[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
tomekx9
Mieszkaniec
Posty: 342
Rejestracja: 23 gru 2014, 13:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Biała Rawska
Auto: Zafira OPC
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#361 Post autor: tomekx9 »

Sumik szacun za mody w zafie, bardzo mi się podoba Twoje podejście zmian w aucie :piwo: A Twoja Aśka V6 była zrobiona MEGA :) Po nicku i linku do Aśki skojarzyłem że kiedyś mieliśmy kontakt w temacie V6 :lol:

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#362 Post autor: Sumik »

Oj mialem kiedys MEGA fure :D Cabrio robilo taka robote że szok. No i podtlenek :lol: Ale nie mialem wtedy rodziny i tak naprawde moglem miszkac w garazu. Teraz jest inaczej i posiadam rodzinny autobus. Troszke zmodyfikowany, ale to wciaż rodzinna Zafira :D Ciesze sie że autko się spodobało.

Co do motokillera to auto na strone wrzucil znajomy. Kiedys jak robilem w warsztacie to przesiadywal on ze mna i sie uczyl sie mechaniki. Zrobilem z nim kilka swapow i grubych remontow :D Namawial mnie zeby wrzucic profil na fejsa jednak uwazam ze nie jest mi to potrzebne. Forum wystarczy.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#363 Post autor: Sumik »

Tak jak pisałem wcześniej w planach była delikatna gleba...

No i jest :lol:
Eibach Pro Kit for Zafira B (obniżenie -30, dla wersji OPC obniżenie -20):
Obrazek

Obrazek

Jednak narazie nie zakładam, tylko czekam na przypływ gotówki bo jak już mam robić zbieżność po wymianie sprężyn to najlepiej jak całę zawieszenie będzie przygotowane na TIP TOP (poliuretan na wahacze i stabilizator, nowe sworznie, drążki z końcówkami no i łączniki stabilizatora). Powoli kompletuje graty :)

W między czasie jak mnie nie było udało mi się w końcu uruchoić klimę. Po wymianie wszystkich uszczelniaczy okazało się że dodatkowo padła cewka :/
Na szczęście kosztowała mnie tylko 51 zł i w miarę sprawnie udało się ją wymienić.

W kolejce czekają:
- uszczelniacze zaworowe bo to one przepuszczają olej (na szczęście to nie turbo)
- pasek osprzętu z rolką
- rozrząd z pompą
- ubezpieczenie auta...

Kurde troszke tego za dużo :/

Jak dalej tak pójdzie to program zrobie może w 2018 r. :mur: :/

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#364 Post autor: Rafoooo »

Powoli .... ale do celu :ok: .................. :piwo:
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#365 Post autor: wampir11111 »

Sumik dasz rade :lol: Ja tez mialem sporo nieoczekiwanych wydatkow jak nie chlodnice to turbo to uszczelniacze rozrzad itp :/ Za to juz by byl program i wydech ale damy rade :piwo:


ps. czekam na zdjecia po Eibachu i jak dasz rade zmierzyc wysokos od ziemi przez srodek piasty do blotnika przed i po ;)
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2016, 17:22 przez wampir11111, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mat86radom
Zafiromaniak
Posty: 2502
Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Radom
Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
Model: MZRCD
Oznaczenie silnika: CITD
Gender:
Kontakt:

#366 Post autor: Mat86radom »

Będzie się działo........będzie zabawa :piwo:

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#367 Post autor: gRZENIU »

Sumik pisze:W kolejce czekają:
- uszczelniacze zaworowe bo to one przepuszczają olej (na szczęście to nie turbo)
- rozrząd z pompą
- ubezpieczenie auta...

Kurde troszke tego za dużo :/
Jak bym czytał swoją listę najważniejszych rzeczy do zrobienia :lol: + zaczęte mody do skończenia :P
Sumik pisze:Jak dalej tak pójdzie to program zrobie może w 2018 r.
Co się odwlecze to nie uciecze ... :mrgreen: Z niecierpliwością czekamy na foto relację :ok:
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2016, 18:08 przez gRZENIU, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#368 Post autor: Wojti »

Marcin no właśnie kasa jak woda ale ...małymi kroczkami do przodu i będzie :ok:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#369 Post autor: Sumik »

Kasa topnieje jak lód, ale powoli do celu :) Bądźmy dobrej myśli :ok:

Tak z ostatniej chwili, kilka chwil temu znajomy wpadł do mnie i pochwalił sie nowym nabytkiem do swojej Beemki... Z tego co pamiętam to jest to E36 coupe powoli modzone do driftu. Silnik chyba 2,5 lub 2,8 ale mniejsza z tym... Ważne jest to co trzymałem w rękach i że ledwo wyjąłem to z pudełka w bagażniku.
Teraz uwaga:
Obrazek

Obrazek

Takiego ślimaka jeszcze nie widziałem... I to dodatkowo Twin Scroll. Ma generować coś ok 550-600 hp. Masakra
Ciekawe czy zmieściłaby się w OPC :P :lol: Ma flansze pod T3 tak więc nie było by dużo roboty z kolektorem :P

Jak już mowa o potworach to z mojej stajni wyjechała kolejna bestia. Jako że nie mam kasy żeby dłubać przy swoim to zarabiam dłubiąc przy innych :P
Obrazek
Dodatkowo fura dostała w tamtym tygodniu 3" wydech Cobry (od katów do końca)
Obrazek
To co na zdjęciu to w sumie jedyny tłumik. Reszta to same idealnie spasowane rury :D

No i nowy (lepszy) dolot. Teraz turbo oddycha pełną piersią :)

Ogólna prezencja, dźwięk i osiągi tego auta to inna szkoła jazdy. Wczoraj miałem okazję troszkę ją przegonić i powiem Wam że wrażenia z jazdy niezapomniane :lol:
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2016, 19:49 przez Sumik, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#370 Post autor: Sumik »

Jak wsześniej pisąłem nagromadziło się troszkę spraw z autkiem. Ubezpieczenie, rozrząd, uszczelniacze i zawieszenie. Powoli gromadziłem fundusze i potrzebne elementy.

Po czwartku i piątku gdzie przacowałem po 16h i spałem łącznie może z 4h (przez moją małą diablicę), stwierdziłem że w Sobotę w końcu przyszedł czas aby...

Wpaść do garażu i cos pomodzić :D

Zaczynając od potrzebnych rzeczy zakupiłem sprzęt:
Obrazek

Harmonogram prac wyglądał następująco :

PIĄTEK (oczywiście do tego 2 duże :piwo: )
Rozpakowałem karton z cześciami który był dość duży :) (nie wliczam browarów :P )

Rozrząd+pompa+uszczelniacze:
Obrazek

Uszczelniacze zaworów+uszczelka pokrywy:
Obrazek

Rolka napinacza+pasek:
Obrazek

No i do roboty :) Demontaż wszystkiego co blokuje dostęp do uszczelniaczy:
Obrazek

No i sama wymiana:
Obrazek

Jak widać na zdjęciach urządzenie do rozpinania zaworów musiało zostać delikatnie ztuningowane ale w tym jestem dobry :lol: Młotek, imadło i po chwili wszystko było po mojej myśli :D

Potem czyszczenie, składanie i tutaj pierwsza przeszkoda... W zestawie rozrządu nie było nowych srub a w ASO Opla w Niemcowni jakić macher tak dokręcił srubkę od rolki napinacza że objechał otwór torxa i śruba nie nadawała się już do ponownego przykręcenia.

Na szczęście gdzieś w gratach znalazłem podobną i wszystko przebiegło sprawnie aż do momentu odpalenia silnika :D

Chciałem działać dalej ale po tylu godzinach niespania i ciągłej pracy organizm odmówił posłuszeństwa. Ojciec uważa że to przez te piwka :P

SOBOTA (tutaj już chwilkę się przespałem, śniadanko i 2 :piwo: do garażu:D)
Jak wcześniej pisąłem udało mi się zakupić zestaw spreżyn obniżających:
Obrazek

Do tego byłem na przeglądzie w tamtym tygodniu i wyszło że padł prawy łącznik stabilizatora i można już powoli myśleć o tylnych gumach na wahaczach. Diagnosta długo nie musiał mnie przekonywać żeby zakupić uszkodzone elementy zawieszenia.

Tak więc dalej rozpakowywałem karton z częściami :D
Poliuretany+sworznie+łączniki stabilizatora+gumy stabilizatora+ końcówki drążków.
Obrazek
Gumy na stabilizator podczas robienia fotek gdzieś się schowały, ale też poszły do wymiany. Dodatkowo zorientowałem się że brakuje 2 elementów. Nie dostałem zamówionych drążków kierowniczych... Tak więc końcówek też nie wymieniłem. Ogarnę to w przyszłym tygodniu i pojadę ogarnąć zbieżność (chociaż i tak jeździ się super).

A tak prezentują się wahacze :D
Obrazek

Tak więc całość została ogarnięta na maxa.

Podczas montażu sprężyn również napotkałem na dość poważny problem, i tutaj informuję użytkowników ZB, a przedewszystkim tych co posiadają IDS+. Kielichy znajdują się na podszybiu co naraża je na działanie warunków atmosferycznych. W górnych mocowaniach amortyzatora pod małymi czarnymi dekielkami znajdują się nakrętki 21mm, którymi przykręca się amor do mocowania. Ja znalazłem tam wodę i korozję. Utrudniło mi to dość poważnie wymianę sprężyn. Dodatkowo gdyby ktoś miał wymienić samo łożysko skrętne to też trzeba to odkręcać. Mnie na szczęście po pewnych zabiegach mechanicznych i chemicznych udało się uratować amory przed zagładą i odkręcić nakrętki. Piszę to z tego względu że nowy amor z IDS-em kosztuje 1300 zł i to nie w ASO tylko w hurtowni...
Skłądając całość zrobiłem tak że wyczyściłem i nasmarowałem srubę a dodatkowo przed zatkaniem dekielka napchałęm smaru do środka żeby chronił nakrętkę i gwint amora przed ewentualną wodą i korozją.

To chyba tyle z prac które ostatnio przeprowadziłem.
Jak tylko umyję i odpicuję autko to wrzucę parę fotek ja kprezentuje się po obniżeniu. Jest subtelnie i bez przesady.
Jeżeli chodzi o właściwości jezdne to nie jestem w stanie tego opisać. Jak za tydzień porównam z GTR-em to napiszę czy GTR jest tak dobry jak moja Zośka :lol:
Jeździ jak... Hmmm... 7-mio osobowy gokart :lol:
Zawieszenie z układem jezdnym reaguje tak precyzyjnie że trzeba uważać żeby nie zrobić zbyt dużego ruchu kierownicą. Przód nie ucieka na zakrętach i jedzie jak po torach.

Ogólnie jest za***iście !!!

Zośka została przygotowana mechanicznie, tak żeby bez obaw mogła wjechać w dorosłość, którą dzisiaj rano osiągnęła:
Obrazek

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5221
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#371 Post autor: fredas »

Szacunek dla takich ludzi którzy tak dbają o bryki :piwo:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#372 Post autor: wampir11111 »

Co moge powiedziec dobra robota :piwo: I tak powinno to wygladac szacun ;)

organista15

#373 Post autor: organista15 »

Zdecydowanie odwaliłeś kawał dobrej roboty :piwo: Jak sprawuje się auto po wymianie uszczelniaczy ?

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#374 Post autor: Sumik »

Jak na razie nie zauważyłem żeby dymiła tak jak wcześniej. Jednak nie miałem okazji żeby dobrze ja przegonić i rozgrzać. Jakoś na dniach mam zamiar jechać do ASO wymienić olej tak więc zobaczymy jakie po wymianie będą ubytki. Mam nadzieje że śladowe...jak na opla przystało.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#375 Post autor: paweldm »

Gdzie kupiłeś poliuretany, bo ja znalazłem do zafiry A lub astry.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Zablokowany

Wróć do „Zafira B”