Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów
Moderator: Sebu$
Podlaczylem pod kompa to pokazalo pompę bo w sumie tez jest do naprawy bo jest rozszczelniona ale te objawy bardziej na egr mi wyglądają i boje się ze zrobię pompę a problem pozostanie.dodam jeszcze ze jak to się dzieje to strasznie kopci na bialo a jak kontrolka zgaśnie to przestaje kopcic.
Dzisvodpalilem jeździłem i nic nie szwankowalo dobrze wchodzi na obroty wiec juz sam nie wiem co robic. Jesli to by była pompa to mysle ze szwankowal by dalej a dzisiaj bylo wszystko ok...
Dzisvodpalilem jeździłem i nic nie szwankowalo dobrze wchodzi na obroty wiec juz sam nie wiem co robic. Jesli to by była pompa to mysle ze szwankowal by dalej a dzisiaj bylo wszystko ok...
Witam,
Mam problem ze swoją zafirą - Cały czas pojawia mi się błąd:
P0400 (5) - Rozpoznano zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego
Oczywiście silnik w tryb awaryjny przechodzi i odblokowuje się po ponownym uruchomieniu silnika lub po wciśnięciu pedału gazu na max na jakiś czas na obrotach i puszcza na moment.
OP-COM pokazał mi w blokach pomiarowych:
Wartość rzeczywista recyrkulacji spalin - Nieprawidłowa
Czy może to być uszkodzony sam zawór egr? Przepływomierz wymieniałem jakieś 6 miesięcy temu na nowy oryginał GM i przez 3-4 miesiące był spokój, teraz problem powrócił, a samochodem nie da się już jeździć
Mam problem ze swoją zafirą - Cały czas pojawia mi się błąd:
P0400 (5) - Rozpoznano zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego
Oczywiście silnik w tryb awaryjny przechodzi i odblokowuje się po ponownym uruchomieniu silnika lub po wciśnięciu pedału gazu na max na jakiś czas na obrotach i puszcza na moment.
OP-COM pokazał mi w blokach pomiarowych:
Wartość rzeczywista recyrkulacji spalin - Nieprawidłowa
Czy może to być uszkodzony sam zawór egr? Przepływomierz wymieniałem jakieś 6 miesięcy temu na nowy oryginał GM i przez 3-4 miesiące był spokój, teraz problem powrócił, a samochodem nie da się już jeździć
Zafira A - 2002r. Y22DTR
Kamil - Tata Filipka
http://www.dzieciom.pl/9109/
http://www.pomocdlafilipka.pl/
Kamil - Tata Filipka
http://www.dzieciom.pl/9109/
http://www.pomocdlafilipka.pl/
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Moze pomoze
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=67467
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=13323
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=13323
0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=67467
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=13323
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=13323
0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR
Ostatnio zmieniony 30 gru 2015, 17:19 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.
bazyliszek72
-
- Debiutant
- Posty: 44
- Rejestracja: 09 lis 2015, 13:07
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Czestochowa
- Auto: Opel zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: DTR
- Gender:
Witam mam pytanko opel zafira a 2.2dtr 2002 jade na 3,4,5 biegu (bez wzgledu na predkosc) ciagne powyzej 3000 obr zapala sie magiczny klucz i wchodzi w tryb awaryjny gasze zapalam wraca do normy i znow po przeciagnieciu to samo.
Egr ok pompa vacu ok przewody podcisnienia ok wywala blad P0234 grzebalem na forum ale postow dotyczacych tego bledu jest ok 8 tak wyszukalo i nic w nich konkretnego.
Czekam na podpowiedzi z gory dzieki.
Egr ok pompa vacu ok przewody podcisnienia ok wywala blad P0234 grzebalem na forum ale postow dotyczacych tego bledu jest ok 8 tak wyszukalo i nic w nich konkretnego.
Czekam na podpowiedzi z gory dzieki.
Witam wszystkich, pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Zwykle jeżdżę astra G 1.6 16V Pb+gaz (taki mały offtopik), ale około dwa tygodnie temu, rodzice jako, że oboje już na emeryturze, zakupili niemiecką piękną i zadbaną zafirkę 2.2 Dti 2003 rok produkcji w wersji selection. Ogólnie są bardzo zadowoleni, lecz tak się stało, że w moim aucie spadło sprzęgło i alternator, miałem okazję przetestować trochę to auto.
Moja droga do pracy polega na jeździe przez 20 km autostradą i ok.7 km droga przez masakryczne korki (przy obecnych remontach) na południu krakowa.
Po kolei. Wyjeżdżając z pod domu, po wyłączeniu lampki odpowiedzialnej za rozgrzane świec zarowych, odpalam silnik bezproblemowo, lecz po kilku sekundach pojawia się kontrolka z samochodem i kluczykiem. Przelaczam na luz, daje 2500 obrotów i kontrolka znika, lub odczekam minute i również znika.
Samochód jedzie według mnie w miarę normalnie choć wydaje mi się, że trochę jakby muli, ale ok. Następnie wjezdzam po 1 kilometrze na autostradę, wciskam gaz na full no i następuje problem od 3 biegu w górę. Obrotomierz zatrzymuje się na kilka sekund na 2500 obrotów i albo puszcza do 3000 obrotów i znów zatrzymuje na chwilę i puszcza dalej i jedzie się potem normalnie, albo - 2500 obrotów i zaswieca się kontrolka i jest brak mocy. Zmiana biegu na nizszy, albo noga z gazu, odczekać 3 sekundy i znów gaz i jest ok.
Błędy z OBD:
- P0149
- P0380
W poniedziałek/wtorek sprawdzam świece czy są ok czy coś jest nie tak, bo jeden z tych błędów chyba na to wskazuje.
Drugi błąd mnie trochę zaskakuje, bo mam FV na wymianę/naprawę pompy, a ten błąd wskazuje, że coś jest nie tak.
Proszę was o pomoc, co najpierw po kolei sprawdzić z tym błędem P0149, aby nie wyszło na tą pompę od razu. Czy może być problem z egr? Dodam że przepływomierz też jest nowy jak i pompa.
Dodam jeszcze, że auto jak się wkręci to jedzie 180 km/h ładnie na tempomacie (normalnie jeżdżę spokojnie tak w gwoli ścisłości).
Moja droga do pracy polega na jeździe przez 20 km autostradą i ok.7 km droga przez masakryczne korki (przy obecnych remontach) na południu krakowa.
Po kolei. Wyjeżdżając z pod domu, po wyłączeniu lampki odpowiedzialnej za rozgrzane świec zarowych, odpalam silnik bezproblemowo, lecz po kilku sekundach pojawia się kontrolka z samochodem i kluczykiem. Przelaczam na luz, daje 2500 obrotów i kontrolka znika, lub odczekam minute i również znika.
Samochód jedzie według mnie w miarę normalnie choć wydaje mi się, że trochę jakby muli, ale ok. Następnie wjezdzam po 1 kilometrze na autostradę, wciskam gaz na full no i następuje problem od 3 biegu w górę. Obrotomierz zatrzymuje się na kilka sekund na 2500 obrotów i albo puszcza do 3000 obrotów i znów zatrzymuje na chwilę i puszcza dalej i jedzie się potem normalnie, albo - 2500 obrotów i zaswieca się kontrolka i jest brak mocy. Zmiana biegu na nizszy, albo noga z gazu, odczekać 3 sekundy i znów gaz i jest ok.
Błędy z OBD:
- P0149
- P0380
W poniedziałek/wtorek sprawdzam świece czy są ok czy coś jest nie tak, bo jeden z tych błędów chyba na to wskazuje.
Drugi błąd mnie trochę zaskakuje, bo mam FV na wymianę/naprawę pompy, a ten błąd wskazuje, że coś jest nie tak.
Proszę was o pomoc, co najpierw po kolei sprawdzić z tym błędem P0149, aby nie wyszło na tą pompę od razu. Czy może być problem z egr? Dodam że przepływomierz też jest nowy jak i pompa.
Dodam jeszcze, że auto jak się wkręci to jedzie 180 km/h ładnie na tempomacie (normalnie jeżdżę spokojnie tak w gwoli ścisłości).
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2016, 23:05 przez Haczynski, łącznie zmieniany 2 razy.
Dziś ruszając rano przy 4 stopniach Celsjusza, przy odpalaniu samochodu - nawet się nie zająknął. Nie zaświecił żadnymi kontrolkami przez całą trasę. Jednakże problem przy przyspieszaniu dalej istnieje.
Czy ktoś mnie pokieruje co sprawdzać po kolei przy tych błędach i nieudogodnieniach?
Świece sprawdzone i są ok. Dziwi więc mnie ta kontrolka zaświecająca się od czasu do czasu przy odpalaniu nad ranem lub z pod pracy - i wyskakujący przy tym błąd P0380.
Czy ktoś mnie pokieruje co sprawdzać po kolei przy tych błędach i nieudogodnieniach?
Świece sprawdzone i są ok. Dziwi więc mnie ta kontrolka zaświecająca się od czasu do czasu przy odpalaniu nad ranem lub z pod pracy - i wyskakujący przy tym błąd P0380.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2016, 07:52 przez Haczynski, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam wszystkich forumowiczów Dzisiaj w mojej Zafirze 2.0 DTI pojawił się dość duży problem - mianowicie auto całkowicie straciło moc i strasznie kopci. Przyśpieszenie do 30km/h trwa dłużej, niż kiedyś do 120km/h:) silnik przy wkręcaniu się na obroty dość mocno telepie. Sprawdziłem już EGR, klapy zawirowań oraz turbinę - wszystkie te elementy wyglądają na sprawne. W załączniku dołączam również logi nagrane OP-COM'em. Moim zdaniem uszkodzony wydaje się być przepływomierz - podaje on bardzo niskie wartości. Czy ktoś jest w stanie "coś" stwierdzić z tych logów? Dodam, iż auto wpadło na chwilę w tryb awaryjny - kod błedu p0400-3 wskazywałby na EGR, jednak ten na 100% jest sprawny. Prosiłbym o pomoc. Z góry bardzo dziękuję:)
- Załączniki
-
- zafira.xls
- (197.5 KiB) Pobrany 100 razy
Witam,
problem został rozwiązany:) zakupiłem wczoraj przepływkę (używaną, ale oryginalną) - po założeniu przepływki próba odpalenia auta i... samochód gaśnie po 3 sekundach. Pierwsza myśl, że auto jest zapowietrzone, jednak to nie było to. Zaczołem grzebać i przyjrzałem się dokladniej zaworkowi EGR (na podciśnienia) okazało się, iż mimo że chowa się i wysuwa jak należy to ma za mały skok... EGR do domu, rozkręcenie go a tam się okazało, że blaszka która jest na membranie odczepiła się od "grzybka" tak więc nie miała jak zamknąć EGR do końca, tak więc samochód dostawał "spaliny" nawet wtedy kiedy nie powinien - mam nadzieję ze wszyscy wiedzą o co mi chodzi nawet nie zdawałem sobie sprawy, że niesprawny EGR może unieruchomić auto... Dla potomnych - sprawdzajcie dokładnie EGR, bo to że się chowa i wysuwa to niekoniecznie musi działać prawidłowo - u mnie brakowało 2-3mm do pęłnego zamknięcia i autko już nie chciało pracować i gasło. Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie odpowiedzi
problem został rozwiązany:) zakupiłem wczoraj przepływkę (używaną, ale oryginalną) - po założeniu przepływki próba odpalenia auta i... samochód gaśnie po 3 sekundach. Pierwsza myśl, że auto jest zapowietrzone, jednak to nie było to. Zaczołem grzebać i przyjrzałem się dokladniej zaworkowi EGR (na podciśnienia) okazało się, iż mimo że chowa się i wysuwa jak należy to ma za mały skok... EGR do domu, rozkręcenie go a tam się okazało, że blaszka która jest na membranie odczepiła się od "grzybka" tak więc nie miała jak zamknąć EGR do końca, tak więc samochód dostawał "spaliny" nawet wtedy kiedy nie powinien - mam nadzieję ze wszyscy wiedzą o co mi chodzi nawet nie zdawałem sobie sprawy, że niesprawny EGR może unieruchomić auto... Dla potomnych - sprawdzajcie dokładnie EGR, bo to że się chowa i wysuwa to niekoniecznie musi działać prawidłowo - u mnie brakowało 2-3mm do pęłnego zamknięcia i autko już nie chciało pracować i gasło. Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie odpowiedzi
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Porada P0149 tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2636799.htmlHaczynski pisze:Problem jednak się powtarza. Świece sprawdzone i są ok. Jeżeli są ok to co innego może być powodem błędu P0380?
Jakieś porady macie dotyczące błędu P0149?
Co do P0380 - sprawdziłbym jeszcze czujnik temperatury silnika, przy jakiej temperaturze załączają się świece, przy jakiej przestają pracować. Najlepiej tak jak Kolega Dziadek to kiedyś robił - dioda albo żarówka równolegle do świecy i obserwować kiedy się zapala/gaśnie/mruga i porównać to z odczytem temperatury z kompa. Jak nic podejrzanego nie znajdziesz - może być sterownik świec do wymiany i tyle.
Aha - i same kable zasilające świece - czy gdzieś zwarcia nie ma przypadkiem do masy...
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2016, 22:59 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz