Problemy związane z użytkowaniem EGR
Moderator: Sebu$
chabretti pisze:Sprawdź wężyki od podciśnienia. Mi się kiedyś ta gumowa łączówka po prostu zestarzała i dostawało się lewe powietrze.sesorek pisze:koledzy podbijam temat, problem po wymianie egr na nowy spędza mi sen z powiek może ktoś się spotkał z podobnym problemem i udało się rozwiązać ?
Co prawda moja w dieslu ale może jakiś trop
No i po 5 latach użytkowania auta i mordowania się z problemem udało się go w końcu rozwiązać, Trop wskazał kolega chabretti Choć niby podchodziłem kilka razy do tematu podciśnień już wcześniej sprawdzając cm po cm wszystkie wężyki podciśnienia i nic... Jednak postanowiłem jeszcze raz tyle że przestudiowałem całkowicie sprawę podciśnienia w tym silniku i zostały dwa tematy serwo hamulca i regulator ciśnienia paliwa... one są wpięte w układ podciśnienia... Ponieważ regulator jest na wierzchu od niego zacząłem... I eureka !!!!
był uszkodzony przepuszczał delikatnie i przez niego do przepustnicy dostawały się pary paliwa bądź nawet samo paliwo, zakupiłem używany drugi i problem zniknął ale nie tylko ten ale również opóźnionej reakcji na pedał gazu czy nawet dławienia się po jego dodaniu oraz efekt tzw plucia z tłumika gdy pracowało na ssaniu szczególnie rano.
Zastanawia mnie tylko dlaczego komputer wskazał błędy związane z egr a nie np ze składem mieszanki.... Zapewne efekt skomplikowanej niemieckiej myśli technicznej jak również wrażliwości związanej z ekologią
W każdym razie wszystko działa git... auto ma 305 tys przebiegu ale zaczęło lepiej jeździć
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Pogratulować rozwiązania problemu a dla Zośki kolejnych setek tysięcy kilometrówsesorek pisze:
W każdym razie wszystko działa git... auto ma 305 tys przebiegu ale zaczęło lepiej jeździć
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Piszesz już w dwóch tematach http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=8876&start=150
Tam dostałeś już wyczerpujące informacje ale ty wolisz pisać niż coś robić bo jak byś zrobił pomiary kompresji jak my ci pisali to by ci wyszło że masz np podbity zawór ssący brudem z dolotu i paliwo wtryśnięte jest wydmuchiwane do dolotu, lub podbity,wypalony zawór wydechowy i paliwo wali w wydech a że otwiera się egr podczas jazdy to wraca paliwo z sadzami do dolotu i masz problem z resztą z tego twojego filmu wszystko na to wskazuje.
Zrób pomiar kompresji i wszystko będzie jasne.
Tam dostałeś już wyczerpujące informacje ale ty wolisz pisać niż coś robić bo jak byś zrobił pomiary kompresji jak my ci pisali to by ci wyszło że masz np podbity zawór ssący brudem z dolotu i paliwo wtryśnięte jest wydmuchiwane do dolotu, lub podbity,wypalony zawór wydechowy i paliwo wali w wydech a że otwiera się egr podczas jazdy to wraca paliwo z sadzami do dolotu i masz problem z resztą z tego twojego filmu wszystko na to wskazuje.
Zrób pomiar kompresji i wszystko będzie jasne.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2016, 15:18 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
własnie czekam za wizyta u mechanika ale dopiero z nim jestem umówiony na wtorek. a dzisiaj sam wykreciłem zawór egr i zobaczyłem ze jest mokry w paliwie i kolektor tez. ale kopcenie ustepuje jak sie samochód rozgrzeje.
to jest filmik z problemem.
https://www.youtube.com/watch?v=vw7v3bn608k
to jest filmik z problemem.
https://www.youtube.com/watch?v=vw7v3bn608k
Ostatnio zmieniony 30 mar 2016, 16:08 przez lukasz198666, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Bo wypali to co jest w kolektorze dolotowym i egr też już mniej pracuje.Odepnij egr zaślep co by podciśnienie nie uciekało i sprawdź czy to od strony egr dostajesz paliwo z olejem oczywiście nie przekraczaj 2000obr bo walnie błędem.lukasz198666 pisze:ale kopcenie ustepuje jak sie samochód rozgrzeje.
Albo odepnij wąż idący z ic do dolotu i zobacz co tam w nim jest, bo może masz duży przedmuch na zimnym i z wentyalcji pokrywy zaworów dyma ci ta mieszanka olej-ON i masz niebieski dym.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2016, 17:44 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 4 razy.