Problemy związane ze sterownikiem silnika - ECU

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Ra-V

#91 Post autor: Ra-V »

no szkoda , jeszcze tylko tego czujnika nie wymieniałem :) ten bład był raz ,póżniej już nie występował .Powiedz mi jak zmienić nr vin na nowym(używanym) kompie bo jest oczywiście inny niż mojego auta.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#92 Post autor: Janus »

Ra-V pisze:no szkoda , jeszcze tylko tego czujnika nie wymieniałem :) ten bład był raz ,póżniej już nie występował .Powiedz mi jak zmienić nr vin na nowym(używanym) kompie bo jest oczywiście inny niż mojego auta.
Wydaje mi się że Tech2. Nie wiem, może Op-com to potrafi.

Na pewno potrzebujesz mieć Car Pass (4-cyfrowy kod do programowania). I teraz nie wiem na 100% jak to jest - bo jak zmieniasz kompa, to musisz też przeprogramować immobiliser (bo są sparowane ECU-immo-pestki kluczyków albo kod w pestce kluczyka jest sparowany z ECU silnika). Właśnie nie wiem czy o VIN tutaj się nie rozchodzi...
A Carr Pass jest przechowywany w kości pamięci w immo. Immo jest tutaj "bramą" do programowania wszelkiej elektroniki - nie podasz kodu który immo akceptuje - nie zrobisz nic.
Janusz

olcik
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 20 sie 2014, 07:24
Imię: Artur
Lokalizacja: łódzkie
Auto: OZA 1.8 INSI 2.0
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z18xe

#93 Post autor: olcik »

pomoże tylko tech :>

Ra-V

#94 Post autor: Ra-V »

kompa miałem zmienionego razem z immo żeby było prościej dla mechanika ,zresztą podobno nowy komp nie współpracuje ze starym immo(Motorola) ,ile w tym prawdy nie wiem .W każdym bądź razie nowy immo wyłacza mi auto podczas jazdy i jest do wymiany chociaż błędów nie zostawia a przy okazji bawienia się Elmem odkryłem że VIN kompa jest inny niż reszty auta :).
Ostatnio zmieniony 16 gru 2015, 17:10 przez Ra-V, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 16629

#95 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

kruk123 pisze:Witam jestem tu nowy i prosze o pomoc i rade.
A więc nie dawno kupilem zefire 2003r 1.8 benzyna jak ją kupowalem to sprzedający mówił że jest do wymiany czujnik położenia walu objawy takie że ciężko palił i zapalała sie kontrola trakcji i autko z kluczykiem dopiero po kilku próbach odpalal normalnie lecz nie zawsze tak bylo raz palil dobrze a raz tak jak pisalem.
Więc nie zastanawialem się i dalem zaraz do mechanika i wymienil czujnik przez jeden dzien bylo dobrze ale na nastepny znowu to samo, więc pojechalem z powrotem do mechanika podpiol do kompa i ten sam błąd wyskoczył czujnik wału. Mechanik wyslal mnie do elektryka ten po sprwdzeniu powiedzial że jest uszkodzony komputer i że wyslal do sprawdzenia i naprawy ale powiedzial że jak się nie bedzie dalo tego zrobic to trzeba nowy komputer który podobno kosztuje kolo 5tys.
Moje pytanie jest takie czy faktycznie to może tyle kosztować
Czy może jakiś używany
gdzie sie ten komputer znajduje
I może ma ktos zdjecie tego komputera

Bardzo prosze o pomoc i rade co zrobić.

Niezły ten Twój mechanik, nowy komputer... ciekawe czy można jeszcze takowy dostać, a jak już to się je naprawia albo kupuje po naprawie w odpowiedniej firmie (na koniec powiem jakiej, sprawdzonej przez wielu). Na początek poproś mechanika, aby wymienił czujnik na nowy z naciskiem, że kupił pewnie najtańszy zamiennik, niech kupi dobrej firmy, dopłać parę groszy, ale za chiny ludowe nie daj sobie wcisnąć następnego tylko zareklamuj usługę!! Jeżeli się nie zgodzić zaproponuj, że skonsultujesz się z rzecznikiem praw konsumenta... niestety często mechanicy naciągają nas i spryskają jakimś preparatem część, wyczyszczą, wygląda jak nowa i czasem się udaje i auto jeździ, czasem po prostu kupią najtańszą część. Pamiętaj, że w naszych Zosiach jest komputer Siemensa, który lubi swoje oryginalne podzespoły i często tylko takie przyjmuje. Jeżeli wymiana czujnika na lepszy nic nie da wtedy dopiero interesuj się wymianą kompa, a najlepiej zapoznaj się z ofertą firmy Elektrobip (znajdziesz w internecie ich stronę i namiary), możesz w sumie nawet dziś do nich zadzwonić, opowiedzieć swoją historię i być może coś sami doradzą.

Pozostaje mi życzyć powodzenia w imieniu wszystkich nas tutaj i daj znać jak się sprawa będzie toczyć
Ostatnio zmieniony 05 mar 2016, 09:23 przez Skasowany użytkownik 16629, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#96 Post autor: gRZENIU »

Popieram Rafała , nie daj się zrobić , bo ewidentnie naciągają Cię na kasę...

kruk123

#97 Post autor: kruk123 »

Ok będę tego pilnowac.
A może mi ktoś powiedzie gdzie jest ten komputer i jak on wygląda

Skasowany użytkownik 16629

#98 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

kruk123 pisze:Ok będę tego pilnowac.
A może mi ktoś powiedzie gdzie jest ten komputer i jak on wygląda
Może naprowadzi Cię TEN FILMIK Dotyczy silnika 1,6, ale jest w prawie tym samym miejscu w naszych 1,8. Przy okazji może TA STRONA Ci trochę pomoże (wiem, nie nasze forum, jeżeli popełniam błąd i reklamuję to proszę o karę chłosty, ale chcę nakierować kolegę nieświadomego).

Kolego, często wystarczy na forum w szukajce wpisać to, czego się szuka ;) a jeżeli nie pomoże to wujek Google na pewno coś pomoże. Wpisz np. w googlach Zafira Z18XE komputer, jak zaznaczysz tylko grafikę znajdziesz masę zdjęć samego komputera Siemens Simtec S71

Powodzenia :)

kruk123

#99 Post autor: kruk123 »

Witam dzisiaj odebrałem moją zosie od elektryka miał ją ponad tydzień czasu powiedział że wysłał komputer do naprawy bo wyskakiwał mu na badaniu że jest uszkodzony, ale ci co go robili powiedzieli że błędu nie ma przysłali go z powrotem bo nic nie znaleźli podobno poprawili wszystkie luty i tyle.
Elektryk założył z powrotem do auta i powiedział że jak problem powróci to trzeba szuka nowego kompa znalazł mi za 1300 zł po regeneracji.
Zastanawiam się co zrobic jak się pojawi znów ten problem
słyszałem że można przenieś ten komputer ze silnika do środka czy to jest możliwe
A może zajechac do innego elektryka albo może jeszcze raz wymienic ten czujnik położenia wału?????

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#100 Post autor: Dziadek13 »

kruk123 pisze:Zastanawiam się co zrobic jak się pojawi znów ten problem
słyszałem że można przenieś ten komputer ze silnika do środka czy to jest możliwe
Chodzi to zapomnij o awari bo ją jeszcze wywołasz.
Co do przenoszenia to raczej zapomnij, ale robią to jeszcze w ten sposób że przykręcają go na kątowniku długim do grodzi silnika tak żeby kable starczały bez lutowania przynosi to pożądany skutek.

Awatar użytkownika
siwy1538
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 20 lis 2015, 12:02
Imię: Adam
Lokalizacja: Leszno
Auto: Vectra
Model: C
Oznaczenie silnika: Z20NET

#101 Post autor: siwy1538 »

daniel_sorbian pisze:Witam sprowadziłem Zosie z Niemiec z błędami typu czujnik położenia wałka rozrządu, przepływomierz i samochód ciężko odpalał raz na 5 razy. Aktualnie wymieniłem czujnik na nowy, wymieniłem na dobry przepływomierz, wymieniłem komputer i tu jest moje zapytanie. Nie jestem pewien na 100% czy w mojej zosi jest oryginalny komputer do tego silnika. Do czego zmierzam kupiłem drugi komputer, został zaprogramowany i nie było żadnych błędów tylko znów ciężko palił i nie działał prędkościomierz. Zadzwoniłem do tego pana i wymienił mi na następny komputer, znów został zaprogramowany samochód super odpala wszystko chodzi, tylko nie działa prędkościomierz. Byłem na serwisie powiedzieli mi, że komputer jest z Opla B 2001 rok i wszystko podejdzie tylko prędkościomierz nie, bo ma inne piny. I teraz znów muszę wymienić komputer tylko na jaki ? mam do tamtego pana co sprzedaje komputery ok 70km w jedną stronę, a powiem szczerze samochód stoi miesiąc czasu u elektryka i nijak nie wiem co w tej sprawie zrobić. Myślałem, że po nr. VIN można byłoby z czytać jaki komputer tam podejdzie i wmontuje w końcu dobry i będzie wszystko działało. Jeśli ma ktoś taką możliwość to proszę o pomoc :( Pozdrawiam
NR VIN: W0L0TGF7512147294 silnik 1.8 16V 125km. Chciałbym w końcu nacieszyć się jazdą, bo jak na razie tylko wydaje dużo pieniążków na mechaników i każdy mówi będzie dobrze, będzie dobrze :driver: ale tak nie jest.
poza tym co napisałeś, auto zapala i jeździ?
Ostatnio zmieniony 19 mar 2016, 12:02 przez siwy1538, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#102 Post autor: Bodek »

Powinien być:

55355044 - nr części
6235400 - nr katalogowy

UKŁAD, STEROWANIE ELEKTRONICZNE, SYSTEM WTRYSKU PALIWA (NIE PROGRAMOWANY(-A, -E))

http://www.ebay.pl/sch/i.html?_from=R40 ... +&_sacat=0

http://allegro.pl/listing/listing.php?d ... i-1-5-0229
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

daniel_sorbian

#103 Post autor: daniel_sorbian »

Tak pewnie samochód normalnie odpala za pierwszym strzałem i jeździ bezproblemowo, żadnych błędów oprócz braku pokazywanej prędkości. Sprawdzali mi to i z ABS idzie napięcie do komputera a komputer nie podaje na licznik, zmieniłem nawet licznik na drugi, niestety nie pomogło. Później się dowiedziałem, że ten komputer w ogóle nie podejdzie do tego samochodu ale to kosztowało mnie 150zł. :evil:


EDIT
Bodek pisze:Powinien być:

55355044 - nr części
6235400 - nr katalogowy

UKŁAD, STEROWANIE ELEKTRONICZNE, SYSTEM WTRYSKU PALIWA (NIE PROGRAMOWANY(-A, -E))

http://www.ebay.pl/sch/i.html?_from=R40 ... +&_sacat=0

http://allegro.pl/listing/listing.php?d ... i-1-5-0229

No i super bardzo mi pomogłeś przyjacielu, teraz musze od tamtego pana załatwić taki komputer i powinno w końcu wszystko pracować jak należy
Ostatnio zmieniony 19 mar 2016, 05:41 przez daniel_sorbian, łącznie zmieniany 1 raz.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#104 Post autor: Janus »

daniel_sorbian pisze:Tak pewnie samochód normalnie odpala za pierwszym strzałem i jeździ bezproblemowo, żadnych błędów oprócz braku pokazywanej prędkości. Sprawdzali mi to i z ABS idzie napięcie do komputera a komputer nie podaje na licznik, zmieniłem nawet licznik na drugi, niestety nie pomogło. Później się dowiedziałem, że ten komputer w ogóle nie podejdzie do tego samochodu ale to kosztowało mnie 150zł. :evil:
Generalnie od VB w ogóle komputer nie powinen podejść, chociażby ze względu na inne sterowanie układem chłodzenia. W Vectrze B wentylatorami sterowały termiki w chłodnicy. W Astrze G i Zafirze A od początku był to sterownik silnika.

Poza tym nie wiem czemu miałbyś nie mieć sygnału prędkości na liczniku. Sygnał prędkości dla Zafiry idzie z czujnika ABS-u a nie z komputera - o ile się nie mylę... Jeszcze to spróbuję sprawdzić.

Natomiast prawdą jest, że najbardziej właściwym komputerem jest ten właściwy :P
Janusz

Awatar użytkownika
siwy1538
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 20 lis 2015, 12:02
Imię: Adam
Lokalizacja: Leszno
Auto: Vectra
Model: C
Oznaczenie silnika: Z20NET

#105 Post autor: siwy1538 »

Daniel, trzeba było od razu zapytać na forum, bo takie zamawianie z aukcji to sam widzisz to dodatkowe koszty. Jak już wymienisz daj znać czy wszystko ok

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”