Problemy związane z użytkowaniem EGR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 6483

#436 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No to fakt, chodzi jak traktor :/ . Sprawdź tą kompresję .

lukasz198666

#437 Post autor: lukasz198666 »

koledzy dzisiaj zatkałem egr i jest tak samo. wszystko jest zalane paliwem. nawet paliwo sie wydostaje przez egr na zewnatrz kolektora i przez uszczelke leci na pompe paliwa. wysyłam zdjecia.
Załączniki
IMG_20160331_112500.jpg
IMG_20160331_112447.jpg
IMG_20160331_112435.jpg
IMG_20160331_112426.jpg
IMG_20160331_112420.jpg
IMG_20160331_112413.jpg
Ostatnio zmieniony 31 mar 2016, 11:50 przez lukasz198666, łącznie zmieniany 5 razy.

lukasz198666

#438 Post autor: lukasz198666 »

tu jest podobny obiaw do mojego jak jest uszkodzony wtrysk i chodzi tak samo silnik jak u mnie.

https://www.youtube.com/watch?v=27lfZ9CdPRs

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#439 Post autor: Dziadek13 »

Sprawdź w tym wejściu egr skąd masz te paliwo czy ze środkowego otworu czy z boków jak z boków to jest podbity zawór ssący i paliwo pod ciśnieniem wraca do dolotu, a jak ze środkowego otworu to paliwo wylatuje z podbitego zaworu wydechowego i wraca do dolotu właśnie tym otworem egr stąd masz paliwo w tym miejscu. Jest jeszcze jedna możliwość że jest przedmuch z pokrywy klawiatury do dolotu tamtędy też może lecieć mieszanka z twojego silnika, ale ty to sam musisz ogarnąć po prostu sprawdź kompresje w cylindrach,a wtryski zostaw w spokoju.

lukasz198666

#440 Post autor: lukasz198666 »

a z jakiego powodu mógł by sie podbic zawór ? ale jak by cos było z zaworami to by klekotał cały czas i samochód by brał olej. pierscienie tez napewno całe bo jak sie rozgrzeje to nie kopci. a jak by palił olej to by kopcił na czarno tez a paliwo w oleju w silniku mi gdzies przybyło z 1 lub 2 nawet.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2016, 16:57 przez lukasz198666, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#441 Post autor: Dziadek13 »

lukasz198666 pisze:a z jakiego powodu mógł by sie podbic zawór ?
Np. Jak urwie się kawałek mazi z dolotu i to jest najprawdopodobnie to, tylko który zawór.
A nie klekocze bo popychacze masz hydrauliczne a całe ciśnienie z cylindra wraz z wtryśniętym paliwem wali tam gdzie ma ujście, napisałem wyżej możliwe miejsca, zostaje pomiar kompresji.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2016, 20:05 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

lukasz198666

#442 Post autor: lukasz198666 »

witam a jak sie przejechałem to zafira ma dobre przyszpieszenie tylko tak jak by własnie mu na 1 gar brakowało siły. i w czasie jazdy nawet dymku nie puszcza tylko na postoju dymi jak jest zimny. z innymi mechanikami pisałem i pokazałem im filmik i opis to mi poweidzieli zebym zobaczył wtryski i ich uszczelnienie.

lukasz198666

#443 Post autor: lukasz198666 »

witam tak wygladaja moje wtryski po wyjeciu i jeden jest okopcony na czarno to pewnie na tym wtrysku nie chodził jak powinien moze. wysyłam zdjecie
Załączniki
IMG_20160406_112455.jpg

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#444 Post autor: Dziadek13 »

Ja miałem wszystkie wtryski okopcone nagarem a działały na stanowisku prób prawidłowo.
W końcu wtrysków nie wymienia się jak olej zawsze są uwalone nagarem możesz sprawdzić na alledrogo.
To ty masz czyste popatrz na moje.
Obrazek
Po oczyszczeniu na szczotce drucianej i sprawdzeniu.
Obrazek
I myśle że już wyglądają jak stare, silniki najechane sprężanie już nie te jak z serduszkiem.
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2016, 14:26 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

lukasz198666

#445 Post autor: lukasz198666 »

u mnie 3 wtryski sa czyste u góry a 1 jest okopcony na czarno. w płocku w serwisie sie pytałem o te objawy co mam i kazali mi wtryski zobaczyc.

lukasz198666

#446 Post autor: lukasz198666 »

witam u mnie dwa wtryski sprawdziłem i sa dobre. ale dwóch nie zobaczyłem bo tak sie zgrzały w głowicy ze ciezko było je wyjac i mechanikowi gwint sie uszkodził i mi nie mogli je zobaczyc. zamówiłem komplet używek na allegro i gosciu dał gwarancje rozruchowa i sprzwdziłem te wtryski i 2 były dobre a 2 nie były juz wystarczajace do konca bo nie dawały tak dawki paliwa jak powinny. ale juz z gosciem gadałem i mu te dwa odsyłam. a w poniedziałek mi mechanik bedzie składał i zobaczymy czy bd dobrze. a w czasie jazdy do mechanika jest tak z samochodem ze przy ruszaniu na zimnym silniku szarpał mi silnik a jak wyjechałem na droge i sie rozpedziłem np: na 2 biegu to około 2 tys\obr to dostał mocy i chodził juz tak jak normalnie na wszystkich garach. w czasie jazdy juz lepiej jezdzi tylko najgorzej ma na zimnym przy ruszaniu.
Załączniki
IMG_20160406_11245522.jpg
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2016, 21:24 przez lukasz198666, łącznie zmieniany 1 raz.

lukasz198666

#447 Post autor: lukasz198666 »

Koledzy a jakie sa objawy nieszczelnych wtrysków w oplu 2.0 DTI

lukasz198666

#448 Post autor: lukasz198666 »

Witam rozebrałem silnik i na 1 cylindrze pierscien tak sie starł ze zrobił taki kołnierz. I silnik szrot i zamowiłem juz drugi.

Skasowany użytkownik 6483

#449 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Ciekawe co było przyczyną takiego zatarcia pierścienia? :/

lukasz198666

#450 Post autor: lukasz198666 »

silnik juz załozony drugi w mojej zafirze i juz wszystko jest OK :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”