kontrolka z samochodem i kluczem
Moderator: Sebu$
EGR bardzo trudno sie wyjmuje , przynajmniej ja sobie odpuściłem ta czynność bo za chiny nie chciało puścić a młotkiem nie będe tego przeciez traktować. na pewno wyjęcie i gruntowne wyczyszczenie da efekt na dłużej ale jesli nie dasz rady to raz na jakis czas , tak profilaktycznie zlej to płynem penetrującym i autko będzie smigać jak ta lala. Ja ostatnie dwa lata tak robiłem . fajnie ,że udało Ci sie odzyskać moc , bez tego Zośka to muł straszny jest a odbiera radość z prowadzenia . Jak dasz radę , wyjmij EGR i zrób czyszczenie ...warto
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Ja nie wyjmuję. To co jest dostępne pod szarą obudową wystarczy zlać środkiem do czyszczenia gaźników/EGR-ów z nagaru (są takie płyny w spray-u). Najważniejszy jest trzonek grzybka zaworu EGR-a który wchodzi i wychodzi z kolektora - musi być idealnie czysty i pracować lekko. Wciśnięty do oporu przez obrócenie tej "łapy" na silniku EGR-a powinno wsunąć trzonek zaworu w kolektor. Puszczenie - natychmiastowy powrót z wyraźnym "stuknięciem" - to stuka grzybek zaworu o gniazdo w kolektorze. Jeżeli ten warunek jest spełniony, to wystarczy od czasu do czasu spryskać WD40 sam trzonek oraz tą rolkę na końcu popychacza kręcącą się po tej "łapce" silnika EGR-a.jarecki69 pisze:EGR bardzo trudno sie wyjmuje , przynajmniej ja sobie odpuściłem ta czynność(...)
PS ciekawostka - jak czyściłem swój, to miałem wrażenie, że poniżej miejsca gdzie chowa się trzonek zaworu jest mały zapaprany na czarno otwór w korpusie EGR-a, wchodzący jakby w kolektor. Zastanawiam się czy nie jest to kanał do prowadnicy trzonka zaworu (taka jakby smarowniczka). Jeśli tak jest, to po udrożnieniu tego otworu powinno się tam pryskać WD40, a uchodzący pod ciśnieniem płyn powinien pojawiać się na trzonku zaworu
Janusz
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Mirek najgorszy był pierwszy raz bo za ch...e nie chciało wyjść, ale pomału wytargałem. Teraz wychodzi bez problemu. Pomału obroty w lewo w prawo i na zewnątrz, zajęło mi to trochę czasu. Te dwa węże trzeba zaślepić bo płyn od chłodzenia będzie ciekł (ja biorę dwie śruby fi 8 łeb na klucz 13mm) i tak z raz do roku przeważnie w lecie przed wyjazdem na wakacje. A w koło komina to jak koledzy WD. Chyba że już coraz częściej kluczyk wywala to już rozbieram i czyszczę gruntownie
Dzisiaj miałem problem z kontrolką samochód i klucz . Samochód po odpaleniu pochodził z 10 s następnie zgasł i już nie odpalił Rozrusznik kręcił ale silnik nie odpalał.Zadzwoniłem do mechanika który wymieniał kompa z imubilaizerem i kazał zamknąć i otworzyć centralny. Samochód po tej czynności zapalił bez problemu. WTF ???
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Może masz alaram z antynapadem/porwaniem?? Albo fabryczny alaram - jest w jakiś sposób sprzężony z immo.Ra-V pisze:Dzisiaj miałem problem z kontrolką samochód i klucz . Samochód po odpaleniu pochodził z 10 s następnie zgasł i już nie odpalił Rozrusznik kręcił ale silnik nie odpalał.Zadzwoniłem do mechanika który wymieniał kompa z imubilaizerem i kazał zamknąć i otworzyć centralny. Samochód po tej czynności zapalił bez problemu. WTF ???
Janusz
siemka
Potrzebuje pomocyodnośnie opla zafiry 2,0 Dti
Mam mianowicie taki problem
gdy jade zafirą i mam temperaturę około 90 stopni na zegarze to zapala mi sie auto z kluczykiem i traci moc
Wymieniłemjuz turbine egr.wszystkie przewody podciśnienia oraz zbiorniczki ciśnienia
pompa wacum działa prawidłowo
Wszystko wyczyszczone i dolot i tam gdzie jest egr tez
co ot moze być
Potrzebuje pomocyodnośnie opla zafiry 2,0 Dti
Mam mianowicie taki problem
gdy jade zafirą i mam temperaturę około 90 stopni na zegarze to zapala mi sie auto z kluczykiem i traci moc
Wymieniłemjuz turbine egr.wszystkie przewody podciśnienia oraz zbiorniczki ciśnienia
pompa wacum działa prawidłowo
Wszystko wyczyszczone i dolot i tam gdzie jest egr tez
co ot moze być
Ostatnio zmieniony 14 mar 2016, 20:54 przez radek.plesniak, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja zacisnąłem zęby i kupiłem nowy, wtedy kosztował 1100zł, i nie żałuje. Fabryczna nówka Wahlera, poprzedni wytrzymał 250tys km, wiec mam pewność że tego już nie wymienięekmir pisze:Czy warto EGR regenerować za 350 zł czy raczej wymieniać na nowy za 845 zł ?
Ja miałem walniętą elektronikę i trochę mi się nie chciało wierzyć że to naprawią... tym razem też bym kupił nowy
radek.plesniak pisze:siemka
Potrzebuje pomocyodnośnie opla zafiry 2,0 Dti
Mam mianowicie taki problem
gdy jade zafirą i mam temperaturę około 90 stopni na zegarze to zapala mi sie auto z kluczykiem i traci moc
Wymieniłemjuz turbine egr.wszystkie przewody podciśnienia oraz zbiorniczki ciśnienia
pompa wacum działa prawidłowo
Wszystko wyczyszczone i dolot i tam gdzie jest egr tez
co ot moze być
Zacznij od sprawdzenia co to za błąd, wydasz na to 50zł i będziesz wiedział a tak wydałeś już ze 2tys według tego co piszesz
Ostatnio zmieniony 14 mar 2016, 21:18 przez konradviking, łącznie zmieniany 1 raz.
Miałem podobny problem w moim przypadku był do wymiany czujnik połozenia wału koszt cos koło 120 zł. po wymianie autko smiga jak dawniej.radek.plesniak pisze:siemka
Potrzebuje pomocyodnośnie opla zafiry 2,0 Dti
Mam mianowicie taki problem
gdy jade zafirą i mam temperaturę około 90 stopni na zegarze to zapala mi sie auto z kluczykiem i traci moc
Wymieniłemjuz turbine egr.wszystkie przewody podciśnienia oraz zbiorniczki ciśnienia
pompa wacum działa prawidłowo
Wszystko wyczyszczone i dolot i tam gdzie jest egr tez
co ot moze być
Witam koledzy zapala mi sie taka kontrolka jak w poscie w zafirze 2001r 2.0dti 101km. Ta kontrolka zapala mi sie i gasnie jak jade czasami a jak kogos wypszedzam i dostanie predkosci wysokiej to sie zapali i caly czas swieci i odcina mi moc. Jak go zgasze i wyjme kluczyk i odpale to juz jest dobrze i zgasla ale jak znowu przyszpiesze to znowu sie zapali. Czym to moze byc spowodowane?