Czujniki poziomu płynu chłodzącego

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

Czujniki poziomu płynu chłodzącego

#1 Post autor: oki »

Pytanie jak to działa jest jakiś pływak?
Od spodu jest czujnik, ale nie ma kontaktu z ciecząbo jest wetknięty w otwór a właściwie w prowadnice w głąb zbiorniczka.
Z tego co testowałem to w środku czujnika jest kotrakton który reaguje na pole magnetyczne, tylko co go ma uruchamiać?

sQcha

#2 Post autor: sQcha »

oki pisze:Pytanie jak to działa jest jakiś pływak?
Od spodu jest czujnik, ale nie ma kontaktu z ciecząbo jest wetknięty w otwór a właściwie w prowadnice w głąb zbiorniczka.
Z tego co testowałem to w środku czujnika jest kotrakton który reaguje na pole magnetyczne, tylko co go ma uruchamiać?
oki wyciągałeś ten czujnik?
Możesz podpowiedzieć jak się do tego zabrać, bo mam komunikat o poziomie płynu, a płynu mam ok. 1 cm ponad znacznik.
Napisz jak zdemontować zbiorniczek wyrównawczy.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2016, 11:45 przez sQcha, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#3 Post autor: Dziadek13 »

Jest na to sposób niekonwencjonalny ale jest TO ON Mysle że pomogłem
Oftopowo do @sQcha w sierpniu będe w Pieszycach na ogrodowej myśle że sie spotowo spotkamy.

sQcha

#4 Post autor: sQcha »

Dziadek13 pisze:Jest na to sposób niekonwencjonalny ale jest TO ON Mysle że pomogłem
Oftopowo do @sQcha w sierpniu będe w Pieszycach na ogrodowej myśle że sie spotowo spotkamy.
Dzięki, za materiały - czujnik już wyciągnąłem, jest trochę inny niż na zdjęciach. Właśnie wyczyściłem styki, jutro zamontuję i przetestuję. U mnie komunikat o braku płynu pojawia się czasem, ale nie zawsze na ciepłym silniku, dlatego sytuacja nie pasuje mi do tej z podanych materiałów.

Oczywiście SPOTkamy się, jak będziesz w moich stronach :)


Dodano:

Zamontowałem z powrotem czujnik z przeczyszczonymi stykami, na tę chwilę błąd nie wyskakuje. Muszę jeszcze tylko zredukować ilość płynu ponad stan, który wlałem, jak diagnozowałem usterkę.

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#5 Post autor: oki »

No to się dowiedziałem :)
Tzn tak jak pisałem na początku doszedlem ze jest ten kontrakton i u mnie działa poprawnie, ale nie mam w zbiorniczku żadnego pływaka dla tego zastanawiałem się jak to miało działać.
Swoją drogą jestem ciekawy co się z nim stało, skoro nie da się go normalnie z tamtąd wyjąć.

sQcha

#6 Post autor: sQcha »

U mnie dziś na chwilę znowu pojawił się komunikat i mam dylemat. Jeśli zacznie się to powtarzać, zastosuję się do zaleceń z materiałów, które wstawił Dziadek13.

adasko_t

#7 Post autor: adasko_t »

Dziadek13 pisze:Jest na to sposób niekonwencjonalny ale jest TO ON Mysle że pomogłem
Oftopowo do @sQcha w sierpniu będe w Pieszycach na ogrodowej myśle że sie spotowo spotkamy.
Mam prośbę o ponowe wystawienie dokumentu: Czujnik_poziomu_p_ynu_ch_odniczego.pdf.
Ten link, który wystawił Dziadek13 jest już niekatywny.

Dzięki
Adam

Napisz do Dziadek13 na PW. - Bodek
Ostatnio zmieniony 15 lut 2012, 19:39 przez adasko_t, łącznie zmieniany 4 razy.

Korn

#8 Post autor: Korn »

Ma ktoś może ten plik ? Dziadek13 się już nie loguje.

[ Dodano: Pon Mar 19, 2012 13:18 ]
Nikt nie ma, no trudno ;)
W każdym razie dla potomnych napiszę jak sprawa została rozwiązana u mnie. Okazało się po prostu, że zaczep mocujący czujnik się odgiął i nie łapał tego cycka w obudowie zbiorniczka. Wynikiem tego czujnik był luźny i raz pokazywał brak płynu a raz nie (i tak dobrze, że całkiem nie wypadł). Wystarczyło wyjąć go, podgiąć zaczep, zamocować i voila :)

plomka

#9 Post autor: plomka »

A proszę mi powiedźcie - wyciągnięcie czujnika ze zbiorniczka wymaga wcześniejszego spuszczenia płynu?

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#10 Post autor: chabretti »

plomka pisze:A proszę mi powiedźcie - wyciągnięcie czujnika ze zbiorniczka wymaga wcześniejszego spuszczenia płynu?
Ja u siebie wymieniałem cały zbiornik tak że spuściłem.
Ale o dziwo da się wyjąć bez spuszczenia płynu bo ten czujnik nie dotyka w ogóle do płynu. 8)

plomka

#11 Post autor: plomka »

chabretti pisze:
plomka pisze:A proszę mi powiedźcie - wyciągnięcie czujnika ze zbiorniczka wymaga wcześniejszego spuszczenia płynu?
Ja u siebie wymieniałem cały zbiornik tak że spuściłem.
Ale o dziwo da się wyjąć bez spuszczenia płynu bo ten czujnik nie dotyka w ogóle do płynu. 8)
A jest ku temu jakiś konkretny powód aby wymienić cały zbiornik wyrównawczy z czujnikiem? Czy zrobiłeś tak - bo np. łatwiej, albo w trakcie wymiany samego czujnika można go uszkodzić etc..

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#12 Post autor: chabretti »

plomka pisze: A jest ku temu jakiś konkretny powód aby wymienić cały zbiornik wyrównawczy z czujnikiem? Czy zrobiłeś tak - bo np. łatwiej, albo w trakcie wymiany samego czujnika można go uszkodzić etc..
Ja miałem uszkodzony zbiornik wyrównawczy na tym króćcu od powrotu płynu i dlatego wymieniałem cały. Kupiłem nowy w ASO za 130zł ale on występuje bez czujnika. Sam czujnik kosztuje prawie tyle co zbiorniczek wyrównawczy. A że mój był dobry to go sobie przełożyłem żeby nie pchać się w niepotrzebne koszty.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#13 Post autor: Janus »

Grzegorz pisze:Witam mam problem na wyświetlaczu mid świeci sie check i informacja po francusku powyrzej : niv. liquid . refroidis , co oznacza żeby sprawdzić płyn chłodniczy , płyn zalany do zgrzewu zbiorniczka , nowy korek zbiorniczka , styk czujnika dobry (pare razy wyjęta wtyczka i włożona ) , i nie wiem co dalej zrobić ...

Prosze o pomoc
Pozdrawiam Grzegorz
Ten błąd oznacza tyle, że nie ma zwarcia na stykach czujnika. Wyjmij z niego wtyczkę i zewrzyj piny drucikiem (np spinacz biurowy). Jeżeli po wyłączeniu i włączeniu zapłonu check zgaśnie to masz uszkodzony czujnik.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2016, 11:46 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

maniott

#14 Post autor: maniott »

A czy ktoś może mi powiedzieć gdzie ten czujnik sie znajduje fizycznie ???

Skasowany użytkownik 6483

#15 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No masz odpowiedź na samej górze w poście kolegi oki. czujnik sie znajduje w zbiorniczku :) .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”