[A] - Norris_85 - ZA OPC 2.0T ~220KM Black Devil
- norris_85
- Zafiromaniak
- Posty: 1211
- Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Lublin, LU
- Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Bo to świeżynka (z tego co się orientuję dopiero od ok 3 lat) na polskim (być może i europejskim rynku ale o tym więcej pewnie tomek_evo może powiedzieć) rynku. Zanim się zdecydowałem przewertowałem masę stron, forów karty charakterystyki itp. Porównanie np z Valvo tutaj. Nie spotkałem się z negatywnymi opiniami a historia jest łudząca podobna do tej kiedy Motul wchodził na nasz rynek.
- norris_85
- Zafiromaniak
- Posty: 1211
- Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Lublin, LU
- Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Razem z córką zmieniałem niedawno kapcie Zefirowi. Jej pomoc miała polegać tylko na spuszczeniu koła zapasowego. Pokazałem którą śrubę ma odkręcić niestety popełniając błąd i nie pokazując w którą stronę a oto efekt:
przyznam, że nie sądziłem iż córa ma tyle siły trzeba było więc zakupić nowy haczyk. Niestety poszukiwania w necie dawały jedynie rezultaty zagraniczne których koszt wynosił grubo ponad 200zł. Telefon do ASO i kolejny kubeł zimnej wody - haczyk oczywiście dostępny od ręki ale kosztuje... 250zł Z pomocą przyszedł kolega automil i niebawem miałem
szkoda tylko, że zawias się nie ruszał Dwa dni w WD40 i nabrał ochoty do życia Stwierdziłem, że skoro wymieniam haczyk to czemu by nie zrobić porządku z całym koszem który też nie wyglądał najlepiej
trochę mordowania było z zapieczonymi nakrętkami przez co ukręciłem (na szczęście przy samym końcu) jedną ze śrub ale potem było już z górki...
szlifowanie
malowanie cynkiem
i lakierowanie
po całym zabiegu montaż powrotny okazał się wyjątkowo przyjemny, podobnie jak podnoszenie koła (z którym już wcześniej były problemy).
przyznam, że nie sądziłem iż córa ma tyle siły trzeba było więc zakupić nowy haczyk. Niestety poszukiwania w necie dawały jedynie rezultaty zagraniczne których koszt wynosił grubo ponad 200zł. Telefon do ASO i kolejny kubeł zimnej wody - haczyk oczywiście dostępny od ręki ale kosztuje... 250zł Z pomocą przyszedł kolega automil i niebawem miałem
szkoda tylko, że zawias się nie ruszał Dwa dni w WD40 i nabrał ochoty do życia Stwierdziłem, że skoro wymieniam haczyk to czemu by nie zrobić porządku z całym koszem który też nie wyglądał najlepiej
trochę mordowania było z zapieczonymi nakrętkami przez co ukręciłem (na szczęście przy samym końcu) jedną ze śrub ale potem było już z górki...
szlifowanie
malowanie cynkiem
i lakierowanie
po całym zabiegu montaż powrotny okazał się wyjątkowo przyjemny, podobnie jak podnoszenie koła (z którym już wcześniej były problemy).
Pewnie wosk Sonax pomógłby na zapieczoną śrubę kosza zapasu heeheMucias pisze:Łuki przy jakims poscie pisales, że koncza Ci sie kosmetyki do Zafci...proponuje Ci produkty firmy SONAX....poczytaj o nich...Na prawde mają wiele środków i skutecznych.Pozdr
nie mogłem sobie odpuścić dogryzienia osobie, która wbija się w "bardzo" odpowiednim momencie Sonaxa prawie każdy z nas zna i jest dostępny dla każdego kowalskiego, więc nie wiem czy to takie super środki, ale nie stosowałem, więc nie będę mówił, że są złe
Koniec
Wracając do tematu - poproszę Twoją córkę do siebie, bo mama zamyka sklep i trzeba rozbierać regały, a nie wszystkie śruby chcą puścić, widzę, że córunia parę w łapach ma, to się przyda, oby tylko więcej szkód nie narobiła hehehe
Koszyk po odnowie pierwsza klasa
ps. Ja mam problem z głowy, bo teraz tam wisi kontener na LPG
-
- Mieszkaniec
- Posty: 263
- Rejestracja: 03 lis 2015, 11:40
- Imię: Mucias
- Lokalizacja: Chojnice
- Auto: Opel Zafira 2.0T OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20let
- Gender:
Kacza Twoj komentarz jest zbedny...ja pisze do Łukasza nie do ciebie...po co sie udzielasz skoro SONAXU nie używałeś....a twierdzisz, że jest dla każdego Kowalskiego...przepraszam, ale nie bede tolerował jakiegoś dogryzania...wspomniałem, że Łuki pisał w jakimś poście o kosmetykach...i to mu poleciłem...Źle? Nie po Twojej myśli? Pewnie miałem na pisać na pw, żebyś nie komentował...wszak jak zauważyłem lubisz komentować!!!
- norris_85
- Zafiromaniak
- Posty: 1211
- Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Lublin, LU
- Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Mucias, SONAX znam chociaż nie używałem a z jego dostępnością podobnie jak z K2 dlatego zacząłem się zastanawiać nad jakością tego drugiego aczkolwiek docelowo i tak chyba zakupię zestaw Vallet Pro
OpelGreg, z chęcią bym takowy ogarnął ale, że renowacja wyszła przypadkowo to i nawet o tym nie myślałem tylko organizowałem na szybko nowy haczyk bo jak znam życie póki koło ze mną jeździ to jest zbędne ale jak bym tylko je zostawił i pojechał w dłuższą trasę to by się zaraz przydało
gRZENIU, dam jej znać, może się skusi
OpelGreg, z chęcią bym takowy ogarnął ale, że renowacja wyszła przypadkowo to i nawet o tym nie myślałem tylko organizowałem na szybko nowy haczyk bo jak znam życie póki koło ze mną jeździ to jest zbędne ale jak bym tylko je zostawił i pojechał w dłuższą trasę to by się zaraz przydało
gRZENIU, dam jej znać, może się skusi
- norris_85
- Zafiromaniak
- Posty: 1211
- Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Lublin, LU
- Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
IV OZZKP odkryło super mechanika Zafirowego, który zaglądał razem z nami pod maski Do tego kilka fantów ze zlotu
Ostatnio zmieniony 20 cze 2016, 14:54 przez norris_85, łącznie zmieniany 1 raz.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt: