Łączniki stabilizatora

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Tommy

#31 Post autor: Tommy »

Witam. W mojej Zosi pojawił się podczas jazdy po nierównościach dziwny metaliczny dźwięk
jakby uderzał metal o metal. Jest to dosyć denerwujące. Na pewno to element zawieszenia tylko który? Może łącznik stabilizatora ? I stąd moje pytanie jakie odgłosy towarzyszyły wam podczas jazdy i okazało się to łącznik ?

opolanin

#32 Post autor: opolanin »

jesli to lacznik stabilizatora to zdiagnozujesz to szybko. sciagnij kolo i "ruszaj/telep" stabilizatorem.
sprawdz 2 strony.

pozdr

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#33 Post autor: rzadki »

najprościej sprawdzić: wysiadasz z auta, i bujasz nim na boki - jeśli to łącznik, to usłyszysz na pewno. dobrze byłoby gdyby 2 osoba była pod autem (może masz kanał pod ręką) i podchodziła do jednego, lub drugiego koła, żeby być pewnym która to strona. gdy łącznik jest mocno zużyty to nawet przy skręconych kołach gdy nim szarpniesz wyczujesz luz.
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

Tommy

#34 Post autor: Tommy »

Łączniki sprawdziłem tak jak piszecie są dobre a podejrzenie pada na inny element
zawieszenia (być może sprężyna, będzie więcej czasu to obadam) bo bagażnik i schowki przetrzepałem wcześniej czy czasem coś w nich nie lata. Raz dzwoni a innym razem cisza.
:?

[ Dodano: Nie Kwi 21, 2013 22:21 ]
Okazało się że to pęknięta sprężyna zawieszenia. dosłownie połowa zwoju i to właśnie sobie tak dzwoniło i nie dawało spokoju. :driver:

Awatar użytkownika
Kacperuch
Zafiromaniak
Posty: 521
Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
Imię: Kacper
Lokalizacja: Gillingham/UK
Auto: Skoda
Model: Octavia2
Oznaczenie silnika: 19BKC

#35 Post autor: Kacperuch »

odkopię temat. jakiś czas po sprowadzeniu auta wymieniłam prawy łącznik. jakieś 2 miesiące temu po jednej ciekawej dziurze znów. zrobiłem jakieś 5 tyś i znów ten sam łącznik. coś polecicie "mocniejszego" trwalszego? Mam do pracy drogę jaką mam ale bez przesady. raz na pól roku łącznik? po drugiej stronie siedzi jeszcze oryginał no i nic z nim się nie dzieje :>

Awatar użytkownika
mariuszk1001
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 16 mar 2012, 10:19
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraśnik
Auto: Opel Zafira A 2.0dti elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z2.0DTY

#36 Post autor: mariuszk1001 »

Zalożyłem ostatnio MYLE HD cały metalowy przejechane 3000 km na razie ok.

holek_22

#37 Post autor: holek_22 »

Taka informacja z mojego doświadczenia oraz znajomego taksówkarza.
Zdecydowanie lepsze są plastikowe, dłużej wytrzymują.

Metalowy na przegubach puścił po 2 latach , a plastik lata już 4 rok i jest oki

Awatar użytkownika
cipel2
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 14 kwie 2014, 12:00
Lokalizacja: łódzkie
Model:

#38 Post autor: cipel2 »

Polecam MEYLE HD cały metalowy cena za sztukę 46 zł. montaż bajka. Klucze do montażu 15 i 18.
cipel2

xbasser
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
Imię: DANIEL
Lokalizacja: Łódź
Auto: ZAFIRA A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#39 Post autor: xbasser »

ja w swojej zośce założyłem metalowe łączniki firmy MOOG i jestem mega zadowolony , wczesniej miałem plastikowe chinczyki i wytrwały jeden sezon po czym popękały gumy ochronne i łącznik do wyrzucenia

sworznie wahacza i koncówki drążków mam FEBI , narazie wszystko ok

do wymiany koncówek u mnie klucz oczkowy 19 i imbus do przytrzymania śruby by się nie kręciła razem z gumą - z kanału jest łatwiej ale można bez :)

Awatar użytkownika
OpelGreg
Mieszkaniec
Posty: 348
Rejestracja: 24 lut 2016, 20:41
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: południe
Auto: Zafira B Opc 241KM '08
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#40 Post autor: OpelGreg »

mariuszk1001 ja miałem Meyle HD zaraz po terminie gwarancji zatarły się swożnie tak że trzeszczało w aucie -zewnętrznie nie miały żadnych cech zużycia a jednak ta wersja HD nie była udana - u mnie wytrzymały 1,5 roku -wymieniłem je na FEBI -
VERONI2468

Kolo72

#41 Post autor: Kolo72 »

Ja mam plastikowe lemfordery.
Zrobiłem na nich jakieś 20 tyś.
Póki co, cisza...

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#42 Post autor: MARCEL! »

Ja na Lemforderze zrobiłem 60 000 km od wymiany... no ale znowu trzeba wymienić. Lemforder nie obniżył jakości od 2012 ?
60 000 km to dużo wytrzymały czy mało? Tzn jeszcze w miarę ok jest ale trzeba myśleć o wymianie...

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5222
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#43 Post autor: fredas »

MARCEL! pisze:Ja na Lemforderze zrobiłem 60 000 km od wymiany... no ale znowu trzeba wymienić. Lemforder nie obniżył jakości od 2012 ?
60 000 km to dużo wytrzymały czy mało? Tzn jeszcze w miarę ok jest ale trzeba myśleć o wymianie...
Jest to solidna marka każdy samochód jaki miałem to w te części uzbrajałem bo są :ok:
Obrazek
Obrazek

Skasowany użytkownik 9162

#44 Post autor: Skasowany użytkownik 9162 »

Wiecie jak aktualnie wygląda marka delphi? Warto w nią inwestować?

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#45 Post autor: SD72 »

Pytasz jak wyglada "aktualnie" :mysli:

A jak Twoim zdaniem wygladala "wczesniej" :?:

Bo :nie_wiem: :mysli:
Ostatnio zmieniony 20 maja 2016, 19:12 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”