Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Chrees
Mieszkaniec
Posty: 340
Rejestracja: 31 paź 2015, 10:09
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XE
Gender:

#481 Post autor: Chrees »

Jakieś 600 km temu były kasowane błędy 0110 i 0140. W czasie jazdy nie odczuwam jakiegoś spadku mocy, szarpania, czy czegoś takiego.
Obrazek

Awatar użytkownika
Chrees
Mieszkaniec
Posty: 340
Rejestracja: 31 paź 2015, 10:09
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XE
Gender:

#482 Post autor: Chrees »

Ok, błędy zczytane u mechanika i wygląda na to, ze sonda 2 od czasu do czasu coś protestuje. W dłuższej perspektywie będzie do wymiany, a na razie do obserwacji.
Mechanik zasugerował wstawienie emulatora sondy. Ktoś z was miał z takim wynalazkiem do czynienia? Nie jestem fanem tego typu rozwiązań, ale może na jakiś czas uspokoi mi check silnika?
Obrazek

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#483 Post autor: SD72 »

Chrees pisze:Mechanik zasugerował wstawienie emulatora sondy. Ktoś z was miał z takim wynalazkiem do czynienia? Nie jestem fanem tego typu rozwiązań, ale może na jakiś czas uspokoi mi check silnika?
Moze pomoze ;) http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=14956
bazyliszek72

Ra-V

#484 Post autor: Ra-V »

Też zastanawiam się nad tym emulatorem tylko nie wiem jaki wziąć ten prosty czy kątowy.

piter.
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 07 wrz 2010, 13:35
Lokalizacja: Zambrów
Model:

#485 Post autor: piter. »

Wypadł mi pogrzeb i daleka trasa więc na szybko kupiłem co było. Zakupiłem cewkę firmy Hansa Priesa. Myślałem że już będzie wszystko w porządku ale po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów stwierdziłem ze nadal jest to samo :cry: W zasadzie to już nie wiem gdzie dalej szukać, czego się przyczepić. Czy może jednak ta cewka jest nieodpowiednia ?!
Może jeszcze raz opisze objawy. W zasadzie jak silnik jest zimny i przez większość jazdy jest ok. Problem jak gdyby pojawia się po pewnym czasie i jak są za małe obroty w stosunku do biegu. Trzeba zredukować bieg i wtedy wyraźnie odczuwam spadek mocy i pracę na 3 garach. I po kliku minutach jak gdyby znowu jest dobrze. Przy ruszaniu też trzeba uważać bo zaczyna klekotać i potrafi zgasnąć.

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#486 Post autor: Maćku »

Sonda ktoras wali zle dane i mass za uboga miesznke... cewka nic do tego nie ma... albo inaczej czujesz mocny zapach benzyny z wydechu? Jesli tak to masz za bogata mieszankę... to wersja optymistyczna... pesymistyczna to ze przepływomierz juz nie wyrbia... spróbuj go odłączyć i przejechać kilka kilometrów czy masz to samo nadal... uwaga wyskoczy ci informacja o błędzie po wypieciu wtyczki z przepływomierza....
Obrazek

jachu34

#487 Post autor: jachu34 »

Witam. Moją Zośkę też chyba zaczyna coś boleć. Objawy to nierówna praca silnika. Występują tylko na biegu jałowym. Na obrotomierzu nie widać falujących obrotów, czuć jednak, że silnik nierówno pracuje. Objawy te nie występują cały czas, potrafi być tak, że przez kilka dni pracuje równiutko. Oprócz tej nierównej pracy zdarza się szarpnięcie jak przełącza sie na gaz, kilka razy zdarzyło mi się, że silnik przy przełączaniu zgasł. To szarpniecie występuje tylko podczas pierwszego przełączenia, jak zgaszę i kolejny raz przełącza się na gaz jest to nieodczuwalne.
Żadnych innych negatywnych zachowań nie zauważyłem, objawy występują zarówno na benzynie jak i na gazie. Spalanie w porządku, ostatnio wymieniłem olej, świece, filtr powietrza, filtry gazu.
Błędy które odczytałem to 0136, 0141, 0170, a więc dwa związane z sondą lambda, trzeci to skład mieszanki. Sondę i cewkę wymieniałem jakieś 8 m-cy temu, kupiłem firmy Bosch. Już wtedy zapalał się check z tymi błędami, ale silnik pracował równiutko więc nie zawracałem sobie tym głowy. Sondy sprawdzone, podobno ok. Mechanik polecił mi sprawdzić ciśnienie w cylindrach ( niestety jego sprzęt do mierzenia nawalił ), ewentualnie zasugerował wkręcenie jakiejś śruby czy podkładki pod sondę w wydechu.
Zauważyłem jeszcze, że przy włączeniu klimatyzacji gdzie obroty delikatnie wzrastają praca silnika robi się "równiejsza" chociaż na pewno do końca nie jest tak jak być powinno.
Czy przyczyną objawów, które opisałem może być coś innego? Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2016, 08:47 przez jachu34, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#488 Post autor: janekW67 »

Błędy błędami, ale te objawy mogą sugerować też uszkodzenie przepływomierza.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
Chrees
Mieszkaniec
Posty: 340
Rejestracja: 31 paź 2015, 10:09
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XE
Gender:

#489 Post autor: Chrees »

Zgodzę się z Jankiem. Czasami jest tak, że błąd nie wyskoczy, a silnik dziwnie się zachowuje. Miałem tak samo - wymieniłem przepływomierz i wszystko, póki co, wróciło do normy.
Obrazek

bugarian
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 26 sty 2015, 12:11
Imię: Michał
Lokalizacja: EL/CG
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:
Kontakt:

#490 Post autor: bugarian »

ale zbieg okoliczności,
zaraz zbliża mi się przegląd po 15k km od założenia instalacji gazowej, a zaczęły mi się pojawiać problemy z pracą silnika. nie chodzi czasami jeden cylinder - zwłaszcza na gazie, bo z benzyną jest okej - chodzą wszystkie cztery - aczkolwiek zdarza się, że jak włączę gaz to po zmianie na PB też nie chodzi..

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#491 Post autor: Piasek »

jachu34 pisze:Objawy to nierówna praca silnika. Występują tylko na biegu jałowym. Na obrotomierzu nie widać falujących obrotów, czuć jednak, że silnik nierówno pracuje. Objawy te nie występują cały czas, potrafi być tak, że przez kilka dni pracuje równiutko.
to to mi podciąga pod zasyfiałą przepustnicę - warto wyczyścić, albo już zdychającą... oj, a wtedy zaboli finansowo
jachu34 pisze:Oprócz tej nierównej pracy zdarza się szarpnięcie jak przełącza sie na gaz, kilka razy zdarzyło mi się, że silnik przy przełączaniu zgasł. To szarpniecie występuje tylko podczas pierwszego przełączenia, jak zgaszę i kolejny raz przełącza się na gaz jest to nieodczuwalne.
nieprawidłowy albo jego całkowity brak czas kompensacji. Innymi słowy od momentu kiedy pstyknie ci wielozawór w zbiorniku że poszedł gaz w układ powinno minąć ok 5 sek w takiej Zafirze nim gaz wypełni cały układ zasilania aby przełączenie paliw nastąpiło bez efektów wstrząsowo-pirotechnicznych.
bugarian pisze: a zaczęły mi się pojawiać problemy z pracą silnika. nie chodzi czasami jeden cylinder - zwłaszcza na gazie, bo z benzyną jest okej - chodzą wszystkie cztery
A świece zapłonowe kolega nowe przy gazie założył a na nich przerwy prawidłowo (na 0,9mm) ustawił ? Pamiętaj że LPG wymaga i najlepiej chodzi na tradycyjnych 1-elektrodowych.

wesker1

#492 Post autor: wesker1 »

Witam wszystkich,

Mam następujący problem z pracą silnika. Na zimnym silniku wszystko chodzi bez problemu. Problem pojawia się gdy jest już rozgrzany. Zaznaczam, że mam instalację LPG.

Gdy silnik jest rozgrzany w momencie gdy schodzę na niskie obroty pomiędzy 1-2k i nieco mocniej nacisnę pedał gazu silnik zaczyna się dławić, odcina mu prawdopodobnie cylinder przy czym momentalnie wyłącza się LPG i przechodzi na benzynę (check point oczywiście się zapala). Silnik przy dodawaniu gazu w tym momencie szarpie strasznie, a spaliny z rury wydechowej przypominają odgłos pracy ursusa z lat 80-tych - takie tyrkanie. Jedynym sposobem przywrócenia silnika do normalnej pracy jest wyłączenie i włączenie. Nie pomaga wejście na wyższe obroty. Problem występuje jednak tylko na bardzo niskich obrotach - przy kręceniu powyżej 2k na dowolnym biegu nie ma takiego objawu (póki się oczywiście wcześniej nie pojawi na niskich obrotach). Co może być przyczyną?

Dwa lata temu była wymieniana cewka, świece także. Rok temu podczas przeglądu okresowego LGP mechanik mówił, że druga sonda kończy swoją żywotność (ta przy katalizatorze)- czyżby ona?

Skasowany użytkownik 16629

#493 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Wiktor, to dzieje się tylko na lpg? Spróbuj tej samej procedury na benzynie, jeżeli będzie się tak działo to niestety coś w silniku, a dokładnie z jego elektrycznymi czujkami czyli pozostaje odpinanie po kolei i sprawdzanie jak się auto zachowuje:
1. Przepływomierz - odłącz i sprawdź co się dzieje
2. Sonda/sondy lambda - j.w.

Mogą też być świece, u mnie na zużytych szarpał przy przymuleniu, na wysokich obrotach ok, świece wyglądały na dobre, przebieg ok. 30000km, NGK. Na jaką cewkę wymieniałeś? na oryginał czy jakiś zamiennik?

ps. sprecyzuj jaki masz silnik, bo z opisu nie wiadomo czy 1,6 czy 1,8

wesker1

#494 Post autor: wesker1 »

ups nie wiem skąd tam 1.6 wpisałem - oczywiście silnik 1.8 X18XE1

Świece w sumie już do wymiany są i już wczoraj nowe zamówiłem - NGK 23. Stare także NGK mają już około 30k przebiegu. Cewka jakiś zamiennik - jeszcze wymieniana gdy ojciec użytkował te auto. Może uda się gdzieś mi załatwić na podmianę i sprawdzenie.

Jak to nie pomoże to będę się bawił z przepływką i sondami. Dam znać co i jak!

Skasowany użytkownik 16629

#495 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Zmień świece, zobacz jak chodzi, podziel się doznaniami i będziemy dalej kombinować :) powodzenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”