[A] [B] [C] Jaki olej do diesla/benzyny ?

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
bocian1901
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 23 mar 2016, 12:33
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Brzeg
Auto: Opel Zafira A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#421 Post autor: bocian1901 »

Witam ja podłącze się pod temat ,mianowicie kupiłem Zafirę 1,8 benzyna 2000r pod maską nie było kartki jaki olej został zalany pytanie jak w temacie co zalać i jaki olej do układu wspomagania pękła mi rurka na Maglownicy ta metalowa i wywaliło mi olej ,autko mam od miesiąca i temat co i jak to czarna magia na forum jestem świeży i nie bardzo umie się po nim poruszać z laptopem też mi słabo idzie [w szkole miałem liczydło a po 75 r kupili mi kalkulator ] :lol: :mrgreen: :lol:

Awatar użytkownika
Mat86radom
Zafiromaniak
Posty: 2502
Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Radom
Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
Model: MZRCD
Oznaczenie silnika: CITD
Gender:
Kontakt:

#422 Post autor: Mat86radom »

bocian1901, zalej coś z grupy Valvoline lub Luqui moly. No i broń Boże nie minerał :>

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#423 Post autor: tomek evo »

Zrób płukankę silnika i zalej jakiś dobry olej syntetyczny. Oprócz Valvoline i Liqui Moly (opcjonalnie Meguina) polecam Shella (tani i dobry) lub Specola (jeszcze tańszy i dobry). Z górnej półki masz oleje Penrite (bardzo dobre i drogie) lub Millers (bardzo dobre i za drogie) albo średnio wysokiej półki Motul-a. Tylko nie lej minerała ani półsyntetyka.

Awatar użytkownika
bocian1901
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 23 mar 2016, 12:33
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Brzeg
Auto: Opel Zafira A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#424 Post autor: bocian1901 »

tomek evo, Mat86radom, Dziękuje :piwo:

Awatar użytkownika
norris_85
Zafiromaniak
Posty: 1211
Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Lublin, LU
Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#425 Post autor: norris_85 »

na spokojnie pogrzebałem, poczytałem charakterystyki tych olejów które sam wynalazłem i wyszło mi, że przy minimalnych różnicach najlepszy jest Valvo. Kompletnie zbiła mnie z tropu karta Penrite Enviro+5w40 zaproponowanego przez tomek evo porównajcie proszę i powiedzcie co o tym myślicie?

Karta Penrite:

Enviro Plus 5W-40
Silnikowy Olej Syntetyczny klasy premium

Specyfikacja branzowa
API SN/CF*
ACEA C2/C3

Normy producentów
MB 229.31 vw 505.01

Aprobaty OEM
GM dexos2 ™ Licensed License No. RB2C0330073 (GMW 16177)
VW 502.0 0/505.00 /505.01 Approved
Porsche A40 Approved
MB Approval 229.51
BMW Longlife 04 Approved

Dane charakterystyczne
Gęstość w 15°C, kg/L 0,850
Lepkość kinematyczna, c St
at 40°C 81
at 100°C 13.4
Indeks lepkości 168
Lepkość, Cold Cranking , cP @ -30°C 5.620
Lepkość HT/HS w 150°C 3.6
P. zawartość, mass % 0.080
Popiół siarczanowy mass % 0.80
Zn zawartość, mass % 0.089
NOACK % 8.6
Temperatura płynięcia °C - 45



Karta Valvo:

Aprobaty/Poziomy sprawności
SAE 5W-40
API SM, SN/CF
ACEA C3-10
Przeznaczony do użytku w silnikach, do których zalecany jest olej klasy ACEA A3/B4-04*
BMW LL-04
Ford WSS-M2C917-A
Aprobata MB 229,51
Porsche A-40
Renault RN0700, RN0710
Zatwierdzony zgodnie z normą VW 502.00 / 505.00 / 505.01
Zalecany do użytku jako bezpośredni zamiennik
9.55535.S2.
Zatwierdzony stosownie do normy GM Dexos 2 GB2E0310103

SynPower Xtreme MST C3
Klasa lepkości SAE 5W-40
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC. ASTM D-445 14.1
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC. ASTM D-445 83.9
Wskaźnik lepkości ASTM D-2270 171
Lepkość, mPa.s &#8211;30&#186;C. ASTM D-5293 <6600
TBN, mg KOH/g ASTM D-2896 7.5
Temperatura krzepnięcia, &#186;C ASTM D-5950 -39
Ciężar właściwy przy 15,6°C. ASTM D-4052 0.851
Temperatura zapłonu, COC, &#186;C. ASTM D-92 240
Ostatnio zmieniony 31 mar 2016, 16:16 przez norris_85, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#426 Post autor: chabretti »

Ja osobiście leje valvo i jestem zadowolony. Do Zośki lałem maxlife 10w40 a do V50 zalałem teraz SynPower 5W-30. Zośka miała 252tys jak się rozstaliśmy i na 15tys dolewałem z 200ml. W Volvo mi mechanik zalecił wymianę dopiero za 15tys km.
Ja polecam valvo :ok:

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#427 Post autor: tomek evo »

Niestety nie ma podanych wszystkich parametrów aby można je było porównać. Oleje mają tą samą klasę lepkości ale nieco inną charakterystykę. Valvoline jest nieco bardziej nastawiony na pracę w wyższych temperaturach, ma wyższą lepkość w temperaturze 100 stopni i nico wyższy indeks lepkości. Ma za to minimalnie gorszą lepkość przy 40 stopniach, wyższą temperaturę krzepnięcia. Penrite ma wyraźnie lepszą lepkość przy minus 30 stopniach i niższą temperaturę krzepnięcia -45 stopni (b. dobrze jak na 5w40). Ma także niski Noack 8,6% (im mniej tym lepiej) i nadaje się w przypadku konieczności spełnienia normy C2. Valvo ma niestety niski TBN (im więcej tym lepiej) - Penrite nie podaje w karcie na swojeje stronie tego parametru ale idę o zakład, że jest dużo lepszy iże Noack Valvo jest gorsze. Reasumując na podstawie tylko przedstawionych danych Penrite lepiej nadleje się do całorocznego zastosowania (lepsze parametry w niskich temperaturach) i lepiej sprawdzi się w aucie wyposażonym w filtr cząstek stałych. Natomiast Valvoline może być minimalnie lepsze podczas ostrej jazdy w lecie w wysokich temperaturach. Prawdopodobnie jednak będzie mniej odporny na starzenie/utratę parametrów.
Trzeba natomiast pamiętać, że na podstawie tych danych da się jedynie uzyskać częściowy obraz. Parametry dotyczą świeżego oleju a po kilku tysiącach km parametry mogą się zmienić. Wiele zależy tu od zastosowanej bazy olejowej oraz od dodatków przeciwzwarciowych. Z tego co wiem Penrite ma lepszą bazę i nie żałuje na dodatkach.
Ze względu na niski TBN do Valvoline pasowałoby dodać Archoila - podniesie TBN o nawet 3.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#428 Post autor: Wojti »

Jeśli chodzi o dobry olej to sam przetestowałem kilka Wymieniam co 5 tys km i większość zmienia juz kolor na ciemny przepalony.Zmieniłem na Olej Millers Oils EE LONGLIFE C3 5W30 i po 4 tys jest super kolor jak po wymianie i to jest dla mnie najlepsza jego ocena :piwo: Dodam tylko ze u mnie oleje nie maja łatwego żywota :lol:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
bocian1901
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 23 mar 2016, 12:33
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Brzeg
Auto: Opel Zafira A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#429 Post autor: bocian1901 »

Panowie a ktoś to rozszyfruje bo muszę kupić Olej do układu wspomaganiai nawet nie wiem jak to się nazywa ani wygląda znalazłem w ksiązce coś takiego OPEL-19 40 766 ET-NR-09 544 116 :shock: :x dodam ze w moim mieście niema serwisu ani stacji obsługi Opla :roll:
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2016, 20:35 przez bocian1901, łącznie zmieniany 1 raz.

milo100

#430 Post autor: milo100 »


Awatar użytkownika
bocian1901
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 23 mar 2016, 12:33
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Brzeg
Auto: Opel Zafira A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#431 Post autor: bocian1901 »

milo100, Dzięki :piwo:

dabu
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 27 paź 2015, 15:18
Imię: Damian
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: OPEL ZAFIRA B 1,8 Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#432 Post autor: dabu »

Witam. Panowie Posiadam OPEL ZAFIRA B 1,6 Typ Silnika Z16XER.
Robiłem wymianę oleju na taki Olej Silnikowy GM 5w30 I po 3,5 tys km było minimum , czy to normalne ? Może trzeba zmienić na jakiś lepszy olej ? Coś kiedyś czytałem, że do tych silników trzeba jakiś inny kupować ?

Haczynski

#433 Post autor: Haczynski »

Witam.

Panowie, jaki proponujecie olej do Zafiry z silnikiem 2.2 DTI z przebiegiem 273 tys km? Autem przejechałem od zakupu 2 tys km i ubyło obecnego (niewiadomego jakiego najgorsze) może 100-150ml. Niestety brak karteczki kiedy olej był wymieniamy i jaki był zalany. Skoro nie widać prawie żadnego ubytku oleju, to można zasugerować, że silnik jest w całkiem niezły stanie? Można zalać jeszcze syntetyk czy wypadałoby polsyntetyk? Jaki olej polecilibyscie?

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#434 Post autor: paweldm »

Dabu powinieneś wiedzieć, że silniki opla lubią palić olej. Mało piszesz o swoim aucie. Jeśli auto ma większy przebieg lub wiek mogą puszczać olej uszczelniacze zaworowe.
Do 2.2 dti wlałbym 5w40, a przed wymianą zastosował płukankę. Poczytaj posty tomka evo, to pomoże ci wybrać markę oleju. Od siebie mogę np. zaproponować Valvoline MaxLife, bo raczej fap'a nie masz.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2016, 21:28 przez paweldm, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Balamutnik

#435 Post autor: Balamutnik »

A co wlać do z20let ?
175 tys. przebieg, ciężka noga... Poprzedni właściciel lał Lotos 5w40

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”