[A] Brak mocy w Zafirze
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Usunięcie kata to nie jest dobry pomysł. Mogą być potem problemy z przepływomierzem i pracą EGR-a...rafalnomeni pisze:Chyba zdecyduje się na usunięcie kata i jeżeli to nie pomoże daje sobie spokój Będę jeździł jak emeryt:)
Proponuję pojeździć na obrotach 3-4tys/min i po prostu przedmuchać wydech. Poza tym sprawdzić działanie turbiny (czy siłownik wciąga cięgno do końca), zmierzyć ciśnienie doładowania
PS który to rocznik tej twojej Zośki? Masz już EGR-a elektrycznego (silnik) czy jeszcze podciśnieniowy?
Ostatnio zmieniony 24 lut 2016, 19:46 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
No to pół biedy - nowy EGR w okolicach 150zł. A szczelność możesz sprawdzić demontując z kolektora i oglądając przylgnię grzybka zaworu. Ew przyłożyć EGR-a bez podciśnienia do gniazda w kolektorze. Powinieneś czuć że przylega po założeniu. Jak masz wymontowany możesz sprawdzić jak działa podłączając zamiast podciśnienia dużą strzykawkę i nią wytwarzać podciśnienie - grzybek zaworu powinien się przesuwać płynnie w jedną stronę i po zaniku podciśnienia - z powrotem w drugą. Nieszczelny EGR = ucieczka ciśnienia doładowania w wydech albo niekontrolowane zasysanie spalin do doloturafalnomeni pisze:Rocznik 2001, mam egr na podciśnienie.
Janusz
Powitać ponownie Drodzy forumowicze sprawa wygląda następująco: Po pierwsze dalej walczę z tematem:)
Po drugie: Zakupiłem interfejs, ale nie dziala:(
Po trzecie: Dzisiaj zauważyłem, ze po odlaczeniu wtyczki od elektrozaworu sterującego egr, wciągnęło mi sztange, podpiąłem, wrocila:/ O co chodzi?:/ Czy może, to oznaczać, ze walnięty jest egr?
Pozdrawiam
Po drugie: Zakupiłem interfejs, ale nie dziala:(
Po trzecie: Dzisiaj zauważyłem, ze po odlaczeniu wtyczki od elektrozaworu sterującego egr, wciągnęło mi sztange, podpiąłem, wrocila:/ O co chodzi?:/ Czy może, to oznaczać, ze walnięty jest egr?
Pozdrawiam
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Po prostu masz walnięty ez od egr zatkaj szczelnie palcem ten filterek z dołu ez od egr jak zaciągnie ci WG od turbo to tak jak pisze ez do wymiany.
Kolego wyłącz sobie egr i klapki i zapomnisz o problemie egr, a całe podciśnienie będzie tylko do ez turbo i hamulców a silnik będzie dychał świeżym powietrzem. Ja już prawie trzy miesiące powoże bez egr i klapek odczucia bezcenne.
Koszt 10zł jak masz zdolności manualne.
Kolego wyłącz sobie egr i klapki i zapomnisz o problemie egr, a całe podciśnienie będzie tylko do ez turbo i hamulców a silnik będzie dychał świeżym powietrzem. Ja już prawie trzy miesiące powoże bez egr i klapek odczucia bezcenne.
Koszt 10zł jak masz zdolności manualne.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2016, 18:50 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 5 razy.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
A jak myślisz, że po to jest to forum żeby jak się ma problemy piszemy i na tym koniec ale się mylisz po forum trza troszkę się poruszać i po przeglądać i tu cię naprowadze na mój akurat temat tam jest wszystko na ten temat.Wykonaj symulator na przekaźniku z jedną diodą sprawdzone na 7 testerach i 2 taxi. Symulator jest do egr próżniowych od strony symulatora żadnych będów nie ma, jak już podłączysz symulator to odłączasz wężyk podciśnienia który idzie od pompy wakum do dwóch EZ koło aku a tam gdzie wypiołeś to zaślep to wszystko.rafalnomeni pisze:A zdradzisz sekret jak to zrobić? Nie wywala błędów i nie wchodzi w tryb awaryjny?
Dodam że dobrze jest zbudowac przekaźnik na podstawce ori wtyku bo jak padnie przekaźnik to krótka wymiana.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=21562
Tu masz przejrzysty schemat reszte w tym linku.
Popatrz jakie to jest proste 1 przekaźnik ze zwartym stykiem 30 do 87a jedna dioda prostownicza 1N4007 w każdym zasilaczu,ładowarce,lutownica,cyna kabelki reszta na schemacie może jakiś kolega co umie operować lutownica ci pomorze.
Ja nie sprzedaje, ja pomagam innym tylko poradą, na tym forum te symulatory istnieją na innych je kasują co by musieli kupić za 320zł na alledrogo a koszt tego to przekaźnik 8zł + dioda z odzysku + kabelki 0,70 kwadrat a zamontowanie to twoja twórcza fantazja.
Ja tak robiłem co prawda do testów puźniej przerobie montaż co by gdzieś to schować.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2016, 19:08 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 5 razy.
Witam z góry zaznaczam kolegów że mało sie znam na samochodach a dokładniej dopiero zaczołem sie o nich uczyć.
Mam problem z moja Zafira A 2.0 YDTH od kiedy ją kupilem a mianowicie brak mocy zarówno na niskich jak i wysokich obrotach. Z tym że najbardziej jest odczuwalny przy starcie od 0km/h silnik reaguje na gaz troche tak jakby z opóznieniem.
Kilka razy zdarzyło się że auto samo od siebie odzyskało moc zreguły do zakończenia jazdy tzn do wyłobczenia silnika
to co udało mi się sprawdzić ustalic to
- turbo regenerowane po zakupie Zafirki czyli 2 lata temu
-przepływomierz wymieniony na nowy bosha
- wymieniona na inna pompa vacum (po tym ciutek mocy wrocilo)
-aktualna pompa na obu krócach daje 0,8-1,0 bara
-cięgno wastegata po odpaleniu trzyma nie da sie go ruszyć bo zgaszeniu idzie przesunac okolo 1-3cm tak na oko
-zawor egr nowy walthera
-elektrozaworki od egr czarny po włonczeniu silnika na oucie ma maks co pompa daje czylo ok 0,8-1,0 bar po dodaniu gazu spada blisko zero (ten elektrozawor zaraz po włonczeniu silnika brzeczy tak jakby membrama caly czas chodzila kiedys tak nie robil ale po tym jak zaczoł zadnych zmian w odczuciu mocy)
podmieniałem tez na uzywany ale nie zauwwzylem roznicy chyba ze cos nie tak zrobilem podczas podmiany
-elektrozawor od turbo jest szary chyba powinnien byc czarny (nie wiem jaka jest roznica) ale na oucie ma maks co daje pompa
-elektrozawor od siłownika klap w kolektorze ssacym szary na postoju ma około 0,1 nie wiem jak sprawdzic czy jest ok
-siłownik klap kolektora ssącego wymieniony na używany
-kolektor dolotowy wyczyszczony przezemnie (chyba nic nie sknocilem) nowe uszczelki ,nje był jakoś strasznie zapchany , po wyczyszczeniu brak zmian może silnik ciutek jakby głośniej chodzi ale to może mi sie tylko wydaje
- co zauważyłem jedna śrubka na rogu gornej pokrywy była ukrecona i tak tez narazie zostało musze kupic nowa ale sprawdzilem szczelnosc srodkiem (piana do spr szczelnosci )nie dmucha nic , i w warsztacie jak wymieniali egr chyba troche przekrecili gwint od jednej srubki trzyma idzie do krecic ale bez wyczuwalnego dokrecenia znowu spr . spreyem nie widze nieszczelnosci
-wężyki kolanka układu podciśnienia wmiare sprawdzone i są raczej szczelne
-brak błędów
-brak przedmochow tzn silnik sprawny (tak powiedziano mi w 2 warsztatach nie wiem jak to spr)
-obroty nie faluja (przy włonczeniu minimalnie przez ułamek sekundy jakby miał citek wyższe czyli około 900 po czym jakby minimalnir mniej 850-800)
brak dalszych pomysłów
czy kolegom podsuwają się jakieś pomysły? czy czeka mnie wizyta w warsztacie (już w 3 warsztatach byłem nikt sobie z tym nir poradził)
Mam problem z moja Zafira A 2.0 YDTH od kiedy ją kupilem a mianowicie brak mocy zarówno na niskich jak i wysokich obrotach. Z tym że najbardziej jest odczuwalny przy starcie od 0km/h silnik reaguje na gaz troche tak jakby z opóznieniem.
Kilka razy zdarzyło się że auto samo od siebie odzyskało moc zreguły do zakończenia jazdy tzn do wyłobczenia silnika
to co udało mi się sprawdzić ustalic to
- turbo regenerowane po zakupie Zafirki czyli 2 lata temu
-przepływomierz wymieniony na nowy bosha
- wymieniona na inna pompa vacum (po tym ciutek mocy wrocilo)
-aktualna pompa na obu krócach daje 0,8-1,0 bara
-cięgno wastegata po odpaleniu trzyma nie da sie go ruszyć bo zgaszeniu idzie przesunac okolo 1-3cm tak na oko
-zawor egr nowy walthera
-elektrozaworki od egr czarny po włonczeniu silnika na oucie ma maks co pompa daje czylo ok 0,8-1,0 bar po dodaniu gazu spada blisko zero (ten elektrozawor zaraz po włonczeniu silnika brzeczy tak jakby membrama caly czas chodzila kiedys tak nie robil ale po tym jak zaczoł zadnych zmian w odczuciu mocy)
podmieniałem tez na uzywany ale nie zauwwzylem roznicy chyba ze cos nie tak zrobilem podczas podmiany
-elektrozawor od turbo jest szary chyba powinnien byc czarny (nie wiem jaka jest roznica) ale na oucie ma maks co daje pompa
-elektrozawor od siłownika klap w kolektorze ssacym szary na postoju ma około 0,1 nie wiem jak sprawdzic czy jest ok
-siłownik klap kolektora ssącego wymieniony na używany
-kolektor dolotowy wyczyszczony przezemnie (chyba nic nie sknocilem) nowe uszczelki ,nje był jakoś strasznie zapchany , po wyczyszczeniu brak zmian może silnik ciutek jakby głośniej chodzi ale to może mi sie tylko wydaje
- co zauważyłem jedna śrubka na rogu gornej pokrywy była ukrecona i tak tez narazie zostało musze kupic nowa ale sprawdzilem szczelnosc srodkiem (piana do spr szczelnosci )nie dmucha nic , i w warsztacie jak wymieniali egr chyba troche przekrecili gwint od jednej srubki trzyma idzie do krecic ale bez wyczuwalnego dokrecenia znowu spr . spreyem nie widze nieszczelnosci
-wężyki kolanka układu podciśnienia wmiare sprawdzone i są raczej szczelne
-brak błędów
-brak przedmochow tzn silnik sprawny (tak powiedziano mi w 2 warsztatach nie wiem jak to spr)
-obroty nie faluja (przy włonczeniu minimalnie przez ułamek sekundy jakby miał citek wyższe czyli około 900 po czym jakby minimalnir mniej 850-800)
brak dalszych pomysłów
czy kolegom podsuwają się jakieś pomysły? czy czeka mnie wizyta w warsztacie (już w 3 warsztatach byłem nikt sobie z tym nir poradził)
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Można poczytać np tu. http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=593
Sprawdź układ podciśnienia.
Ja bym sprawdził czy domyka sie egr, i za bardzo nie wierze że błędu brak przy tych objawach.
Podaj wyniki pompy v44 .
1
Pożądany początek wtrysku
Wskazówka:
Wykonać jazdę próbną na dłuższym dystansie zmieniając poziom obciążenia.
Sprawdzamy czy porównanie parametrów listy danych wskazuje na niedopuszczalne odchylenie w dłuższym czasie?
2
Początek dostawy :
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 20 ... 25 °OWK
3
Pożądany początek wtrysku :
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 3 ... 6 °OWK
4
Rzeczywisty początek wtrysku :
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 2,8 ... 6,2 °OWK
Wskazówka:
Wartość nominalna i obecna muszą być zgodne!!!
5
Pożądana masa paliwa :
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw
Coś w tym rodzaju.
A co do różnicy ez to tu masz. http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=5672
Klapki działają pod obciążeniem i otwarciu egr w celu lepszego zawirowania powietrza (mieszania spalin z wydechu i powietrza).
A kontrolka sprawna np po przekręceniu kluczyka świeci się ?, czym sprawdzałeś jaki interfejs ?.ufo01@wp.pl pisze:-brak błędów
Czyli prawidłowo.ufo01@wp.pl pisze:cięgno wastegata po odpaleniu trzyma nie da sie go ruszyć
Ono samo odbija bo brak podciśnienia.ufo01@wp.pl pisze:po zgaszeniu idzie przesunac okolo 1-3cm tak na oko
Sprawdź układ podciśnienia.
Ja bym sprawdził czy domyka sie egr, i za bardzo nie wierze że błędu brak przy tych objawach.
Podaj wyniki pompy v44 .
1
Pożądany początek wtrysku
Wskazówka:
Wykonać jazdę próbną na dłuższym dystansie zmieniając poziom obciążenia.
Sprawdzamy czy porównanie parametrów listy danych wskazuje na niedopuszczalne odchylenie w dłuższym czasie?
2
Początek dostawy :
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 20 ... 25 °OWK
3
Pożądany początek wtrysku :
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 3 ... 6 °OWK
4
Rzeczywisty początek wtrysku :
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 2,8 ... 6,2 °OWK
Wskazówka:
Wartość nominalna i obecna muszą być zgodne!!!
5
Pożądana masa paliwa :
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw
Coś w tym rodzaju.
A co do różnicy ez to tu masz. http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=5672
Klapki działają pod obciążeniem i otwarciu egr w celu lepszego zawirowania powietrza (mieszania spalin z wydechu i powietrza).
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2016, 16:46 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.