EGR - podciśnieniowy (Wyłączenie) (symulator)
Moderator: Sebu$
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
EGR - podciśnieniowy (Wyłączenie) (symulator)
Podzielę się wiadomością a nóż może komuś się przyda ten symulator egr jest tylko do podciśnieniowych.
Ja trochę poprawiłem i zrobiłem takie dostrojenie diodami,czas złożenia 2 godz koszt nie wiem bo mam używki.
Tu sobie schemat przetłumaczyłem na nasze co by łatwiej.
Tu link skąd zaczerpnąłem wiedzę co prawda vektra B ale przepływki te same.
https://www.drive2.ru/l/4899916394579369804/
Nie opisuje spostrzeżeń każdy sam musi to przeżyć a wszystko zależy od stanu przepływki.
Na innym forum kasują schematy bo komuś nadepnąłem na interes więc łapać.
Ja trochę poprawiłem i zrobiłem takie dostrojenie diodami,czas złożenia 2 godz koszt nie wiem bo mam używki.
Tu sobie schemat przetłumaczyłem na nasze co by łatwiej.
Tu link skąd zaczerpnąłem wiedzę co prawda vektra B ale przepływki te same.
https://www.drive2.ru/l/4899916394579369804/
Nie opisuje spostrzeżeń każdy sam musi to przeżyć a wszystko zależy od stanu przepływki.
Na innym forum kasują schematy bo komuś nadepnąłem na interes więc łapać.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2016, 16:07 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 4 razy.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Dziadek powiedz co daje ta modyfikacja?
Z tego co widzę to napięcie elektrozaworu egr steruje przekaźnikiem który oszukuje przepływkę gdyż w szereg w przepływkę wpinamy diody prostownicze.
Na każdej diodzie prostowniczej mamy spadek ok 0.7V więc moim zdaniem oszukujemy tylko przepływkę która pewnie ustala nam inne mapy na kompie.
Ja to tak odbieram z tego schematu ale oczywiście mogę się mylić.
Tak więc można powiedzieć to taki mały chip tuning.
Te spostrzeżenia to wzrost mocy itd?
Z tego co widzę to napięcie elektrozaworu egr steruje przekaźnikiem który oszukuje przepływkę gdyż w szereg w przepływkę wpinamy diody prostownicze.
Na każdej diodzie prostowniczej mamy spadek ok 0.7V więc moim zdaniem oszukujemy tylko przepływkę która pewnie ustala nam inne mapy na kompie.
Ja to tak odbieram z tego schematu ale oczywiście mogę się mylić.
Tak więc można powiedzieć to taki mały chip tuning.
Te spostrzeżenia to wzrost mocy itd?
Ostatnio zmieniony 06 mar 2016, 20:14 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Tu chodzi o to, że w momencie otwarcia EGR-a, spada ilość powietrza przepływającego przez przepływomierz. Z tego co kojarzę, w Zośce jest przepływka podająca na wyjściu napięcie wprostproporcjonalne do przepływu. Przepływ rośnie, napięcie na wyjściu też.
W momencie jak elektrozawór dostaje sygnał z ECU do otwierania EGR-a, załącza się przekaźnik. Przekaźnik rozwiera diody, które teraz są "widziane" w obwodzie. Na każdej diodzie spada napięcie o około 0,7V. Czyli napięcie na wyjściu z przepływki też spada o 0,7V.
Generalnie Dziadek wskazał dobry kierunek - otwarcie EGR-a, spadek napięcia na wyjściu z przepływki. Podoba mi się koncepcja z diodami. Myślałem o tym pod kątem EGR-a elektrycznego, ale brakowało mi właśnie tego elementu - jak zmniejszać napięcie o stałą wartość. Muszę to przemyśleć
W momencie jak elektrozawór dostaje sygnał z ECU do otwierania EGR-a, załącza się przekaźnik. Przekaźnik rozwiera diody, które teraz są "widziane" w obwodzie. Na każdej diodzie spada napięcie o około 0,7V. Czyli napięcie na wyjściu z przepływki też spada o 0,7V.
Generalnie Dziadek wskazał dobry kierunek - otwarcie EGR-a, spadek napięcia na wyjściu z przepływki. Podoba mi się koncepcja z diodami. Myślałem o tym pod kątem EGR-a elektrycznego, ale brakowało mi właśnie tego elementu - jak zmniejszać napięcie o stałą wartość. Muszę to przemyśleć
Janusz
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Nie zagłębiam się tak daleko w elektronike samochodową poprostu jak działa to dobrze a z tą modyfikacją z diodami to mnie naszło jak przeczytałem 1 lub 2 diody więc zapodałem sobie trzy od razu co by później nie dolutowywać lub wylutowywać prościej podczas testów zworkę przełożyć.
Tu macie jeszcze elektryczne ale emulatory.
Emulator jest zasilany z wtyku przepływomierza.
Ten PR1 jest stosowany do dostrojenia.
Tu macie jeszcze elektryczne ale emulatory.
Emulator jest zasilany z wtyku przepływomierza.
Ten PR1 jest stosowany do dostrojenia.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2016, 20:17 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 12 razy.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
A ja nie miałem okazji zagłębiać się w tajniki rosyjskiego. Nie rozumiem opisów wejść/wyjść
EDIT
Podepnę się do porady i załączę coś nt EGR
Jak spojrzycie na opis pod zdjęciem na dole str 2 po prawej - rozjaśnia się funkcja klapek w dolocie storzenie dodatkowego podciśnienia w kolektorze aby poprawić recyrkulację spalin
EDIT
Podepnę się do porady i załączę coś nt EGR
Jak spojrzycie na opis pod zdjęciem na dole str 2 po prawej - rozjaśnia się funkcja klapek w dolocie storzenie dodatkowego podciśnienia w kolektorze aby poprawić recyrkulację spalin
- Załączniki
-
- Pierburg_EGR.pdf
- Ulotka nt EGR-ów Pierburg
- (298.07 KiB) Pobrany 307 razy
Ostatnio zmieniony 07 mar 2016, 16:23 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Właśnie chce odzyskać linki w zakładkach do tych forum ruskich bo dysk padł jak odzyskam to wrzucę na forum wtedy można przetłumaczyć i będzie można więcej zrozumieć.
Jeden link już mam ten z elektrycznym emulatorem.
http://www.vectra-club.ru/viewtopic.php?f=68&t=182502
Po zabudowaniu symulatora możemy jeszcze jeśli chcemy wyłączyć siebie klapki zawirowań potrzebny będzie opór 1k 1wat i zbabudować jak na foto, lub w bardziej cywilizowany sposób.
Jeden link już mam ten z elektrycznym emulatorem.
http://www.vectra-club.ru/viewtopic.php?f=68&t=182502
Po zabudowaniu symulatora możemy jeszcze jeśli chcemy wyłączyć siebie klapki zawirowań potrzebny będzie opór 1k 1wat i zbabudować jak na foto, lub w bardziej cywilizowany sposób.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2016, 19:16 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Troche spolszczyłem.
Y20DTH próżniowego EGR emulator, tranzystorowy
Na dole jest końcowy schemat z możliwością dostosowania do innych silników
Szczegóły:
OC1 RS817 Analogi: cosmo1010, H11A817B300 (PC817B).
Q1 IRLN44N może być dowolny IRF, bez względu na to, co jest ważne, to jest możliwie najmniejszy opór w swoim stanie otwartym.
Jestem obecnie na tranzystorze IRF2804
T1 BC547B za niego można umieścić 2N2483.
R1, R5 1watt, R2 0.5watt a reszta na 0.125vatt.
Dioda zenera D2 8-12volt .
Dioda D3 1N4007 .
Dwa przewody są te, które opuściły układidą do okablowania sterującego zaworem EGR w obiegu, są one zaznaczone na czerwono niebieski (+) Brązowy (-), można sprawdzić, kiedy tester jest podłączony do wyłączenia klapek wirowych potrzebny jest 1k rezystor 1 wata.
Cztery przewody w obwodzie z prawej strony, aby wejść do czujnika przepływomierza powietrza.
Zdjęcie przedstawia podłączenie emulatora.
2 wyjście z czujnika (14V). Lepiej pomierzyć !!
3 wyjście z czujnika (-). Lepiej pomierzyć !!
5 Wyjście i przecięcie..
1)Ustawienie transoptora PC817 umieścić próbnie rezystor R2, zaczynając od 6 omów, główny warunek do tranzystora Q1 jest zamknięty, gdy napięcie jest przykładane do rezystora R1 w 11,5-12,5 woltów, a 8,5-10,5 V otwarty!!!!!!!!!
2) Sprawdzamy układ:
Przykładamy napięcie (+) 12-14 V na R5 (the vyv.2 Schemat K), (-) na R4 (the vyv.3 Schemat K)
Podłączyć regulowane napięcie 1 - 15 V (+) R2 (schemat Kr.S.), (-) do R1 (programu Kor.B.). Zasilacz musi być w stanie wykazać, ile on daje woltów, jeśli nie to użyj tego drugiego testera który będzie okresowo monitorował tranzystor i napięcie, przy którym jest on zamknięty.
Podłączenie testera do diody D3, polaryzacja nie jest ważna, której jeden koniec (zgodnie z vyv.5 schemacie K), drugiej (Schemat K (czarny)). Tester ustawiony na omy.
Sprawdź, płynnie zwiększając napięcie na R2, 1 - 8,6 V Q1 ma być otwarty, tester pokazuje 0 ohm jak napięcie wzrośnie powyżej 11,5 - 12,5 V, Q1 powinien być zamknięty, tester wyświetla 530-567 omów.
Jeśli nie, a Q1 jest zamknięty poniżej 9,5 - 11,5 woltów, jest konieczne zwiększenie wartości nominalnej rezystora R2
Jeśli natomiast Q1 jest zamknięty powyżej 13,2 - 14,7 V, konieczne jest ograniczenie wartości nominalnej rezystora R2.
Jeśli powyższe parametry nie spełniają tych warunków, a zostanie zamknięta poniżej 9,5 - 11,5 V, system będzie przechwytywać krótkie impulsy recyrkulacji, będzie muł z samochodu i większe zużycie paliwa.
Jeśli wszystko działa tak jak napisałem, że wszystkie kontrole zakończone prace schematu, to można bezpiecznie umieścić na samochodzie.
4) Badanie za pomocą OBDII (jeśli nie jest oczywiście):
Kontrolujemy do czujnika OBDII MAF, uruchomił silnik, czujnik pokazuje pierwszy 137 - 140, a następnie spadki 85 - 105, a następnie powrót do 137 - 140, żeby ponownie spaść na czujniku 85 - 105, a następnie wraca się do 137 - 140, jeśli tak jest to znaczy, że cały układ działa.
Jeśli recesja przekroczy 105 - 120, konieczne jest zmniejszenie wartości nominalnej R2, lub może uzyskać krótkoterminowy check, faktem jest, że jeśli poślizg w czasie recesji 115-120, to komputer zostanie zablokowany i walnie P0400 .
Wreszcie możemy zobaczyć w OBDII wszystkie różne wskazania MAF, to musimy upewnić się, że pomija krótkie impulsy do tranzystora Q1, czy nie, i nie ma czeka, kiedy spaliny będą pracować (to odbędzie się zakresie 85 - 105 spadek), zwarcie diody D3 .
Testy wykonujemy robiąc zworkę D3 jak na foto wyżej.
Należ teraz sprawdzić, czy odczyty MAF wzrastają czy nie, jeśli nie, to wszystko jest w porządku, a jeśli zwiększają się, to musimy podwyższyć wartości nominalnej rezystora R2 by osiągnąć nie zmieniające się odczyty jak dioda jest zwarta, i po zdjęciu zworki. Nie zapomnijmy zdjąć zworki.
Tranzystor w obwodzie najlepiej jest zastosować taki jak to możliwe z niewielkim oporem w stanie otwartym, to mogą być:
1 . AUIRF2804 _____ 0,0023
2 . AUIRF2903Z ____ 0,0024
3 . AUIRFB3004 ____ 0,00175
4 . AUIRFB3006 ____ 0,0025
5 . AUIRFB3206 ____ 0,003
6 . AUIRLB3034 ____ 0,0017
7 . AUIRLB3036 ____ 0,0024
8 . IRF2804 ________ 0,0023
9 . IRF2903Z _______ 0,0024
10. IRF3703 _______ _0,0028
11. IRFB3004 ______ 0,00175
12. IRFB3004G _____ 0,00175
13. IRFB3006 ______ 0,0025
14. IRFB3006G _____ 0,0025
15. IRFB3206 ______ 0,003
16. IRFB3206G _____ 0,003
17. IRL3713 _______ 0,003
18. IRLB3034 ______ 0,0017
19. IRLB3813 ______ 0,00195
Nie zapomnijmy wyłączyć klapek zawirowania po zabudowaniu emulatora, pozostawiając tylko sobie jedynie próżnie do turbiny, jedną rurkę i to wszystko.
Dla Odłączanie zasilania cewki sterujące klapami podciśnienie, konieczne jest, aby wyciągnąć wtyczke z cewki, i włożyć R 1K 1W odporności, wyłączenie poprawi osiągi silnika po zabudowaniu emulatora EGR.
Ostateczna wersja schematu: w schemacie są literówki , tranzystor Q nie jest IRL2804 a jest IRF2804 .
W tej wersji możliwe jest optymalnie ustawić emulator dla konkretnego samochodu. Opis obwodu: VR1 trymer 10 - 15kOm, lepiej umieścić szczelne (nie będzie w przyszłości problemu z utlenianiem), naraża to na czułość obwodu .
Układ regulacji emulatora na stole podłączamy zasilacz 12V-16V od strony wyjścia do przepływomierza i do wyjścia do wtyczki EGR podłączamy to samo napięcie i trymerem VR1 stroimy do odpowiedniej dawki powietrza nie łapiąc checka.
PR1 jest w obwodzie do strojenia bez samochodu na stole, jak tylko ustanowimy PR1 nie jest już potrzebny tak zostawiamy. R5 w miejscu w którym znajduje się opornik od 1,8 do 15mOm ogóle może się obejść bez niego, szczerze mówiąc, nie jest potrzebny. Gdy trzeba będzie wyłączyć EGR (wystarczy pociągnąć ten chip do niego). Jeśli nie mamy OP-COM lub innego interfejsu: to trzeba dostosować system optymalnie na stole prz pomocy miernika jak na foto wyżej, dla uzyskania większej ilości powietrza podczas wyłączonego EGRa, a jednocześnie uniknąć checka, będzie to optymalna konfiguracja dla emulatora. Po zainstalowaniu emulatora w samochodzie klapy zawirowań można całkowicie wyłączyć (nic wir nie pomoże jak, EGRa jest wyłączony), pozostawiamy próżnię tylko jedną do turbiny i hamulców. Jeśli chcesz wyłączyć siebie klapy zawirowań trzeba w wtyk EZ od klapek włożyć opór 1k 1wat. podobnie jak na zdjęciu lub w bardziej cywilizowany sposób.
Tu troszke inny ale prosty emulator EGR.
Y20DTH próżniowego EGR emulator, tranzystorowy
Na dole jest końcowy schemat z możliwością dostosowania do innych silników
Szczegóły:
OC1 RS817 Analogi: cosmo1010, H11A817B300 (PC817B).
Q1 IRLN44N może być dowolny IRF, bez względu na to, co jest ważne, to jest możliwie najmniejszy opór w swoim stanie otwartym.
Jestem obecnie na tranzystorze IRF2804
T1 BC547B za niego można umieścić 2N2483.
R1, R5 1watt, R2 0.5watt a reszta na 0.125vatt.
Dioda zenera D2 8-12volt .
Dioda D3 1N4007 .
Dwa przewody są te, które opuściły układidą do okablowania sterującego zaworem EGR w obiegu, są one zaznaczone na czerwono niebieski (+) Brązowy (-), można sprawdzić, kiedy tester jest podłączony do wyłączenia klapek wirowych potrzebny jest 1k rezystor 1 wata.
Cztery przewody w obwodzie z prawej strony, aby wejść do czujnika przepływomierza powietrza.
Zdjęcie przedstawia podłączenie emulatora.
2 wyjście z czujnika (14V). Lepiej pomierzyć !!
3 wyjście z czujnika (-). Lepiej pomierzyć !!
5 Wyjście i przecięcie..
1)Ustawienie transoptora PC817 umieścić próbnie rezystor R2, zaczynając od 6 omów, główny warunek do tranzystora Q1 jest zamknięty, gdy napięcie jest przykładane do rezystora R1 w 11,5-12,5 woltów, a 8,5-10,5 V otwarty!!!!!!!!!
2) Sprawdzamy układ:
Przykładamy napięcie (+) 12-14 V na R5 (the vyv.2 Schemat K), (-) na R4 (the vyv.3 Schemat K)
Podłączyć regulowane napięcie 1 - 15 V (+) R2 (schemat Kr.S.), (-) do R1 (programu Kor.B.). Zasilacz musi być w stanie wykazać, ile on daje woltów, jeśli nie to użyj tego drugiego testera który będzie okresowo monitorował tranzystor i napięcie, przy którym jest on zamknięty.
Podłączenie testera do diody D3, polaryzacja nie jest ważna, której jeden koniec (zgodnie z vyv.5 schemacie K), drugiej (Schemat K (czarny)). Tester ustawiony na omy.
Sprawdź, płynnie zwiększając napięcie na R2, 1 - 8,6 V Q1 ma być otwarty, tester pokazuje 0 ohm jak napięcie wzrośnie powyżej 11,5 - 12,5 V, Q1 powinien być zamknięty, tester wyświetla 530-567 omów.
Jeśli nie, a Q1 jest zamknięty poniżej 9,5 - 11,5 woltów, jest konieczne zwiększenie wartości nominalnej rezystora R2
Jeśli natomiast Q1 jest zamknięty powyżej 13,2 - 14,7 V, konieczne jest ograniczenie wartości nominalnej rezystora R2.
Jeśli powyższe parametry nie spełniają tych warunków, a zostanie zamknięta poniżej 9,5 - 11,5 V, system będzie przechwytywać krótkie impulsy recyrkulacji, będzie muł z samochodu i większe zużycie paliwa.
Jeśli wszystko działa tak jak napisałem, że wszystkie kontrole zakończone prace schematu, to można bezpiecznie umieścić na samochodzie.
4) Badanie za pomocą OBDII (jeśli nie jest oczywiście):
Kontrolujemy do czujnika OBDII MAF, uruchomił silnik, czujnik pokazuje pierwszy 137 - 140, a następnie spadki 85 - 105, a następnie powrót do 137 - 140, żeby ponownie spaść na czujniku 85 - 105, a następnie wraca się do 137 - 140, jeśli tak jest to znaczy, że cały układ działa.
Jeśli recesja przekroczy 105 - 120, konieczne jest zmniejszenie wartości nominalnej R2, lub może uzyskać krótkoterminowy check, faktem jest, że jeśli poślizg w czasie recesji 115-120, to komputer zostanie zablokowany i walnie P0400 .
Wreszcie możemy zobaczyć w OBDII wszystkie różne wskazania MAF, to musimy upewnić się, że pomija krótkie impulsy do tranzystora Q1, czy nie, i nie ma czeka, kiedy spaliny będą pracować (to odbędzie się zakresie 85 - 105 spadek), zwarcie diody D3 .
Testy wykonujemy robiąc zworkę D3 jak na foto wyżej.
Należ teraz sprawdzić, czy odczyty MAF wzrastają czy nie, jeśli nie, to wszystko jest w porządku, a jeśli zwiększają się, to musimy podwyższyć wartości nominalnej rezystora R2 by osiągnąć nie zmieniające się odczyty jak dioda jest zwarta, i po zdjęciu zworki. Nie zapomnijmy zdjąć zworki.
Tranzystor w obwodzie najlepiej jest zastosować taki jak to możliwe z niewielkim oporem w stanie otwartym, to mogą być:
1 . AUIRF2804 _____ 0,0023
2 . AUIRF2903Z ____ 0,0024
3 . AUIRFB3004 ____ 0,00175
4 . AUIRFB3006 ____ 0,0025
5 . AUIRFB3206 ____ 0,003
6 . AUIRLB3034 ____ 0,0017
7 . AUIRLB3036 ____ 0,0024
8 . IRF2804 ________ 0,0023
9 . IRF2903Z _______ 0,0024
10. IRF3703 _______ _0,0028
11. IRFB3004 ______ 0,00175
12. IRFB3004G _____ 0,00175
13. IRFB3006 ______ 0,0025
14. IRFB3006G _____ 0,0025
15. IRFB3206 ______ 0,003
16. IRFB3206G _____ 0,003
17. IRL3713 _______ 0,003
18. IRLB3034 ______ 0,0017
19. IRLB3813 ______ 0,00195
Nie zapomnijmy wyłączyć klapek zawirowania po zabudowaniu emulatora, pozostawiając tylko sobie jedynie próżnie do turbiny, jedną rurkę i to wszystko.
Dla Odłączanie zasilania cewki sterujące klapami podciśnienie, konieczne jest, aby wyciągnąć wtyczke z cewki, i włożyć R 1K 1W odporności, wyłączenie poprawi osiągi silnika po zabudowaniu emulatora EGR.
Ostateczna wersja schematu: w schemacie są literówki , tranzystor Q nie jest IRL2804 a jest IRF2804 .
W tej wersji możliwe jest optymalnie ustawić emulator dla konkretnego samochodu. Opis obwodu: VR1 trymer 10 - 15kOm, lepiej umieścić szczelne (nie będzie w przyszłości problemu z utlenianiem), naraża to na czułość obwodu .
Układ regulacji emulatora na stole podłączamy zasilacz 12V-16V od strony wyjścia do przepływomierza i do wyjścia do wtyczki EGR podłączamy to samo napięcie i trymerem VR1 stroimy do odpowiedniej dawki powietrza nie łapiąc checka.
PR1 jest w obwodzie do strojenia bez samochodu na stole, jak tylko ustanowimy PR1 nie jest już potrzebny tak zostawiamy. R5 w miejscu w którym znajduje się opornik od 1,8 do 15mOm ogóle może się obejść bez niego, szczerze mówiąc, nie jest potrzebny. Gdy trzeba będzie wyłączyć EGR (wystarczy pociągnąć ten chip do niego). Jeśli nie mamy OP-COM lub innego interfejsu: to trzeba dostosować system optymalnie na stole prz pomocy miernika jak na foto wyżej, dla uzyskania większej ilości powietrza podczas wyłączonego EGRa, a jednocześnie uniknąć checka, będzie to optymalna konfiguracja dla emulatora. Po zainstalowaniu emulatora w samochodzie klapy zawirowań można całkowicie wyłączyć (nic wir nie pomoże jak, EGRa jest wyłączony), pozostawiamy próżnię tylko jedną do turbiny i hamulców. Jeśli chcesz wyłączyć siebie klapy zawirowań trzeba w wtyk EZ od klapek włożyć opór 1k 1wat. podobnie jak na zdjęciu lub w bardziej cywilizowany sposób.
Tu troszke inny ale prosty emulator EGR.
Ostatnio zmieniony 09 mar 2016, 20:55 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Troszke zmodyfikowany symulator z przekaźnikiem.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2016, 21:13 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Dziadek, ten prostszy emulator (fioletowe tło), to myślisz że jest do EGR-a elektronicznego??
Nie wiem czy to też przypadkiem nie jest do podciśnieniowego...
Co do schematu twojego do podciśnieniowego - ja ten przekaźnik zastąpiłbym jakimś tranzystorem pracującym w stanie "zatkania", żeby po podaniu prądu na bazę go "odetkać" i zewrzeć diody ograniczające napięcie na przepływomierzu. Chodzi o to, że przekaźnik to element mechaniczny - zużyje się szybko przy takiej częstotliwości pracy
Janusz
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Wiesz na razie jeżdżę 2 miesiące na przekaźniku i jest ok powiem że dwa razy ok, ale można na ori wtyku zabudować przekaźnik i w razie czego wymiana, zawsze tańsza niż egr i czyszczenie dolotu.Dodam że wystarcza jedna dioda testowane na 7 testerów.
Ten fioletowy schemat to dostałem od azera nie jest to nawet język rosyjski a jest prościutki ale według mnie tranzystor nie przewodzi w stanie nie wysterowanym jak przekaźnik co by pomijać diody a dataset tego transoptora nie mogę namierzyć. A oporność kolektor emiter powinien być jak najmniejszy.
Co do tego tranzystora zamiast przekaźnika to sprawdził by sie schemat emulator elektryczny schematy wyżej.
Szukam jakiegoś katalogu z tranzystorami na razie jestem w lesie może na elekrodzie coś poradzą, ale muszę im przedstawić w innym świetle ten układ nie o egr bo nie lubią jak się im zabiera kase.
PVN012 Przekaźnik półprzewodnikowy mini 3..25mA DIP6
PVG612 Przekaźnik półprzewodnikowy mini 5..25mA DIP6
Przekaźniki elektroniczne jednopolowe (NO) mogące w wielu aplikacjach z powodzeniem zastępować przekaźniki elektromagnetyczne. Charakteryzują się niską rezystancją w stanie aktywnym oraz znacznie mniejszymi wymiarami niż w przypadku odpowiedników elektromagnetycznych. Brak elementów zużywających się mechanicznie zapewnia bardzo długą żywotność i wysoką niezawodność. Tu by można pokombinować.
Ten schemat ostatni zmodyfikowany to właśnie jeden z testerów sobie zmodował i na nim jeździ twierdzi że nie wszystkie te małe impulsy wyłapuje przekaźnik.U mnie nie ma problemów.
Tu schemat do egr elektryczny ale w testach choć im działa bez problemu.
Ten fioletowy schemat to dostałem od azera nie jest to nawet język rosyjski a jest prościutki ale według mnie tranzystor nie przewodzi w stanie nie wysterowanym jak przekaźnik co by pomijać diody a dataset tego transoptora nie mogę namierzyć. A oporność kolektor emiter powinien być jak najmniejszy.
Co do tego tranzystora zamiast przekaźnika to sprawdził by sie schemat emulator elektryczny schematy wyżej.
Szukam jakiegoś katalogu z tranzystorami na razie jestem w lesie może na elekrodzie coś poradzą, ale muszę im przedstawić w innym świetle ten układ nie o egr bo nie lubią jak się im zabiera kase.
PVN012 Przekaźnik półprzewodnikowy mini 3..25mA DIP6
PVG612 Przekaźnik półprzewodnikowy mini 5..25mA DIP6
Przekaźniki elektroniczne jednopolowe (NO) mogące w wielu aplikacjach z powodzeniem zastępować przekaźniki elektromagnetyczne. Charakteryzują się niską rezystancją w stanie aktywnym oraz znacznie mniejszymi wymiarami niż w przypadku odpowiedników elektromagnetycznych. Brak elementów zużywających się mechanicznie zapewnia bardzo długą żywotność i wysoką niezawodność. Tu by można pokombinować.
Ten schemat ostatni zmodyfikowany to właśnie jeden z testerów sobie zmodował i na nim jeździ twierdzi że nie wszystkie te małe impulsy wyłapuje przekaźnik.U mnie nie ma problemów.
Tu schemat do egr elektryczny ale w testach choć im działa bez problemu.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2016, 21:30 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 8 razy.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Mój OFF egr.
Diode dałem jedną i jest ok, ale bywają przypadki że trza dać dwie diody szeregowo
a to zależy od przepływomierza ja mam 5 pinowy .
Kupujemy przekaźnik samochodowy 12V/30A z takimi stykami.
Budujemy przekaźnik na podstawce że w razie awari przekaźnika szybka wymiana.
Proste jak drut i zapominamy o czyszczeniu dolotu z mazi.
Po kilku dniowych testach wychodzi że lepiej elastyczniej silnik chodzi
z kalpkami ale to moje odczucie może ktoś się wypowie , zauważyłem też że
są różnice w działaniach przekaźników tz ori przekaźniki działają ok a
od producenta prywatnego manufaktura lubi piknąć błędem który na nic nie
wpływa za chwile gaśnie oczywiście P0400, na foto wyżej czerwony ori a ten
czarny od wytwórcy prywatnego.
Ja teraz właśnie jeżdze z klapkami i tak mam odpięty EZ egr reszta podpięta.
Diode dałem jedną i jest ok, ale bywają przypadki że trza dać dwie diody szeregowo
a to zależy od przepływomierza ja mam 5 pinowy .
Kupujemy przekaźnik samochodowy 12V/30A z takimi stykami.
Budujemy przekaźnik na podstawce że w razie awari przekaźnika szybka wymiana.
Proste jak drut i zapominamy o czyszczeniu dolotu z mazi.
Po kilku dniowych testach wychodzi że lepiej elastyczniej silnik chodzi
z kalpkami ale to moje odczucie może ktoś się wypowie , zauważyłem też że
są różnice w działaniach przekaźników tz ori przekaźniki działają ok a
od producenta prywatnego manufaktura lubi piknąć błędem który na nic nie
wpływa za chwile gaśnie oczywiście P0400, na foto wyżej czerwony ori a ten
czarny od wytwórcy prywatnego.
Ja teraz właśnie jeżdze z klapkami i tak mam odpięty EZ egr reszta podpięta.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Dziadek,
Te lepsze przekaźniki miewają diodę przeciwprzepięciową wbudowaną i nóżki 85 i 86 jest znaczenie gdzie podasz "+" a gdzie "-". Te najtańsze nie mają diody na pewno.
Ale jak się to ma do pracy całego układu i błędów P0400 to nie wiem...
Te lepsze przekaźniki miewają diodę przeciwprzepięciową wbudowaną i nóżki 85 i 86 jest znaczenie gdzie podasz "+" a gdzie "-". Te najtańsze nie mają diody na pewno.
Ale jak się to ma do pracy całego układu i błędów P0400 to nie wiem...
Janusz
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Link do filmu jak stroić ten emulator na transoptorze ten wyżej.
https://youtu.be/K41v9u2ZXyg
Nowy elektryczny emulator do wył pneumatycznych egr.
https://youtu.be/K41v9u2ZXyg
Nowy elektryczny emulator do wył pneumatycznych egr.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Dziadek, twój układ lepszy (ten przekaźnikiem). Nie to żebym Tobie słodził ale proste rozwiązania są najlepsze, a przekaźniki nie są drogie (gdyby ten się zużył i wymagał wymiany).Dziadek13 pisze:Link do filmu jak stroić ten emulator na transoptorze ten wyżej.
https://youtu.be/K41v9u2ZXyg
Nowy elektryczny emulator do wył pneumatycznych egr.
Co do P0400 - myślę że problem polega na tym, że przekaźnik przekaźnikowi nie równy. Elektrozawór od EGR-a jest sterowany sygnałem PWM. I teraz zaleźy od jakiego wypełnienia tego sygnału przekaźnik załapie styki. Nie myślałeś o mniejszym napięciu zadziałania przekaźnika (np 9V DC?) i dodania niewielkiego kondensatorka równolegle do przekaźnika?
A odłączasz w ogóle elektrozawór EGR-a i oszukujesz ECU rezystorem, czy nie?
Janusz