Naprawa lakieru, usuwanie rysek, otarć, wgłąbień itp

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
kibic997
Mieszkaniec
Posty: 223
Rejestracja: 15 kwie 2013, 10:42
Lokalizacja: wałbrzych
Model:

#46 Post autor: kibic997 »

Witam.
Czy ktoś polerował Zafire sam?
Mam tu tani gniot ,pewnie chiński:

http://www.castorama.pl/produkty/narzed ... ml#product

zastanawiam się nad kupnem-w sumie to tylko silnik i obroty,nie mówię o trwałości,gwarancja jakby co jest :P

Drzwi i tam mam porysowane więc co mi szkodzi :mrgreen:

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#47 Post autor: Wojti »

Robiłem sam zerknij w moim profilu :lol:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#48 Post autor: Zdenek2007 »

Ja kupiłem taką Jestem zadowolony.

Awatar użytkownika
kibic997
Mieszkaniec
Posty: 223
Rejestracja: 15 kwie 2013, 10:42
Lokalizacja: wałbrzych
Model:

#49 Post autor: kibic997 »

Zdenek2007 pisze:Ja kupiłem taką Jestem zadowolony.
jeszcze tansza niz z castoramy ;)
Jak z tym dla kogoś kto nigdy nie robil czegos takiego sam?
Jakies rady?
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2016, 22:48 przez kibic997, łącznie zmieniany 1 raz.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#50 Post autor: Zdenek2007 »

Pasta lekko ścierna na mokro, często moczyć i do roboty, najważniejsze to nie przesadzić z obrotami. Na koniec jakiś dobry wosk i połysk gotowy.

Awatar użytkownika
kibic997
Mieszkaniec
Posty: 223
Rejestracja: 15 kwie 2013, 10:42
Lokalizacja: wałbrzych
Model:

#51 Post autor: kibic997 »

Zdenek2007 pisze:Pasta lekko ścierna na mokro, często moczyć i do roboty, najważniejsze to nie przesadzić z obrotami. Na koniec jakiś dobry wosk i połysk gotowy.
mam do usuniecia rysy po kluczu do drzwi :(
Chce to zrobić tak.
kupilem lakier w kolorze auta w pedzelku, nałoże go pędzelkiem i potem dotykając gąbka spowoduje że lakier nie będzie jedną kreską, zgubi się wyraznosc lakierowanej lini.
potem na to bezbarwny lakier z utwardzaczem i polerka po min.2 tygodniach od zaczecia pracy.
tez tak byscie zrobili?
Aha, jakimi obrotami zaczynać szlifowanie?

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#52 Post autor: Zdenek2007 »

Po takim zabiegu polerka nie da rady, potrzebny będzie papier ścierny na mokro o gradacji najpierw 1000 a następnie 2000 jak znikną nierówności lakieru to dopiero polerka pastą.

Awatar użytkownika
kibic997
Mieszkaniec
Posty: 223
Rejestracja: 15 kwie 2013, 10:42
Lokalizacja: wałbrzych
Model:

#53 Post autor: kibic997 »

Znalazlem taki opis prac w necie:

"...myjesz i odtłuszczasz miejsca do malowania i czekasz aż wyschnie ..oklejasz biala tasma papierowa wzdłuż rys, z tym że dolna tasma ma być podwójna na zakładkę / dla bezpieczeństwa przed zaciekami/ potem malutkim o długości ok. 5mm pędzelkiem z małą ilościa lakieru przeciągasz po rysie uwaga ! - jeden raz, ma wyschnąć i potem jesli widać wgłebienie powtarzasz, aż uzyskasz w rysie lekki nadmiar..koniecznie!! jeśli zrobiłes tak to juz teraz łatwo, na drugi dzień pasta polerska średniej gradacji i jedziesz, delikatnie do wyrownania!! potem poprawiasz drobnoziarnista i polerujesz na sucho bawełniana szmatką."


Jakieś sugestie na tak lub nie?
Załączniki
aa.jpg
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2016, 22:45 przez kibic997, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
kibic997
Mieszkaniec
Posty: 223
Rejestracja: 15 kwie 2013, 10:42
Lokalizacja: wałbrzych
Model:

#54 Post autor: kibic997 »

Jednak zdecydowałem pomęczyć się ręcznie.
Na dobre pasty polerskie trzeba dac po 65 zl i to dwa rodzaje.
lekkoscierna i wykanczajaca. Do tego dwa pady do maszyny po ok. 20 zl.
I najtansza SENSOWNA polerka jaką mi polecili to K2 za 230 zl.
Juz zblizamy sie do 500 zl. To juz taniej oddac do polerki.
Za drogo wychodzi za takie auto :)
Tu pytanie:
Kto uzywal pasty polerskiej recznie i jakiej?
Pytam o pasty ścierne a nie o woski w stylu T-CUT.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#55 Post autor: Wojti »

Najlepsza pasta jesT farecla G3 Jak masz wiertarkę to możesz wspomóc się kółkiem z gąbka na wiertarkę ale delikatnie nie przeginaj :lol:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
tOmki
Zafiromaniak
Posty: 536
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NET

#56 Post autor: tOmki »

kibic997 pisze:Juz zblizamy sie do 500 zl. To juz taniej oddac do polerki.
Za drogo wychodzi za takie auto :)
Mówimy o korekcie lakieru czy tylko odświeżenie ?

Ja akurat w tym roku sam spróbuję.
Kupiłem polerkę oscylacyjną Bass BP-5119, do tego komplet 3 past manzenra i pady.
ZB Obrazek
ZC Obrazek

Awatar użytkownika
evolution1zafir
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
Imię: EVO
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#57 Post autor: evolution1zafir »

Ja używałem niedrogiego zestawu przy ręcznej aplikacji:
glinka meguiars - do oczyszczenia - 35zł
ultimate compound - 55 zł
ipa - 11zł ( 1litr)
sw protect menzerna - 25 zł
gąbka tricolor plus aplikator - 40 zł
Starczy tego na 10 samochodów więc tragedii nie ma :D
Obrazek
Za kilka dni biorę się za Zosie.
Zafira C
Meriva B FL
Insignia A
Vivaro A FL,B
Vectra C FL
Corsa C
AstraG,H ,J
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Megane-1(coupe,hatchbck, kombii) , Fiat:Punto, CC,Mazda 626,Ford Transit i Taunus )

Awatar użytkownika
kibic997
Mieszkaniec
Posty: 223
Rejestracja: 15 kwie 2013, 10:42
Lokalizacja: wałbrzych
Model:

#58 Post autor: kibic997 »

Więc tak.
Lakier nałożony pędzelkiem na rysy-wyszło jak frankenstein :lol:
Specjalnie nałożony więcej żeby było z czego zebrac do wysokosci oryginalnego lakieru.

Teraz pytania:
1.Ile czasu ma schnąc lakier żeby można go było obrabiac?
2.Ile za taki szlif tej rysy weźmie lakiernik-nie polerkę drzwi tylko zrównanie rys do poziomu starego lakieru?Może nie warto ręcznie się męczyc,koszt pasty itd.
Załączniki
20160501_094710.jpg

Awatar użytkownika
kibic997
Mieszkaniec
Posty: 223
Rejestracja: 15 kwie 2013, 10:42
Lokalizacja: wałbrzych
Model:

#59 Post autor: kibic997 »

Lakiernik stwierdził że tego sie nie da oszlifowac pastami sciernymi...dziwne to skoro pasta na polerce mozna do gołej blachy zjechać lakier...
stwierdził ze trzeba malować. Wiadomo, zarobek dla niego.
Pytanie co powiedzą w sklepie z pastami :>

merho
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 15 kwie 2016, 09:28
Imię: maciej
Lokalizacja: gdańsk
Auto: zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#60 Post autor: merho »

Robert LTM pisze:próbowałem ściernymi nawet w myjni i nic :cry: ślad został nie wiem co on żarł :evil: od dziś jestem wrogiem ptactwa :evil:
pojadę do lakiernika na konsultacje bo mnie szlak trafia jak przechodzę obok auta i widzę TO :evil:
udało ci się to usunąć, mam podobny ślad na dachu, wydaje mi się że bezbarwny jest trochę szarpnięty bo nie mogę się pozbyć śladu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”