Jaki olej i co ile wymiana oleju
Moderator: Sebu$
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Chłopaki ja już 88 tys ...
Nie żebym się czepiał, ale Temat dotyczy ZC
Nie żebym się czepiał, ale Temat dotyczy ZC
Ostatnio zmieniony 18 lut 2016, 23:44 przez Wojti, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
W jeździe mieszanej w polskich warunkach maksimum moim zdaniem to 15 tyś. Interwał wymiany oleju co 30 tyś. jest możliwy ale tylko i wyłącznie jeśli auto jeździ ponad 90% autostradami i to z rozsądnymi obrotami. W każdym innym przypadku te 30 tyś mogą sobie serwisanci w d... włożyć. Najlepiej wymieniać co 10 tyś. i nie rzadziej niż raz w roku (jak ktoś jeździ mniej niż 10 tyś. rocznie). Do tego co jakiś czas (co 2-3 wymiany, a najlepiej co wymianę) koniecznie płukanka silnika. Plus odpowiedni olej. Koszty z tym związane są nieporównywalnie mniejsze niż koszty usunięcie ewentualnych usterek związanych z zaniedbaniami. Pamiętajmy, że olej smaruje również turbinę a w autach z DPF-em jest zanieczyszczany przez paliwo i dlatego regularna wymiana oleju to podstawowa sprawa. A to co piszą w książce serwisowej to pobożne życzenia.
- evolution1zafir
- Mieszkaniec
- Posty: 215
- Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
- Imię: EVO
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Opel Zafira C Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
A jak ma się płukanka to turbiny? Przecież z oleju robi się wtedy woda? Kupiłem kiedys płukankę LM i mechanik mnie odwiódł od tego pomysłu ze względu na turbinkę. A z tym interwałem co 10kkm to jestem za, stosuje się do tego od lat.
Zafira C
Meriva B FL
Insignia A
Vivaro A FL,B
Vectra C FL
Corsa C
AstraG,H ,J
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Megane-1(coupe,hatchbck, kombii) , Fiat:Punto, CC,Mazda 626,Ford Transit i Taunus )
Meriva B FL
Insignia A
Vivaro A FL,B
Vectra C FL
Corsa C
AstraG,H ,J
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Megane-1(coupe,hatchbck, kombii) , Fiat:Punto, CC,Mazda 626,Ford Transit i Taunus )
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
To właśnie ze względu na turbinkę warto zastosować.
Jednak stosując dobre oleje i wymieniając olej co 10-15 tyś km nie trzeba tego robić często. Płukankę dobrze jest zastosować, gdy kupujemy używane auto, gdzie nie wiemy jaki olej był stosowany i jak często wymieniany.
Jednak stosując dobre oleje i wymieniając olej co 10-15 tyś km nie trzeba tego robić często. Płukankę dobrze jest zastosować, gdy kupujemy używane auto, gdzie nie wiemy jaki olej był stosowany i jak często wymieniany.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Właśnie dlatego płukanie robi się tuż przed zmianą oleju na wolnych obrotach (lub bardzo niskich) tak aby turbina nie pracowała na tym rozrzedzonym płukanką oleju bo jest wtedy gorsze smarowanie i ryzyko zerwania firmu olejowego. Wyjątkiem jest środek czyszczący Archoil AR2300, który dodajemy i jeździmy kilka tysięcy km. Ale to nie jest tradycyjna płukanka.evolution1zafir pisze:A jak ma się płukanka to turbiny? Przecież z oleju robi się wtedy woda? Kupiłem kiedys płukankę LM i mechanik mnie odwiódł od tego pomysłu ze względu na turbinkę. A z tym interwałem co 10kkm to jestem za, stosuje się do tego od lat.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Sugeruje mimo wszystko wymianę co 15 tysięcy. Koszt wymiany oleju z filtrem to ułamek kosztów eksploatacji auta a zaniedbania w tym zakresie w nowoczesnych silnikach mogą oznaczać niemałe koszta. To samo dotyczy częstotliwości wymiany filtra paliwa i filtra powietrza.mbaranek pisze:ja zmieniam jak mi komputer pokazuje ze czas na wymiane. Pierwsza wymiana wyszla po 20kkm, druga sie zbliza po 25kkm.
Glownie latam po autostradach, poza terenem zabudowanym