zawory silnika
Moderator: Sebu$
zawory silnika
jak sprawdzic szczelnosc zaworów silnika opel zafira 2.0 dti
-------------scalone
poniewaz mi klepie jak go odpale na zimnym silniku a czasami nie pali na wszystkie tłoki i faluje tak mi muwił mechanik ze przyczyna jest nieszczelny zawór co mozna z tym problemem zrobic prosze o rady
należy edytować posty a nie pisać jeden pod drugim /Dejna
-------------scalone
poniewaz mi klepie jak go odpale na zimnym silniku a czasami nie pali na wszystkie tłoki i faluje tak mi muwił mechanik ze przyczyna jest nieszczelny zawór co mozna z tym problemem zrobic prosze o rady
należy edytować posty a nie pisać jeden pod drugim /Dejna
Ostatnio zmieniony 20 mar 2010, 21:05 przez piotrsolski, łącznie zmieniany 3 razy.
po zdjeciu pokrywy zaworów wiem jak wyglądają popychacze tylko jak mam zobaczyc który jest uszkodzony co trzeba zrobic zeby zobaczyc który jest uszkodzony prosze o jakies rady bo mechanik mi powiedział ze zawory sa nieszczelne i dlatego klepia
---------scalone
jak wymienic popychacz hydrauliczny
--------scalone
Czy moze ktos wie lub to robił jak doszliwowuje sie zawory w glowicy i co nalezy jeszcze zrobic po doszlifowaniu prosze o rade lub jakies linki jak to zrobic bo mi mechanik powiedział ze zawory klepia bo tak jest i przez to moze gorzej palic i nie równo pracowac silniki mam pytanie czy wtryski tez sprawdzic mam opla zafire 2.0dti z góry dzieki za odpowiedzi pozdrawiam .
---------scalone
jak wymienic popychacz hydrauliczny
--------scalone
Czy moze ktos wie lub to robił jak doszliwowuje sie zawory w glowicy i co nalezy jeszcze zrobic po doszlifowaniu prosze o rade lub jakies linki jak to zrobic bo mi mechanik powiedział ze zawory klepia bo tak jest i przez to moze gorzej palic i nie równo pracowac silniki mam pytanie czy wtryski tez sprawdzic mam opla zafire 2.0dti z góry dzieki za odpowiedzi pozdrawiam .
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2010, 08:10 przez piotrsolski, łącznie zmieniany 2 razy.
Na początek zmień mechanika.piotrsolski pisze:Czy moze ktos wie lub to robił jak doszliwowuje sie zawory w glowicy i co nalezy jeszcze zrobic po doszlifowaniu prosze o rade lub jakies linki jak to zrobic bo mi mechanik powiedział ze zawory klepia bo tak jest i przez to moze gorzej palic i nie równo pracowac silniki mam pytanie czy wtryski tez sprawdzic mam opla zafire 2.0dti z góry dzieki za odpowiedzi pozdrawiam .
Zawory klepią bo mają zbyt duży luz , gdyby nie miały luzu to by nie klepały.
Może nic nie trzeba robić tylko wyregulować luz zaworów. Jeśli masz za duży luz to zawory nie otwierają się na całą szerokość, silnik nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza i dzięki temu mogą być problemy.
Witam nie chce gdybać , ale może być tak , że ten klekot i nierówna praca silnika to powód zabrudzonych wtrysków ja bym spróbował od wlania do ON preparatu do czyszczenia wtrysków ( STP lub podobny) napewno nie zaszkodzi. A szczelność zaworów nie ma nic do ich klepania tylko do ciśnienia w cylindrach.
Ale tych zaworów nie da sie wyregulowac poniewrz sa na popychaczach hydrałlicznych i one same reguluja luz na zaworach a jezeli wiesz jak je wyregulowac to prosze napiszcie silnik 2.0 dti a co do czyszczenia to wlewałem taki srodek do paliwa na cały bak paliwa 500ml tego srodka i nic nie pomogło . kolega powiedział ze jak zawory klepia to sa na nich wrzery i trzeba je doszlifowac prosze o rade co mam zrobic kogo słuchac czy najlepiej zdjąc głowice i sprawdzic te zawory lub dac do sprawdzenia. z góry dzieki za radę pozdrawiam
kolego piotrsolski aby dotrzeć zawory to najpierw znajdź warsztat, który zajmuje się regeneracją głowic. trzeba ją zdemontować, sprawdzić gniazda czy nie mają wżerów i czy nie są głęboko osadzone. jeżeli tak to należy je wyfrezować . również potrzeba sprawdzić prowadnice zaworów bo mogą mieć luzy i niestety wymiana. zawory można oszlifować o ile jest co szlifować. na koniec docieranie zaworów w gniazdach i sprawdzenie ich szczelności. a cha warto splanować głowicę, sprawia to że głowica idealnie równa na całej powierzchni.