Problemy związane z użytkowaniem turbosprężarki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#241 Post autor: ryba1 »

rynna83, gdzies dzwoni ale nie wiesz w którym kościele
Do 280KM seria wytrzyma, zmienić by należało icka i śruby na korbach.
jak już to 300.dodaj wydech,wtryski,przepływka+filtr,na turbo mocniejszy DV i actuator,do tego sprzegło i robi się 10 tyśi do tego możesz założyć hybrydę że było 3 z przodu.śruby na korbach nie koniecznie trzeba zmieniać.przydało by się jeszcze wałek ssaćy xev i regulowane koło

po za tym dobra hybryda to koszt 6-8 tyś.a nie tylko z nazwy.bo z reguły te hybrydy polepszają tylko górny zakres obrotów

rynna83

#242 Post autor: rynna83 »

Nie dla mnie na razie takie wydatki :/ Teraz większość idzie w mieszkanie :)

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#243 Post autor: ryba1 »

rynna83 pisze:Teraz większość idzie w mieszkanie :)
zostaje jeszcze mniejszość ale za 100zł to możesz tylko zatankować!!!tyle

rynna83

#244 Post autor: rynna83 »

Ja na paliwie nie oszczędzam i na samochodzie :lol: a Tico mega turbo eco samochód :lol: za 100zł zrobisz z 1000km a jakie wrażenia z jazdy już powyżej 60km/h :P

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#245 Post autor: ryba1 »

rynna83 pisze:Ja na paliwie nie oszczędzam i na samochodzie :lol: a Tico mega turbo eco samochód :lol: za 100zł zrobisz z 1000km a jakie wrażenia z jazdy już powyżej 60km/h :P
Powiedział co wiedział.z każdym następnym postem potwierdzasz całkowity brak wiedzy mechanicznej o tuningu nie wspomnę.

Skasowany użytkownik 16629

#246 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Krzychu, z kolegą już mamy spokój... Nie denerwuj się, Ci, którzy chcą znają Twoją wiedzę, a Ci którzy pomocy potrzebują w temacie i tak się do Ciebie zwrócą :piwo:

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#247 Post autor: Dziadek13 »

liero1988 pisze:witam mam opla Zafire z 2002 r 2.0 dti z mechanicznym egr (plastikowy) mój problem jest dość skomplikowany (żaden mechanik nie wie co jest) podczas dodawania gazu odczuwalne jest szarpniecie i "dostaje mocy" najgorzej jest podczas ruszania. Myślałem ze to możne wina turbiny ale ona bardzo dobrze pompuje "po oględzinach mechanika" możne coś pomoże po szarpnięciu jest głośniejsza praca silnika niż na wolnych obrotach (większy klekot) nie jest to raczej jakieś uszkodzenie silnika bo praca jest ok i odpalanie również rzeczy które wymieniłem:
-zaworki podciśnienia
-egr również nowy
-klapki zawirowań wyczyszczone
-przepływomierz wymieniony (poprawiło przyspieszenie)
Proszę o pomoc dziękuje


Dobrze by było podpiąć pod komputer i sprawdzić parametry podczas jazdy z momentem stuku, chodzi o obroty silnika i o obroty wałka pompy vp44 powinny być zawsze w każdym zakresie obrotów silnika 100% pompy 50% np 800/400.
Głośniejsza praca to brak doładowania, czyli ez od turbo, wg przy turbo źle podłączony układ podciśnienia nic nie piszesz o pomiarach podciśnienia za pompą wakum i między ez turbo i wg od turbo. Możliwa też zmiana kąta wtrysku przez czujnik temperatury oleju jak uszkodzony, no i jeszcze zostaje czujnik obrotu wału.

Obrazek

Obrazek

Na koniec należało by sprawdzić koło pasowe na wale czy guma się nie oberwała.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2016, 21:04 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

liero1988
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira a 2.0 dti
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z20dth

#248 Post autor: liero1988 »

Ok mój błąd ze nie przemierzył mi mechanik ile gdzie jest ale ja się za bardzo na tym nie znam..

ale przypomniałem sobie o jednej rzeczy może bardzo ważnej
jak kupiłem auto to był kompletny brak przyspieszenia (dlatego powymieniałem wszystko co pisałem wyżej) no i poprzestawiałem sztangę turbiny przed wymiana tych wszystkich części może być to przyczyna jeśli tak to jak ja można samemu ostawić aby była w prawidłowym położeniu lub gdzie takie coś mogą mi ustawić? jestem ze śląska :?:

koło pasowe również wymieniałem ok 10-15tystemu
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2016, 12:24 przez liero1988, łącznie zmieniany 1 raz.

liero1988
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira a 2.0 dti
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z20dth

#249 Post autor: liero1988 »

https://youtu.be/9Qu9beDK5VY witam ponownie udostepniam filmik z moim objawem dosc dziwny obiaw prosze o pomoc ;)

lasonk

#250 Post autor: lasonk »

Powiem od poczatku..

Gdy kupiłem Zośke to był problem z turbiną sprzedawca mówił ze zalał turbinę gdy mył silnik (ale to szczegół przez to tanio kupilłem zafire)

ale to nic. Pojechałem do mechanika coś wymienił z przepływem powietrza i działało jakieś pół roku...

Teraz od kilku dni Turbina robi mnie bambuko otóż raz się wyłącza a raz włącza...

I tak na przemian...

I moje pytanie czy moze to byc spowodowane EGR? Prosze o pomoc!!!!

Skasowany użytkownik 6483

#251 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

tam przed turbinka jest taki elektrozawór,który steruje turbo , może on Ci szwankuje?

Kazoo99
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 23 maja 2014, 09:24
Imię: Janusz
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: Zafira A
Model: QPC
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#252 Post autor: Kazoo99 »

Witam !
Zafira OPC 2003 benzyna - zapaliła sie kontrolka auto z kluczem - "wypedałowałem" błąd 1106 - mechanik bez zaglądania stwierdził turbina do wymiany (sporo dymi ale to na bank pierścienie żre olej od zakupu...) - tu moje pytanie czy mogę jeździć dalej bo mechanik coś marudził sam był nie pewny tego co mówi...

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#253 Post autor: ryba1 »

Kazoo99 pisze:"wypedałowałem" błąd 1106 - mechanik bez zaglądania stwierdził turbina
Kazoo99 pisze:tu moje pytanie czy mogę jeździć dalej bo mechanik coś marudził sam był nie pewny tego co mówi...
Dobry mechanik. Sprawdziłbym szczelność dolotu,podciśnienia. Potem ewentualnie zawór sterowania turbo(N75) może MAPSENSOR na dolocie

Kazoo99
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 23 maja 2014, 09:24
Imię: Janusz
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: Zafira A
Model: QPC
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#254 Post autor: Kazoo99 »

ryba1 pisze:
Kazoo99 pisze:"wypedałowałem" błąd 1106 - mechanik bez zaglądania stwierdził turbina
Kazoo99 pisze:tu moje pytanie czy mogę jeździć dalej bo mechanik coś marudził sam był nie pewny tego co mówi...
Dobry mechanik. Sprawdziłbym szczelność dolotu,podciśnienia. Potem ewentualnie zawór sterowania turbo(N75) może MAPSENSOR na dolocie
thx - ale zostało pytanie czy mogę jeździć dalej bez mocy...?

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#255 Post autor: ryba1 »

Kazoo99 pisze: ale zostało pytanie czy mogę jeździć dalej bez mocy...?
A jak myślisz? Skoro wpadł w tryb awaryjny to wiadomo że nie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”