[A] [B] [C] Jaki olej do diesla/benzyny ?
Moderator: Mariusz
- bocian1901
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 mar 2016, 12:33
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Brzeg
- Auto: Opel Zafira A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam ja podłącze się pod temat ,mianowicie kupiłem Zafirę 1,8 benzyna 2000r pod maską nie było kartki jaki olej został zalany pytanie jak w temacie co zalać i jaki olej do układu wspomagania pękła mi rurka na Maglownicy ta metalowa i wywaliło mi olej ,autko mam od miesiąca i temat co i jak to czarna magia na forum jestem świeży i nie bardzo umie się po nim poruszać z laptopem też mi słabo idzie [w szkole miałem liczydło a po 75 r kupili mi kalkulator ]
- Mat86radom
- Zafiromaniak
- Posty: 2502
- Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
- Model: MZRCD
- Oznaczenie silnika: CITD
- Gender:
- Kontakt:
bocian1901, zalej coś z grupy Valvoline lub Luqui moly. No i broń Boże nie minerał :>
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Zrób płukankę silnika i zalej jakiś dobry olej syntetyczny. Oprócz Valvoline i Liqui Moly (opcjonalnie Meguina) polecam Shella (tani i dobry) lub Specola (jeszcze tańszy i dobry). Z górnej półki masz oleje Penrite (bardzo dobre i drogie) lub Millers (bardzo dobre i za drogie) albo średnio wysokiej półki Motul-a. Tylko nie lej minerała ani półsyntetyka.
- bocian1901
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 mar 2016, 12:33
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Brzeg
- Auto: Opel Zafira A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
- norris_85
- Zafiromaniak
- Posty: 1211
- Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Lublin, LU
- Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
na spokojnie pogrzebałem, poczytałem charakterystyki tych olejów które sam wynalazłem i wyszło mi, że przy minimalnych różnicach najlepszy jest Valvo. Kompletnie zbiła mnie z tropu karta Penrite Enviro+5w40 zaproponowanego przez tomek evo porównajcie proszę i powiedzcie co o tym myślicie?
Karta Penrite:
Enviro Plus 5W-40
Silnikowy Olej Syntetyczny klasy premium
Specyfikacja branzowa
API SN/CF*
ACEA C2/C3
Normy producentów
MB 229.31 vw 505.01
Aprobaty OEM
GM dexos2 ™ Licensed License No. RB2C0330073 (GMW 16177)
VW 502.0 0/505.00 /505.01 Approved
Porsche A40 Approved
MB Approval 229.51
BMW Longlife 04 Approved
Dane charakterystyczne
Gęstość w 15°C, kg/L 0,850
Lepkość kinematyczna, c St
at 40°C 81
at 100°C 13.4
Indeks lepkości 168
Lepkość, Cold Cranking , cP @ -30°C 5.620
Lepkość HT/HS w 150°C 3.6
P. zawartość, mass % 0.080
Popiół siarczanowy mass % 0.80
Zn zawartość, mass % 0.089
NOACK % 8.6
Temperatura płynięcia °C - 45
Karta Valvo:
Aprobaty/Poziomy sprawności
SAE 5W-40
API SM, SN/CF
ACEA C3-10
Przeznaczony do użytku w silnikach, do których zalecany jest olej klasy ACEA A3/B4-04*
BMW LL-04
Ford WSS-M2C917-A
Aprobata MB 229,51
Porsche A-40
Renault RN0700, RN0710
Zatwierdzony zgodnie z normą VW 502.00 / 505.00 / 505.01
Zalecany do użytku jako bezpośredni zamiennik
9.55535.S2.
Zatwierdzony stosownie do normy GM Dexos 2 GB2E0310103
SynPower Xtreme MST C3
Klasa lepkości SAE 5W-40
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC. ASTM D-445 14.1
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC. ASTM D-445 83.9
Wskaźnik lepkości ASTM D-2270 171
Lepkość, mPa.s –30ºC. ASTM D-5293 <6600
TBN, mg KOH/g ASTM D-2896 7.5
Temperatura krzepnięcia, ºC ASTM D-5950 -39
Ciężar właściwy przy 15,6°C. ASTM D-4052 0.851
Temperatura zapłonu, COC, ºC. ASTM D-92 240
Karta Penrite:
Enviro Plus 5W-40
Silnikowy Olej Syntetyczny klasy premium
Specyfikacja branzowa
API SN/CF*
ACEA C2/C3
Normy producentów
MB 229.31 vw 505.01
Aprobaty OEM
GM dexos2 ™ Licensed License No. RB2C0330073 (GMW 16177)
VW 502.0 0/505.00 /505.01 Approved
Porsche A40 Approved
MB Approval 229.51
BMW Longlife 04 Approved
Dane charakterystyczne
Gęstość w 15°C, kg/L 0,850
Lepkość kinematyczna, c St
at 40°C 81
at 100°C 13.4
Indeks lepkości 168
Lepkość, Cold Cranking , cP @ -30°C 5.620
Lepkość HT/HS w 150°C 3.6
P. zawartość, mass % 0.080
Popiół siarczanowy mass % 0.80
Zn zawartość, mass % 0.089
NOACK % 8.6
Temperatura płynięcia °C - 45
Karta Valvo:
Aprobaty/Poziomy sprawności
SAE 5W-40
API SM, SN/CF
ACEA C3-10
Przeznaczony do użytku w silnikach, do których zalecany jest olej klasy ACEA A3/B4-04*
BMW LL-04
Ford WSS-M2C917-A
Aprobata MB 229,51
Porsche A-40
Renault RN0700, RN0710
Zatwierdzony zgodnie z normą VW 502.00 / 505.00 / 505.01
Zalecany do użytku jako bezpośredni zamiennik
9.55535.S2.
Zatwierdzony stosownie do normy GM Dexos 2 GB2E0310103
SynPower Xtreme MST C3
Klasa lepkości SAE 5W-40
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC. ASTM D-445 14.1
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC. ASTM D-445 83.9
Wskaźnik lepkości ASTM D-2270 171
Lepkość, mPa.s –30ºC. ASTM D-5293 <6600
TBN, mg KOH/g ASTM D-2896 7.5
Temperatura krzepnięcia, ºC ASTM D-5950 -39
Ciężar właściwy przy 15,6°C. ASTM D-4052 0.851
Temperatura zapłonu, COC, ºC. ASTM D-92 240
Ostatnio zmieniony 31 mar 2016, 16:16 przez norris_85, łącznie zmieniany 1 raz.
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Ja osobiście leje valvo i jestem zadowolony. Do Zośki lałem maxlife 10w40 a do V50 zalałem teraz SynPower 5W-30. Zośka miała 252tys jak się rozstaliśmy i na 15tys dolewałem z 200ml. W Volvo mi mechanik zalecił wymianę dopiero za 15tys km.
Ja polecam valvo
Ja polecam valvo
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Niestety nie ma podanych wszystkich parametrów aby można je było porównać. Oleje mają tą samą klasę lepkości ale nieco inną charakterystykę. Valvoline jest nieco bardziej nastawiony na pracę w wyższych temperaturach, ma wyższą lepkość w temperaturze 100 stopni i nico wyższy indeks lepkości. Ma za to minimalnie gorszą lepkość przy 40 stopniach, wyższą temperaturę krzepnięcia. Penrite ma wyraźnie lepszą lepkość przy minus 30 stopniach i niższą temperaturę krzepnięcia -45 stopni (b. dobrze jak na 5w40). Ma także niski Noack 8,6% (im mniej tym lepiej) i nadaje się w przypadku konieczności spełnienia normy C2. Valvo ma niestety niski TBN (im więcej tym lepiej) - Penrite nie podaje w karcie na swojeje stronie tego parametru ale idę o zakład, że jest dużo lepszy iże Noack Valvo jest gorsze. Reasumując na podstawie tylko przedstawionych danych Penrite lepiej nadleje się do całorocznego zastosowania (lepsze parametry w niskich temperaturach) i lepiej sprawdzi się w aucie wyposażonym w filtr cząstek stałych. Natomiast Valvoline może być minimalnie lepsze podczas ostrej jazdy w lecie w wysokich temperaturach. Prawdopodobnie jednak będzie mniej odporny na starzenie/utratę parametrów.
Trzeba natomiast pamiętać, że na podstawie tych danych da się jedynie uzyskać częściowy obraz. Parametry dotyczą świeżego oleju a po kilku tysiącach km parametry mogą się zmienić. Wiele zależy tu od zastosowanej bazy olejowej oraz od dodatków przeciwzwarciowych. Z tego co wiem Penrite ma lepszą bazę i nie żałuje na dodatkach.
Ze względu na niski TBN do Valvoline pasowałoby dodać Archoila - podniesie TBN o nawet 3.
Trzeba natomiast pamiętać, że na podstawie tych danych da się jedynie uzyskać częściowy obraz. Parametry dotyczą świeżego oleju a po kilku tysiącach km parametry mogą się zmienić. Wiele zależy tu od zastosowanej bazy olejowej oraz od dodatków przeciwzwarciowych. Z tego co wiem Penrite ma lepszą bazę i nie żałuje na dodatkach.
Ze względu na niski TBN do Valvoline pasowałoby dodać Archoila - podniesie TBN o nawet 3.
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Jeśli chodzi o dobry olej to sam przetestowałem kilka Wymieniam co 5 tys km i większość zmienia juz kolor na ciemny przepalony.Zmieniłem na Olej Millers Oils EE LONGLIFE C3 5W30 i po 4 tys jest super kolor jak po wymianie i to jest dla mnie najlepsza jego ocena Dodam tylko ze u mnie oleje nie maja łatwego żywota
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
- bocian1901
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 mar 2016, 12:33
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Brzeg
- Auto: Opel Zafira A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Panowie a ktoś to rozszyfruje bo muszę kupić Olej do układu wspomaganiai nawet nie wiem jak to się nazywa ani wygląda znalazłem w ksiązce coś takiego OPEL-19 40 766 ET-NR-09 544 116 dodam ze w moim mieście niema serwisu ani stacji obsługi Opla
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2016, 20:35 przez bocian1901, łącznie zmieniany 1 raz.
- bocian1901
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 mar 2016, 12:33
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Brzeg
- Auto: Opel Zafira A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam.
Panowie, jaki proponujecie olej do Zafiry z silnikiem 2.2 DTI z przebiegiem 273 tys km? Autem przejechałem od zakupu 2 tys km i ubyło obecnego (niewiadomego jakiego najgorsze) może 100-150ml. Niestety brak karteczki kiedy olej był wymieniamy i jaki był zalany. Skoro nie widać prawie żadnego ubytku oleju, to można zasugerować, że silnik jest w całkiem niezły stanie? Można zalać jeszcze syntetyk czy wypadałoby polsyntetyk? Jaki olej polecilibyscie?
Panowie, jaki proponujecie olej do Zafiry z silnikiem 2.2 DTI z przebiegiem 273 tys km? Autem przejechałem od zakupu 2 tys km i ubyło obecnego (niewiadomego jakiego najgorsze) może 100-150ml. Niestety brak karteczki kiedy olej był wymieniamy i jaki był zalany. Skoro nie widać prawie żadnego ubytku oleju, to można zasugerować, że silnik jest w całkiem niezły stanie? Można zalać jeszcze syntetyk czy wypadałoby polsyntetyk? Jaki olej polecilibyscie?
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Dabu powinieneś wiedzieć, że silniki opla lubią palić olej. Mało piszesz o swoim aucie. Jeśli auto ma większy przebieg lub wiek mogą puszczać olej uszczelniacze zaworowe.
Do 2.2 dti wlałbym 5w40, a przed wymianą zastosował płukankę. Poczytaj posty tomka evo, to pomoże ci wybrać markę oleju. Od siebie mogę np. zaproponować Valvoline MaxLife, bo raczej fap'a nie masz.
Do 2.2 dti wlałbym 5w40, a przed wymianą zastosował płukankę. Poczytaj posty tomka evo, to pomoże ci wybrać markę oleju. Od siebie mogę np. zaproponować Valvoline MaxLife, bo raczej fap'a nie masz.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2016, 21:28 przez paweldm, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308