LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#781 Post autor: Piasek »

Ty lepiej napisz kto to ma montować...
Pierwszy zdecydowanie bardziej ogarnialny
Lubryfikacja to fikcja

RACOT

#782 Post autor: RACOT »

instalacje ma zakładać PPHU DYMOWSCY Nochowo k ŚREMU
o co chodzi z tą lubryfikacją dlaczego jej nie zakładać

Skasowany użytkownik 8511

#783 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

Lubryfikacja miała sens przy gaźnikowych silnikach, gdzie dawka gazu zawsze była na oko i mogło dochodzić do sytuacji nadmiernego nagrzewania zaworów,

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#784 Post autor: paweldm »

Opel montował fabrycznie gaz to tego silnika bez lubryfikacji.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#785 Post autor: jacek76 »

pioneet pisze:Lubryfikacja miała sens przy gaźnikowych silnikach, gdzie dawka gazu zawsze była na oko i mogło dochodzić do sytuacji nadmiernego nagrzewania zaworów,
Widziałeś kiedykolwiek lubryfikację w silniku zasilanym gaźnikiem?


EDIT
RACOT pisze:o co chodzi z tą lubryfikacją dlaczego jej nie zakładać
Jak nie wiadomo o co chodzi , to chodzi o pieniądze.
Zakładając , że auto pali 10 litrów paliwa na 100 km , to przez jeden cylinder przelatuje 2,5 litra paliwa.
Na 1000 km - 25 , na 10 000 -250... Jeden cylinder.
Lubryfikatora zazwyczaj zużywa się 400ml na ok 15 tyś km na wszystkie cylindy. Co to ma nasmarować oprócz kieszeni producenta?
Ostatnio zmieniony 13 mar 2016, 16:19 przez jacek76, łącznie zmieniany 1 raz.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

StefanBo
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 03 sty 2015, 23:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#786 Post autor: StefanBo »

Witam, poproszę o opinię na temat sterownika STAG 200 GoFast od użytkowników zafiry a (najlepiej z silnikiem !.6 lub 1.6 YNG).Pozdrawiam klubowiczów.

mrGreg82

#787 Post autor: mrGreg82 »

Witam, jestem świeżym posiadaczem Zafiry B 1.8 (kupiłem wczoraj :D ) i planuje zagazować moją zośke.
Pół dnia czytam różne fora o lpg, wtryskach, reduktorach itd. i wybrałem zestaw: KME Nevo, reduktor KML silver i wtryski barracuda. (jeśli coś pomyliłem to sorry)
Moje pytania to:
-co myślicie o tym zestawie? może ktoś zna lepszą kombinacje?
-ile może on kosztować?
-zna ktoś godnego polecenia gaziarza w Sosnowcu lub w okolicach?
Mój silnik to Z18XER

Z góry dzięki za opinie i podpowiedzi.

Forfiter2012
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
Imię: Forfiter
Lokalizacja: CB
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#788 Post autor: Forfiter2012 »

Hej zajrzyj tutaj:
http://lpg-forum.pl//
Instalacji w tym silniku jest sporo na forum. Możesz tam założyć temat w dziale jaką instalację do samochodu XXX z silnikiem YYY , obejrzeć w galerii montaże gazmenów jak i znaleść mapę polecanych warsztatów. Ja u siebie czekam na montaż: STAG Qbox (basic/plus jeszcze nie wiem), reduktor KME Tur, wtryski barracuda, butla pod auto w kosz po zapasie, wlew pod klapkę. W cenie demontaż kolektora do wiercenie (co nie u wszystkich gazowników jest takie oczywiste). Węże gazowe Parker. Cena w moich stronach za taki zestaw to ok 3 tysiaki. Wiadomo zaraz ci sąsiad powie że on ma za 1,5 tyś u Mietka z garażu i też jeździ ale to własny wybór każdego kierowcy. Obok siebie masz:
http://www.silesia-cars.pl/
Tam zadzwoń popytaj co polecają itd. Na forum lpg są mocno polecani i mają sporo galerii montażu. Bo od bebechów lpg dużo daje prawidłowy montaż i strojenie intstalacji. [/u]

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#789 Post autor: jacek76 »

Forfiter2012 pisze:STAG Qbox (basic/plus jeszcze nie wiem), reduktor KME Tur, wtryski barracuda, butla pod auto w kosz po zapasie, wlew pod klapkę. W cenie demontaż kolektora do wiercenie (co nie u wszystkich gazowników jest takie oczywiste). Węże gazowe Parker. Cena w moich stronach za taki zestaw to ok 3 tysiaki.
Kolego , montuję lpg więc się wypowiem ;)
Tur , ma fajną nazwę ale jest to zwykły reduktor jakich wiele . Ma swoje zalety , ma wady , odporny na kiepską jakość naszego gazu , więc ok.
Qbox w jakiejkolwiek wersji to i tak za dużo do tego silnika . Wystarczy zwykły 200 gofast. Barracudy to dobry wybór , nie mieliśmy z nimi problemów i są bezawaryjne. Butla pod auto - inaczej się nie da . Wlew przy wlewie , różnie bywa ...czasem można , czasem nie.
Konieczność demontażu kolektora do wiercenia w aucie w którym jest to zupełnie niepotrzebne ... wciąż mnie zastanawia , po co? Problemów cała masa a korzyści żadnych. Możesz mi wytłumaczyć po co to?
Na polskę homologację o ile wiem ma tylko fagumit. Więc jeśli na przeglądzie diagnosta będzie dociekliwy to Ci z parkerem przeglądu nie podbije. Swoją droga , dobre węże.
Tak czy inaczej za taki zestaw u mnie zapłaciłbyś max 2,5 tyś :D
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

Forfiter2012
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
Imię: Forfiter
Lokalizacja: CB
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#790 Post autor: Forfiter2012 »

Kolego na forum lpg cała masa montujących lpg i większość wypowiada się zupełnie inaczej... Oczywiście czasami większość może być w błędzie. Odnośnie montażu wlewu galerie montażu jasno pokazują że się da jeśli się chce oczywiście piszę w przypadku ZA i ZB. Odnośnie kolektora to chyba nawet nie ma sensu się rozpisywać:
http://lpg-forum.pl/zdejmowanie-kolektora-konieczne-czy-nie-t54995.html
To wypowiedzi "innych montujących gaz", dla mnie wystarczy. Odnośnie Gofasta zdania zakładów raczej podzielone 100zł różnicy w cenie wg. mnie roboty tutaj wielkiej nie robi. Ale wiadomo można mieć instalację i wrzut pod maskę na autokalibracji. Tak i tak auto będzie jeździło.

Edit: homologacja przewodów:http://www.ac.com.pl/pl/doc/373/dopuszczone-elementy-instalacji

http://gazeo.pl/instalacje/produkty/Weze-gumowe-Parker-detale-maja-znaczenie,artykul,480.html

element instalacji które spełniają normę UE a homologowane są w innym kraju UE (nie w Polsce) są normalnie dopuszczone do montażu instalacji lpg w Polsce. Sprawa tutaj też jest wyjątkowo jasna bo wynika wyraźnie z załącznika do rozporządzenia. Tak że za przewody parker żaden diagnosta dowodu nie zabierze nie wiadomo jak wnikliwy by nie był.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2016, 11:51 przez Forfiter2012, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#791 Post autor: cns80 »

Wszystkim chcącym zamontować LPG przypominam że kierowanie się opiniami wystawionymi zaraz po montażu jest bez sensu. Żeby cokolwiek powiedzieć o jakości działania instalacji to trzeba z 50 tys przejechać, a nie wszyscy piszą "super zakład, instalacja śmiga rewelacyjnie, przejechałem JUŻ 3 tys km" :roll:
Bo później jest 50 pozytywnych opinii a jak się z instalacją pojedzie do prawdziwego fachowca to tylko oczy wywraca patrząc na mapy wtrysku.
Obrazek

mrGreg82

#792 Post autor: mrGreg82 »

Witam ponownie kilka dni temu pytałem jakiego gaziarza polecacie w okolicach Sosnowca. Forfiter2012 dzięki za polecenie :piwo: ale jak sam przyznałeś "Bo od bebechów lpg dużo daje prawidłowy montaż i strojenie instalacji. " wiec szukałem i pytałem dalej. Kolega (mechanik samochodowy) polecił mi firmę Auto Mix ze Skrzyszowa. Według kilku opini firma jest bardzo profesjonalna i polecana więc zadzwoniłem:). Po rozmowie postanowiłem u nich zagazować moją Zośkę. Dziś ją odstawiłem i jutro do odbioru :) . Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne. Firma wielka (nie jakiś garaż) atmosfera, ludzie, szef bardzo ok. Moim małym minusem jest odległość od Sosnowca :/ ale uważam że lepiej przejechać się trochę dalej i mieć profeske niż montować coś blisko a często jeździć z reklamacjami czy regulacją. Firma znajduje się prawie przy A1 więc niema problemu z błądzeniem czy długą jazdą (z Sosnowca to ok 80km czas 55 min jadąc A4 i A1). Plus to 5-letnia gwarancja i auto zastępcze gratis na czas montażu. To tyle o pierwszym wrażeniu, o samej instalacji i jeździe wypowiem się po przejechaniu jakiś kilometrów.

Pozdro dla zagazowanych zośkomaniaków.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#793 Post autor: MARCEL! »

Ja na instalacji BRC 24.11 zrobiłem 60 000 km.
Żadnych awarii, świece zwykłe NGK (2 elektrodowe, takie jak zaleca producent) a ostatnio General Motors (producent Champion).
Co 20 tyś km czyszczona przepustnica i przepływomierz.
Po 58 tyś zaczął już przepuszczać reduktor (jak gaszę auto na gazie to trudno odpala następnego dnia, jak przez zgaszeniem auta zrobię parę km na benzynie to dobrze odpala następnego dnia).
Regulacje i wymiany filtrów wg książki (co roku lub co 15 000 km), raz na miesiąc auto "przepalam" na samej benzynie (na ekspresówce) przez ok 20 km.
Czy instalacja BRC jest dobra? Nie wiem, ale wydaje mi się, że to kwestia odpowiedniego montażu i serwisu.
Nie jestem specjalistą od gazu ale tak na chłopski rozum:
- ważny jest sposób montażu i ogólny stan techniczny auta
- co ok 20-30 tyś km trzeba czyścić przepustnicę i przepływomierz, po czyszczeniu zrobić z 50 km na samej benzynie aby silnik się zaadoptował po czyszczeniu
- regularna regulacja gazu i wymiana filtrów gazu
- tankowanie dobrej jakości LPG
- od czasu do czasu warto pojeździć na samej benzynie gdzieś np. w trasie
Ostatnio zmieniony 08 maja 2016, 17:59 przez MARCEL!, łącznie zmieniany 1 raz.

Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

#794 Post autor: Koenig »

MARCEL! pisze:(ciach)
Co 20 tyś km czyszczona przepustnica i przepływomierz.(...)
A konkretnie na czym polega czyszczenie przepływomierza, nie jest to bardziej efekt placebo?

Rafał0607

#795 Post autor: Rafał0607 »

Witam .
Chcę zagazować moją Zośkę 1.8 2010 . Polecono mi ten zakład w Warszawie : http://autopol.net.pl/auto-gaz/. Ktoś coś słyszał ?
Instalacja Lovato smart za 2500zł.
Będę wdzięczny za opinie .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”