Najlepiej przedłużką kątową popatrz ile kasy zaoszczędzi wiesz ile kosztuje ta sonda diagnostyczna lub katalizator, więc ja wolałbym druciarstwo.Janus pisze:Ale to moim zdaniem druciarstwo jest
sonda lambda
Moderator: Sebu$
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Ostatnio zmieniony 27 mar 2016, 21:46 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Dziadek - ale ja nawet nie miałem na myśli wymiany sondy, bo przy LPG NIE ZAWSZE sonda jest winna. Po prostu przy pracy na LPG oscylacje lambdy są dłuższe niż przy benzynie. Może nie jest tak przy sekwencji (nie wiem - nigdy nie miałem), ale na pewno jest tak przy starszych instalacjach II-generacji. Może też tak być, że skład spalin jest inny i za katem będzie za ubogo??Dziadek13 pisze:(...)popatrz ile kasy zaoszczędzi wiesz ile kosztuje ta sonda diagnostyczna lub katalizator, więc ja wolałbym druciarstwo.
Ja zamiast przedłużki do sondy wolałbym dzielnik napięcia i podać tam stałe napięcie, tak żeby ECU był zadowolony
Janusz
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:35
- Imię: filip
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Instalacja nie jest aż taka stara (technologicznie). Jest to instalacja wtrysku sekwencyjnego. Generalnie jak zajrzałem do instrukcji regulacji/podłączenia, to ta instalacja tylko bierze sygnał z sondy lambda (dolutowanie kabelka). Nie ma opcji rozcięcia i emulacji sondy. Także na LPG musisz mieć tak wyregulowaną instalację, aby po prostu nie było błędów.Filipo1234 pisze:Witam jeszcze raz.Dodam ze mam starą instalacje lpg typu jz-zenit 2005.I tak jak pisałem brak kata czyli co dystans na drugą sondę?A jak wstawić dzielnik napięcia?Pozdrawiam
Sugeruję odłączyć akumulator (dobrze by było jeszcze wszystkie korekty skasować - podobno w tym silniku interfejs do tego potrzebny), pojeździć tylko na benzynie. Nie będzie błędów sondy - wziąć się za przegląd i regulację instalacji LPG.
Co do dzielnika napięcia i DRUGIEJ sondy, za katalizatorem. Bierzesz napięcie +5V z jakiegoś czujnika przy silniku (bo jest stabilizowane). Budujesz układ rezystorów (co najmniej 2 szt., rezystancja rzędu 1-10kohm) których stosunek rezystancji będzie jak napięcie 0,5V do 4,5V. Bierzesz kabelkiem napięcie z pomiędzy rezystorów i podłączasz do wtyku sondy tam, gdzie jest wejście do ECU. To jeszcze nie do końca tak, ale trudno się to opisem wyjaśnia
Ostatnio zmieniony 28 mar 2016, 12:53 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz
Witam mam pytanie chodzi o błąd PO170 usterka dostrajania pokazuje CZUJNIK 02 SONDA LAMBDA BANK 1 pytanie o która sonde chodzi czujnik 02 to czy jest druga ta za katem ? dzis wymieniłem pierwsza i bład wrócił wiec która to sonda
Troche czytalem czujnik 02 to ogolnie sonda bank 01 to chyba pierwsza moze to ktos potwierdzic
Troche czytalem czujnik 02 to ogolnie sonda bank 01 to chyba pierwsza moze to ktos potwierdzic
Ostatnio zmieniony 31 mar 2016, 20:38 przez Rafaczo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Rafaczo, prawidłowo przeczytany błąd to p 0170 - czujnik o2 - sonda lambda Bank 1 - czyli czujnik tlenu, sonda bank 1( w niektórych silnikach 4-ro cylindrowych rzędowych jest dwa tzw banki(Nissan), ale z reguły rozgraniczenie tego typu tyczy się silników typu V bądz bokser - aby dokładnie stwierdzić co się dzieje trzeba było odczytać tzw ramkę, czyli zapisane parametry w jakich błąd został zapisany...-sama wymiana sondy nic nie da...- potrzebna porządna diagnostyka
Potrzeba więcej danych w jakich pojawia się błąd, skoro masz jakiś diagnoskop to podejrzyj czy sonda pracuje cały czas( silnik ciepły, zimny) czy nie ma jakichś dziwnych przestojów, np: po przegazówce...
Potrzeba więcej danych w jakich pojawia się błąd, skoro masz jakiś diagnoskop to podejrzyj czy sonda pracuje cały czas( silnik ciepły, zimny) czy nie ma jakichś dziwnych przestojów, np: po przegazówce...
Ostatnio zmieniony 31 mar 2016, 22:20 przez firek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Jeśli pierwsza sonda stała to oczywiste że musiała powodować zapalanie checka i wywalanie błędu, po wymianie powinieneś skasować błędy i zresetować nastawy sterownika aby "nowa" sonda mogła zacząć normalnie pracować i sterownik na jej podstwie mógł normalnie operować czasami wtrysku.
PS. Jesli masz możliwość podjechania gdzieś w Lublinie to możemy się na spokojnie umówić np: jutro
PS. Jesli masz możliwość podjechania gdzieś w Lublinie to możemy się na spokojnie umówić np: jutro
Ostatnio zmieniony 31 mar 2016, 22:34 przez firek, łącznie zmieniany 2 razy.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
firek pisze:...........
PS. Jesli masz możliwość podjechania gdzieś w Lublinie to możemy się na spokojnie umówić np: jutro
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.