRAWCZY DO OPON
F52 = PODWOZIE SPORTOWE ZMODYFIKOWANE
FE4 = SPECJALNY UKŁAD JEZDNY I KIEROWNICZY (IDS+) FP8
G62 = MOCOWANIE FELG NA 5 ŚRUB
QNA = OPONY,225/40 R 18-92W
QP6 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,9 SZPRYCH,71/2JX18
UJ9 = WSKAŹNIK OBNIŻONEGO CIŚNIENIA POWIETRZA W OPONACH
WTS = NA WYPOSAŻENIU ZESTAW NAPRAWCZY DO OPONY
ZQ8 = UŻYWANE Z PODWOZIEM SPORTOWYM
*** Szyby i lusterka: ***
DDG = LUSTERKA ZEWNĘTRZNE STEROWANE ELEKTRYCZNIE Z PODGRZEWANIEM, SKŁADANE RĘCZNIE
DDU = LUSTERKA ZEWNĘTRZNE STEROWANE ELEKTRYCZNIE
DP6 = LUSTERKA ZEWNĘTRZNE W KOLORZE NADWOZIA
*** Oświetlenie: ***
C95 = OŚWIETLENIE WEWNĘTRZNE PRZEDNIE Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO CZYTANIA
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
TR0 = OŚWIETLENIE WEWNĘTRZNE TYLNE Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO CZYTANIA
TSP = PAKIET OŚWIETLENIA WNĘTRZA: LAMPKI DO CZYTANIA PRZÓD/TYŁ, PODŚWIETL. LUSTERKA W OSŁONACH PRZECIWSŁON.
TTB = OŚWIETLENIE WEWNĘTRZNE DLA 3-GO RZĘDU SIEDZEŃ, Z LAMPKĄ DO CZYTANIA
*** Nadwozie: ***
B70 = OSŁONA PROGU DRZWI
B86 = BOCZNE LISTWY OZDOBNE W KOLORZE NADWOZIA
BW7 = OKLEINA OZDOBNA ZEWNĘTRZNEGO SŁUPKA
D75 = KLAMKI ZEWNĘTRZNE W KOLORZE NADWOZIA
TPV = KRATA WLOTU,CZARNA,Z CHROMOWANYM PASKIEM
V2T = RELINGI DACHOWE, MALOWANE PROSZKOWO
V3D = BAGAŻNIK DACHOWY - BEZBARWNY DACH,CZARNY
VFE = KOLOROWA LISTWA OCHRONNA NA ZDERZAKACH
VG2 = USUNIĘTO WOSK ZABEZPIECZAJĄCY KAROSERIĘ
W7P = TABLICZKA, NAPIS SPORT
*** Wnętrze: ***
28S = PRZESZYCIE - WĘGIEL
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
80I = WNĘTRZE-CZARNY
80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY
AJ0 = DWA ZAGŁÓWKI TYLNE BOCZNE POKRYTE TKANINĄ
ANY = SZYNY I UCHWYTY DO MOCOWANIA BAGAŻU W BAGAŻNIKU (FLEXORGANIZER)
AV4 = TYLNA KANAPA: DZIELONA, SKŁADANA I REGULOWANA
AY5 = ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY
B58 = DODATKOWE DYWANIKI PODŁOGOWE PRZÓD I TYŁ
B75 = POKRYWA / ROLETA BAGAŻNIKA
BLN = LISTWA WEWNĘTRZNA DRZWI, CHROM LABIRYNT
BLP = LISTWA OZDOBNA TABLICY ROZDZIELCZEJ, CHROMOWANA MAZUT
D18 = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,CZARNY,PIERŚCIENIE CHROMOWANE
DT4 = POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA (PAKIET DLA PALĄCYCH)
E94 = POKRYWA / ROLETA BAGAŻNIKA
JF5 = SPORTOWE NAKŁADKI NA PEDAŁY Z ALUMINIUM
KC8 = GNIAZDO ELEKTRYCZNE 12V W PRZEDZIALE BAGAŻOWYM
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
N35 = KOŁO KIEROWNICY,SPORT,SKÓRA
PHQ = TKANINA WYKOŃCZENIOWA, ALFA SREBRNA/ELBA
T9M = WYKOŃCZENIE ELBA
VK8 = SCHOWEK NA OKULARY
VU2 = PANEL CENTRALNY, MATOWY CHROM
*** Bezpieczeństwo: ***
A88 = AKTYWNE ZAGŁÓWKI SIEDZEŃ PRZEDNICH
AJT = UCHWYTY DO MONTAŻU SIATKI ZABEZPIECZAJĄCEJ
AWY = PAKIET BEZPIECZEŃSTWA TYLNE SIEDZENIA: 3-PUNKTOWE PASY, REGULOWANA WYSOKOŚĆ, ZWIJANE I ZDEJMOWANE PASY
AY0 = PODUSZKA POWIETRZNA,DACH,PRZÓD
FX3 = UKŁAD STABILIZACJI TORU JAZDY (ESP)
JL9 = ABS
KB5 = WSPOMAGANIE RUSZANIA NA POCHYŁOŚCI (HSA)
U07 = KLAKSON,FANFARA
UH0 = OSTRZEŻENIE O ZAPIĘCIU PASÓW BEZPIECZEŃSTWA,LEWA STRONA
UH1 = OSTRZEŻENIE O ZAPIĘCIU PASÓW BEZPIECZEŃSTWA,PRAWA STRONA
*** Multimedia: ***
U66 = GŁOŚNIKI,7
U68 = KOMPUTER INFORMACYJNY
U71 = ANTENA RADIOWA NA DACHU
UAC = TABLICA INFORMACYJNA WYŚWIETLACZA - WIELOFUNKCYJNA (WYŚWIETLACZ BID)
UCH = RADIO CD 30 MP3
W1Y = PRZYCISKI STEROWANIA RADIEM NA KIEROWNICY
WBE = WYPOSAŻENIE JEDNOSTKI ODBIORNIKA,RADIO
Y67 = WYŚWIETLACZ INFORMACJI UKŁADU KONTROLNEGO
*** Ogrzewanie i klimatyzacja: ***
C60 = KLIMATYZACJA STEROWANA RĘCZNIE
KCL = NAWIEWY POWIETRZA DLA SIEDZEŃ DRUGIEGO RZĘDU
*** Wyposażenie komfortowe: ***
AE4 = PRZEDNIE FOTELE SPORTOWE
AH4 = FOTEL KIEROWCY: KOMFORTOWY Z REGULACJA RĘCZNA, 6-CIO KIERUNKOWĄ I REGULACJĄ ODCINKA LĘDŹWIOWEGO
AHA = FOTEL PRZEDNI LEWY Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AQ2 = PAKIET FLEXORGANIZER Z SIATKĄ W BAGAŻNIKU DO MOCOWANIA BAGAŻY
BF8 = SCHOWEK, PRZEDNIE SIEDZENIE, PRAWE
DA7 = PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO
ECA = KLUCZYK SKŁADANY TYPU SCYZORYK
K34 = TEMPOMAT ELEKTRONICZNY
NS1 = WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO, ELEKTROHYDRAULICZNE O ZREDUKOWANYM PRZEŁOŻENIU
UJC = PRZEŁĄCZNIK TRYBU SPORTOWEGO
ULR = ZAPALNICZKA, TYLNA, PODŁOKIETNIK
*** Układ elektryczny: ***
K09 = ALTERNATOR,120A
TN6 = AKUMULATOR,55AH
UEQ = PRZEŁĄCZNIK WYŁĄCZENIA AKUMULATORA
A tak to u mnie wyglada :lol: Podziekowania dla Bodka ;)

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#59 Post autor: Sumik »

wampir11111 pisze:Powiedz jak cena za Twoj IC i jakie ma wymiary ten orginalny.
Przesłałem Ci wiadomość na PW jednak nie wiem ile może kosztować taki cały zestaw. Może ktoś się orientuje jaka była by cena kompletu IC od OPC od węża od turbo, poprzez wszystkie rurki, IC, itd. Wychodzi łącznie 6 elementów. Z tego co kojaże to wąż od rurki na czujnik ciśnienia do przepustnicy powinien być taki sam w OPC jak w LER, LEL.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#60 Post autor: wampir11111 »

Mam takie pytanko :?: Mam najechane 16000 i niewiem jak z olejem w skrzyni :/ Wymienic :?: Jak tak to jaki polecacie i ile wchodzi :?: Szukalem w Sam Naprawiam Astra 3 Zafira 2 i niemoge znalesc. Dzieki za pomoc ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”