[B] Olej do silników Diesla bez/z DPFem

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#571 Post autor: Piasek »

tomek evo pisze: bo wygląda na to, ze GM wymyślił sobie normę, pod którą podciągnął nie swoje silniki, których w innych markach obowiązują inne normy niekoniecznie pokrywające się z GM Dexos 2.
nie sposób się niezgodzić. Zwłaszcza absurdem zdaje się być to w przyp. silników benzynowych które już po 10 tyś km dobitnie pokazują że olej jest wprost zmasakrowany temperaturą, sam silnik wymaga dobrego bo tam przecież KZFR pracują a Opel twierdzi że spokojnie jeszcze 20 tyś km na nim możemy jeździć...
:lol:

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#572 Post autor: paweldm »

Taka wpadła mi myśl.
Silnik produkuje Fiat i prawdopodobnie Opel otrzymuje silnik już zalany olejem. Jeśli tak, to raczej na pewno nie jest to olej Opla Dexos 2, tylko olej jakiego używa Fiat.
Co wy na to ???
Ostatnio zmieniony 13 lut 2016, 12:51 przez paweldm, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#573 Post autor: Piasek »

Nie ma nic do rzeczy. Na linii produkcyjnej zalewane jest to z kim mają umowy i nie zawsze od razu musi to być olej jaki potem zaleca konkretny producent. Montownia silników nie ma obowiązku lać w silniki tego co zaleca producent zwłaszcza jeżeli silniki idą do kilku koncernów.
- Fiat
- GM
- Alfa Romeo

PSA które sprzedawało swoje silniki
- Fordowi
- Volvo

Renault z kolei:
- Dacii
- Nissanowi
- Mercedesowi

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#574 Post autor: paweldm »

Skoro silnik 1.9 produkuje fiat to zalewa prawdopodobnie seleną.
PSA zalewa totalem.
Renault - Elf.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#575 Post autor: Piasek »

Gwarancji nie ma żadnej.
Toyota mimo iż zaleca 0W-20 do swoich najnowszych silników (jako serwisowy) w fabryce zalewa 10W-40.
Renault do flotowych turbodiesli stosuje 10W-40 mimo iż normę zalecaną RN 700 i RN 720 czyli C2 i C3 wszystko 5W-30)
Mówiąc wprost: zalecają to co "łunja" kazali ale stosują to co inżynierowie wyliczyli żeby na gwarancji nie wracały się zarżnięte silniki.

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#576 Post autor: tomek evo »

Zaskoczyłeś mnie z tą Toyotą. Wiem, ze do większości aut Japońskich na pierwsze zalanie idzie 0w20 (Honda, Mazda), zwłaszcza tych produkowanych w Japonii. Słyszałem o kilku przypadkach, że flota przejechała się na stosowaniu półsyntetyka 10W40 - zaczęły masowo padać silniki na gwarancji :lol:
Trzeba sobie jasno powiedzieć, że producenta ani ASO nie interesuje żeby nasze silniki działały bezawaryjnie przez setki tysięcy kilometrów. Dlatego ten szkodliwy dla silnika tryb longlife jest powszechnie stosowany, choć serwis i producent doskonale wiedzą, że to zabija silnik.
Doczekaliśmy takich czasów, że jakość oleju ma znaczenie. Silniki są skomplikowane technicznie, mocno wysilone i często niedostatecznie sprawdzone przed wprowadzeniem do masowej produkcji (i wychodzą potem takie kwiatki jak z 2.0 TDI). Do tego niekoniecznie są do nich części i w razie awarii pozostaje wymiana silnika. Kiedyś trzeba było być niezłym idiotą, żeby zatrzeć silnik. Dziś jest to dużo prostsze.
Wszechobecne parcie na sprzedaż za wszelką cenę i ograniczanie kosztów wytworzenia doprowadziło do sytuacji, w której często dobry marketing jest ważniejszy niż jakość produktu. A jak przeciętny Kowalski ma ocenić czy reklamowany przez Jerzego Dudka olej jest rzeczywiście taki super? :D Jest bardzo wiele dobrych olejów, które nie są zbyt popularne a parametrami nie tylko nie ustępują tym "wiodącym" ale nawet je przewyższają (i to często przy niższej cenie).

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#577 Post autor: Piasek »

Dwóch moich kolegów pracuje jako przedstawiciele i mają firmowe auta: Auris 1.4D-4D i Clio 1.5DCI. Obydwa auta mają przywieszki 10W-40, ale i też obydwa (Auris 140 a Clio 215 tyśkm) auta nadal śmigają na fabrycznym zestawie gratów silnikowych. A obydwa serwisowane w ASO.
tomek evo pisze:zwłaszcza tych produkowanych w Japonii.
toyota na rynek europejski składana jest w Burnaston (UK)
Ostatnio zmieniony 14 lut 2016, 01:13 przez Piasek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#578 Post autor: rafant4011 »

A ja zalewam GM dexos2 5w30 ale mój DPF jest OFF :lol: zmieniam co 10- 13 tyś i jest lalka ;)

ReksioGC

#579 Post autor: ReksioGC »

Chciałem wymienić olej. Im więcej czytam tym mniej wiem :)

Czy ktoś ma doświadczenia z tym Specolem?
Ma go w swojej ofercie któraś z większych hurtowni motoryzacyjnych?
Mam pod nosem Intercars, AD, Gordon, Auto Partner.

Jaki olej wlać do 1,9 150 km z przebiegiem około 150t km, używanego głównie na dojazdy do pracy czyli 6 km w jedną stronę. Wiem że silnik wiecznie zimny to nie za dobrze, ale co zrobić :). Kilka razy w miesiącu staram się zrobić większą trasę.

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#580 Post autor: tomek evo »

Mam pod opieką kilka aut zalanych Specolem i wszystko ok. Sporo aut jeździ już na Specolu i na razie jeśli są komentarze to same pozytywne (przynajmniej ja nie spotkałem się z negatywnym komentarzem kogoś kto Specola używał w swoim aucie). Seria Gold to loeje w pełni syntetyczne z dużą (nawet do 50%) zawartością bazy PAO i bogatym pakietem dodatków. Seria Premium to oleje spełniające normy C2/C3 do nowoczesnych silników (przede wszystkim tych z DPF-em) i jeśli popatrzymy jakie normy producentów te oleje spełniają (mi in Dexos 2, VW504/507, MB 229.52, BMW LL04) to muszą to być naprawdę wysokiej klasy oleje.
Z tego co wiem to 2 duże sieci hurtowni mają Specola w swojej ofercie ale nie pamiętam dokładnie które :) Nie wiem czy jedna z nich to nie Autopartner albo AD Polska (w każdym razie coś na A :D ). Choć to, że olej sprzedawany jest przez duże hurtownie to żadna rekomendacja bo oni sprzedają co popadnie nawet totalny szajs (pod warunkiem, że się sprzedaje).
Oleje Specol stanowią dobrą i sprawdzoną bazę dla modyfikatorów tarcia Archoil co zostało przebadane wielokrotnie w warunkach rzeczywistych (na podstawie próbek badanych w laboratorium). Zestaw Specol + ArchoilAR9100 zapewnia lepszą ochronę silnika i mniejsze jego zużycie praktycznie od każdego oleju sprzedawanego komercyjnie w Polsce (może poza kilkoma wybranymi olejami kosztującymi grubo ponad 200 zł) a cenowo wychodzi jak popularny olej znanej marki (albo taniej). Oczywiście nikt nie musi w to wierzyć można wierzyć w takie bzdury jak Castrol Titanium z tytanem 8) i technologię F1 w oleju Mobil 1.

ReksioGC

#581 Post autor: ReksioGC »

Ostatnio brak czasu na zajmowanie się autem :)

Czy dodatek dodaje się raz przy wymianie oleju czy trzeba go dolewać co jakiś czas?
Czy objętość dodatku uwzględnia się przy wyliczeniu ile oleju wlać czy leje się oliwe tyle ile podaje producent + dodatek tyle ile trzeba?

Który olej do silnika z filtrem.
http://lejolej.pl/pl/p/SPECOL-Spec-Prem ... AR9100/182
http://lejolej.pl/pl/p/SPECOL-Gold-Synt ... AR9100/181
a może inny.

Pytałem o hurtownie bo mam tam dobre upusty i są pod nosem. Nie trzeba zamawiać i płacić za przesyłkę. Chyba że w necie + przesyłka będzie taniej bo i tak często jest :)

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
violator
Zafiromaniak
Posty: 929
Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
Auto: Meriva 1.4 Turbo
Model: B
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:
Kontakt:

#582 Post autor: violator »

A 4litry oleju Ci starcza? do mojego 1.7 CDTI potrzeba az 5 litrów,myslalem ze w 1.9 bedzie podobnie

wesolys
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#583 Post autor: wesolys »

witam jak masz dpf to musi mieć normę c3 czyli ten pierwszy a oleju do silnika zalewa się mniej o ilość dodatku

ReksioGC

#584 Post autor: ReksioGC »

violator pisze:A 4litry oleju Ci starcza? do mojego 1.7 CDTI potrzeba az 5 litrów,myslalem ze w 1.9 bedzie podobnie
W Sam Naprawiam jest informacja 1,9 DTH - 4,3 litra razem z filterm.

O to czy dodatek liczy się do objętości oleju pytałem ponieważ pamiętam że przy Militec'u nie brało się go pod uwagę. Chyba że coś źle pamiętam.

gandi16

#585 Post autor: gandi16 »

Ja do swoich Opelków leje zawsze Valvoline. Do asterki z racji przebiegu maxlife 5w30 a do zafirki SynPower Xtreme 5w30 norma c4. Moim zdaniem najlepsze oleje jakie są po 5k kilometrów olej delikatnie zabarwiony nie czarny jak np, castrol. Cenowo Valvoline wypada spoko bo 15 zł drożej a czasem taniej niż np: Castrol Edge... polecam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”