[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#211 Post autor: gRZENIU »

Wojti pisze:Nie mogę się doczekać efektów tej współpracy :piwo:
A my tym bardziej ... W końcu jako jedyni w Polsce będziemy mieli Zafiry OPC z przednim dyfuzorem ( pasującym :P ) ...
Sumik pisze:Spędziliśmy tam kilka godzin ale było warto. Pakiet ospoilerowania do OPC za jakiś czas będzie dostępny na ich stronie.
Gratki i należy się nie jedno :piwo: za poświęcony czas :ok:

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#212 Post autor: Sumik »

A za poświęcony czas należy się ospoilerowanie :lol: I to mam nadzieję że jak pojadę na przymiarki to będzie w liczbie mnogiej. Czyli przód i coś z tyłu. Albo dokładka lotki albo dokładka dyfuzora. Zobaczymy co grafik i projektant wymyślą. Czy wzór będzie mi odpowiadał :mrgreen:

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#213 Post autor: Sumik »

Widzę że mój post zjeżdża coraz niżej na liście na dół tak więc trzeba go troszkę podciągnąć :D

W piątek udało mi się odebrać z ostatnich poprawek elementy. Znajomy dosłownie spawał od ręki za co serdecznie dziekuję. Zamocowałem uchwyty montażowe rur i przerobiłem jedną z nich. Icek również był już gotowy do montażu. Wróciłem z pracy, szybki obiad i jazda do garażu.
Tak wyglądała komora przed modami:
Obrazek
Chwila moment i wszystko było już rozebrane i gotowe do montażu.
Na pierwszy strzał poszedł IC bo on wyznaczał położenie pozostałuch elementów:
Przed:
Obrazek
Tydzień po:
Obrazek
No i po montażu:
Obrazek
Dalej trzeba było zabrać się za chłodnicę klimy. I tutaj zmarnowałem najwięcej czasu. Przeróbka chłodnicy jak i mierzenie i sztukowanie uchwytów zajęło mi chyba z 3 h. Ale efekt końcowy jest więcej niż zadowalający.
Dolne mocowanie:
Obrazek
No i górne uchwyty:
Obrazek
Następnie lakierowanie i montaż:
Obrazek
Obrazek
Trzeba było jeszcze wyprofilować jedną z rurek od klimy ale to juz tylko formalność.
Dalej montaż był już prosty.

Silikon - rura - opaski

Obrazek
Obrazek
Tutaj jak widać znajduje się uchwyt żeby kolano nie ocierało o chłodnicę bo miejsca tam nie za dużo.

Z mocowaniem dołu również nie było większych problemów. Jedyne co musiałem poprawić to mocowanie klaksonów. Ale i to udało się zrobić dość sprawnie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Myślałem o delikatnym zapyleniu icka na czarno jednak nie rzuca się on w oczy i nie jest widoczny przez kratkę. Stąd też zamontowany czarny silikon. Ma być niepozornie. To tylko Zafira :D

No i komora po modach. Nieznaczna różnica:
Obrazek

Teraz zamawiamy łącznik T-pipe, BOV i DV :D :D
Dodatkowo trzeba posprzątać w komorze tak aby Podtlenek Gazotu nie psuł całokształtu. Już mam plan jednak muszę udać się do gazowników po części bo czeka mnie kilka przeróbek.

Jak znajdę chwilę to podskoczę z kumplem Astrą OPC na stację diagnostyczną w celu oględzin czy wydechy w naszych autach są chociaż troszkę podobne. Rozmawiałem z firmą RM Motors i uważają że Downpipe od Astry będzie pasował do Zafiry. Jak sprawdzę i będę miał 101% pewność że pasuje to zamawiam resztę wydechu :D Chyba jednak zostanę przy 2,5". Znajomy ma S14 do driftu która ma 550KM i ma wydech 3,25". Wydaje mi się że u mnie 2,5 w zupełności wystarczy.

Ufff.... To tyle. Reszta modów w marcu po urodzinach :D:D

Aha i jeszcze jedno. Gdyby ktoś kto ma 2.0 T (LEL, LER, może i nawet LET) chciał podnieść moc u siebie to mam do zaoferowania Intercooler ode mnie z Zafiry z całym orurowaniem i wężami.
Obrazek

organista15

#214 Post autor: organista15 »

I potem przyjdzie Ci taki klient i powie, że przód walony bo coś było lekko lakierowane i zderzak demontowany :evil:

Nie no tak na poważnie to kawał świetnej roboty :) :piwo:

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#215 Post autor: gRZENIU »

Sumik, :brawo: Tyle serca i pracy , a efekty napewno przeniosą się na moc ... :ok:
Sumik pisze:Downpipe od Astry będzie pasował do Zafiry. Jak sprawdzę i będę miał 101% pewność że pasuje to zamawiam resztę wydechu
Ja czekam z niecierpliwością na informację :lol:

Awatar użytkownika
Mat86radom
Zafiromaniak
Posty: 2502
Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Radom
Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
Model: MZRCD
Oznaczenie silnika: CITD
Gender:
Kontakt:

#216 Post autor: Mat86radom »

Konkretny zestaw :ok:

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#217 Post autor: Sumik »

gRZENIU pisze:Sumik, :brawo: Tyle serca i pracy , a efekty napewno przeniosą się na moc ... :ok:
Dzisiaj był u mnie kumpel Astrą H OPC. Kiedyś się z nim ściagłem (na pełnej serii przed modami) i nie ukrywam że dostałem baty. Wiadomo mniejsza masa, mniejsze opory.

Dzisiaj znowu doszło do pojedynku. Wiem że nie przeszło mu to łatwo przez gardło ale powiedział że nie mógł mnie dogonić. Zaczął sie zastanawiać jak to będzie jek zrobie program :shock:
Widać że mocy i momentu przybyło. Jak zrobie wszystko jak powinno być to pojadę przed programen ją zhamować. Tak z ciekawości ile ma teraz kucy.
gRZENIU pisze:Sumik napisał/a:
Downpipe od Astry będzie pasował do Zafiry. Jak sprawdzę i będę miał 101% pewność że pasuje to zamawiam resztę wydechu


Ja czekam z niecierpliwością na informację :lol:
Dzisiaj byłem na stacji z w/w Astrą H OPC. Ustawiliśmy się jeden za drugim i możnabyło sprawdzać. Wg mnie ( i diagnosty) wychodzi na to że wszystko jest identyczne:

Astra:
Obrazek
Zafira:
Obrazek

Astra:
Obrazek
Zafira:
Obrazek

Astra:
Obrazek
Zafira:
Obrazek

Jak dla mnie to są takie same. :mrgreen:
A jeżeli tak to w końcu są dostępne jakieś fajne i w miarę tanie graty do tuningu mechanicznego Zafiry B 2.0T ( i to nie tylko OPC). Downpipe 2,5" i 3" :lol: :lol:

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#218 Post autor: ryba1 »

Sumik pisze:Downpipe 2,5" i 3" :lol: :lol:
cena kosmos.może ja będę miał down pipe 2,75 na sprzedaż bo chcę 3 cale
Sumik pisze:Widać że mocy i momentu przybyło.
zrobiłeś program???
Ostatnio zmieniony 22 lut 2016, 19:44 przez ryba1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#219 Post autor: Sumik »

ryba1 pisze:cena kosmos
Czemu kosmos? Dla mnie cena jest przystępna. I zapewne kilka osób Ci to powie. Kosmosem jest 980 zł za sam downpipe zastępujący 1 katalizator. Takie ceny są w GB. Tak więc uważam że 900 zł za całość to nie tak dużo.
ryba1 pisze:zrobiłeś program???
Jak już czytasz wątki to czytaj ze zrozumieniem :)

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#220 Post autor: ryba1 »

Sumik, dla mnie kosmos bo można to zrobić dużo taniej wiem bo sam robiłem i wiem że się da.ceny w GB były zawsze mega kosmiczne
Sumik pisze:Jak już czytasz wątki to czytaj ze zrozumieniem :)
czytam dlatego pytam bo piszesz że przybyło KM/NM chyba że to żart

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#221 Post autor: Sumik »

ryba1 pisze:Sumik, dla mnie kosmos bo można to zrobić dużo taniej wiem bo sam robiłem i wiem że się da
Jak masz TIG-a i umiesz spawać to wychodzi taniej. Jak sprawdzałem ceny nierdzewki, do tego flansza przód, tył i pod sonde i ile będzie takie spawanie kosztowało to stwierdziłem że nie mam sensu sie z tym bawić bo tu mam profesjonalnie pospawany wydech. Robiąc to samemu zaoszczędze może ze 100 zł i będe miał rzeźbę i uziemioony samochód na kilka dni. Tutaj kupujesz i zakładasz.
ryba1 pisze:ceny w GB były zawsze mega kosmiczne
Znaczy się może inaczej. Nie tyle kosmiczne co po prostu za mało zarabiamy. Kilka lat temu pracowałem na Wyspach i gdybym dalej pracował tam a nie w PL to napewno bym coś takiego zakupił, bo było by mnie na to stać.
ryba1 pisze:czytam dlatego pytam bo piszesz że przybyło KM/NM chyba że to żart
Miałem kiedyś Astre GSI 1.8 16v. Hamowałem ją i miała w serii 124KM. Po zmianie wydechu, usunięciu kata i zmianie dolotu znowu pojechałem na hamownie. Po tych zmianach uzyskałem 141 KM. BEZ PROGRAMU !!!

Tutaj jest podobnie. Zmiany które wprowadziłem na pewno wpłynęły na osiągi. Nie wiem czy moc i moment wzrosły o 1 czy o 10 %, ale jest to odczuwalne. Wiem jak auto jezdziło na początku, a jak jeździ teraz. Zawsze jest tak że z czasem właściciel przyzwyczaja się do samochodu i uważa że tak jakby jest coraz słabszy. Ja po każdej modyfikacji odczuwam odwrotny efekt. Jest coraz lepiej. Tak więc nie żartowałem z tym przyrostem.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#222 Post autor: ryba1 »

Sumik, mam swoje zdanie.myślę że z tych 900zł zostało by więcej niz 100zł.co dospawania to ja bym to inaczej zrobił.
jedynie z DP przybędzie NM i na pewno będzie odczuwalne.dolot nic nie daje.icek też tyle że w lato nie spuchnie tak szybko

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#223 Post autor: Wojti »

Marcin rewelacja wiem co czujesz :piwo:
Krzysiek niestety obserwuje Twoje wypowiedzi od dłuższego czasu i zawsze efekt końcowy jest taki sam Twoje musi być na wierzchu :lol: a nie kiedy trzeba przyznać rację innym ,pochwalić a nie negować i licytować się kto ma rację :shock: To nie sprzyja miłej atmosferze ZKP
Sorki Marcin że w Twoim temacie ale nie mogłem już dłużej czekać bo wszyscy to widzą ale nikt nie napisze :lol: Wielkie uznanie i szacun dla Ciebie za wiedzę i włożona prace :piwo:
Ostatnio zmieniony 22 lut 2016, 22:11 przez Wojti, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#224 Post autor: wamka18 »

Góra roboty wykonana -myślenia, kombinacji należy się :piwo: . Aby tak dalej :!:

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#225 Post autor: ryba1 »

Wojti, być może masz racje ale nie Ty jesteś tu od zwracania uwagi i sobie tego nie życzę.raczej w większości pomogłem niż zaszkodziłem.jeżeli to tak Cię boli wiesz gdzie napisać.

Zablokowany

Wróć do „Zafira B”