To enable successful programming of the new CIM unit when it is installed, it is first
necessary to reset the old CIM unit before removing it. Use the "Reset" option from the
menu to carry out this function.
Wymiana, naprawa CIM
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Wszystko jest już ok. Znalazłem w necie dwa poradniki jak wymienić CIM i kłóciło się to z wiedzą zdobytą tu. Przy wymianie trochę się zakręciłem i miałem chwilę zwątpienia, ale ostatecznie operacja zakończyła się sukcesem.
1. Stary CIM można po prostu wyrwać z samochodu.
2. Po podłączeniu nowego modułu trzeba zresetować wszystkie moduły mające kontakt z immobiliserem:
-UEC
-REC
-IPC
3. Warto również zresetować ECU, co ułatwi cały proces.
4. Kolejny krok to reset samego CIMa (jeżeli nie był) oraz ustawienie konfiguracji CAN
5. Można zrobić to później, ale ja już na tym etapie zaprogramowałem kluczyki.
6. Teraz można uruchomić w CIMie procedurę instalacji.
7. Wszystkie moduły powinny być już odpowiednio ustawione. Pozostaje jeszcze zaprogramowanie PINu w RECu i IPC.
8. Samochód można już uruchomić. Ostatnim krokiem jest kalibracja czujnika skrętu.
9. W trakcie prac mogły pojawić się błędy, które warto sprawdzić/zweryfikować/usunąć.
1. Stary CIM można po prostu wyrwać z samochodu.
2. Po podłączeniu nowego modułu trzeba zresetować wszystkie moduły mające kontakt z immobiliserem:
-UEC
-REC
-IPC
3. Warto również zresetować ECU, co ułatwi cały proces.
4. Kolejny krok to reset samego CIMa (jeżeli nie był) oraz ustawienie konfiguracji CAN
5. Można zrobić to później, ale ja już na tym etapie zaprogramowałem kluczyki.
6. Teraz można uruchomić w CIMie procedurę instalacji.
7. Wszystkie moduły powinny być już odpowiednio ustawione. Pozostaje jeszcze zaprogramowanie PINu w RECu i IPC.
8. Samochód można już uruchomić. Ostatnim krokiem jest kalibracja czujnika skrętu.
9. W trakcie prac mogły pojawić się błędy, które warto sprawdzić/zweryfikować/usunąć.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2016, 23:50 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.
Gregor ES pisze:Witam serdecznie.Spotkało mnie dzisiaj wieczorem dziwne zdarzenie.
Przyjechałem do pracy moją Zafirką B (2006r 1.8benz + LPG założone ponad 3 tyg temu.) zaparkowałem jak zawsze,zgasiłem silnik i poszedłem do pracy.Autko stało 10godz.
Gdy skończyłem pracę wsiadam do autka,przekręcam kluczyk i w momencie gdy powinno dojsc do zapłonu zero reakcji,żadnego pykania,brzęczenia,poprostu cisza. Jedyne co to w momencie przekrecenia kluczyka do oporu zaświeca się kontrolka check engine (ikonka silnika) i mruga ikonka samochodu z kluczem. Próbowałem kilkakrotnie wylaczyc zaplon i uruchomić ponownie i to samo.Prąd był bo liczniki itd swieciły,swiatła sie oświecały. Otworzyłem maskę poruszałem klemami,nacisnałem kilka razy w samochodzie przycisk od LPG i nagle za którymś razem auto odpaliło.
Co to może być?
Kolega z pracy zasugerował że to cos od LPG bo niby rzekomo po tym jak zamontowalem gaz to sterownik od LPG steruje całym komputerem silnika auta.
Jestem zupełnym laikiem w temacie mechaniki,elektroniki itd i dlatego zwracam się z prosba do Was o rade co to moze byc.
Boje się że może się to powtórzyć z daleka od domu.Nie wiem czy uderzać do elektryka czy może do warsztatu montującego LPG.
Dodam że auto mam od 6tyg.Przebieg to 101tys km potwierdzony przez ASO,na benzynie jezdziłem 2 tyg po czym zamontowałem LPG na którym jezdza ponad 3 tyg. Nigdy wczesniej nic takiego nie miało miejsca,zawsze autko chodziło bez zastrzezen.
Pzdr i byłbym wdzięczny za rady
Wygląda na to, że padł CIM lub bateria w kluczyku.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2016, 20:27 przez misiek74, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 678
- Rejestracja: 05 sty 2010, 22:59
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp. [FG]
- Auto: Zafiry
- Model: wszystkie
- Oznaczenie silnika: różne
- Gender:
Niestety potwierdzam - problemy z CIM.
Nierozpoznanie kluczyka transpondera czyli błąd P1614 w ECU i B3055 w CIM
W tym roczniku cimy psuły się nagminnie i właśnie były takie problemy jak opisujesz.
Nawet profilaktycznie warto wymienić moduł ma poliftowy.
Nierozpoznanie kluczyka transpondera czyli błąd P1614 w ECU i B3055 w CIM
W tym roczniku cimy psuły się nagminnie i właśnie były takie problemy jak opisujesz.
Nawet profilaktycznie warto wymienić moduł ma poliftowy.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.
A czy jest opcja ze uszkodzony CIM spowoduje wyłączenie silnika podczas jazdy?
Warto kupić nowy czy używany (a może regenerować swój) gdzie różnica w cenie jest spora.Jak poznać CIM poliftowy oraz ile może wziąść mechanik za robociznę?
Warto kupić nowy czy używany (a może regenerować swój) gdzie różnica w cenie jest spora.Jak poznać CIM poliftowy oraz ile może wziąść mechanik za robociznę?
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2016, 12:36 przez Gregor ES, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszystko może się zdarzyć.Gregor ES pisze:A czy jest opcja ze uszkodzony CIM spowoduje wyłączenie silnika podczas jazdy?
Warto kupić nowy czy używany (a może regenerować swój) gdzie różnica w cenie jest spora.Jak poznać CIM poliftowy oraz ile może wziąść mechanik za robociznę?
Sprawdzałeś baterie w kluczyku?
Dobrze by było podłączyć op-com lub techa
Jeśli to cim to warto go reanimować oczywiście nie u mechanika bo koszt prawie jak za nowy.
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 16 maja 2010, 18:02
- Lokalizacja: warszawa
- Model:
Co ma cim do gaśnięcia auta ? Trzeba znać się na czymś a nie pisać bzdury.MARK-62 pisze:Wszystko może się zdarzyć.Gregor ES pisze:A czy jest opcja ze uszkodzony CIM spowoduje wyłączenie silnika podczas jazdy?
Warto kupić nowy czy używany (a może regenerować swój) gdzie różnica w cenie jest spora.Jak poznać CIM poliftowy oraz ile może wziąść mechanik za robociznę?
Sprawdzałeś baterie w kluczyku?
Dobrze by było podłączyć op-com lub techa
Jeśli to cim to warto go reanimować oczywiście nie u mechanika bo koszt prawie jak za nowy.
Bateria i cim nic do gaśnięcia w trakcie jazdy nie ma .
Radzę podpiąć się gdzieś pod komputer i sprawdzć błędy .
mechanika,elektryka,elektronika OPEL .TECH2,MDI Warszawa tel.512956438
Kolego dobrze napisałeś tylko nic nie zrozumiałeś.miałczyk76 pisze: Trzeba znać się na czymś a nie pisać bzdury.
Bateria i cim nic do gaśnięcia w trakcie jazdy nie ma .
Odpal samochód wyjmij baterię a będziesz wiedział co ma wspólnego.
A co do cim-a to też nie masz racji.
Już nie jednego cim-a zrobiłem i wiem co piszę.
Ale lepiej podpiąć komputer i sprawdzić.
Nie kompromituj się człowieku.
Raczej jednego i to z wieeelkimi problemamiMARK-62 pisze: Już nie jednego cim-a zrobiłem i wiem co piszę.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.
drahe jak nie wiesz to nie ubliżaj bo ja ci nie ubliżam.drahe pisze:Nie kompromituj się człowieku.
Raczej jednego i to z wieeelkimi problemamiMARK-62 pisze: Już nie jednego cim-a zrobiłem i wiem co piszę.
Nie powiem że nie miałem problemów z pierwszym cim-em ale nauka nie idzie w las tylko w nas.Od tego czasu już kilka cim-ów pomogłem naprawić bo nie jestem złotówą jak inni fachowcy.
W którym momencie Ci ubliżyłem?Napisałem tylko żebyś nie brnął bo słabo znasz temat.MARK-62 pisze:Kolego dobrze napisałeś tylko nic nie zrozumiałeś.miałczyk76 pisze: Trzeba znać się na czymś a nie pisać bzdury.
Bateria i cim nic do gaśnięcia w trakcie jazdy nie ma .
Odpal samochód wyjmij baterię a będziesz wiedział co ma wspólnego.
A co do cim-a to też nie masz racji.
Już nie jednego cim-a zrobiłem i wiem co piszę.
Ale lepiej podpiąć komputer i sprawdzić.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.
Jak nie znam tematu to mnie oświeć w którym momencie napisałem źle i nie na temat.drahe pisze:W którym momencie Ci ubliżyłem?Napisałem tylko żebyś nie brnął bo słabo znasz temat.MARK-62 pisze:Kolego dobrze napisałeś tylko nic nie zrozumiałeś.miałczyk76 pisze: Trzeba znać się na czymś a nie pisać bzdury.
Bateria i cim nic do gaśnięcia w trakcie jazdy nie ma .
Odpal samochód wyjmij baterię a będziesz wiedział co ma wspólnego.
A co do cim-a to też nie masz racji.
Już nie jednego cim-a zrobiłem i wiem co piszę.
Ale lepiej podpiąć komputer i sprawdzić.
A z resztą.Ty masz swoją teorię a ja mam swoją wiedzę.