[B] Olej do silników Diesla bez/z DPFem
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Po kolorze oleju w dieslu nie ma sensu wyciągać jakichkolwiek wniosków. Nawet jak zrobisz płukankę to w dieslu po kilku tysiącach czarny olej to normalne zjawisko. Valovoline to były dobre oleje kiedyś i mam nadzieję, że się wiele nie zmieniło choć ostatnimi czasy coś słychać niepokojące głosy.
Jak dolewamy dodatek to dajemy o tyle mniej oleju.
Jak dolewamy dodatek to dajemy o tyle mniej oleju.
Panowie tak tu czytam o tych olejach bo zbliza sie czas wymiany. Obecnie jeżdżę na oleju GM . Nie narzekam na jego właściwości bo auto mi nie bierze oleju, DPF sie wypala tylko zastanawia mnie jednak ta jego niska cena 70zł za 5 l podczas gdy konkurencja nie schodzi poniżej 100zł. Czy aby warto wyłożyć więcej kasy i kupić coś innego nixli GM czy też nie kombinować i zalać tym co mam juz sprawdzone. Chciałbym dobrze zadbać o silnik i jesli cos warte jest większej kasy to mysle ,że chciałbym zainwestować . proszę o sugestię i ew propozycje co na prawdę warto kupić by nie przepłacić.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
cena dość niska ale mniej więcej po tyle chodzą ja zaopatruję się w tej http://allegro.pl/gm-motor-oil-dexos2-5 ... 54642.html hurtowni bez zniżek jest podobnie ze zniżkami może byłoby za 70zeta.... co ważne trzeba pytać o datę produkcji oleju bo nie jednokrotni za okazją kryje się przeterminowany olej :>janekW67 pisze:Cena, wyjatkowo niska! Kto sprzedaje olej w takiej cenie?
Ostatnio zmieniony 23 mar 2016, 21:19 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Czyli nie tylko ja wlewam ten olej do silnika. Czy ktoś z was , koledzy ma jakieś negatywne odczucia co do pracy swojego silnika na tym oleju? Mi po przejechaniu ok 16 tys km , oleju wcale nie bierze . Zastanawiam sie jedynie czy nie zmienić na coś znacznie lepszego i w miarę nie drogiego...ale z drugiej strony po co zmieniac cos co wcale nie jest złe..prawda?
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
To ,że olej robi się czarny to dobrze świadczy o jego właściwościach czyszczących. Oleje w dieslach maja również za zadanie wypłukiwanie osadów a więc szybko po zalaniu stawaja sie czarne co świadczy o tym ,że dobrze spełniaja swoje funkcje. Czytam własnie o olejach z symbolem C3 i wynika z tego ,że są to oleje o średniej zawartości popiołów a nie niskiej jak gdzieś przeczytałem w opisie na alledrogo. Widocznie takie parametry są odpowiednie dla naszych diesli skoro zalewają takimi olejami silniki na taśmie montażowej Opla. Myslę ,że kolejna wymiana oleju będzie własnie na tego typu czyli GM DEXOS 2
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Jak ktoś wymienia co 10 000km, to olej oplowski wytrzyma. Problemy raczej dotyczą aut, które jeżdżą według zaleceń opla po 30 000km od wymiany do wymiany jednak to będzie dotyczyć i innych olejów.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
W mojej ocenie GM Dexos 2 to bardzo słaby olej i robiony nie wiadomo gdzie nie wiadomo przez kogo. Jak ktoś jest w stanie po butelce podać mi zakład produkcyjny to bardzo proszę. Nawet w ASO nie wiedzą skąd ten olej pochodzi (podobno Elf go robi albo zleca produkcje ale komu i gdzie tego nie wiadomo i czy tylko Elf też nie wiadomo).Na temat tego oleju wiele osób będących w temacie wypowiadało się bardzo negatywnie na różnych forach internetowych. Jedna partia (z jednego zakładu) może być lepsza a inne mogą być gorsze. Jak ktoś wymienia olej co 10 tyś. to tak jak pisał kolega paweldm problemu nie ma zbyt wielkiego, przynajmniej przez 200-250 tys. Ale większość silników 1.9 (powiedziałbym z 80%) ma już 200 tyś. za sobą i warto zainteresować się co lejemy do silnika (jeśli mamy zamiar pojeździć dłużej). Poza tym 200 tys. to żaden przebieg tyle to niektórzy robią rocznie i problemy zaczynają się jak auto ma 200-300 tyś. i więcej. Prawidłowo eksploatowany 1.9 powinien bez problemu wytrzymać 500 tyś. a myślę, że nawet drugie tyle jest w zasięgu (nie mam na myśli osprzętu, choć na 1 turbinie też można zrobić milion).
Jak ktoś chce zaoszczędzić to proponuję Specola Spec Premium C3 5w30 lub 5w40. Dużo lepszy olej za podobne pieniądze (20% bazy PAO, niski Noack i świetne inne parametry). Wystarczy spojrzeć na normy które spełnia (najnowsze normy BMW, Mrcedesa, 505.01 VW).
Z górnej półki mamy np. Penrite Enviro+ 5w40 - drogi ale wart swojej ceny (oficjalnie 199 zł ale po zniżkach można za 170 kupić). Mamy wiele dobrych olejów z Dexos 2 np. Liqui Moly Top Teca 4600 (Meguina Efficency) czy w ostateczności względnie niedrogi Shella Helix Ultra Professional AG (120 zł/5l). Jest Motul, jest Millers jest Amsoil (dwa ostatnie za drogie wg.mnie a Motul dobry średniak).
Można zarzucić mi oczywiście brak obiektywizmu bo nie sprzedaje GM dexos 2 ale wystarczy trochę czasu poświecić na szukanie po necie aby wyrobić sobie samemu zdanie czy GM dexos 2 to wiarygodny olej i jakie oleje są sprawdzone i polecane. Jak się ktoś upiera to też mogę sprzedać GM Dexosa 2 za coś ok. 70 zł ale NIE CHCE. Wiarygodny sprzedawca nie powinien polecać produktów, co do których wie, że są niskiej jakości.
W odpowiedni olej powinno się inwestować jeśli zależy nam na dobrej kondycji silnika.
Posty pisane w krótkich odstępach czasu edytujemy i scalamy - Bodek
Jak ktoś chce zaoszczędzić to proponuję Specola Spec Premium C3 5w30 lub 5w40. Dużo lepszy olej za podobne pieniądze (20% bazy PAO, niski Noack i świetne inne parametry). Wystarczy spojrzeć na normy które spełnia (najnowsze normy BMW, Mrcedesa, 505.01 VW).
Z górnej półki mamy np. Penrite Enviro+ 5w40 - drogi ale wart swojej ceny (oficjalnie 199 zł ale po zniżkach można za 170 kupić). Mamy wiele dobrych olejów z Dexos 2 np. Liqui Moly Top Teca 4600 (Meguina Efficency) czy w ostateczności względnie niedrogi Shella Helix Ultra Professional AG (120 zł/5l). Jest Motul, jest Millers jest Amsoil (dwa ostatnie za drogie wg.mnie a Motul dobry średniak).
Można zarzucić mi oczywiście brak obiektywizmu bo nie sprzedaje GM dexos 2 ale wystarczy trochę czasu poświecić na szukanie po necie aby wyrobić sobie samemu zdanie czy GM dexos 2 to wiarygodny olej i jakie oleje są sprawdzone i polecane. Jak się ktoś upiera to też mogę sprzedać GM Dexosa 2 za coś ok. 70 zł ale NIE CHCE. Wiarygodny sprzedawca nie powinien polecać produktów, co do których wie, że są niskiej jakości.
Wytłumacz mi w jaki sposób. Wybierając stację konkretnej marki? Np. Statoil, Shell albo BP? Przecież do ich stacji paliwo dostarcza zazwyczaj Lotos lub Orlen. To samo z innymi markami. Część paliwa importujemy ze wschodu. Owszem wybieramy sprawdzone stacje ale nie ma co przepłacać nawet za magicznego v-powera i inne wynalazki. Lepiej zainwestować w odpowiednie i rzeczywiście działające dodatki np. Archoil albo Liqui Moly.Zdenek2007 pisze:Moja Zocha śmiga na tym oleju już prawie 200 000 km. jakoś nie narzeka. Wydaje mi się że lepiej inwestować w jakość oleju ale napędowego
W odpowiedni olej powinno się inwestować jeśli zależy nam na dobrej kondycji silnika.
Posty pisane w krótkich odstępach czasu edytujemy i scalamy - Bodek
Ostatnio zmieniony 25 mar 2016, 17:00 przez tomek evo, łącznie zmieniany 1 raz.