sonda lambda

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#196 Post autor: Dziadek13 »

Janus pisze:Ale to moim zdaniem druciarstwo jest
Najlepiej przedłużką kątową popatrz ile kasy zaoszczędzi wiesz ile kosztuje ta sonda diagnostyczna lub katalizator, więc ja wolałbym druciarstwo.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 27 mar 2016, 21:46 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#197 Post autor: Janus »

Dziadek13 pisze:(...)popatrz ile kasy zaoszczędzi wiesz ile kosztuje ta sonda diagnostyczna lub katalizator, więc ja wolałbym druciarstwo.
Dziadek - ale ja nawet nie miałem na myśli wymiany sondy, bo przy LPG NIE ZAWSZE sonda jest winna. Po prostu przy pracy na LPG oscylacje lambdy są dłuższe niż przy benzynie. Może nie jest tak przy sekwencji (nie wiem - nigdy nie miałem), ale na pewno jest tak przy starszych instalacjach II-generacji. Może też tak być, że skład spalin jest inny i za katem będzie za ubogo??

Ja zamiast przedłużki do sondy wolałbym dzielnik napięcia i podać tam stałe napięcie, tak żeby ECU był zadowolony :)
Janusz

Filipo1234
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 30 lis 2012, 18:35
Imię: filip
Lokalizacja: W-wa
Auto: Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#198 Post autor: Filipo1234 »

Witam jeszcze raz.Dodam ze mam starą instalacje lpg typu jz-zenit 2005.I tak jak pisałem brak kata czyli co dystans na drugą sondę?A jak wstawić dzielnik napięcia?Pozdrawiam

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#199 Post autor: Janus »

Filipo1234 pisze:Witam jeszcze raz.Dodam ze mam starą instalacje lpg typu jz-zenit 2005.I tak jak pisałem brak kata czyli co dystans na drugą sondę?A jak wstawić dzielnik napięcia?Pozdrawiam
Instalacja nie jest aż taka stara (technologicznie). Jest to instalacja wtrysku sekwencyjnego. Generalnie jak zajrzałem do instrukcji regulacji/podłączenia, to ta instalacja tylko bierze sygnał z sondy lambda (dolutowanie kabelka). Nie ma opcji rozcięcia i emulacji sondy. Także na LPG musisz mieć tak wyregulowaną instalację, aby po prostu nie było błędów.

Sugeruję odłączyć akumulator (dobrze by było jeszcze wszystkie korekty skasować - podobno w tym silniku interfejs do tego potrzebny), pojeździć tylko na benzynie. Nie będzie błędów sondy - wziąć się za przegląd i regulację instalacji LPG.

Co do dzielnika napięcia i DRUGIEJ sondy, za katalizatorem. Bierzesz napięcie +5V z jakiegoś czujnika przy silniku (bo jest stabilizowane). Budujesz układ rezystorów (co najmniej 2 szt., rezystancja rzędu 1-10kohm) których stosunek rezystancji będzie jak napięcie 0,5V do 4,5V. Bierzesz kabelkiem napięcie z pomiędzy rezystorów i podłączasz do wtyku sondy tam, gdzie jest wejście do ECU. To jeszcze nie do końca tak, ale trudno się to opisem wyjaśnia :(
Ostatnio zmieniony 28 mar 2016, 12:53 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

Rafaczo

#200 Post autor: Rafaczo »

Witam mam pytanie chodzi o błąd PO170 usterka dostrajania pokazuje CZUJNIK 02 SONDA LAMBDA BANK 1 pytanie o która sonde chodzi czujnik 02 to czy jest druga ta za katem ? dzis wymieniłem pierwsza i bład wrócił wiec która to sonda
Troche czytalem czujnik 02 to ogolnie sonda bank 01 to chyba pierwsza moze to ktos potwierdzic
Ostatnio zmieniony 31 mar 2016, 20:38 przez Rafaczo, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 8511

#201 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

Sonda diagnostyczna (druga za katalizatorem).A ten błąd jest dość ogólny i mówi o mieszance zbyt ubogiej lub bogatej.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2016, 21:42 przez Skasowany użytkownik 8511, łącznie zmieniany 1 raz.

Rafaczo

#202 Post autor: Rafaczo »

W koncu jakas odpowiedz a skad kolego wiadomo ze to druga. Blad rzeczywiscie ogolny lecz skaner moj wzkazuje na sonde
Ostatnio zmieniony 31 mar 2016, 22:15 przez Rafaczo, łącznie zmieniany 1 raz.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#203 Post autor: firek »

Rafaczo, prawidłowo przeczytany błąd to p 0170 - czujnik o2 - sonda lambda Bank 1 - czyli czujnik tlenu, sonda bank 1( w niektórych silnikach 4-ro cylindrowych rzędowych jest dwa tzw banki(Nissan), ale z reguły rozgraniczenie tego typu tyczy się silników typu V bądz bokser - aby dokładnie stwierdzić co się dzieje trzeba było odczytać tzw ramkę, czyli zapisane parametry w jakich błąd został zapisany...-sama wymiana sondy nic nie da...- potrzebna porządna diagnostyka

Potrzeba więcej danych w jakich pojawia się błąd, skoro masz jakiś diagnoskop to podejrzyj czy sonda pracuje cały czas( silnik ciepły, zimny) czy nie ma jakichś dziwnych przestojów, np: po przegazówce...
Ostatnio zmieniony 31 mar 2016, 22:20 przez firek, łącznie zmieniany 1 raz.

Rafaczo

#204 Post autor: Rafaczo »

Stara sonda stala w miejscu zero wykresu na jalowym i przegazowaniu dzis zalozylrm ze szrotu lepiej wygladala numery te same blad powrocil po skasowaniu czy chodxi o pierwsza czy jakbkolega pisal druga sonde
Ostatnio zmieniony 31 mar 2016, 22:27 przez Rafaczo, łącznie zmieniany 1 raz.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#205 Post autor: firek »

Jeśli pierwsza sonda stała to oczywiste że musiała powodować zapalanie checka i wywalanie błędu, po wymianie powinieneś skasować błędy i zresetować nastawy sterownika aby "nowa" sonda mogła zacząć normalnie pracować i sterownik na jej podstwie mógł normalnie operować czasami wtrysku.

PS. Jesli masz możliwość podjechania gdzieś w Lublinie to możemy się na spokojnie umówić np: jutro
Ostatnio zmieniony 31 mar 2016, 22:34 przez firek, łącznie zmieniany 2 razy.

Rafaczo

#206 Post autor: Rafaczo »

Ok jutro skasuje ponownie i odlacze kleme minusowa , rano jak zapalam szarpie obrotami prawie gasnie potem 2 tys i sie uspokaja jak zejdzie z ssania wydaje sie typowy blad mieszanki przeplywomierz moze kupie pi 60 zeta na szrocie

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#207 Post autor: firek »

może sonda długo nie podejmuje pracy i tez będziesz miał błąd więc tak przez neta nikt nie da Ci 100% diagnozy- trzeba pacjenta zbadać i zdiagnozować a dopiero potem operacja :D

Rafaczo

#208 Post autor: Rafaczo »

Ma moze ktos z lublina mozliwosc zbadac np jutro

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#209 Post autor: Bodek »

firek pisze:...........
PS. Jesli masz możliwość podjechania gdzieś w Lublinie to możemy się na spokojnie umówić np: jutro
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#210 Post autor: firek »

Widzisz Bodziu jaka ta dzisiejsza młodzież, nie czyta nawet co sie do niej pisze :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”