Problem ze wspomaganiem kierownicy
Moderator: Sebu$
Witam Panowie
Sorry że odgrzewam temat, ale pojawił się delikatny problem z zafirką...
Otóż zaraz po zakupie zregenerowana była pompa od wspomagania, ponieważ strasznie buczała w w czsie skręcania, podejrzenie padło na łożyska, i rzeczywiście po rozkręceniu jej łożyska były mocno zużyte. Wymieniono je, również uszczelniacze. Zalano płynem Febi zielonym jak należy, i wszystko luks. Wspomaganie pracowało cichutko, było tylko słychac bzyczenie silniczka elektrycznego pompy. I teraz po trzech tygodniach i 700 kilometrach zaczyna spowrotem głosniej wyć, na postoju znów wzrastają obroty w czasie kręcenia.
Co może być nie tak??coś zostało źle zrobione przy montażu?coś mogło się poluzować??bo chyba niemożliwe żeby łożyska znów się wycierały!!Dodam tylko że płynu nie ubyło od naprawy, i że nie robiłem tego sam, tylko robiło to dwóch mechaników-mój brat z kolegą, także fuszerki nie odwalili...
Słyszałem o jakichś gumkach na mocowaniu pompy do korpusu czy jakoś tak, co myślicie?ma ktoś jakiś pomysł?
Niestety link nie działa, zresztą przewertowałem już wujka google i sporo jest tematów o problemach ze wspomaganiem elektrohydraulicznym, ale czegoś co pasowałoby do mojego problemu to nie bardzo idzie znaleźć
Scaliłem - Rybka
Sorry że odgrzewam temat, ale pojawił się delikatny problem z zafirką...
Otóż zaraz po zakupie zregenerowana była pompa od wspomagania, ponieważ strasznie buczała w w czsie skręcania, podejrzenie padło na łożyska, i rzeczywiście po rozkręceniu jej łożyska były mocno zużyte. Wymieniono je, również uszczelniacze. Zalano płynem Febi zielonym jak należy, i wszystko luks. Wspomaganie pracowało cichutko, było tylko słychac bzyczenie silniczka elektrycznego pompy. I teraz po trzech tygodniach i 700 kilometrach zaczyna spowrotem głosniej wyć, na postoju znów wzrastają obroty w czasie kręcenia.
Co może być nie tak??coś zostało źle zrobione przy montażu?coś mogło się poluzować??bo chyba niemożliwe żeby łożyska znów się wycierały!!Dodam tylko że płynu nie ubyło od naprawy, i że nie robiłem tego sam, tylko robiło to dwóch mechaników-mój brat z kolegą, także fuszerki nie odwalili...
Słyszałem o jakichś gumkach na mocowaniu pompy do korpusu czy jakoś tak, co myślicie?ma ktoś jakiś pomysł?
Niestety link nie działa, zresztą przewertowałem już wujka google i sporo jest tematów o problemach ze wspomaganiem elektrohydraulicznym, ale czegoś co pasowałoby do mojego problemu to nie bardzo idzie znaleźć
Scaliłem - Rybka
Ostatnio zmieniony 07 sie 2014, 20:34 przez Tomasz Jędras, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Tu masz układ wspomagania były dwa rodzaje układu TRW.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2016, 19:09 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
- bocian1901
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 mar 2016, 12:33
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Brzeg
- Auto: Opel Zafira A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam nagły brak wspomagania kierownicy ,awaria pod samym domem po powrocie z pracy na postoju przy uruchomionym silniku maska w górę poprosiłem żonę aby pokręciła kierownicą i po lewej stronie na samym dole zauważyłem mgiełkę płynu hydraulicznego pierwsza diagnoza pęknięty przewód hydrauliczny no właśnie czy to jest przyczyną awarii Zafirę posiadam od trzech tygodni i nie mam zielonego pojęcia co jest przyczyną proszę o pomoc po za tym jest już ciemno i nie wielę widać
Dziadek13, dzięki
Posty pisane w krótkich odstępach czasu edytujemy i scalamy - Bodek
Dziadek13, dzięki
Posty pisane w krótkich odstępach czasu edytujemy i scalamy - Bodek
Ostatnio zmieniony 23 mar 2016, 21:08 przez bocian1901, łącznie zmieniany 1 raz.
- bocian1901
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 mar 2016, 12:33
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Brzeg
- Auto: Opel Zafira A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam w dniu dzisiejszym próbowałem usunąć problem ,który dzień wcześniej zlokalizowałem a mianowicie chodzi o nagły brak wspomagania ,pęknięta rurka zasilania metalowa ,okazało się ze nie jest to takie proste brak miejsca na włożenie klucza od strony kolumny kierowniczej i pytanie czy muszę rozkręcic drążki kierownicze itp aby przesunąć maglownicę w celu łatwiejszego dostępu do końcówek tych wkręconych w kolumnę zaraz przy skrzyni biegów
- bocian1901
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 mar 2016, 12:33
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Brzeg
- Auto: Opel Zafira A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
- bocian1901
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 mar 2016, 12:33
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Brzeg
- Auto: Opel Zafira A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
- tomzam
- Mieszkaniec
- Posty: 304
- Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: DTH
- Gender:
odkręcić trzeba tylko krzyżak kolumny kierowniczej od maglownicy (pod nogami kierowcy) - opuszczasz 20-30 cm bez rozkręcania wszystkiego, tylko na tylnych śrubach sanek, odkręcić trzeba jeszcze te przy wahaczach i poluzować przednie. Cały zawias idzie w dół z wahaczami maglem i resztą, chyba trzeba też tylna poduszke od skrzyni odkręcić żeby silnik nie trzymał sanek i jak będzie mało miejsca to rozpiąć wydech, zresztą wszystko wychodzi w trakcie roboty - jest prościej to zrobić niż jak się o tym opowiada - od razu warto zmienić gumy na stabilizatorze bo nie są drogie a łatwy jest wtedy do nich dostęp
- bocian1901
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 mar 2016, 12:33
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Brzeg
- Auto: Opel Zafira A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
tomzam, Bardzo dziękuje mam pot na czole jak to czytałem ale po Świętach biorę się za robotę i nie mam na myśli strugania desek co się wiąze z moją pasją ale będę próbował usunąć ten problem w końcu z zawodu jestem mechanikiem maszyn przemysłowych,ślusarzem dozoru mam jakieś klucze i chęci po świętach się znajdą zdrowych i spokojnych Świąt
Witam,
U mnie też padło wspomaganie
Ktoś pisał o możliwości wstawienia TRW II w miejsce I. Da się prosto zamontować taką pompę czy potrzebne są jakieś przeróbki mocowania?
U mnie też padło wspomaganie
Ktoś pisał o możliwości wstawienia TRW II w miejsce I. Da się prosto zamontować taką pompę czy potrzebne są jakieś przeróbki mocowania?
Pozdrawiam,
Grzegorz
---------------
Poprzednio były:
Porsche 944, 2.5
Ford Sierra 2.0 DOHC
Grzegorz
---------------
Poprzednio były:
Porsche 944, 2.5
Ford Sierra 2.0 DOHC