Problem ze wspomaganiem kierownicy

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#211 Post autor: Rybka »

Zerknij z tyłu za turbem, tak na dole jest na maglownicy.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... aed58e1ad5

Skasowany użytkownik 16286

#212 Post autor: Skasowany użytkownik 16286 »

dziękuje bardzo za pomoc :piwo:

mam nadzieje że na korku będzie jaki olej dolać
Ostatnio zmieniony 19 cze 2014, 11:28 przez Skasowany użytkownik 16286, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 6483

#213 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Tam musisz wlać specjalny olej , jak dolejesz badziewia to załatwisz wspomaganie na amen.

Tomasz Jędras

#214 Post autor: Tomasz Jędras »

Witam Panowie
Sorry że odgrzewam temat, ale pojawił się delikatny problem z zafirką...
Otóż zaraz po zakupie zregenerowana była pompa od wspomagania, ponieważ strasznie buczała w w czsie skręcania, podejrzenie padło na łożyska, i rzeczywiście po rozkręceniu jej łożyska były mocno zużyte. Wymieniono je, również uszczelniacze. Zalano płynem Febi zielonym jak należy, i wszystko luks. Wspomaganie pracowało cichutko, było tylko słychac bzyczenie silniczka elektrycznego pompy. I teraz po trzech tygodniach i 700 kilometrach zaczyna spowrotem głosniej wyć, na postoju znów wzrastają obroty w czasie kręcenia.
Co może być nie tak??coś zostało źle zrobione przy montażu?coś mogło się poluzować??bo chyba niemożliwe żeby łożyska znów się wycierały!!Dodam tylko że płynu nie ubyło od naprawy, i że nie robiłem tego sam, tylko robiło to dwóch mechaników-mój brat z kolegą, także fuszerki nie odwalili...
Słyszałem o jakichś gumkach na mocowaniu pompy do korpusu czy jakoś tak, co myślicie?ma ktoś jakiś pomysł?
Niestety link nie działa, zresztą przewertowałem już wujka google i sporo jest tematów o problemach ze wspomaganiem elektrohydraulicznym, ale czegoś co pasowałoby do mojego problemu to nie bardzo idzie znaleźć
Scaliłem - Rybka
Ostatnio zmieniony 07 sie 2014, 20:34 przez Tomasz Jędras, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#215 Post autor: Dziadek13 »

Tu masz układ wspomagania były dwa rodzaje układu TRW.

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 23 mar 2016, 19:09 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bocian1901
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 23 mar 2016, 12:33
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Brzeg
Auto: Opel Zafira A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#216 Post autor: bocian1901 »

Witam nagły brak wspomagania kierownicy ,awaria pod samym domem po powrocie z pracy na postoju przy uruchomionym silniku maska w górę poprosiłem żonę aby pokręciła kierownicą i po lewej stronie na samym dole zauważyłem mgiełkę płynu hydraulicznego pierwsza diagnoza pęknięty przewód hydrauliczny :/ no właśnie czy to jest przyczyną awarii Zafirę posiadam od trzech tygodni i nie mam zielonego pojęcia co jest przyczyną proszę o pomoc po za tym jest już ciemno i nie wielę widać :/

Dziadek13, dzięki ;)

Posty pisane w krótkich odstępach czasu edytujemy i scalamy - Bodek
Ostatnio zmieniony 23 mar 2016, 21:08 przez bocian1901, łącznie zmieniany 1 raz.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#217 Post autor: firek »

Tomasz Jędras, jakiej firmy łożyska chłopaki założyli??

Awatar użytkownika
bocian1901
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 23 mar 2016, 12:33
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Brzeg
Auto: Opel Zafira A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#218 Post autor: bocian1901 »

Witam w dniu dzisiejszym próbowałem usunąć problem ,który dzień wcześniej zlokalizowałem a mianowicie chodzi o nagły brak wspomagania ,pęknięta rurka zasilania metalowa ,okazało się ze nie jest to takie proste brak miejsca na włożenie klucza od strony kolumny kierowniczej i pytanie czy muszę rozkręcic drążki kierownicze itp aby przesunąć maglownicę w celu łatwiejszego dostępu do końcówek tych wkręconych w kolumnę zaraz przy skrzyni biegów :cry:

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#219 Post autor: tomzam »

Robiłem to w zeszłym roku i chyba nie da się uniknąć opuszczenia sanek, drążków wykręcać nie trzeba

Awatar użytkownika
bocian1901
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 23 mar 2016, 12:33
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Brzeg
Auto: Opel Zafira A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#220 Post autor: bocian1901 »

tomzam, Dzięki ale to żadne pocieszenie dla laika,opuścić sanki to dla mnie czarna magia a jaki koszt takiej usługi we warsztacie jeśli wiesz :/

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#221 Post autor: tomzam »

robiłem to własnymi rękoma, warsztatów staram się unikać bo czasem samochód wyjeżdża w gorszym stanie niż do niego wjechał

Awatar użytkownika
bocian1901
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 23 mar 2016, 12:33
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Brzeg
Auto: Opel Zafira A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#222 Post autor: bocian1901 »

tomzam, :/ :shock: mam rozumie ze opuszczenie sanek wiąże się z rozłączeniem wahaczy i wszystkich połączeń elektrycznych[wypięcie wtyczek] :roll: :shock: :/

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#223 Post autor: tomzam »

odkręcić trzeba tylko krzyżak kolumny kierowniczej od maglownicy (pod nogami kierowcy) - opuszczasz 20-30 cm bez rozkręcania wszystkiego, tylko na tylnych śrubach sanek, odkręcić trzeba jeszcze te przy wahaczach i poluzować przednie. Cały zawias idzie w dół z wahaczami maglem i resztą, chyba trzeba też tylna poduszke od skrzyni odkręcić żeby silnik nie trzymał sanek i jak będzie mało miejsca to rozpiąć wydech, zresztą wszystko wychodzi w trakcie roboty - jest prościej to zrobić niż jak się o tym opowiada - od razu warto zmienić gumy na stabilizatorze bo nie są drogie a łatwy jest wtedy do nich dostęp

Awatar użytkownika
bocian1901
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 23 mar 2016, 12:33
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Brzeg
Auto: Opel Zafira A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#224 Post autor: bocian1901 »

tomzam, Bardzo dziękuje mam pot na czole jak to czytałem ale po Świętach biorę się za robotę i nie mam na myśli strugania desek co się wiąze z moją pasją ale będę próbował usunąć ten problem w końcu z zawodu jestem mechanikiem maszyn przemysłowych,ślusarzem dozoru mam jakieś klucze i chęci po świętach się znajdą zdrowych i spokojnych Świąt :)

grego
Przeglądacz
Posty: 91
Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
Lokalizacja: Łódź, Kielce
Model:

#225 Post autor: grego »

Witam,
U mnie też padło wspomaganie :(
Ktoś pisał o możliwości wstawienia TRW II w miejsce I. Da się prosto zamontować taką pompę czy potrzebne są jakieś przeróbki mocowania?
Pozdrawiam,
Grzegorz

---------------
Poprzednio były:
Porsche 944, 2.5
Ford Sierra 2.0 DOHC

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”