Rozmiary kluczy Torx (Torx-E) używane z Zafirkach

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

Rozmiary kluczy Torx (Torx-E) używane z Zafirkach

#1 Post autor: Koenig »

Witam
Na forum nie mogłem znaleźć odpowiedzi na pytanie jak w temacie, więc pozwolę sobie poruszyć temat w tym wątku.
Z jakimi rozmiarami śrub e-torx (tak się chyba fachowo nazywają żeńskie wersje tradycyjnego torxa) spotkali się koledzy przy okazji majsterkowania przy Zafirze [A]. Sporadycznie zdarza mi się odkręcać/przykręcać w samochodzie to i owo i co jakiś czas doskwiera mi brak kluczy e-torx. W sprzedaży są różne zestawy (różne rozmiarówki) kluczy i zanim zdecyduję się na któryś z nich chciałbym się dowiedzieć z jakimi rozmiarami śrub mogę się zetknąć grzebiąc pod maską.
Ostatnio zmieniony 08 lip 2016, 13:30 przez Koenig, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1983
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: ryba1 »

ja bym brał cały komplet i te i te.ja kupiłem kilka lat temu i na bieżąco ich używam.

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#3 Post autor: tomzam »

w samochodzie występuje chyba pełna gama od E6 do E16 albo nawet i większe można spotkać w zawieszeniu czy nawet kierownica jest przykręcona jakimś dużym jakiego nie mam ale zwykła 16 daje rade

Skasowany użytkownik 8511

#4 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

Koenig pisze:Witam
Na forum nie mogłem znaleźć odpowiedzi na pytanie jak w temacie, więc pozwolę sobie poruszyć temat w tym wątku.
Z jakimi rozmiarami śrub e-torx (tak się chyba fachowo nazywają żeńskie wersje tradycyjnego torxa) spotkali się koledzy przy okazji majsterkowania przy Zafirze [A]. Sporadycznie zdarza mi się odkręcać/przykręcać w samochodzie to i owo i co jakiś czas doskwiera mi brak kluczy e-torx. W sprzedaży są różne zestawy (różne rozmiarówki) kluczy i zanim zdecyduję się na któryś z nich chciałbym się dowiedzieć z jakimi rozmiarami śrub mogę się zetknąć grzebiąc pod maską.
Polecam na przykład taki zestaw nasadek E. Na pewno większość będzie przydatna

Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

#5 Post autor: Koenig »

Niestety nie mam odpowiedniej przestrzeni warsztatowej na chomikowanie większej ilości narzędzi, dlatego staram się ograniczać z narzędziami do niezbędnego minimum, które wożę w aucie.
Myślałem że E10 to najmniejszy rozmiar występujący w aucie. Podejrzewam że zestaw E5-E16 powinien doraźnie ogarnąć większość moich potrzeb. Powyżej E16 to raczej grubsze naprawy a takich raczej nie zrobię na osiedlowym parkingu tu niestety zostaje mechanik.

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#6 Post autor: Maćku »

ja odkręcam normalnymi nasadkami :lol:

Kupiłem e12 e14 i jakieś inny do wymiany zawiasu i żaden nie pod pasował :/
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2016, 07:49 przez Maćku, łącznie zmieniany 3 razy.
Obrazek

Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

#7 Post autor: Koenig »

Ostatnio przy wymianie cewki zapłonowej ogarnąłem temat za pomocą klucza 8, ale śruby od cewki były niedawno wykręcane poza tym z uwagi na tworzywo z którego wykonano cewkę śruby wcześniej dokręcane były z "wyczuciem". Obawiam się, że przy bardziej dokręconej lub skorodowanej śrubie stosowane zwykłych kluczy skończy się uszkodzeniem łba a co gorsza kłopotami z ich dalszym wykręceniem.

Skasowany użytkownik 8511

#8 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

Koenig pisze:Niestety nie mam odpowiedniej przestrzeni warsztatowej na chomikowanie większej ilości narzędzi, dlatego staram się ograniczać z narzędziami do niezbędnego minimum, które wożę w aucie.
Myślałem że E10 to najmniejszy rozmiar występujący w aucie. Podejrzewam że zestaw E5-E16 powinien doraźnie ogarnąć większość moich potrzeb. Powyżej E16 to raczej grubsze naprawy a takich raczej nie zrobię na osiedlowym parkingu tu niestety zostaje mechanik.
Są też klucze uniwersalne, ale niektóre rozmiary potrafią przeskoczyć przy odkręcaniu
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#9 Post autor: Flora »

Te uniwersalne nie działają w przypadku torxów E, ponieważ jest problem z dobraniem rozmiaru. Przy odkręcaniu śrub E8 przy drążku zmiany biegów próbowałem różnych kluczy i ostatecznie pasował jedynie ten "właściwy".

Skasowany użytkownik 8511

#10 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

Na każdym z tych uniwersalnych kluczy jest podany rozmiar klucza E, więc tutaj nie ma problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”