[B] Dymi na biało.

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
baranxd13
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 27 lut 2016, 18:42
Lokalizacja: Koszalin
Model:

#31 Post autor: baranxd13 »

Wiesz co wszystko było sprawdzane teraz pytanie jakie czujniki mogą być za to odpowiedzialne ?
Może ta uszczelka i płyn chłodzący sie przedostaje do komory spalania kurcze juz nie wiem co jest 5 ...


EDIT

Pokazuje niby ciągle błąd z przepustnica chociaż została dzisiaj wymieniona na nowa ( ma ona coś wspólnego z kopceniem ? bo być może gdzieś jest kabel ułamany i jakie był by tego konsekwencje )

Posty pisane w krótkich odstępach czasowych edytujemy i scalamy - GOTI
Ostatnio zmieniony 05 mar 2016, 14:21 przez baranxd13, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#32 Post autor: Rafoooo »

A nie bierzecie pod uwagę turbiny? że przepuszcza olej .... i stąd dym się bierze? :mysli:


Ps. Scalaj posty pisane w krótkim odstępie czasu, bo się robi bałagan :>
Ostatnio zmieniony 04 mar 2016, 21:18 przez Rafoooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

baranxd13
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 27 lut 2016, 18:42
Lokalizacja: Koszalin
Model:

#33 Post autor: baranxd13 »

Rok temu turbina była zmieniona :) na nową

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#34 Post autor: Wojti »

Piotrek uszczelkę łatwo sprawdzić kupując specjalny płyn który pokazuje na zbiorniczku wyrównawczym czy uszczelka jest pęknięta zabarwia sie chyba na niebiesko w dieslu i na zielono w benzynie .Prosty i tani sposób zapytaj mechanika lub kup sam płyn na aledrogo
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#35 Post autor: janekW67 »

baranxd13 pisze:
Może ta uszczelka i płyn chłodzący sie przedostaje do komory spalania kurcze juz nie wiem co jest 5 ...
Ale wtedy spaliny byłyby bardziej "słodkie".
Zaznacz sobie poziom płynu w zbiorniczku i sprawdź, czy nie będzie ubywać.
Jeśli bedzie ubywać, to uszczelka, pęknięta głowica, albo pęknięty blok.
Możesz jeszcze sprawdzić, czy czuć spaliny w zbiorniczku.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#36 Post autor: Rafoooo »

baranxd13 pisze:Rok temu turbina była zmieniona :) na nową
Bo masz tak napisane? ........ czy jest to potwierdzone? Nie wiem czy ktoś jak nieumiejętnie użytkuje samochód, to czy nie potrafi załatwić turbo w rok czasu :/
Ostatnio zmieniony 04 mar 2016, 21:28 przez Rafoooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

baranxd13
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 27 lut 2016, 18:42
Lokalizacja: Koszalin
Model:

#37 Post autor: baranxd13 »

Powiem ci tak cieżko jeżdzić takim szerszeniem uwierz :(
Pozatym jak daje w opór to nie dymi (chyba) nic tylko jak jade wolno

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#38 Post autor: Mariusz 79 »

baranxd13 pisze:Posiadam zafire B 2007 rok 1.9 Cdti 120 km w automacie (kupiona tydzien temu )
Okazało sie że 3 wtryski są do wymiany no więc zostały wymienione plus przepustnica.
Silnik jak sie rozgrzeje kopci na biało . Szczególnie jak jedzie sie wolno ja sie da do podłogi pedał zero dymka ( wczesniej nie było dymka wogóle ) Samochód podpiety pod Komputer zero błedów . Nie ma oleju w zbiorniczku wyrównaczym ani "masełka" na nakrętce od wlewu oleju co to może byc :( bo nie mam już siły i pieniedzy na wydawanie ...
Ja sie za bardzo na dieslach nie znam ale skoro przed wymianą wtrysków i przepustnicy było dobrze to może w wymienionych częściach jest problem.
Ostatnio zmieniony 04 mar 2016, 21:31 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#39 Post autor: janekW67 »

Wydaje mi się, że przy uszkodzonym turbo powinien dymić cały czas.
Oczywiście!

baranxd13
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 27 lut 2016, 18:42
Lokalizacja: Koszalin
Model:

#40 Post autor: baranxd13 »

tak w turbo powinien cały czas mam papier na wymiane turbo (mam auto 1 tydzien)
wtryski i przepustnica były wymienione właśnie dlatego że zaczął kopcić ale nic to nie dało :(
Ostatnio zmieniony 04 mar 2016, 22:10 przez baranxd13, łącznie zmieniany 1 raz.

organista15

#41 Post autor: organista15 »

janekW67 pisze: Ale wtedy spaliny byłyby bardziej "słodkie".
Zaznacz sobie poziom płynu w zbiorniczku i sprawdź, czy nie będzie ubywać.
Jeśli bedzie ubywać, to uszczelka, pęknięta głowica, albo pęknięty blok.
Możesz jeszcze sprawdzić, czy czuć spaliny w zbiorniczku.


Jeśli byłaby pęknięta głowica czy blok to auto zapewne straciło by na kompresji a co dalej za tym idzie na mocy. Właśnie nie padło tu chyba pytanie czy auto ma moc ?

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#42 Post autor: Rafoooo »

Przy moim turbo nie kopcił cały czas, puszczał dymka tylko przy redukcji biegów , kiedy jadąc puszczałem gaz i po chwili go wkręcałem spowrotem w obroty .... wtedy pokazywała się za mną biała chmura dymu :>

.... początkowo ubywało trochę oleju , ale z czasem zaczęło brać 0,7 litra na 100km ..... wtedy już wiedziałem że coś jest nie tak :lol:
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

baranxd13
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 27 lut 2016, 18:42
Lokalizacja: Koszalin
Model:

#43 Post autor: baranxd13 »

Obrazek
Panowie co to za wykres ?
http://postimg.org/image/u2xbxhhlh/

Ps. co do dymienia to filtr dfp do usunięcia ! :)
Ostatnio zmieniony 05 mar 2016, 14:52 przez baranxd13, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Metroid
Przeglądacz
Posty: 84
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:02
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#44 Post autor: Metroid »

Cześć

Przyszły mrozy i wrócił problem.

Po nocnym postoju auto kopci mi na biało przez kilka sek.
Jak jest ciepło na zewnątrz to problem nie występuje.
Nie mogę dojść co to jest.

Wtryski nie leją.
Turbo po regeneracji.
Oleju nie ubywa.
Płynu nie ubywa.
Świece ok.
Jedynie problemy jakie mam to z przepustnica ale ostatnio była wyczyszczona i umyta z oleju.

Dymienie występuje tylko rano trwa kilka sek i do tego jest dym śmierdzący gryzący.
Ten smród pozostaje nawet po przestaniu kopcenia i jest tylko w zimie.
W lecie spaliny nie śmierdzą.

Co to może być?

Pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#45 Post autor: KAMUI »

Przy tych temp. zew jakie są, zwłaszcza z rana to chyba normalny objaw tego kopcenia na biało.
U mnie też to występuje, także z tym smrodem spalin.
Także, luzik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”