[A] - the_starsailor - 2.2 DTI 125KM Elegance 2002r
- the_starsailor
- Bywalec
- Posty: 195
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:34
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Lulinek / Poznań
- Auto: Renault
- Model: GS3
- Oznaczenie silnika: R9M
We wrześniu minął rok odkąd poruszam się Zafirą. Kupiona z przebiegiem (wg. licznika) 209 000 teraz ma ponad 231 000
Co zostało zrobione na bieżąco relacjonowałem W ostatnim czasie doszły do tego kolejne dwie poduszki silnika. Więc ogólnie komplet nowych poduszek (3 były pęknięte, a 4 miała rozjechany otwór przez który śruba przechodziła).
Żadne "checki" się nie świecą podczas jazdy, tryb awaryjny jest mi obcy
Z ważnych rzeczy do zrobienia zostało kompletne sprzęgło wraz z dwumasą (o ile jest, bo zdania mechaników są skrajnie podzielone ). I prawdopodobnie sterownik świec żarowych do wymiany. Reszta to już kosmetyka taka jak: wymiana trzeciego stopu, zlikwidowanie luzów na lewarku czy uzupełnienie spinek w tapicerce (w boczku w lewych tylnych drzwiach brakowało prawie połowy...).
Samochód był trochę zaniedbany, ale powoli wraca do świetności i mam nadzieje, że posłuży jeszcze dłuuugi czas
PS. Aktualnie jestem w poszukiwaniu kompletu zimowych kapci
Pozdrawiam forumowiczów i do zobaczenia na trasie!
Co zostało zrobione na bieżąco relacjonowałem W ostatnim czasie doszły do tego kolejne dwie poduszki silnika. Więc ogólnie komplet nowych poduszek (3 były pęknięte, a 4 miała rozjechany otwór przez który śruba przechodziła).
Żadne "checki" się nie świecą podczas jazdy, tryb awaryjny jest mi obcy
Z ważnych rzeczy do zrobienia zostało kompletne sprzęgło wraz z dwumasą (o ile jest, bo zdania mechaników są skrajnie podzielone ). I prawdopodobnie sterownik świec żarowych do wymiany. Reszta to już kosmetyka taka jak: wymiana trzeciego stopu, zlikwidowanie luzów na lewarku czy uzupełnienie spinek w tapicerce (w boczku w lewych tylnych drzwiach brakowało prawie połowy...).
Samochód był trochę zaniedbany, ale powoli wraca do świetności i mam nadzieje, że posłuży jeszcze dłuuugi czas
PS. Aktualnie jestem w poszukiwaniu kompletu zimowych kapci
Pozdrawiam forumowiczów i do zobaczenia na trasie!
- the_starsailor
- Bywalec
- Posty: 195
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:34
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Lulinek / Poznań
- Auto: Renault
- Model: GS3
- Oznaczenie silnika: R9M
Znalazłem trochę czasu, żeby zaległe sprawy przy Zośce pozałatwiać i poczyniłem, co następuje:
1. Na pierwszy ogień poszła obudowa filtra powietrza - ponieważ cały filtr trzymał się tylko na dwóch wężach. Z oględzin wizualnych wyszło, że uszkodzone są takie gumeczki, ale po zdjęciu filtra okazało się, że ułamany jest jeszcze bolec na którym owa gumeczka trzymać się powinna...
To białe to twór gumopodobny, który ktoś stworzył jako substytut tych nieszczęsnych gumek - niestety wątpliwej jakości
Zwykły wkręt sprawdził się idealnie jako element zastępczy za ułamany bolec
Potem wystarczyło wszystko dobrze zamontować w komorze silnika i teraz już filterek nie lata jak mu się podoba
2. Kolejna rzecz to wymiana przekaźnika świeć żarowych.
3. Trzecia rzecz to wymiana dwóch świec żarowych, których to dwóch mechaników nie podjęło się wymienić... Problem polegał też na tym, że nie wiem które były wymienione Wykręcić udało mi się jedną gdyż, przy kolejnej niedomógł mi... klucz Nie polecam do tej operacji tanich kluczy Po zakupie konkretnego klucza wrócę do tematu znaleźć tego trupa
1. Na pierwszy ogień poszła obudowa filtra powietrza - ponieważ cały filtr trzymał się tylko na dwóch wężach. Z oględzin wizualnych wyszło, że uszkodzone są takie gumeczki, ale po zdjęciu filtra okazało się, że ułamany jest jeszcze bolec na którym owa gumeczka trzymać się powinna...
To białe to twór gumopodobny, który ktoś stworzył jako substytut tych nieszczęsnych gumek - niestety wątpliwej jakości
Zwykły wkręt sprawdził się idealnie jako element zastępczy za ułamany bolec
Potem wystarczyło wszystko dobrze zamontować w komorze silnika i teraz już filterek nie lata jak mu się podoba
2. Kolejna rzecz to wymiana przekaźnika świeć żarowych.
3. Trzecia rzecz to wymiana dwóch świec żarowych, których to dwóch mechaników nie podjęło się wymienić... Problem polegał też na tym, że nie wiem które były wymienione Wykręcić udało mi się jedną gdyż, przy kolejnej niedomógł mi... klucz Nie polecam do tej operacji tanich kluczy Po zakupie konkretnego klucza wrócę do tematu znaleźć tego trupa
- the_starsailor
- Bywalec
- Posty: 195
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:34
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Lulinek / Poznań
- Auto: Renault
- Model: GS3
- Oznaczenie silnika: R9M
Po ogromnie długiej małej aktywności odświeżam wątek Temat wymiany świec przeze mnie zakończył się tak, że dwie ukręciłem... i w styczniu 2015 udałem się do jedynego specjalisty w Poznaniu który robi cuda z wykręcaniem świec. Więc wydłubał, nagwintował nowe otwory, nasmarował i działają do dziś ale skasował 600 zł...
Od owego czasu Zosia dorobiła się jeszcze:
1. kompleksowej naprawy alternatora (niestety spotkała mnie nagła utrata wspomagania w trasie...)
Wymiana: diody, łożyska, pierścieni wirnika, i jakiegoś plastiku łożyska
2. wymiany poduszki powietrznej (ze względu na przyciski klaksonu)
3. naprawy podnośnika lewej tylnej szyby (nie domykała się)
4. wymiany uszczelki pod vacu pomopą (coś tam się pociło)
Ponadto po dzwonie który zaliczyłem w styczniu tego roku zrobione jeszcze:
5. wymiana belki zderzaka
6. nowe przednie lampy (Depo) - nawet dają radę
7. nowy (tzn. używany, ale sprawny) wentylator klimatyzacji
8. przednia poduszka silnika
9. czujnik podciśnienia przy dolocie
10. kostka wybieraka skrzyni biegów
11. dwie tylne sprężyny
12. kompletne sprzęgło z wysprzęglikiem
13. planowanie koła zamachowego (tak, tak NIE mam dwumasy )
Nazbierało się tego - ale Zosia hula jak nowa
Od owego czasu Zosia dorobiła się jeszcze:
1. kompleksowej naprawy alternatora (niestety spotkała mnie nagła utrata wspomagania w trasie...)
Wymiana: diody, łożyska, pierścieni wirnika, i jakiegoś plastiku łożyska
2. wymiany poduszki powietrznej (ze względu na przyciski klaksonu)
3. naprawy podnośnika lewej tylnej szyby (nie domykała się)
4. wymiany uszczelki pod vacu pomopą (coś tam się pociło)
Ponadto po dzwonie który zaliczyłem w styczniu tego roku zrobione jeszcze:
5. wymiana belki zderzaka
6. nowe przednie lampy (Depo) - nawet dają radę
7. nowy (tzn. używany, ale sprawny) wentylator klimatyzacji
8. przednia poduszka silnika
9. czujnik podciśnienia przy dolocie
10. kostka wybieraka skrzyni biegów
11. dwie tylne sprężyny
12. kompletne sprzęgło z wysprzęglikiem
13. planowanie koła zamachowego (tak, tak NIE mam dwumasy )
Nazbierało się tego - ale Zosia hula jak nowa
- Mat86radom
- Zafiromaniak
- Posty: 2502
- Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
- Model: MZRCD
- Oznaczenie silnika: CITD
- Gender:
- Kontakt:
Trochę roboty było ale teraz zocha będzię śmigać aż miło
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- the_starsailor
- Bywalec
- Posty: 195
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:34
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Lulinek / Poznań
- Auto: Renault
- Model: GS3
- Oznaczenie silnika: R9M