[FAQ]wypalanie DPF-u

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
lapm

#91 Post autor: lapm »

Przy 110% to juz bardzo dziwnie, ze sie nie wypalil. Mi zawsze jak mam >80% i sa warunki przy takim stopniu nasycenia to sie wypala. Pamietac trzeba, ze te warnuki przy 80% to musibyc temp. >80 stopni przez min. 2 min i predkosc ponad 100km/h. Ja np. jechalem autostrada i rano dosc zimno i silnik nie nagrzewal sie byl 79-82 (chociaz predkosc >130) i sie nie wypalil przez 20 min, jak go docisnalem, tak ze byla temp min 82 przez 2 min i predkosc >100km zaczal sie wypalac.
Jezeli chodzi o czestotliwosc wypalania, to tylko w miescie na nie rozgrzanym silniku trzeba liczyc 2% na 10km czyli ~400km jest juz ponad 80% na trasie w druga stronie 1% na 20km.

Jezeli chodzi o te 2000tys obrotow to moze, chodzi o to, zeby przy takim nasyceniu >120%, roznica cisnien dpf jest zbyt duza i moze wyskoczyc blad , a jak jest blad to przerywa wypalanie, rowniez moze byc niebezpieczne, bo jak jest zatkany spaliny nie maja gdzie wchodzic, przez to np. z turbina moze sie zniszczyc.

Jezeli ktos ma op-com'a to moze sobie sprawdzic, czy jest >80% jezeli jest, to nie stworzyc warunkow do wypalenia, jak sie wie, ze i tak sie go przerwie (np. tylko do sklepu), czyli nie jechac >100km/h na rozgrzanym silniku.

jacekk44

#92 Post autor: jacekk44 »

zastanawiam się nd usunięciem dpf ale zastanawia mnie też to jaki to będzie miało wpływ na na jakość spalin . W Polsce nie macie z tym problemu bo na przeglądzie nie mierzą wam spalin . Ja mieszkam w Belgii i na każdym przeglądzie mam mierzone spaliny . może ktoś wie czy auto po usunięciu DPF będzie spełniać mormę EURO 4.

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#93 Post autor: rhaaziel »

jacekk44, obawiam się, że możesz nie przejść testu spalin bez DPF aczkolwiek nie jest to powiedziane.

Zobacz co znalazłem w necie:

Dotychczas obowiązująca norma Euro 4 zezwalała jeszcze na taką emisję cząstek stałych, że duża część aut z silnikami Diesla spełniała ją bez stosowania specjalnych filtrów. Jednak wchodząca niebawem norma Euro 5 jest na tyle rygorystyczna, że niemal wszystkie silniki o zapłonie samoczynnym będą musiały mieć takie urządzenie.

źródło: http://www.auto-swiat.pl/wydania,Filtr- ... 090,1.html

Wygląda na to, że niektóre autka z dieslem nawet bez filtra są wystarczająco proekologiczne żeby spełnić normę Euro4. Nie mam pojęcia jak jest w przypadku Zafiry 1.9 CDTI, wydaję się być jednak prawdopodobne, że skoro zainstalowano w niej filtr to bez niego nie ma możliwości spełnienia normy euro4.

Inna sprawa to nowe Zafiry 1.7 CDTI, które wg katalogu spełnia normę Euro5 i być może dałaby radę zmieścić się w Euro4 nawet bez DPF.

Tutaj szczegóły techniczne: http://opel.serwishaller.pl/cms/site.fi ... ddb2c4cb7e
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

lapm

#94 Post autor: lapm »

1.9 maja bez dpf norme euro3, z dpf euro4, astra kombi z silnikeim1.7 dth bez dpf miala norme euro4

jacekk44

#95 Post autor: jacekk44 »

czyli nie mogę go wyrzucić

fiodork

#96 Post autor: fiodork »

lapm pisze:predkosc ponad 100km/h.
jeśli nie jesteśmy czegoś pewni nie piszmy głupot.
ja głównie jeżdzę w mieście i nie rozwijam takich predkości a DPF wypala się regularnie co 500-600km

lapm

#97 Post autor: lapm »

fiodork pisze: jeśli nie jesteśmy czegoś pewni nie piszmy głupot.
Napisalem
"warnuki przy 80% to musibyc temp. >80 stopni przez min. 2 min i predkosc ponad 100km/h." i to jest informacja z TIS, która była cytowana... wiec moze napiszesz do Opla, ze w swojej informacji technicznej dla serwisow pisza glupoty....
Po moich obserwacjach to co napisalem sie zgadza, dlatego to potwierdzam, jezeli u Ciebie rzeczywiscie wypala się przy nasyceniu 80-90% ponizej 100km/h to wystarczylo napisac...
Jezeli miales ponad 90% 100% czy wiecej to juz pewnie nie sa wymagane te wszystkie warunki tylko np. rozgrzany silnik.

jacek171177

#98 Post autor: jacek171177 »

siemka
Ja wypalanie miałem w sobotę . Podwyższone spalanie z0,9 na5,6 i trwało ta około 10 mi. Smrodu nie czułem a kontrolka żadna nie świeciła,Prędkość jazdy do 100 km obr od 2200 od 2500.Myślę zer wszystko jest ok

fiodork

#99 Post autor: fiodork »

lapm pisze:Mi zawsze jak mam >80% i sa warunki przy takim stopniu nasycenia to sie wypala. Pamietac trzeba, ze te warnuki przy 80% to musibyc temp. >80 stopni przez min. 2 min i predkosc ponad 100km/h.
w twojej wypowiedzi powyżej brak jest informacji o powołaniu się na jakiekolwiek źródło.

Poza tym nie należy nawet Oplowi wierzyć bezgranicznie we wszystko co piszą. dlaczego duża liczba serwisów Opla, mechaników, programy motoryzacyjne i rzeczoznawcy oraz członkowie tego forum wbrew instrukcjom pisanym przez OPLA zachęcają do:
- częstszych wymian oleju silnikowego i filtra oleju
- częstszych wymian paska rozrządu
Bo powszechnie wiadomo że eksploatacja nie zawsze przebiega zgodnie z instrukcjami.

lapm

#100 Post autor: lapm »

fiodork juz kiedys wklejalem, ale jak ktos nie moze znalezc to jeszcze raz wklejam link, gdzie był cytowany tis, i jest predkosc >100km/h no w stopniach sie jedynie pomylilem, bo sa >70, a nie 80 stopni.
Informacja tak dokladna z TIS to watpie, zeby byla bez poparcia zaprogramowanego softu w ecu.. chociaz jak wiadomo zmieniaja soft i te parametry moga sie zmienic...
Ty nie napisales przy jakiej predkosci Ci sie wypala i przy jakim nasyceniu, dlatego uwazam, ze nie potrzebnie okresliles ta informacja z tis, ze jest glupota.

jacek171177

#101 Post autor: jacek171177 »

Prawda jest jedna każdy serwis lub mechanik powie ćoś innego na ten temat. A czy im w to wierzyć to jest nasza sprawa .Znam to na sobie kiedy jeżdżiłem skoda i każdy mechanik mówił coś innego i powoli odczuwam to samo w serwisie OPLA ,więc jeżeli jest to możliwe to daną usterkę sprawdzam u dwóch mechaników a PDF to już całkiem jest pop.... Dlatego jazda z tym eko jest okropna .

fiodork

#102 Post autor: fiodork »

lapm pisze:Informacja tak dokladna z TIS to watpie, zeby byla bez poparcia zaprogramowanego softu w ecu..
gdyby było dokładnie tak jak pisze OPEL to osoby takie jak ja, które jeżdżą tyko po mieście na wypalanie musiały by jeździć tylko do ASO
lapm pisze:Ty nie napisales przy jakiej predkosci Ci sie wypala i przy jakim nasyceniu, dlatego uwazam, ze nie potrzebnie okresliles ta informacja z tis, ze jest glupota.
nawet przy 40-50km/h inicjuje się wypalanie.

lapm

#103 Post autor: lapm »

fiodork pisze: nawet przy 40-50km/h inicjuje się wypalanie.
Przy 80% nasyceniu? Mi nawet w korku... ale wtedy nasycenie było ponad 95%.

Anony Mous

#104 Post autor: Anony Mous »

ja mialem dwa wypalania przy dojezdzie pod dom czyli przy zerowej predkosci..tylko oczywiscie przy mocno zagrzanym silniku. Filtr sie wypalił do 20% takze predkość uwazam nie jest potrzebna...tylko temperatura. Oprócz tego jak pisalismy juz nie raz...każde ASO udziela innej informacji. Jedni każą jechać. drudzy mówią ze można stać, inni każą jechac bardzo dynamicznie powyżej 3 tys obrotów.....a w instrukcji jest napisane ze do 2 tys....także....bądź tu mądry...

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#105 Post autor: franki »

W instrukcji jest napisane - str 9-17 - cyt. "w niektórych sytuacjach np podczas pokonywania krótkich odcinków samoistne czyszczenie filtra nie jest mozliwe . Jeśli wymagane jest czyszczenie filtra , ale funkcja automatycznego czyszczrenie nie zadziała będzie migac lamka kontrolna (sprężynka). Należy wtedy kontynuowac jazdę uważając aby prędkość obrotowa nie przekroczyła 2000 obr / min. W razie potrzeby nalezy zredukowac bieg. Czyszczenie filtra cząstek stałych rozpocznie się samoczynnie"

Także nie nalezy przekraczać, jeśli nie mógł normalnie wypalić...
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”