Radio gubi ustawienia po zgaszeniu...
Moderator: Sebu$
Mam pytanko tu się podepnę bo chodzi o wtyczkę ISO A w samochodzie Zafira A , a mianowicie nie mam napięcia na żółtym kabelku który jak domniemywam jest od napięcia po przekręceniu kluczyka. CZerwony = stały ma 12v , Czarny masa 0v , a Żółty ani po kluczyku ani bez kluczyka ciągle 0 Volciszy .
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Wg schematu jedyny żółty kabelek w wiązce radia w ZA jest do zmieniarki CD.Organ18 pisze:Mam pytanko tu się podepnę bo chodzi o wtyczkę ISO A w samochodzie Zafira A , a mianowicie nie mam napięcia na żółtym kabelku który jak domniemywam jest od napięcia po przekręceniu kluczyka. CZerwony = stały ma 12v , Czarny masa 0v , a Żółty ani po kluczyku ani bez kluczyka ciągle 0 Volciszy .
Janusz
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Jakie radio?
Centralny zamek działa ci?, podświetlenie w podsufitce?
Zostaw klucze w stacyjce i otwórz drzwi - piszczy pozostawienie kluczy?
Jeśli CZ działa, lampka też i piszczy pozostawienie kluczy to musisz szukać gdzieś przerwy w przewodzie lub szukasz nie tego przewodu co trzeba.
Zawsze też tego napięce możesz szukać na innym kablu. Miernik do ręki i jazda
Jeśli nie piszczy pozostawienie kluczy itd to padła kostka stacyjki.
Centralny zamek działa ci?, podświetlenie w podsufitce?
Zostaw klucze w stacyjce i otwórz drzwi - piszczy pozostawienie kluczy?
Jeśli CZ działa, lampka też i piszczy pozostawienie kluczy to musisz szukać gdzieś przerwy w przewodzie lub szukasz nie tego przewodu co trzeba.
Zawsze też tego napięce możesz szukać na innym kablu. Miernik do ręki i jazda
Jeśli nie piszczy pozostawienie kluczy itd to padła kostka stacyjki.
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... eldisp.htm
Standardowy schemat wiązki w oplach może ci jakoś pomoże.
Standardowy schemat wiązki w oplach może ci jakoś pomoże.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Zrób jeszcze tak:
Klucz w stacyjkę w pozyjcę 1 i zobacz czy podświetlenie przycisków od szyb ci się włączy i czy szyby opuścisz.
Zobacz też czy na pozycji 1 dasz rade zamknąć auto z pilota, nie powinno się dać rady.
Moim zdaniem kostka stacyjki nie podaje napięcia na tzw styk ''W''
Klucz w stacyjkę w pozyjcę 1 i zobacz czy podświetlenie przycisków od szyb ci się włączy i czy szyby opuścisz.
Zobacz też czy na pozycji 1 dasz rade zamknąć auto z pilota, nie powinno się dać rady.
Moim zdaniem kostka stacyjki nie podaje napięcia na tzw styk ''W''
Ostatnio zmieniony 18 maja 2015, 21:48 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
O ile mnie pamięć nie myli to standardowe ISO powinno mieć czerwony po stacyjce, a żółty stały. Musisz pozamieniać miejscami tak żeby było jak na zdjęciu, ale na żółtym 12V z aku, a na czerwonym 12V po stacyjce. Pomierz na których kablach w samochodzie nie masz napięcia bez kluczyka, a następnie przekręć kluczyk i sprawdź na którym się pojawiło i ten kabel musisz dać jako czerwony w kostce ISO, a twoje obecne 12V bez kluczyka dać jako żółty.
Jeśli chcesz żeby Ci radio grało także bez kluczyka w stacyjce to zamiast szukać 12V po stacyjce po prostu zrób mostek między czerwonym i żółtym tak żeby na obu było 12V z aku.
Jeśli chcesz żeby Ci radio grało także bez kluczyka w stacyjce to zamiast szukać 12V po stacyjce po prostu zrób mostek między czerwonym i żółtym tak żeby na obu było 12V z aku.
cns80, Włączam miernik Czarny bolec daje na mase czarną , Czerwony daje mi 12V , Żółty 0 V . Przekręce kluczyk aż do oporu (przed odpaleniem to chyba pozycja II ) Czarny , Czerwony 12v , Żółty 0V a powinien mieć 12 v z tego co kojarze żółty był od kluczyka . Mi to tito czy radio gra na żółtym czy na czerwonym i czy bez kluczka albo z kluczykiem chodzi mi o rozwiązanie tego " problemu " OBOJĘTNIE CZY MAM KLUCZYK CZY NIE TO 12V JEST NA CZERWONYM , A NA ŻÓŁTYM CAŁY CZAS 0 VOLT A POWINNO SIĘ POJAWIC WG. MNIE NA KLUCZYKU A NIE MA . Rybka, Pozycja I włącza się podświetlenie ta czerwona kropka od szyb , szyby się otwierają , centralny zamek zamknoł drzwi no i otworzył wszystko działa .
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
Zanim coś zrobisz upewnij się jeszcze że czarny to masa czyli przełącz na pomiar Ohm i jeden koniec do czarnego, a drugi do masy nadwozia (jakaś śrubka, ogranicznik drzwi, nielakierowana blacha itp.). Jak Ci będzie wynik leciał do zera tzn że masz masę, a jak będzie nieskończoność (lub ".1") tzn że to nie masa.
Bo może się jeszcze okazać że masz coś pozamieniane i to czarny u Ciebie ma +12V i dlatego takie dziwne wyniki Najpierw upewnij się że czarny to masa.
Jeśli czarny jest masą to zrób tak:
Jak Ci obojętne czy gra po kluczyku czy bez kluczyka to odetnij żółty żeby nie pojawił się w nim jakiś prad lub sygnał z samochodu, weź 10 cm kabla i połącz czerwony z żółtym w kostce ISO. W ten sposób na oba piny radia pójdzie napięcie z czerwonego i będzie Ci grało bez kluczyka i trzymało pamięć.
Żółty jest musi mieć prąd z aku żeby trzymać pamięć, a czerwony może mieć prąd z aku (gra bez kluczyka) lub prąd ze stacyjki (gra po kluczyku). Ponieważ u Ciebie nie ma nigdzie prądu po stacyjce proponuję pierwszy wariant czyli połączenie kabelkiem żółtego z czerwonym i odcięcie żółtego od strony samochodu. Oczywiście wszystko poizolować
Bo może się jeszcze okazać że masz coś pozamieniane i to czarny u Ciebie ma +12V i dlatego takie dziwne wyniki Najpierw upewnij się że czarny to masa.
Jeśli czarny jest masą to zrób tak:
Jak Ci obojętne czy gra po kluczyku czy bez kluczyka to odetnij żółty żeby nie pojawił się w nim jakiś prad lub sygnał z samochodu, weź 10 cm kabla i połącz czerwony z żółtym w kostce ISO. W ten sposób na oba piny radia pójdzie napięcie z czerwonego i będzie Ci grało bez kluczyka i trzymało pamięć.
Żółty jest musi mieć prąd z aku żeby trzymać pamięć, a czerwony może mieć prąd z aku (gra bez kluczyka) lub prąd ze stacyjki (gra po kluczyku). Ponieważ u Ciebie nie ma nigdzie prądu po stacyjce proponuję pierwszy wariant czyli połączenie kabelkiem żółtego z czerwonym i odcięcie żółtego od strony samochodu. Oczywiście wszystko poizolować
Ostatnio zmieniony 20 maja 2015, 11:05 przez cns80, łącznie zmieniany 1 raz.