Obudowa termostatu z20let.

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
ja37

Obudowa termostatu z20let.

#1 Post autor: ja37 »

Witam.
Pytanie mam takie.
Czy ten króciec wodny(mała średnica) musi być?
Mam go podłączonego do zbiorniczka wyrównawczego i mam wrażenie, że przez niego wolniej mi dogrzewa się silnik.
W poprzednim silniku - 20xe nie było żadnego króćca w obudowie i wsio działało ok.
Obrazek
Obrazek

Wydaje mi się ten króciec bez sensu, bo zwieksza ilość płynu w "małym obiegu" silnika.

Skasowany użytkownik 6483

#2 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

To pytanie raczej do konstruktorów Opla ale tak juz serio , no musi być ten kruciec skoro tam wraca płyn do zbiorniczka. Nic nie jest dziełem przypadku , jesli jest , niech tak zostanie a auto będzie działać :piwo:

ja37

#3 Post autor: ja37 »

Jeden taki "przelew" już przecież jest, po drugiej stronie głowicy, nad alternatorem.
Ten, co po drodze zahacza o przepustnicę.

ja37

#4 Post autor: ja37 »

Obrazek
Obrazek

Będzie czujnik na dodatkowe zegary.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#5 Post autor: gRZENIU »

Czujnik na dodatkowe zegary jak najbardziej ... :ok: Ale jak pisał kolega jarecki69, nie uważasz ,że po coś ten króciec tam jest ????

według mnie on odpowiada za odpowiednie odpowietrzenie i odprowadzenie nadciśnienia zanim otworzy się termostat ??? Takie modyfikacje mogą spowodować wadliwe działanie termostatu ... :(

Jednakże jestem ciekaw efektów po montażu ... Daj znać jakie są efekty modyfikacji ...

ja37

#6 Post autor: ja37 »

Po coś jest, dużo o tym myślałem.
I zdecydowałem sie to załozyc.

Po prostu zimą mi sie nie dogrzewa, a latem znów zbyt gorący jest silnik.
I szukam na to lekarstwa.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#7 Post autor: gRZENIU »

ja37 pisze:Po prostu zimą mi sie nie dogrzewa, a latem znów zbyt gorący jest silnik.
I szukam na to lekarstwa.
Zatkanie odpływu cieczy chłodzącej napewno temu nie pomoże ... Ale poczekamy na wyniki Twojej obserwacji po modyfikacji...

Ja na zimę zasłaniam górny grill od środka. Zrobiłem sobie z plex-y coś w podobie zasłony w kształcie grilla i zdaje egzamin ...

ja37

#8 Post autor: ja37 »

Obrazek

Założone.

ja37

#9 Post autor: ja37 »

Nie widzę żadnych negatywnych zachowań, temperatura silnika trzyma się na 91*, jest ok.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#10 Post autor: gRZENIU »

Grzesiek mam nadzieję ,że będzie oki, ale ciekawi mnie jak zachowywać się będzie Twoja modyfikacja w lato ... :mysli: Teraz pogoda jest optymalna więc ciężko stwierdzić jednoznacznie , bynajmniej tak mi się wydaję ...

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#11 Post autor: ryba1 »

ja37, aleś wymyślił.zimą trzeba chłodnicę przesłonić jak nie dogrzewa i na pewno nie jest to wina tego króćca.druga sprawa jak nie dogrzewa wkład do wymiany.po za tym porównujesz niby takie same a 2 różne silniki

ja37

#12 Post autor: ja37 »

Cóż, zobaczymy latem.

Przecież nie chodzi o to, żeby zasłaniać chłodnice zimą.....to nie te czasy, nie te auta.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#13 Post autor: gRZENIU »

Grześ nie o to chodzi , że ktoś krytykuje itp. poprostu każda ingerencja w układ chłodzenia ( likwidacja jakiś odejść ), może powodować wydmuchanie uszczelki pod głowicą ( oby tak się nie stało ) . Producent tak zaprojektował układ chłodzenia aby zoptymalizować temp. silnika przed niedogrzaniem i przegrzaniem .

Dlatego jestem zdziwiony Twoją modyfikacją , bo chyba nikt nie przerabiał z tym silniku układu chłodzenia. Zawsze metoda zasłaniania wydawała się najszybszą i najskuteczniejszą metodą na zimę... :P Więc żebyś , nie chce żebyś źle odebrał moją opinie , bardziej z troski o serducho Twojej Corsy niż z krytyki ... :piwo:

Mam nadzieję ,że podzielisz się znami swoimi spostrzeżeniami w okresie letnim ... :D

ja37

#14 Post autor: ja37 »

Spoko, najwyżej mi przypomnij jakoś w sierpniu ;)

Nikt nie kombinował, bo może u Was nie ma takiej potrzeby.
U mnie jest dość ciasno pod maską, płynu zapewne mniej wchodzi, niż w zafirze, chłodnicę gabarytowo też na bank mam mniejszą, przy takich przeróbkach zawsze jekieś "kwiatki" wychodzą....

Uszczelka mi niestraszna, w ciągu dwóch lat użytkowania z20let już ż nie takie rzeczy mi sie zdarzały......, to mój z kolei trzeci silnik, dwa poprzednie się "zesrały", turbin przerzuciłem chyba z pięć.....
Więc nie będę bał się głupiej uszczelki.
Pozdro ;)

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#15 Post autor: Janus »

ja37 pisze:

Wydaje mi się ten króciec bez sensu, bo zwieksza ilość płynu w "małym obiegu" silnika.
Po której stronie termostatu jest ten króciec? Po stronie głowicy czy chłodnicy?
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”