nie sposób się niezgodzić. Zwłaszcza absurdem zdaje się być to w przyp. silników benzynowych które już po 10 tyś km dobitnie pokazują że olej jest wprost zmasakrowany temperaturą, sam silnik wymaga dobrego bo tam przecież KZFR pracują a Opel twierdzi że spokojnie jeszcze 20 tyś km na nim możemy jeździć...tomek evo pisze: bo wygląda na to, ze GM wymyślił sobie normę, pod którą podciągnął nie swoje silniki, których w innych markach obowiązują inne normy niekoniecznie pokrywające się z GM Dexos 2.
[B] Olej do silników Diesla bez/z DPFem
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Taka wpadła mi myśl.
Silnik produkuje Fiat i prawdopodobnie Opel otrzymuje silnik już zalany olejem. Jeśli tak, to raczej na pewno nie jest to olej Opla Dexos 2, tylko olej jakiego używa Fiat.
Co wy na to ???
Silnik produkuje Fiat i prawdopodobnie Opel otrzymuje silnik już zalany olejem. Jeśli tak, to raczej na pewno nie jest to olej Opla Dexos 2, tylko olej jakiego używa Fiat.
Co wy na to ???
Ostatnio zmieniony 13 lut 2016, 12:51 przez paweldm, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Nie ma nic do rzeczy. Na linii produkcyjnej zalewane jest to z kim mają umowy i nie zawsze od razu musi to być olej jaki potem zaleca konkretny producent. Montownia silników nie ma obowiązku lać w silniki tego co zaleca producent zwłaszcza jeżeli silniki idą do kilku koncernów.
- Fiat
- GM
- Alfa Romeo
PSA które sprzedawało swoje silniki
- Fordowi
- Volvo
Renault z kolei:
- Dacii
- Nissanowi
- Mercedesowi
- Fiat
- GM
- Alfa Romeo
PSA które sprzedawało swoje silniki
- Fordowi
- Volvo
Renault z kolei:
- Dacii
- Nissanowi
- Mercedesowi
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Skoro silnik 1.9 produkuje fiat to zalewa prawdopodobnie seleną.
PSA zalewa totalem.
Renault - Elf.
PSA zalewa totalem.
Renault - Elf.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Gwarancji nie ma żadnej.
Toyota mimo iż zaleca 0W-20 do swoich najnowszych silników (jako serwisowy) w fabryce zalewa 10W-40.
Renault do flotowych turbodiesli stosuje 10W-40 mimo iż normę zalecaną RN 700 i RN 720 czyli C2 i C3 wszystko 5W-30)
Mówiąc wprost: zalecają to co "łunja" kazali ale stosują to co inżynierowie wyliczyli żeby na gwarancji nie wracały się zarżnięte silniki.
Toyota mimo iż zaleca 0W-20 do swoich najnowszych silników (jako serwisowy) w fabryce zalewa 10W-40.
Renault do flotowych turbodiesli stosuje 10W-40 mimo iż normę zalecaną RN 700 i RN 720 czyli C2 i C3 wszystko 5W-30)
Mówiąc wprost: zalecają to co "łunja" kazali ale stosują to co inżynierowie wyliczyli żeby na gwarancji nie wracały się zarżnięte silniki.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Zaskoczyłeś mnie z tą Toyotą. Wiem, ze do większości aut Japońskich na pierwsze zalanie idzie 0w20 (Honda, Mazda), zwłaszcza tych produkowanych w Japonii. Słyszałem o kilku przypadkach, że flota przejechała się na stosowaniu półsyntetyka 10W40 - zaczęły masowo padać silniki na gwarancji
Trzeba sobie jasno powiedzieć, że producenta ani ASO nie interesuje żeby nasze silniki działały bezawaryjnie przez setki tysięcy kilometrów. Dlatego ten szkodliwy dla silnika tryb longlife jest powszechnie stosowany, choć serwis i producent doskonale wiedzą, że to zabija silnik.
Doczekaliśmy takich czasów, że jakość oleju ma znaczenie. Silniki są skomplikowane technicznie, mocno wysilone i często niedostatecznie sprawdzone przed wprowadzeniem do masowej produkcji (i wychodzą potem takie kwiatki jak z 2.0 TDI). Do tego niekoniecznie są do nich części i w razie awarii pozostaje wymiana silnika. Kiedyś trzeba było być niezłym idiotą, żeby zatrzeć silnik. Dziś jest to dużo prostsze.
Wszechobecne parcie na sprzedaż za wszelką cenę i ograniczanie kosztów wytworzenia doprowadziło do sytuacji, w której często dobry marketing jest ważniejszy niż jakość produktu. A jak przeciętny Kowalski ma ocenić czy reklamowany przez Jerzego Dudka olej jest rzeczywiście taki super? Jest bardzo wiele dobrych olejów, które nie są zbyt popularne a parametrami nie tylko nie ustępują tym "wiodącym" ale nawet je przewyższają (i to często przy niższej cenie).
Trzeba sobie jasno powiedzieć, że producenta ani ASO nie interesuje żeby nasze silniki działały bezawaryjnie przez setki tysięcy kilometrów. Dlatego ten szkodliwy dla silnika tryb longlife jest powszechnie stosowany, choć serwis i producent doskonale wiedzą, że to zabija silnik.
Doczekaliśmy takich czasów, że jakość oleju ma znaczenie. Silniki są skomplikowane technicznie, mocno wysilone i często niedostatecznie sprawdzone przed wprowadzeniem do masowej produkcji (i wychodzą potem takie kwiatki jak z 2.0 TDI). Do tego niekoniecznie są do nich części i w razie awarii pozostaje wymiana silnika. Kiedyś trzeba było być niezłym idiotą, żeby zatrzeć silnik. Dziś jest to dużo prostsze.
Wszechobecne parcie na sprzedaż za wszelką cenę i ograniczanie kosztów wytworzenia doprowadziło do sytuacji, w której często dobry marketing jest ważniejszy niż jakość produktu. A jak przeciętny Kowalski ma ocenić czy reklamowany przez Jerzego Dudka olej jest rzeczywiście taki super? Jest bardzo wiele dobrych olejów, które nie są zbyt popularne a parametrami nie tylko nie ustępują tym "wiodącym" ale nawet je przewyższają (i to często przy niższej cenie).
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Dwóch moich kolegów pracuje jako przedstawiciele i mają firmowe auta: Auris 1.4D-4D i Clio 1.5DCI. Obydwa auta mają przywieszki 10W-40, ale i też obydwa (Auris 140 a Clio 215 tyśkm) auta nadal śmigają na fabrycznym zestawie gratów silnikowych. A obydwa serwisowane w ASO.
toyota na rynek europejski składana jest w Burnaston (UK)tomek evo pisze:zwłaszcza tych produkowanych w Japonii.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2016, 01:13 przez Piasek, łącznie zmieniany 2 razy.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Chciałem wymienić olej. Im więcej czytam tym mniej wiem
Czy ktoś ma doświadczenia z tym Specolem?
Ma go w swojej ofercie któraś z większych hurtowni motoryzacyjnych?
Mam pod nosem Intercars, AD, Gordon, Auto Partner.
Jaki olej wlać do 1,9 150 km z przebiegiem około 150t km, używanego głównie na dojazdy do pracy czyli 6 km w jedną stronę. Wiem że silnik wiecznie zimny to nie za dobrze, ale co zrobić . Kilka razy w miesiącu staram się zrobić większą trasę.
Czy ktoś ma doświadczenia z tym Specolem?
Ma go w swojej ofercie któraś z większych hurtowni motoryzacyjnych?
Mam pod nosem Intercars, AD, Gordon, Auto Partner.
Jaki olej wlać do 1,9 150 km z przebiegiem około 150t km, używanego głównie na dojazdy do pracy czyli 6 km w jedną stronę. Wiem że silnik wiecznie zimny to nie za dobrze, ale co zrobić . Kilka razy w miesiącu staram się zrobić większą trasę.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Mam pod opieką kilka aut zalanych Specolem i wszystko ok. Sporo aut jeździ już na Specolu i na razie jeśli są komentarze to same pozytywne (przynajmniej ja nie spotkałem się z negatywnym komentarzem kogoś kto Specola używał w swoim aucie). Seria Gold to loeje w pełni syntetyczne z dużą (nawet do 50%) zawartością bazy PAO i bogatym pakietem dodatków. Seria Premium to oleje spełniające normy C2/C3 do nowoczesnych silników (przede wszystkim tych z DPF-em) i jeśli popatrzymy jakie normy producentów te oleje spełniają (mi in Dexos 2, VW504/507, MB 229.52, BMW LL04) to muszą to być naprawdę wysokiej klasy oleje.
Z tego co wiem to 2 duże sieci hurtowni mają Specola w swojej ofercie ale nie pamiętam dokładnie które Nie wiem czy jedna z nich to nie Autopartner albo AD Polska (w każdym razie coś na A ). Choć to, że olej sprzedawany jest przez duże hurtownie to żadna rekomendacja bo oni sprzedają co popadnie nawet totalny szajs (pod warunkiem, że się sprzedaje).
Oleje Specol stanowią dobrą i sprawdzoną bazę dla modyfikatorów tarcia Archoil co zostało przebadane wielokrotnie w warunkach rzeczywistych (na podstawie próbek badanych w laboratorium). Zestaw Specol + ArchoilAR9100 zapewnia lepszą ochronę silnika i mniejsze jego zużycie praktycznie od każdego oleju sprzedawanego komercyjnie w Polsce (może poza kilkoma wybranymi olejami kosztującymi grubo ponad 200 zł) a cenowo wychodzi jak popularny olej znanej marki (albo taniej). Oczywiście nikt nie musi w to wierzyć można wierzyć w takie bzdury jak Castrol Titanium z tytanem i technologię F1 w oleju Mobil 1.
Z tego co wiem to 2 duże sieci hurtowni mają Specola w swojej ofercie ale nie pamiętam dokładnie które Nie wiem czy jedna z nich to nie Autopartner albo AD Polska (w każdym razie coś na A ). Choć to, że olej sprzedawany jest przez duże hurtownie to żadna rekomendacja bo oni sprzedają co popadnie nawet totalny szajs (pod warunkiem, że się sprzedaje).
Oleje Specol stanowią dobrą i sprawdzoną bazę dla modyfikatorów tarcia Archoil co zostało przebadane wielokrotnie w warunkach rzeczywistych (na podstawie próbek badanych w laboratorium). Zestaw Specol + ArchoilAR9100 zapewnia lepszą ochronę silnika i mniejsze jego zużycie praktycznie od każdego oleju sprzedawanego komercyjnie w Polsce (może poza kilkoma wybranymi olejami kosztującymi grubo ponad 200 zł) a cenowo wychodzi jak popularny olej znanej marki (albo taniej). Oczywiście nikt nie musi w to wierzyć można wierzyć w takie bzdury jak Castrol Titanium z tytanem i technologię F1 w oleju Mobil 1.
Ostatnio brak czasu na zajmowanie się autem
Czy dodatek dodaje się raz przy wymianie oleju czy trzeba go dolewać co jakiś czas?
Czy objętość dodatku uwzględnia się przy wyliczeniu ile oleju wlać czy leje się oliwe tyle ile podaje producent + dodatek tyle ile trzeba?
Który olej do silnika z filtrem.
http://lejolej.pl/pl/p/SPECOL-Spec-Prem ... AR9100/182
http://lejolej.pl/pl/p/SPECOL-Gold-Synt ... AR9100/181
a może inny.
Pytałem o hurtownie bo mam tam dobre upusty i są pod nosem. Nie trzeba zamawiać i płacić za przesyłkę. Chyba że w necie + przesyłka będzie taniej bo i tak często jest
Pozdrawiam.
Czy dodatek dodaje się raz przy wymianie oleju czy trzeba go dolewać co jakiś czas?
Czy objętość dodatku uwzględnia się przy wyliczeniu ile oleju wlać czy leje się oliwe tyle ile podaje producent + dodatek tyle ile trzeba?
Który olej do silnika z filtrem.
http://lejolej.pl/pl/p/SPECOL-Spec-Prem ... AR9100/182
http://lejolej.pl/pl/p/SPECOL-Gold-Synt ... AR9100/181
a może inny.
Pytałem o hurtownie bo mam tam dobre upusty i są pod nosem. Nie trzeba zamawiać i płacić za przesyłkę. Chyba że w necie + przesyłka będzie taniej bo i tak często jest
Pozdrawiam.
W Sam Naprawiam jest informacja 1,9 DTH - 4,3 litra razem z filterm.violator pisze:A 4litry oleju Ci starcza? do mojego 1.7 CDTI potrzeba az 5 litrów,myslalem ze w 1.9 bedzie podobnie
O to czy dodatek liczy się do objętości oleju pytałem ponieważ pamiętam że przy Militec'u nie brało się go pod uwagę. Chyba że coś źle pamiętam.
Ja do swoich Opelków leje zawsze Valvoline. Do asterki z racji przebiegu maxlife 5w30 a do zafirki SynPower Xtreme 5w30 norma c4. Moim zdaniem najlepsze oleje jakie są po 5k kilometrów olej delikatnie zabarwiony nie czarny jak np, castrol. Cenowo Valvoline wypada spoko bo 15 zł drożej a czasem taniej niż np: Castrol Edge... polecam